Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Krempat

Aloittaja Socrates, tammikuu 03, 2019, 11:00:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Voihan siinä olla pohjalla ihan tavallinen perusflunssa, joka aivastuttaa. Flunssa sitten heikentää vielä vastustuskykyä ja korona nappaa kiinni herkemmin, kun keho puolustautuu harmitonta flunssaa vastaan. Aivastelu ei kyllä minun mielestäni mitenkään sulje pois koronan mahdollisuutta. Ei voi sanoa "koska aivastelen, minulla ei ole (tai ei voi olla) koronaa".

Toistetaan nyt tännekin treeniketjuun laittamani linkki:
Kova treeni tai tavallinen flunssa voi altistaa koronavirukselle
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

``Olisihan se hullua jos bakteerikammoinen Suomen Sheldon Cooper saisi koronaviruksen. Meillä muilla ei olisi enää mitään mieltä jatkaa välttelyä, silloin mentäisiin Ruotsin malliin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 03, 2020, 20:27:35
``Olisihan se hullua jos bakteerikammoinen Suomen Sheldon Cooper saisi koronaviruksen. Meillä muilla ei olisi enää mitään mieltä jatkaa välttelyä, silloin mentäisiin Ruotsin malliin.

Sairastuuhan nyt hoitajat siellä ja täällä.

Amore

#648
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 03, 2020, 18:11:45
Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 02, 2020, 03:26:07
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 01, 2020, 21:18:58
Pari päivänä olen oudosti aivastellut. Silti ehkä vain 2-3 kertaa per päivä. Koko eilisen päivän oli ollut lihakset oudon kipeinä erityisesti selästä. Eilen illalla tuli huono olo ja pää kipeäksi. Nytkö se korona iski? Oli mitä vain niin iso pettymys koska olin mielestäni eristänyt itseni ulkomaailmasta jo aika hyvin viimeiset 2-3 viikkoa. Aamullakin vielä kipeä olo mutta virkistyin sitten. Nyt illalla on taas huonompi kipuisa olo, silmämunien pohjasta tuntuu kipeältä kuten influenssassa ja ei meinaa huoneen lämpötila 25,5 C riittää vaan tuntuu kylmältä. Kirjoitan tätä pipo päässä ja kaulaliina kaulalla.

Kipu silmissä/silmien takana vaikuttaa kyllä kovasti koronalta. Valitettavasti.
Se on myös influenssan tai pahan flunssan oireita. En ole vieläkään parantunut ja olo on voipunut ei jaksa oikein mitään, kävin postiluukulla ja hengästyin kävellessä lumessa, tullessa vielä yskin pari kertaa. 
Yöt on edelleen kivuliaita, muistan heränneeni sorminivelet kipeinä. Hämmästyttävintä oli kun heräsin sitten kunnolla niin käteni oli pystyssä (sängyssä vaaterissa), joten joko suojasin poskea ikkunan viimalta tai pikemmin olkanivel oli niin kipeä että tuo asento vasta lopetti sen.
Rytmihäiriöitäkin ollut jo viikolla ja tänään. Eilen tai toissapäivänä sydänpulssi oli sängyssä levätessä hyvin matala 46. Tänään jo 52. Tässä kirjoittaessa 60.

JK. Olen aivan just saanut tietää että tässä missä nyt lähisukulaistani omaishoitelen, ympärilläni on koronatihentymää ja 2. sukulainen on saanut jotain flunssan oireita. Pahalta näyttää. Jos ens su,ma tai ti alkaa hengitys vaikeutua niin otan yhteyttä terv. keskukseen.

No, HUH! Valelääkäri täältä Kantikselta diagnosoi nyt, että VARMA KORONA.

