Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Krempat

Aloittaja Socrates, tammikuu 03, 2019, 11:00:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Paljonko seleeniä on 2 parapähkinässä? Mulla on hämärä muistikuva, että jo 1 /d olisi riittävä seleeninsaamiseksi.

On kyllä aika käsittämätöntä, ettei pussissa ole varoitusta liikasaannista. Itse vetelin jossain vaiheessa niitä enemmän, ehkä 2-4 päivässä, ja alkoi tukka ohenemaan sen takia. Kannattaa tarkkailla, ettei jo tuolla 2 /d annoksellakin jo ohenisi. (Asiaan saattoi liittyä myös se, että söin tilapäisesti vähemmän papuja kuin aiemmin, ja korvasin papuja eläinperäisellä ravinnolla. Ainakin kynsien ohuudessa ja lohkeilussa pavuton ruokavalio näkyy minulla erityisen selvästi. Papuja ruokavaliossa -> vahvemmat kynnet.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#1801
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - maaliskuu 28, 2024, 22:44:10Muuten, Kärkkäisessä myydään tabuja: tyrosiini+jodi+seleeni. (Kilpirauhasta kutitellaan, ihmettelen kun ihan laillista reseptittä?).
Varmaankin tyroksiini?
Tosiaankin, käsittämätöntä. Tyroksiini on sen verran tärkeä hormoni, ja sen liikasaannista muistaakseni on pahojakin sivuvaikutuksia, että sitä pitäisi ottaa vain ja ainoastaan lääkärin määräyksestä, ja vain ja ainoastaan apteekin tyroksiinia, eikä mitään luontaistuotevalmisteista, joiden pitoisuuksista ei ole mitään takeita, koska ravintolisä.

Lis. Korjaus. Tyrosiiniakin myydään näköjäään, ja sen väitti joku nettilähde olevan tyroksiinin esiaste.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️


MrKAT

Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 29, 2024, 12:03:05Paljonko seleeniä on 2 parapähkinässä? Mulla on hämärä muistikuva, että jo 1 /d olisi riittävä seleeninsaamiseksi.
Minä laskin Finelistä ja punnitsin puntarilla, että jo 3/4 parapähkinää vastaa Multitabsin seleenipitoisuutta, eli 1/d riittäis oikein hyvin. 7 euron 300g pussista riittää seleeniannoksia miltei 3 kuukaudeksi.
   Minussa on nyt ollut virtaa jo ties monettako päivää, olen jaksanut pikkulenkkeillä ja lihasvoimistella. Ehkä jo liikaakin virkeyttä, tahtoo unimäärä jäädä vähiin.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

MrKAT

^ Nyt on ollut paitsi minussa virtaa niin myös iäkkäällä läheisellä! Ollaan oltu lähes samalla ruokavaliolla ja kokeilin häneenkin: enempi suolaa, vitamiinipilleriä tai parapähkinää.
  Tässä on siis 2 ihmistä ollut hivenien puutteessa jotka on nyt virkistyneet! (hällekin sänky oli alkanut maistua päivisinkin yhä useammin). En pöhköyttäni tajunnut, että hänkin, kun pistin sen iän piikkiin ja luulin että minussa, aineenvaihdunnassani, on joku vika.
  Olishan mun pitänyt tajuta kun ihmettelin miksi oltiin joskus aammulla yhtä virkeitä kun oli ed. iltana syöty kalaa. Luulin että kalaöljytkö ne vaikuttaa.
  Olin maininnut tuosta virkistävästä kalavaikutuksesta sukulaiselle niin vastaus oli ollut "höpö höpö, luulet vain". Kaloissa on jodia, ainakin jos on mereltä.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Treenit loppui toistaiseksi kuin seinään, heräsin kurkkukivun kanssa. Silmät vetistää, lämpöä 37,1 eli helvetin vähän - mutta harvemmin minulle paljoa tuleekaan. Olikin jo eilen sellainen ihmeellinen kuristava tunne, että mietin että olenkohan tulossa sairaaksi.

Kuntonyrkkeilyssä taannoin kuulin jonkun ihmisen puhuvan että lienee tulossa sairaaksi. Jos hän olisi pysynyt kotonaan, minun ei tarvitsisi nyt pysyä. Mutta toisaalta ehkä hän sai oireita vasta treeneissä.

Se se vasta harmittaa jos tästä alkaa taas 2 kk astmahelvetti kuten joulukuussa viimeksi. Mutta saa nähdä. Joskus hengitystieinfektioiden takia yskin 3 vrk, joskus 2 vk, joskus 2 kk. Joskus en ollenkaan. 

