Samassa mittaussessiossako? Vai eri päivänä? Samaa youtube videota katsoen? Samassa mielentilassa? Samoilla stressitasoilla? Täsmälleen yhtä pitkillä yöunilla? Gramalleen samalla ravinnolla?
Mulla on tapana mitata niin kauan, kunnes luvut kääntyvät nousuun.
Aamuni ovat melko identtisiä, mikä onkin kyllä helvetin tylsää. Mutta kysymys oli siis eri kausista. Silloin kun elimistössäni on sellainen kausi että paineet ovat matalalla, niin alimmillaan ne ovat olleet muistikuvani mukaan vaikka 120/78. Ja kun on kausi jolloin paineet on koholla, niin tyypillistä settiä on muistikuvani mukaan 135/93 tai 95 tai jotain semmoista. Tuo tämänkertainen haaviin jäänyt ylin arvo 138/103 ei ole tyypillistä. En nyt ihan varma ole, mutta minusta tuntuisi että satasen alapaine oli viimeksi keväällä 2017 jolloin ekaa kertaa aloin näitä paineita ihmettelemään.
Mutta tosiaan ei minulla aiemmin ole ollut noita yöllisiä kauhukohtauksia semmoista järjetöntä määrää kuin tässä kuluvan vuoden tai oikeastaan kesän mittaan on ollut. Aiemmin on mennyt vuosiakin ennen kuin tulee yksi, sitten taas pitkä aika että yksi jne. Tuntuu että siinä samassa rysäyksessä kun oikeat kuukautiset päättyivät ja tuli näitä kuumotuksia (mitä viime kesänä oli muutama, mutta sitten ei talvikaudella yhtään) niin että niitä nyt on vaihteleva määrä päivän mittaan ja yksi öisin (en tiedä herääkö jokaiseen yöllä olevaan, itse siis havaitsen öisin vain yhden, mikä ei kylläkään tule samaan aikaan kuolinkauhukohtauksen kanssa).
Haastattelin vaihdevuositovereita asiasta ja osoittautui että noita kuolemanpelko-tyyppisiä ahdistuskohtauksia on ollut joillain muillakin. Omalla kohdallani en usko mihinkään keskusteluapuun, koska se nyt on ihan sama mitä minulle sanoo päivän aikana tai mitä minä paapotan, kun se tietoisuudentila yöllä missä kauhu tulee, on ihan muu kuin normaali päivänaikainen tajunnantaso tai tietoisuudentila.
Enivei, kun mittaan, mittaan niin kauan että ei enää tule edellistä lukemaa alempaa. Sillä siis kaikki ne numerot mitä tännekin latelen, ovat aina se alin lukema minkä olen saanut kehostani irti.