Luettuani tapauskertomuksia netistä mieltäni on askarruttanut kivut ja säryt, joita sairastuneet ovat usein luonnehtineet aivan erilaisiksi kuin mitä he ovat ennen kokeneet. Tämä on kiinnittänyt huomioni, koska tammikuun lopulla sain aivan oudon kiputilan molempiin käsivarsiini. Se alkoi yllättäen työpaikalla perjantai-iltapäivänä. Olin toimistossa muistaakseni tuollloin yksin. Vasen käsi oli kipeä ranteen ja pekalonivelen kohdalta ja oikea käsi olkavarren alueelta. Muutamassa tunnissa kipu kävi niin kovaksi, että tulin melkein kyvyttömäksi tekemään käsillä mitään. Miten kuten sinnittelin muutamat viimeiset työtehtävät tuolle päivälle ja sitten lähdin kotiin. Ajoin pari pysäkkiä metrolla, minkä aikana jo jouduin miettimään, pitääkö minun kaikkien nähden nostaa oikea käteni oudosti pään päälle, koska sen olin huomannut helpottavan. Teeskentelin coolia, vaikka sattui. Kadulla kävellessäni askelten tärinä sattui käsiin. Kotona menin sänkyyn. Voi olla, että myös palelin; en muista varmasti. Nukuin koko illan ja kärsin käsikivuista. Yön jälkeen kivut olivat hieman hellittäneet, mutta sahailevaa käsikipua kesti useita viikkoja. Vasemman käden peukalonivel alkoi lonksua, ikään kuin nivelestä olisi kadonnut "pehmusteet". Mietin, oliko tämä kipuilu ja lonksuminen nyt pysyvää, jotakin nivelrikkoon kuuluvaa vanhenemisen oiretta. Murehdin sitä, että jos näin on, niin joutuisin jättämään hyvästi puutarhatöille ja melkein kaikelle muullekin käsillä tehtävälle. Oikean käden olkanivelen kipua epäilin mahdolliseksi jännetuppitulehdukseksi, koska hiiren käyttö kotikoneella rasittaa tuota aluetta epäergonomisesti. Olisin halunnut mennä käsikipuineni lääkäriin, mutta kiireinen tilanne työpaikalla ei nyt millään antanut myöten sairauslomalle. Pysyin hiljaa käsikivuistani. Meillä oli jo kaksi jalkavammaista ja yksi opintovapaalainen.

Käsikivut eivät aluksi tuntuneet paranevan lainkaan. Oli helpompia päiviä tai puolikkaita päiviä, mutta seuraava päivä saattoi taas olla vaikeampi. Ehkä noin 3-4 viikon jälkeen käsikivut alkoivat oikeasti lievittyä ja peukalon lonksuminen oli ajoittain vähäisempää. Olin pelännyt joutuneeni krooniseen "niveltilaan", johonkin vanhenemiseen kuuluvaan kolotukseen, jollaisesta oikeat vanhukset puhuvat. Vähän aikaista kohdallani, murehdin. Mutta paranin. Se vei kauan ja vasemmassa ranteessa on vielä pieniä aavetuntemuksia kipujen ajasta. Nyt jälkeenpäin olen alkanut pitää käsikipujaksoa mahdollisena koronana, koska se oli niin kummallinen kokemus. Minulla ei ollut mitään flunssan oireita, paitsi ehkä päänsärkyä jonkun kerran. Mutta niskajumit aiheuttavat päänsärkyä sen verran usein, etten muista oliko minulla päänsärkyä tuolloin. Käsien paranemisen jälkeen ei ole ollut päänsärkyä. Aion käydä vasta-ainetestissä sitten kun epidemiatilanne on rauhoittunut.

Osa ihmisistä voi kokea vain tiettyyn elimistön osaan keskittyviä oireita kun taas osa käy läpi koko kehoa runtelevan kurimuksen.

Vielä on epäselvää, miksi koronatartunta aiheuttaa eri ihmisillä niin erilaisia oireita. Syy voi piillä esimerkiksi yksilöllisessä immuunijärjestelmässä, joka osalla ihmisistä reagoi infektioon hyvin voimakkaasti ja osalla ei.

