Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Krempat

Aloittaja Socrates, tammikuu 03, 2019, 11:00:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 13, 2020, 11:52:47
Muistuipa tässä mieleeni että kun se maanantai oli minulle niin kivulloinen päivä fibron suhteen, niin sitä ennenhän ei nukkuminen ollut ollut kauhean priimaa. En meinannut nukahtaa, taikka heräilin pitkin yötä. Huono uni ja fibro liitetään usein toisiinsa. Useimmin toki kai liene kyse siitä että kivut pitävät valveilla. Mutta ehkä se huono uni sinällään voi aiheuttaa kipuja päivälle.

Norma on mukava ihminen, mutta hirveän kivulloinen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 13, 2020, 11:55:08
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 13, 2020, 11:52:47
Muistuipa tässä mieleeni että kun se maanantai oli minulle niin kivulloinen päivä fibron suhteen, niin sitä ennenhän ei nukkuminen ollut ollut kauhean priimaa. En meinannut nukahtaa, taikka heräilin pitkin yötä. Huono uni ja fibro liitetään usein toisiinsa. Useimmin toki kai liene kyse siitä että kivut pitävät valveilla. Mutta ehkä se huono uni sinällään voi aiheuttaa kipuja päivälle.

Norma on mukava ihminen, mutta hirveän kivulloinen.

Tai hirveän kirjoittavainen. Olen tässä seurannut kipukroonikkojen elämää vertaistukiryhmissä ja monellahan on moninkertaiset tuskat itseeni verrattuna.

Toope

Alkaako tässä tulla vanhaksi, vaikka 50-vuotispäivä on vielä edessäpäin. Pikkukramppeja siellä sun täällä.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 15, 2020, 02:18:14
Alkaako tässä tulla vanhaksi, vaikka 50-vuotispäivä on vielä edessäpäin. Pikkukramppeja siellä sun täällä.

Suomessakin on oikein virallisesti todettu, että 63-vuotiaasta lähtien ihminen on jo niin kelvoton työntekijä, että ei pysty enää kuin satunnaisesti johonkin kivampaan hommaan. Siksi eläke.

Itse luulen, että 82 vuotta on se raja minkä jälkeen hyvin itseäänkin hoitaneet väistämättä ovat joltain osin jo romuna. Epäterveen elämän tai huonon tuurin takia monet ovat jo neljävitosina lunastuskunnossa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Päätän tänään esomepratsolikuurin jolla omatoimisesti olen ollut 2 vk ajan, koska vatsa alkoi olemaan häijy ja tuntui kuplintaakin ruokatorvessa (=närästystä). Saas nähdä miten käy, eli yltyykö kehon happotuotanto välittömästi sellaiseksi että kohta ollaan taas kivuissa. Olin tosin jo viikko sitten, kun ostin kaupasta grillikylkeä joka osoittautui valtavan läskiseksi. Osan ihrasta annoin kissoille, mutta kamala olohan siitä sitten tuli kun vielä menin änkemään kaksi wienermunkkia perään. Tässä joku toinen päivä taas kaadoin salaatin sekaan melko reippaasti juuri ostamaani oliiviöljyä joka on maustettu basilikalla (kun ei se oma sekoitukseni aiemmin toiminut), ja tuli jonkin ajan päästä eto olo ja jopa huimasi. Kummallista on että kun paistan lihaa oliiviöljyssä, niin en saa siitä ikinä mitään oireita. Olen myös toisinaan purskutellut suussani ruokalusikallisen oliiviöljyä (maustamatonta), eikä mitään ongelmaa. Mutta sitten kun sitä lirahtaa vähän enempi salaattiin niin käy noin, jos se nyt tuosta äityi se oksetus. Kuten aiemmin olen todennut, säilykekala oliiviöljyssä olisi suuri herkkuni, mutta siitähän tulee aina närästyksentynkää.

Jälleen kerran ihmettelen että mikä ihme siinä on että nimenomaan rasvat ja jopa öljyt ovat minulle niin hankalasti sulavaa kamaa. Äidilläni oli jokin sappivika, mutta kun minä jossain verikokeissa kävin, niin siitä lääkäri totesi että minulla ei sellaista voi olla.

Norma Bates

Voisikohan keskiselän jumi aiheuttaa alaselän kipuja? Mahdollista toki myös että keskiselän jumi on kehittynyt pitkän ajan kuluessa kun alaselkä on ollut tuon tuostakin kipeä. Olen tutkiskellut asentoani mm. bussipysäkeillä seisoessa, ja havainnut että en ole täysi suora ja perse törröttää hivenen. Tuo asento on kehittynyt kun mukamas ei satu niin kokoajan jos ei ole suorana.

Ja nyt kun yritän ottaa ryhdikästä asentoa, huomaa sen kireyden sydämen korkeudella. Ei niin paha lukko kuitenkaan että tulisi ahdistusta kuten 3 v sitten.

kertsi

#546
Rintarangan lukkoja voi laukaista ainkin erilaisilla dynaamisilla kiertoliikkeillä.

