Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Krempat

Aloittaja Socrates, tammikuu 03, 2019, 11:00:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 31, 2022, 09:33:56
Olkapää minullakin on nyt poikkeuksellisen kipeä. En tiedä onko se mennyt jotenkin rikki vai onko vain tullut kulumaa ...

Suurimmalla osalla naisista joilla on useampia lapsia on olkapäävaivoja. Voisiko olla ainakin osasyy? Vauvat ja pikkulapset on yllättävän painavia ja hankalia käsitellä, ennenkuin ne oppivat roikkumaan kaulasta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Socrates

^ Hyvä huomio, joskin lapsen kantaminen aiheuttaa lähinnä hartian ja yläselän lihasjumeja. Toki pitkäaikainen olkapään jännittäminen korvaa kohti edesauttaa myös olkanivelen ahtauman oireita.

Yleisempi ja jopa pahempi on olkalaukun kantaminen varsinkin aina samalla hartialla.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

Pahus, olkalaukkua tuli kannettua ennen kuin reppu yleistyi muidenkin kuin koululaisten arkikäyttöön.

Lasten kanniskelu ei kyllä ole ollut koskaan työlästä, sillä ei niitä juurikaan tullut kannettua sen jälkeen, kun niillä itsellään alkoi jalat pysymään suorana vartalon alla. Olen muuten ihmetellyt amerikkalaisia elokuvia, jossa liki kouluikäisiä lapsia kannetaan paljon. Olen pitkään ihmetellyt miksi, kun ainakaan juonessa ei ole tullut mitään sellaista esim. sairautta ilmi, että lasta pitäisi kanniskella.

Mutta tulihan tuota kannettua perheen ruokaostokset, joista siis vielä ne painavimmat siinä olkalaukussa. Joskus tuli kuorma punnittua, niin ei ollut mikään harvinaisuus, että viikonlopun isompi kuorma painoi noin 15 kiloa (se olkalaukku ja kassi vielä kummassakin kädessä). Eihän matkaa ollut kuin kilometri, joten ei se pitkällinen rasitus ollut.

Eipä tuo tullut mieleeni, että vaiva voisi olla noin pitkän ajan takaa alkujaan. Tietty se nukkuminen kyljellä vielä siihen hyvänä lisänä. Nyt olen opetellut uuden asennon, joka on kylkimakuun ja selällään olon välissä. Mutta kun ei se pysy koko yötä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Joskus 80-luvulla olin lomamatkalla jossain Kreikan saaressa. Siinä istueksissani paikallisessa herätti huomiota pariskunta joka hyvinkin lämpimällä illalla matkasi vuoristotietä eteenpäin. Noin 50-vuotias pariskunta (vaikea arvioida, liika aurinko vanhentaa) eteni siten, että naisella oli kantamuksia selässä & käsissä ja mies tuli perässä tyylikkäästi aasin selässä. Näin tietysti käy, jos perheellä ei ole varaa kuin yhteen aasiin.

Yleensäkin maailmalla naiset hoitavat esim. pitkänmatkan vedenkannon ja miehet pelaavat samanaikaisesti mölkkyä tjv. Eipä silti, kun tämä vaivalloinen vetenhakumatka korvattiin kylän porakaivolla, nousi hirveä älämölö. Naisten päivittäinen, heitä yhdistävä juoruhetki, jäi pois. Pahimmillaan kaivoja jopa saastutettiin tahallisesti.

Tämä liittyy kremppoihin ilmeisesti siten, että moni vaiva on ainakin osittain itse aiheutettu, mutta siihen johtanut toiminta on tuntunut silloin tarpeelliselta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Veetuttaa aika rankasti. Puhuin aiemmin tuosta ihottumasta (ekseema), mikä pitäisi olla vain yleistä allergista ihottumaa. Hetkittäin kutina tekee minua hulluksi, ihan oikeasti. Tulee raavittua ihoa, vaikka tiedän ettei pitäisi. Sain uusia lääkevoiteita, mutta kortisonikaan ei ole täysin tehonnut (on helpottanut hieman)...!

Nyt elämässäni on jotain sellaista allergiareaktion aiheuttajaa, jota emme havaitse. Oli niin kova ihoärsytys/kutina- kohtaus, että harkitsin polille menemistä. Mutta kortisonivoide lopulta hillitsi sen. Ensi viikolla taas lääkärille...? On hirvittävää hakuammuntaa ennustaa, onko reaktion syynä jokin ruoka-aine tai jokin muu aine, joka allergista reaktiota aiheuttaa. Maksa/munuaisarvot normaaleja, tulehdustestistä tuli normitulos. = Perussairautta ei näy. Silti puolet kropasta on kravunpunaisena hilseilevänä ja kutiavana.