Lisäksi virus aiheuttaa oireita yleensä siinä osassa kehoa, missä se kulloinkin kulkee, infektiotauteihin erikoistunut lääkäri Rishi Desai sanoo Business Insiderille.


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/5-lievaa-merkkia-jotka-voivat-kertoa-koronasta-kaikki-tautia-levittavat-eivat-saa-tyyppioireita/7777684#gs.2qg1vy

Kiitos linkistä, Norma B.

All you need is Love

MrKAT

Näin virkeä energinen olo ei ole ollut viiteen päivään tai jos aamuja verrataan niin viikkoon.
Käppäilin sisällä huomaamattani jo 4 km ja äsken lumetin kellarin ulkoseinää* eikä juuri hengästyttänyt! Outoa.
  Eilen aloin jo huolestua kun tuntui pari kertaa että happi loppuu, ja hengästytti jo pari kyykkyä.
Tänään ei tunnu missään, kun kaikki kivut, jopa selästä, on hävinneet!  Viikolla en voinut ajatellakaan että tekisin keittoruokaa hellalla, jo ajatus väsytti. Turvauduin valmisruokiin ja pariin hätävara-pitsaan.
  Tänään haaveilen paistavani silakoita ja keittäväni ehkä hedelmäsoppaakin.

*Kellaria piti talvella lumettaa että pysyy kylmyys poissa, nyt pitää lumettaa että pysyy lämpö poissa.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Norma Bates

Aijai. Jostain luin että viikon ajan koronan oireet ovat lieviä ja sitten voi tuntea jopa olonsa hyväksi. Kuitenkin kunto yhtäkkiä romahtaaja toinen viikko on yhtä helvettiä.

Toisaalta kai tässä jo stressaa itsekukin niin että tulee ajoittain vaikka mitä oiretta.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 04, 2020, 14:56:05
Aijai. Jostain luin että viikon ajan koronan oireet ovat lieviä ja sitten voi tuntea jopa olonsa hyväksi. Kuitenkin kunto yhtäkkiä romahtaaja toinen viikko on yhtä helvettiä.

Toisaalta kai tässä jo stressaa itsekukin niin että tulee ajoittain vaikka mitä oiretta.
Arvelen tuon kunnon yhtäkkisen romahtamisen liittyvän juuri veren happipitoisuuden laskemiseen (Kuten vuoristotaudissa) ja siihen, miten sairastunut ei sitä omassa olossaan edes välttämättä huomaa. Kiinasta oli länsimaalaisittain jo varhaisessa vaiheessa lähetettyjä tallenteita, joissa näennäisen hyvinvoivia ihmisiä pyörtyili tuosta vain keskelle katua.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 03, 2020, 23:33:22
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 03, 2020, 18:11:45
Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 02, 2020, 03:26:07
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 01, 2020, 21:18:58
Pari päivänä olen oudosti aivastellut. Silti ehkä vain 2-3 kertaa per päivä. Koko eilisen päivän oli ollut lihakset oudon kipeinä erityisesti selästä. Eilen illalla tuli huono olo ja pää kipeäksi. Nytkö se korona iski? Oli mitä vain niin iso pettymys koska olin mielestäni eristänyt itseni ulkomaailmasta jo aika hyvin viimeiset 2-3 viikkoa. Aamullakin vielä kipeä olo mutta virkistyin sitten. Nyt illalla on taas huonompi kipuisa olo, silmämunien pohjasta tuntuu kipeältä kuten influenssassa ja ei meinaa huoneen lämpötila 25,5 C riittää vaan tuntuu kylmältä. Kirjoitan tätä pipo päässä ja kaulaliina kaulalla.