Itse olen tehnyt jotain tämäntapaisia:
https://www.youtube.com/watch?v=DMHOf-35SVA

(Googlaa hakusanoilla: rintaranka liikkuvuus)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Muutama noista tuttu mm. treeneistä. Täytyy duunata kotonakin. Treeneissä kumminkin joka kerta eri jutut, joten ei siellä pääse tarpeeksi huoltamaan jotain tiettyä ongelmakohtaa.

urogallus

Sunnuntaina mökillä satuin kaatumaan. Taaksepäin, jyrkässä rinteessä ja kiven päälle, kontaktipintana oikea alaselkä. Nyt on koko oikea ruhonpuolikas suloisessa juntturassa...

Ei ole koskaan tainnut sattua sillä tavalla kuin nyt. Ainakin kivun laatu oli jotain uutta, sellainen palamisen ja repeämisen risteytys. Buranaa ja lepoa tarjottiin terveysasemalta lääkkeeksi.

Xantippa

Sattuipa itsellekin pahempi kaatuminen tammikuun loppupuolella ensi jäillä. Koko jalka polvesta alaspäin aivan mustana ja nilkalle ei uskaltanut varata. Mustelmia myös siellä täällä muutoinkin. Ei siinä auttanut muu kuin siirtyä kotitoimistolle, onneksi hommat sattui semmoisiksi, että se ei haitannut. Pari viikkoa kotona kärvistelin.

Sanoisin siis kokemuksesta, että aikansa ottaa. Vasta nyt, 5-6 vkon jälkeen jalka tuntuu lähes normaalilta, ainakin nelisen viikkoa kummallinen kiristyksen tunne polven alapuolella (liekö joku nestekertymä?). Mustelmista on vielä aavistus jäljellä, mutta näyttävät nekin siinä kahden kk tienoilla varmaan häviävän...

Mulle sanoi lääkäri, että nämä parantaa aika ja torkuttelu. Niin sitten tein, kuten lääkäri määräsi!

Jaksamista siis, pirullinen juttu!

T: Xante

Toope

#550
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 15, 2020, 11:12:41
Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 15, 2020, 02:18:14
Alkaako tässä tulla vanhaksi, vaikka 50-vuotispäivä on vielä edessäpäin. Pikkukramppeja siellä sun täällä.

Suomessakin on oikein virallisesti todettu, että 63-vuotiaasta lähtien ihminen on jo niin kelvoton työntekijä, että ei pysty enää kuin satunnaisesti johonkin kivampaan hommaan. Siksi eläke.

Itse luulen, että 82 vuotta on se raja minkä jälkeen hyvin itseäänkin hoitaneet väistämättä ovat joltain osin jo romuna. Epäterveen elämän tai huonon tuurin takia monet ovat jo neljävitosina lunastuskunnossa.
Sukulaismies onnistui järkkäämään 90-luvulla eläkkeen rekkamieshommasta (50-senä). On tehnyt paljon muuttoja, metsätöitä ja rakennushommia...
Nykyään ei enää niin helposti onnistu tuollainen.

Norma Bates

Meni treenit yskiessä siihen malliin että tuntui kuin kohta pyörtyisin tai oksentaisin tatamille. Rasitus pahensi astmaa. Olin yskinyt jo bussissa, mutta se riehuminen sitten pahensi oireet moninkertaisiksi. Paluubussissa ei enää yskittänyt. Ennenkin huomannut että tarpeeksi kun on yskinyt ja kakonut, rauhoittuvat keuhkot lopulta. Mutta perkele kun menee nimenomaan se treeniaika siihen mölisemiseen (=yskimiseen). Vuosi sitten oli ihan sama juttu, mutta silloin syynä oli katupöly. Nyt ei pölise, koska lumi. En keksi muuta syytä kuin infektion jälkitilan. Taisinkin ehkä mainita jossain vaiheessa että yhtäkkiä alkoi mieletön kutina sisuksissa ja yskä, juuri sellaisena kuin minulle flunssan jälkeen tulee, mutta mitään lämpöä ei kuitenkaan ollut ollut.

Jos nyt iskisi korona, heittäisin varmaan veivini.

urogallus

Kolme vuorokautta ja vähän päälle kaatumisesta. Pikku hiljaa toipumisen huomaa. Jomotus on valunut alaspäin, ja hanuri on epävireessä. Kävely on verkkaista mutta ei enää niin epävarmaa, ja oikealle tassulle uskaltaa jo laskea hiukkasen painoa.

Mielenkiintoisia aistimuksia on tämä tälli kyllä suonut. Toivottavasti ei toistu ihan heti.

Toope

Nyt iski flunssa (veikkaan kovasti, että on flunssa, eikä korona). Röörit tukossa, lihakset kipeinä. V-mäinen olo. Päätin siis vetää kalsarikännin.
Flunssa on joka tapauksessa, vähemmän se harmittaa, kun ottaa vähän viiniä lääkkeeksi. Helpottaa tänään, huomisesta en tiedä... :-\
Flunssakrapula ei kuulosta hyvältä...

urogallus

Kävin ekaa kertaa kaupassa onnettomuuden jälkeen. Apteekissa olin kyllä käynyt jo aiemmin, mutta sen tein autolla. Lähikauppa on 800 metrin päässä, ja taaperrukseen meni kaikkineen ehkä 45 minuuttia. Kyllä tämä tästä lähtee sujumaan.