Allergiatestejä minulle tehtiin 30 vuotta sitten, nyt ehkä olisi aika uudestaan. Jokin ympäristössäni ilmeisesti kurmoottaa minua nyt ihan kympillä.. >:(

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 02, 2022, 19:43:28
Veetuttaa aika rankasti. Puhuin aiemmin tuosta ihottumasta (ekseema), mikä pitäisi olla vain yleistä allergista ihottumaa. Hetkittäin kutina tekee minua hulluksi, ihan oikeasti. Tulee raavittua ihoa, vaikka tiedän ettei pitäisi. Sain uusia lääkevoiteita, mutta kortisonikaan ei ole täysin tehonnut (on helpottanut hieman)...!

Nyt elämässäni on jotain sellaista allergiareaktion aiheuttajaa, jota emme havaitse. Oli niin kova ihoärsytys/kutina- kohtaus, että harkitsin polille menemistä. Mutta kortisonivoide lopulta hillitsi sen. Ensi viikolla taas lääkärille...? On hirvittävää hakuammuntaa ennustaa, onko reaktion syynä jokin ruoka-aine tai jokin muu aine, joka allergista reaktiota aiheuttaa. Maksa/munuaisarvot normaaleja, tulehdustestistä tuli normitulos. = Perussairautta ei näy. Silti puolet kropasta on kravunpunaisena hilseilevänä ja kutiavana.

Allergiatestejä minulle tehtiin 30 vuotta sitten, nyt ehkä olisi aika uudestaan. Jokin ympäristössäni ilmeisesti kurmoottaa minua nyt ihan kympillä.. >:(

Mitenkäs maksa-arvot?

Voi myös olla, että olet juonut itsesi tärviölle.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 02, 2022, 21:07:30
Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 02, 2022, 19:43:28
Veetuttaa aika rankasti. Puhuin aiemmin tuosta ihottumasta (ekseema), mikä pitäisi olla vain yleistä allergista ihottumaa. Hetkittäin kutina tekee minua hulluksi, ihan oikeasti. Tulee raavittua ihoa, vaikka tiedän ettei pitäisi. Sain uusia lääkevoiteita, mutta kortisonikaan ei ole täysin tehonnut (on helpottanut hieman)...!

Nyt elämässäni on jotain sellaista allergiareaktion aiheuttajaa, jota emme havaitse. Oli niin kova ihoärsytys/kutina- kohtaus, että harkitsin polille menemistä. Mutta kortisonivoide lopulta hillitsi sen. Ensi viikolla taas lääkärille...? On hirvittävää hakuammuntaa ennustaa, onko reaktion syynä jokin ruoka-aine tai jokin muu aine, joka allergista reaktiota aiheuttaa. Maksa/munuaisarvot normaaleja, tulehdustestistä tuli normitulos. = Perussairautta ei näy. Silti puolet kropasta on kravunpunaisena hilseilevänä ja kutiavana.

Allergiatestejä minulle tehtiin 30 vuotta sitten, nyt ehkä olisi aika uudestaan. Jokin ympäristössäni ilmeisesti kurmoottaa minua nyt ihan kympillä.. >:(

Mitenkäs maksa-arvot?

Voi myös olla, että olet juonut itsesi tärviölle.
Juuri sanoin, että maksa/munuaisarvot ovat normaaleja! Hei, mietipä nyt itse maksa-arvojasi, jos et osaa lukea tekstiä. :-X

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 02, 2022, 23:49:37
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 02, 2022, 21:07:30
Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 02, 2022, 19:43:28
Veetuttaa aika rankasti. Puhuin aiemmin tuosta ihottumasta (ekseema), mikä pitäisi olla vain yleistä allergista ihottumaa. Hetkittäin kutina tekee minua hulluksi, ihan oikeasti. Tulee raavittua ihoa, vaikka tiedän ettei pitäisi. Sain uusia lääkevoiteita, mutta kortisonikaan ei ole täysin tehonnut (on helpottanut hieman)...!

Nyt elämässäni on jotain sellaista allergiareaktion aiheuttajaa, jota emme havaitse. Oli niin kova ihoärsytys/kutina- kohtaus, että harkitsin polille menemistä. Mutta kortisonivoide lopulta hillitsi sen. Ensi viikolla taas lääkärille...? On hirvittävää hakuammuntaa ennustaa, onko reaktion syynä jokin ruoka-aine tai jokin muu aine, joka allergista reaktiota aiheuttaa. Maksa/munuaisarvot normaaleja, tulehdustestistä tuli normitulos. = Perussairautta ei näy. Silti puolet kropasta on kravunpunaisena hilseilevänä ja kutiavana.

Allergiatestejä minulle tehtiin 30 vuotta sitten, nyt ehkä olisi aika uudestaan. Jokin ympäristössäni ilmeisesti kurmoottaa minua nyt ihan kympillä.. >:(

Mitenkäs maksa-arvot?

Voi myös olla, että olet juonut itsesi tärviölle.
Juuri sanoin, että maksa/munuaisarvot ovat normaaleja! Hei, mietipä nyt itse maksa-arvojasi, jos et osaa lukea tekstiä. :-X

Osaan jo lukea mutta käytän taitoani kovin säästeliäästi kun kyse on floodauksistasi. Ehkä luin, ehkä en.