Kipu silmissä/silmien takana vaikuttaa kyllä kovasti koronalta. Valitettavasti.
Se on myös influenssan tai pahan flunssan oireita. En ole vieläkään parantunut ja olo on voipunut ei jaksa oikein mitään, kävin postiluukulla ja hengästyin kävellessä lumessa, tullessa vielä yskin pari kertaa. 
Yöt on edelleen kivuliaita, muistan heränneeni sorminivelet kipeinä. Hämmästyttävintä oli kun heräsin sitten kunnolla niin käteni oli pystyssä (sängyssä vaaterissa), joten joko suojasin poskea ikkunan viimalta tai pikemmin olkanivel oli niin kipeä että tuo asento vasta lopetti sen.
Rytmihäiriöitäkin ollut jo viikolla ja tänään. Eilen tai toissapäivänä sydänpulssi oli sängyssä levätessä hyvin matala 46. Tänään jo 52. Tässä kirjoittaessa 60.

JK. Olen aivan just saanut tietää että tässä missä nyt lähisukulaistani omaishoitelen, ympärilläni on koronatihentymää ja 2. sukulainen on saanut jotain flunssan oireita. Pahalta näyttää. Jos ens su,ma tai ti alkaa hengitys vaikeutua niin otan yhteyttä terv. keskukseen.

No, HUH! Valelääkäri täältä Kantikselta diagnosoi nyt, että VARMA KORONA.

Luettuani tapauskertomuksia netistä mieltäni on askarruttanut kivut ja säryt, joita sairastuneet ovat usein luonnehtineet aivan erilaisiksi kuin mitä he ovat ennen kokeneet. Tämä on kiinnittänyt huomioni, koska tammikuun lopulla sain aivan oudon kiputilan molempiin käsivarsiini. Se alkoi yllättäen työpaikalla perjantai-iltapäivänä. Olin toimistossa muistaakseni tuollloin yksin. Vasen käsi oli kipeä ranteen ja pekalonivelen kohdalta ja oikea käsi olkavarren alueelta. Muutamassa tunnissa kipu kävi niin kovaksi, että tulin melkein kyvyttömäksi tekemään käsillä mitään. Miten kuten sinnittelin muutamat viimeiset työtehtävät tuolle päivälle ja sitten lähdin kotiin. Ajoin pari pysäkkiä metrolla, minkä aikana jo jouduin miettimään, pitääkö minun kaikkien nähden nostaa oikea käteni oudosti pään päälle, koska sen olin huomannut helpottavan. Teeskentelin coolia, vaikka sattui. Kadulla kävellessäni askelten tärinä sattui käsiin. Kotona menin sänkyyn. Voi olla, että myös palelin; en muista varmasti. Nukuin koko illan ja kärsin käsikivuista. Yön jälkeen kivut olivat hieman hellittäneet, mutta sahailevaa käsikipua kesti useita viikkoja. Vasemman käden peukalonivel alkoi lonksua, ikään kuin nivelestä olisi kadonnut "pehmusteet". Mietin, oliko tämä kipuilu ja lonksuminen nyt pysyvää, jotakin nivelrikkoon kuuluvaa vanhenemisen oiretta. Murehdin sitä, että jos näin on, niin joutuisin jättämään hyvästi puutarhatöille ja melkein kaikelle muullekin käsillä tehtävälle. Oikean käden olkanivelen kipua epäilin mahdolliseksi jännetuppitulehdukseksi, koska hiiren käyttö kotikoneella rasittaa tuota aluetta epäergonomisesti. Olisin halunnut mennä käsikipuineni lääkäriin, mutta kiireinen tilanne työpaikalla ei nyt millään antanut myöten sairauslomalle. Pysyin hiljaa käsikivuistani. Meillä oli jo kaksi jalkavammaista ja yksi opintovapaalainen.