Toope

#1806
No, omista asioista sen verran, että tuo ihottuma ilmenee taas kovasti. Tekee rumaa tulla työpaikalle, kun sormet ovat kuin Jeesuksen ajan leprealaisilla.

En vielä tiedä, onko kyse taudistani, eli "atooppinen ekseema", vai jotain muuta. Tuo ekseemahan saattaa joskus villiintyä, jolloin tarvitaan oikein "Big Time"-kortisonivoidekuuria.
https://www.google.fi/search?sca_esv=eec4b8c5dff95975&sca_upv=1&q=atooppinen+ekseema&uds=AMwkrPtH4R_IcK4JzT8HHqNW5j-mDUobZ4LNFoP0QwOQehDzh2X2csOk6ojD0HTjAUUsmke_arEYjXIWcJcOpS9gY4NLAwWlZU4r2VdFd2Ruy4ECP4bCg65VbC0bVqjgAELQyP1EhjbZN890XRvcygqruF1KoJMDgMO4m4097enZrKrXsbwWo-ZZEHoTboDTmZpIRAJQUja227epmmJMN_yBFNrrCZNswTuCATWSTDwo-fZ_nfU0juvghFg56c56yigZOFW3tGRy&udm=2&prmd=ivbz&sa=X&ved=2ahUKEwialNXY-KuFAxV6KBAIHSnTAi0QtKgLegQIExAB&biw=1920&bih=899&dpr=1
Melkoinen linkki edellä, pahoittelen sitä,  pahempi kuin tauti?! Itselläni onneksi lievä versio.

Ei tuo suuri ongelma ole, kiusallinen ja v-mäinen. Mutta eroon ei pääse. Silti haittaa työssä ja joskus sosiaalisessa elämässäkin...

Lekurille aika ens. viikolla, koska minusta oireet eivät ole normaaleja. Parempi selvittää asia pian.

Norma Bates

Kurkku oli eilenaamulla sellainen että tuntui ettei meinaa nielemään pystyä. Ihan kuin olisi ollut joku tuke siellä, jonka ohi pitää syljen ym. päästä. Puoliväkisin aterioin lounaan, yrttiteetä ja suklaata päälle, ja katso: noin puolen kivusta lähti pois. Jännä juttu. En muista että koskaan olisi minkään sortin syömiset taikka juomiset vaikuttaneet mihinkään kurkkukipuun millään tavalla.

Yleensä kun minulle tulee kurkkuun kipu, se säteilee vasempaan korvaan. Tällä kertaa säteili jossain vaiheessa molempiin korviin, sitten oli keskellä kurkkua tai missä lie nyt sitten siellä jossain onkaan.

Lämmpöä eilen maksimissaan 37,2 eli edelleenkään ei ole pompannut. Tänään en ole vielä ehtinyt mitata. Kurkku ei edelleenkään tunnu normaalilta. Yskä aloitteli jo eilen. Saa nähdä kauanko tällä kertaa yskitään. 3 vrk, 3 vk vai 2 kk. Nämä yleisimmät aikamäärät.

Minulla on nyt toista päivää myös vatsa jotenkin kuralla. En ole varma liittyykö tähän "räkätautiin" vai siihen että on tullut taas porsasteltua vehnän kanssa (Lidlistä neljä yhden sortin pullaa ja kolme toisen sortin, sekä kääretorttua).

Survoin eilen taskulamppua kitaan, en nähnyt mitään raivoisaa punoitusta. Sitä en osannut erottaa olisiko ollut jotain turvotusta, ilmeisesti kai ei.

Hippi

Tikku peukalossa on yksi paskamaisimmista pienistä vaivoista, joita ihmisellä voi olla. En ymmärrä, mistä olen sen tänään voinut saada, kun en mitään sellaista ole käsitellyt, josta tikku voisi tulla. Voisi olla myös kaktuksen piikki, mutta kun se ei ole yhtään ihon pinnan yläpuolella, niin tuskin on, sillä ne harvoin noin tehokkaasti uppoavat.

Pitäisi vielä alkaa istutuspuuhiin ja olen kahden vaiheilla alanko kaivamaan tuota nahkojen sisältä pois vai yritänkö tehdä hommat pois ennen kuin rikon enempää ihon pintaa ja siedän sitten sen pistävän kivun, kun käytän peukaloa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Vihreää limaa nenästä ja jostain syvemmältä, jatkuvasti yskää. Räkätaudun perään ratkiriemukasta hengitellä kotimaista leppää ja ulkomaista koivua, ja katupölyt päälle.