On myös olemassa vaihtoehto, että toimin kuin tohtori House - epäilen tulosten vaihtuneen sattumalta jonkun toisen kanssa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

^Minulle kävi sairaalassa että kalsium-arvot oli semmoiset kamalat että minun olisi pitänyt krampata ja suunnilleen kiemurrella lattialla. Mutta kun en selvästikään niin tee niin on tapahtunut joku virhe, totesi lääkäri ja meni hankkimaan/teetättämään minulla uudet labra-arvot. Sattuuhan sitä monenlaista. Se oli sairaalasta lähtöpäivä muistaakseni ja tuo tapaus viivästytti sitä vähäsen.

Tänään iski taas kunnon migreeni, takana on mm. epäsäännöllistä unta (liian jännä kirja WWII:n ajoilta yölukemisena). Menin kohtauksen kuluessa nukkumaan ja nukahdin mikä oli melkein virhe. Kohtaus vilkkuauroineen jatkui vain! Se lähti sitten kun aloin herättyä touhuamaan ja konemusaa kuuntelemaan.  Joskus nuorempana muistelen että nukkuminen on venyttänyt tuntikausiin kohtausta joka kestäisi vain ½ tuntia.


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

Ensimmäinen syysflunssa alkaa olla piakkoin voiton puolella. Oli tarjolla viikko sitten parikin tartunnanlähdettä ja lisäksi vielä olin jääräpäisesti sitä mieltä, että kuoritakkia ei vielä tarvitse fillaroidessa. Luultavasti en ollut ihan oikeassa.

Mahdollinen tartuttaja oli kovasti pahoillaan, että tuli käymään, vaikka oli silloin juuri itsellään tunne, että voisi olla kipeäksi tulossa. Hän poti flunssan aika napakkana ja joutui olemaan töistäkin poissa pari päivää. Itselleni tauti tuli vain kevytversiona, eli yhtenä iltana vähän nokka tuhisi ja oli aika uupunut olo. Seuraavana aamuna nenä oli tukossa, mutta se nyt on minulle aika normaali olotila. Joten vanhalla kaavalla meni ikään kuin yhden päivän flunssana, tai flunssan yrityksenä.

Pikemminkin olin hyvilläni siitä, että flunssa kävi vähän virkistämässä puolustusmekanismia, jotta ei kokonaan ole päässyt laiskistumaan. Tulihan tuossa samalla hyvä tekosyy loikoilla viikonloppu telkun äärellä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Minä hoidin syysflunssan jo elokuussa. Intensiivinen vaihe kesti aika tarkkaan kaksi vuorokautta. Tällä kertaa se olikin tavallista ärhäkämpi: tunti, pari unta ja vastaava hereillä olo -jakso. Viimeisestä horrosvaiheesta herätessä tiesin, että tämä oli tässä. Tietysti meni vielä pari päivää, että oli 100% kunnossa. Saattoihan tuo tietysti olla Wuhan-nuhakin, mutta siinä kiihkeimmässä vaiheessa villihevosetkaan eivät olisi saaneet raahattua minua mihinkään testiin. Ja, kun homma oli ohi, niin tarkemmat diagnoosit unohtuu.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Noita vuorokauden tai parin mittaisia flunssanpoikasia pitäisi olla vähintään parin kuukauden välien, niin pysyisi pahemmat räkätaudin loitolla. Tuo on ainakin oma kokemukseni. Joskus on ollut pidempi tauko, niin flunssasta onkin tullut bronkkis tai joskus jopa keuhkokuume. Harmikseni poskiontelotulehdus tuppaa kyllä tulemaan noiden pienien jälkeen, jos en käytä avaavia lääkityksiä. Se on rakenteellisen vian syytä ja olenkin miettinyt, jotta pitäisikö käydä leikkauttamassa kunnolliset tuuletusröörit, niin säästyisi ikävältä vaivalta useamman vuoden ajan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 03, 2022, 12:29:29
Osaan jo lukea mutta käytän taitoani kovin säästeliäästi...
Et hyvin...

Toope

"Hippi","Hayabusa":tuo voi olla covid?
Onko jo monta rokotetta? :)

MrKAT

#1199
Pari päivää kärsinyt selkäkivuista ja jalkalihaskivuista, koska eristystä varten irrottelin eräitä kiinnityselimiä metrin korkeudelta ja tunnin pari oli jalat ja selkä pääosin koukussa, kumarruksessa. Jo silloin tuntui. Yöksi kipulääkettä ja silleen. Tänään oli niin raihnainen olo että en jaksanut tehdä enempää. Paistoin siemenkalan (Hipin mainosvihje!) kunnon kasvisrasvassa, koska pehmeät rasvat ja kala parantaa oloa, vie lihaskipuja. (Suklaa pahentaa, ehkä koska kovat rasvat!?)
  Netteily istuen pahentaa oireita joten en viivy täälläkään pitkään tänään.


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!