Käsikivut eivät aluksi tuntuneet paranevan lainkaan. Oli helpompia päiviä tai puolikkaita päiviä, mutta seuraava päivä saattoi taas olla vaikeampi. Ehkä noin 3-4 viikon jälkeen käsikivut alkoivat oikeasti lievittyä ja peukalon lonksuminen oli ajoittain vähäisempää. Olin pelännyt joutuneeni krooniseen "niveltilaan", johonkin vanhenemiseen kuuluvaan kolotukseen, jollaisesta oikeat vanhukset puhuvat. Vähän aikaista kohdallani, murehdin. Mutta paranin. Se vei kauan ja vasemmassa ranteessa on vielä pieniä aavetuntemuksia kipujen ajasta. Nyt jälkeenpäin olen alkanut pitää käsikipujaksoa mahdollisena koronana, koska se oli niin kummallinen kokemus. Minulla ei ollut mitään flunssan oireita, paitsi ehkä päänsärkyä jonkun kerran. Mutta niskajumit aiheuttavat päänsärkyä sen verran usein, etten muista oliko minulla päänsärkyä tuolloin. Käsien paranemisen jälkeen ei ole ollut päänsärkyä. Aion käydä vasta-ainetestissä sitten kun epidemiatilanne on rauhoittunut.

Osa ihmisistä voi kokea vain tiettyyn elimistön osaan keskittyviä oireita kun taas osa käy läpi koko kehoa runtelevan kurimuksen.

Vielä on epäselvää, miksi koronatartunta aiheuttaa eri ihmisillä niin erilaisia oireita. Syy voi piillä esimerkiksi yksilöllisessä immuunijärjestelmässä, joka osalla ihmisistä reagoi infektioon hyvin voimakkaasti ja osalla ei.

Lisäksi virus aiheuttaa oireita yleensä siinä osassa kehoa, missä se kulloinkin kulkee, infektiotauteihin erikoistunut lääkäri Rishi Desai sanoo Business Insiderille.


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/5-lievaa-merkkia-jotka-voivat-kertoa-koronasta-kaikki-tautia-levittavat-eivat-saa-tyyppioireita/7777684#gs.2qg1vy

Kiitos linkistä, Norma B.


Jos oikein innokkaasti alkaa tarkkailemaan itseään, että onko jotain oireita,, niin perkules niitähän löytyy keltä hyvänsä.

Ihmismielihän on siitä ovela, että alkaa tuottaa niitä odotusten mukaisesti, jos sellaisia kerran alkaa tarkkailla.

Toisaalta myös pienet kivut ja vaivat unohtuvat heti eikä niitä huomaa, jos on jotain kiinnostavampaa asiaa tekosillaan.

Tko>on tietenkin voimakkaita oireita joita ei voi olla huomaamatta, kun kehon tasapaino kehottaa siihen.

Norma Bates

Olisi kyllä helkkarin kiintoisaa saada käydä edes vasta-ainetestissä. En voi olla miettimättä sitä että kun helmikuussa salilla puhuttiin että on joku "virus joka ei aiheuta kuumetta" ja se jäi ihan täysmysteeriksi mistä oli kyse, ja sitten yhtäkkiä aloin yskimään sarjatulena ihan kuin minulla juuri olisi ollut flunssa, vaikka ei ollut ollut lämpöä... Jos siellä salilla olisi jo silloin liikkunut koronaa, niin kovin olisi kyllä ollut erittäin mieto muoto. Ja minun A-verisenä pitäisi kai nyt sitten saada raju tauti. Jos se veriryhmäteoria paikkansa pitää.

Ja nimenomaan flunssan jälkeiselle yskälle tyypillisesti ensin useamman päivän rajumpi yskiminen hellittää, sitten palaa takaisin ja menee pitkä aika yskiä räkyttäessä. Nythän ollaan jo huhtikuussa. Ja vielä astmalääkitys kokoajan päällä, mutta eipä oikeasti tunnu auttavan. Ihmeellistä touhua. On tässä allergia-aikakin meneillään, mutta luulin ettei lääkityksen kanssa tämmöiseksi mene. Kaikkina keväinä ei ole mennyt välttämättä edes ilman astmalääkitystä.

Jos olisin rikas, niin selvittäisin kaiken aina juurtajaksain, koska vihaan mysteereitä.