KM-treeneissä aloin viemään kohtalaisen kookasta miestä mattoon, enkä ehtinyt kiskaista kinttuani alta pois. Jalkaterä ja nilkka vääntyivät. Nilkka edelleen turvoksissa, eikä eilen ollut erityisen hauskaa kävellä teputtaa, vaikka kärsinkin kävellä ongelmitta.

Toinen olkapääkään ei kauhean kiva.

Joudun torstaisin valitsemaan menenkö kuntonyrkkeilyyn vai KM:aan. Paskat keuhkot on huonot nyrkkeilyssä, joudun pitämään pausseja paukutuksessa. Mutta paska sorkka on huono KM:ssa. Tänään olisi ollut kyllä lukkoja mitkä eivät rasita kuin aivoja. Taidan kuitenkin kallistua kuntonyrkkeilyyn etten klohmi itseäni hetimiten lisää.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 11, 2024, 12:57:49Vihreää limaa nenästä ja jostain syvemmältä, jatkuvasti yskää. Räkätaudun perään ratkiriemukasta hengitellä kotimaista leppää ja ulkomaista koivua, ja katupölyt päälle.

Miten niin räkätaudin PERÄÄN? Kuulostaa omaan korvaani ihan räkätaudin jatkumiselta, vihreää limaa, huh.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Eikös vihreä räkä ole yleensä bakteeri-infektion merkki, jolloin ei sitten kannattaisi kovin rasittaa itseään ja jos ei kohtuu ajassa helpota tai oireet pahenee, niin pitäisi mennä lääkäriin. Varsinkin jos tulee kova kuume, jolla nyt tarkoitan kunkin yksilöllisen asteikon mukaista pahempaa kuin pieni lämpöily, niin myös silloin lääkäriin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Max 37,2 oli torstaina ja perjantaina. Kurkkukipu oli pahimmillaan perjantaina, mutta helpotti puolella lounaan syötyäni. Kipu ei ollut terävää eikä kovinta kokemaani, vaan sellaista että tuntui vaikelta niellä, kuin olisi ollut tuke kurkussa tai jossain. Mutta tosiaan helpotti perjantain mittaan.

En muista että lauantaina olisi ollut mitään erityistä. Sunnuntaina olin kuntonyrkkeilyssä ja vähän piti välillä huilia. Tiistaina KM:ssa, en väsähdellyt.

Nuhaa ei kauheasti ollut, kaikki lima oli aina kirkasta. Mutta nyt on tosiaan sekä leppää että koivua ilmassa. Tiistaina kun menin salille, kadulla oli juuri kulkenut putsauslaite tai mikä lie, ilma oli himmeä ja sekin skeida tietysti päätyi keuhkoihini.

Keskiviikkona syljin aamulla vihreää limaa ja tänään aamulla löytyi nenästäkin.

Koska yskä on minulla tyypillinen astmaattinen reaktio niin allergeeneihin kuin hengitystieinfektioihin, niin ei näissä oireissa aina pysy kärryillä mikä on mitäkin. Mutta jos nyt alkaa ihan taju mennä treenissä, niin jätän kesken.

Toope

Huomenna ihotautilääkärille, saa nähdä, mitä tulee?!

Norma Bates

Ei enää vihreää limaa, ei ei eilenillalla, eikä nyt aamulla, vaikkakin muutoin kyllä sierain täynnä ja vertakin seassa. Olen tässä pari kertaa viikon mittaan käyttänyt sarvikuonoa eli nenäkannua, ja muistuikin nyt mieleen miksi sitä olen niin inhonnut että jäi vuosiksi käyttämättä. Kirpaisee, ja sattuu päähän. Ja suuhunkin jää ikävä sivumaku. Löysin myös Physiomer-pullon joka on hyvä käyttää pois kun menee vuoden lopulla vanhaksi. Sitäkään ei ole erityisen kiva käyttää, koska siinä mekanismi toimii miten sattuu ja suihku jää päälle, jolloin sitä roiskuu sinne sun tänne. Taikka liikaa nenään.

Eilen treeneissä oli kyllä vähän sellainen olo että häipyisikö kesken kaiken. Sinnittelin kuitenkin loppuun asti, ja sitten kun lähdin kotimatkalle, tulikin vasen lonkka tai mikä lie oikein vittumaisen kipeäksi kävellä. Oli siellä jotain ikäviä tuntemuksia ollut jo treeneissä vartaloa kääntäessä. On tainnut tiistain KM-treeneissä saada vasen koipi koko matkalta runtelua, kun jäi miehen alle. Luulin että ainoastaan jalkaterä kärsi, kun se oli siellä taittuneena nilkkaa myöten, mutta ehkä koko jalka.