Karikko

^

Koronaviruksen lisäksi on liikkeellä ollut satakunta muutakin "kivaa pöpöä" kaikenlaista virusta parvoa ynnä muuta, joten noita nuhakiusoja voi olla toinen toisensa perään.

Koronan vasta-aineita todennäköisesti alkavat ainakin kaupalliset lääkäriasemat testailemaan. Taitaa noin sata euroropoa siihen mennä.
Eivät liene sataprosentisia nekään tulokset, mutta varmaan 90 paikkeilla.

Juha


Vuoden toinen r-luistelu-keikka. Hyvää teki, vaikka tiedä seurauksista.

Keuhkoputkissa ollut pientä ärtymystä, ja tuntuu kun on mahallaan, keuhkojen päällä. Tämän takia pitänyt kasvojen edessä kangasta, että ilma ei olisi niin raaka. Myös näissä lämpötiloissa. Luistellessa ei oikein pysty, kun täytyy nähdä paremmin. Kasvokangas hankaloittaa.

Korona varmaan tarttuu helposti. Voi olla astma, tai sen tyyppistä. Oireillut joka kevättalvi, sitten 2010 jotain. Käynnistymisen jäljitin puheyskän alkamiseen, jona vuonna saattoi olla se vyöruusu. Ensimmäiset vuodet meni puheyskäillessä, sen lisäksi, nyt kevättalvisin kuumeillut, paitsi tänä kevättalvena, tosin en ole juuri altistunut kylmälle, herkkyyden takia.

Astamasta voisi ottaa selvää. Ehkä hyötyä, vaikka aina diagnooosit eivät auta. Laulaminen auttaa, äänen tuottoon, sen olen hoksannut. Samoin se, ettei kylmätä erityisesti kaulaa.

Kun oikeasti liikkuu, vaikka pienellä liikkeellä, tulee automaattisesti venyteltyä. Venyttelyjen huomaan jääneen, liikunnan vähäisyyden myötä pois. Liikunnan yhteydessä vasta, tulee tarve aloittaa venyttely.

Terveen ruuan tekemisen suhteen oli samanlaista kynnysellisyyttä. Vasta kun meni marjastamaan, tai sienestämään, alkoi tehdä kunnon ruokaa. Sitä ennen pannalla kyrsää, ja makaronia, tmvaa, roskista.

Osa toiminnoista liittyy muuhun, ja jos päälaji putoaa, häviää sivujutut. Aika usein nykyään tosin pyrin tekemään ok-ruokaa, vaikken käy metsässä.

Juha


Vasenta polvea särkenyt, lisääntyneen istumisen takia. Kävellä en osannut, sen hoitamiseksi, joten pyörällä sain vähän parempaan kuntoon. Rullaluistelu taitaa myös olla hyväksi, etenkin jos käyttää polvitukia. Välillä venyttelee, kevätauringossa.

Rullaluistelu voi olla riski nivelille, jos nivelkulmat outoja, etenkin luistin kääntyy ongelmallisesti. Jos harrastaa rullaluistelua, sen takia, että se käy hyvin, niin nivelriskejä voi minimoida varmaan ainoastaan hyvällä lajihallinnalla. Sen takia, rullaluisteluun on pakko liittää tekniikkaa, mistä taas on tehty omia kikkalajeja, joita esim yytuubista.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 05, 2020, 10:23:35
^

Koronaviruksen lisäksi on liikkeellä ollut satakunta muutakin "kivaa pöpöä" kaikenlaista virusta parvoa ynnä muuta, joten noita nuhakiusoja voi olla toinen toisensa perään.

Koronan vasta-aineita todennäköisesti alkavat ainakin kaupalliset lääkäriasemat testailemaan. Taitaa noin sata euroropoa siihen mennä.
Eivät liene sataprosentisia nekään tulokset, mutta varmaan 90 paikkeilla.

Nuhaa minulla ei helmikuussa ollut. Ennen äkillistä yskän alkua oli ollut kipua kropassa, mutta laitoin fibromyalgian piikkiin. Päänsärkyä ei tainnut olla.

Se ettei kukaan ympäriltäni sairastunut vakavasti ei tosin kyllä koronaan viittaa. Ei kai sitä nyt kaikki jossain yhteisössä sairastaisi lievänä.

Amore

#658
Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 05, 2020, 10:03:22
Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 03, 2020, 23:33:22
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 03, 2020, 18:11:45
Se on myös influenssan tai pahan flunssan oireita. En ole vieläkään parantunut ja olo on voipunut ei jaksa oikein mitään, kävin postiluukulla ja hengästyin kävellessä lumessa, tullessa vielä yskin pari kertaa. 
Yöt on edelleen kivuliaita, muistan heränneeni sorminivelet kipeinä. Hämmästyttävintä oli kun heräsin sitten kunnolla niin käteni oli pystyssä (sängyssä vaaterissa), joten joko suojasin poskea ikkunan viimalta tai pikemmin olkanivel oli niin kipeä että tuo asento vasta lopetti sen.
Rytmihäiriöitäkin ollut jo viikolla ja tänään. Eilen tai toissapäivänä sydänpulssi oli sängyssä levätessä hyvin matala 46. Tänään jo 52. Tässä kirjoittaessa 60.

JK. Olen aivan just saanut tietää että tässä missä nyt lähisukulaistani omaishoitelen, ympärilläni on koronatihentymää ja 2. sukulainen on saanut jotain flunssan oireita. Pahalta näyttää. Jos ens su,ma tai ti alkaa hengitys vaikeutua niin otan yhteyttä terv. keskukseen.

No, HUH! Valelääkäri täältä Kantikselta diagnosoi nyt, että VARMA KORONA.

Luettuani tapauskertomuksia netistä mieltäni on askarruttanut kivut ja säryt, joita sairastuneet ovat usein luonnehtineet aivan erilaisiksi kuin mitä he ovat ennen kokeneet. Tämä on kiinnittänyt huomioni, koska tammikuun lopulla sain aivan oudon kiputilan molempiin käsivarsiini. Se alkoi yllättäen työpaikalla perjantai-iltapäivänä. Olin toimistossa muistaakseni tuollloin yksin. Vasen käsi oli kipeä ranteen ja pekalonivelen kohdalta ja oikea käsi olkavarren alueelta. Muutamassa tunnissa kipu kävi niin kovaksi, että tulin melkein kyvyttömäksi tekemään käsillä mitään. Miten kuten sinnittelin muutamat viimeiset työtehtävät tuolle päivälle ja sitten lähdin kotiin. Ajoin pari pysäkkiä metrolla, minkä aikana jo jouduin miettimään, pitääkö minun kaikkien nähden nostaa oikea käteni oudosti pään päälle, koska sen olin huomannut helpottavan. Teeskentelin coolia, vaikka sattui. Kadulla kävellessäni askelten tärinä sattui käsiin. Kotona menin sänkyyn. Voi olla, että myös palelin; en muista varmasti. Nukuin koko illan ja kärsin käsikivuista. Yön jälkeen kivut olivat hieman hellittäneet, mutta sahailevaa käsikipua kesti useita viikkoja. Vasemman käden peukalonivel alkoi lonksua, ikään kuin nivelestä olisi kadonnut "pehmusteet". Mietin, oliko tämä kipuilu ja lonksuminen nyt pysyvää, jotakin nivelrikkoon kuuluvaa vanhenemisen oiretta. Murehdin sitä, että jos näin on, niin joutuisin jättämään hyvästi puutarhatöille ja melkein kaikelle muullekin käsillä tehtävälle. Oikean käden olkanivelen kipua epäilin mahdolliseksi jännetuppitulehdukseksi, koska hiiren käyttö kotikoneella rasittaa tuota aluetta epäergonomisesti. Olisin halunnut mennä käsikipuineni lääkäriin, mutta kiireinen tilanne työpaikalla ei nyt millään antanut myöten sairauslomalle. Pysyin hiljaa käsikivuistani. Meillä oli jo kaksi jalkavammaista ja yksi opintovapaalainen.

Käsikivut eivät aluksi tuntuneet paranevan lainkaan. Oli helpompia päiviä tai puolikkaita päiviä, mutta seuraava päivä saattoi taas olla vaikeampi. Ehkä noin 3-4 viikon jälkeen käsikivut alkoivat oikeasti lievittyä ja peukalon lonksuminen oli ajoittain vähäisempää. Olin pelännyt joutuneeni krooniseen "niveltilaan", johonkin vanhenemiseen kuuluvaan kolotukseen, jollaisesta oikeat vanhukset puhuvat. Vähän aikaista kohdallani, murehdin. Mutta paranin. Se vei kauan ja vasemmassa ranteessa on vielä pieniä aavetuntemuksia kipujen ajasta. Nyt jälkeenpäin olen alkanut pitää käsikipujaksoa mahdollisena koronana, koska se oli niin kummallinen kokemus. Minulla ei ollut mitään flunssan oireita, paitsi ehkä päänsärkyä jonkun kerran. Mutta niskajumit aiheuttavat päänsärkyä sen verran usein, etten muista oliko minulla päänsärkyä tuolloin. Käsien paranemisen jälkeen ei ole ollut päänsärkyä. Aion käydä vasta-ainetestissä sitten kun epidemiatilanne on rauhoittunut.

Osa ihmisistä voi kokea vain tiettyyn elimistön osaan keskittyviä oireita kun taas osa käy läpi koko kehoa runtelevan kurimuksen.

Vielä on epäselvää, miksi koronatartunta aiheuttaa eri ihmisillä niin erilaisia oireita. Syy voi piillä esimerkiksi yksilöllisessä immuunijärjestelmässä, joka osalla ihmisistä reagoi infektioon hyvin voimakkaasti ja osalla ei.

Lisäksi virus aiheuttaa oireita yleensä siinä osassa kehoa, missä se kulloinkin kulkee, infektiotauteihin erikoistunut lääkäri Rishi Desai sanoo Business Insiderille.


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/5-lievaa-merkkia-jotka-voivat-kertoa-koronasta-kaikki-tautia-levittavat-eivat-saa-tyyppioireita/7777684#gs.2qg1vy

Kiitos linkistä, Norma B.


Jos oikein innokkaasti alkaa tarkkailemaan itseään, että onko jotain oireita,, niin perkules niitähän löytyy keltä hyvänsä.

Omat käsikipuni eivät todellakaan olleet mielen tuottamia. Vasemman käden peukalonivel lonksui ja ranne turposi niin, että jouduin luopumaan rannekellosta. Kipu oli kova ja sitä kesti pitkään, useita viikkoja. Täysin toista kuin mikään rasituskipu tai kuumesärky, mitä olen aikaisemmin kokenut. Lisäksi on todettava, että koin nuo kivut jo tammi-helmikuussa, jolloin seurasin korona-uutisointia vain vähän. Pidin koko aihetta tylsänä. Korona oli silloin vielä kiinalainen ongelma. Enkä ollut lukenut potilaiden tapauskertomuksia. Ne tulivat vasta myöhemmin.
All you need is Love

Norma Bates

Minulla fibromyalgiaan sairastumiseni alussa syksyllä 2018 turposivat polvitaipeet, lääkärin mielestä oli Bakerin kysta. Kun turvotus laski, alkoi klonksuna. Ihan kuin polvista olisi puuttunut jotain sisältä. Polvet olivat kivuliaan öpaut puolisen vuotta. Muissa nivelissä en ole turvotusta ikinä silmin havainnut, vaikka kipua on ollut milloin missäkin ja sormet tuntuneet turvonneilta, yleisimmin aamuyöstä.

Mutta kaippa nivelten outouksia on muistakin syistä kuin fibron takia.