Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Miksi naiset haluaa matkustella?

Aloittaja Socrates, kesäkuu 08, 2023, 12:58:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Socrates

Jossain ketjussa mainittiin, miten miehiä häiritsee naisten halu matkustella. Erimielisyys matkustelusta putkahtaa esiin milloin missäkin ja aina niinpäin, että nainen haluaa matkustella enemmän kuin mies. Niin oli vanhempienikin kohdalla ja omissa parisuhteissa.

Naisten pakkomielle jatkuvaan matkusteluun estää ja kaataa muuten toimivia parisuhteita. Nainen, joka ei halua matkustella eikä pitää koiraa on kultakimpale, josta kannattaa pitää kiinni.

Kantiksen naisissa on se hyvä puoli, että eivät vaikuta olevan koko ajan matkoilla. Sokerina pohjalla Norma, joka taitaa olla käynyt vain briteissä.

Miksi hitossa pitää matkustella? Miksi se on niin sukupuoleen sidottu pakkomielle? Tunnetteko pareja, joissa mies haluaa matkustella, mutta nainen ei?
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

Jopas on taas yleistävä otsikko  >:(

Muistaakseni Norma sanoi ettei olisi käynyt Ruotisssakaan, joten häviän kyllä siinä. Olen käynyt Irlannissa parin viikon reissun nuorena ja Tukholmassa viikonloppureissulla, kun lapset olivat pieniä, noin 4-5 ikäisiä.

Noiden lisäksi on ollut muutama pakkomatka kotimaassa työn puolesta, mutta siihen matkustelu sitten jääkin. En edes kotimaassa ole käynyt monessakaan paikassa. En tuota sano ylpeilläkseni, mutta matkustaminen ei vaan kiinnosta.

Ei ole koiraakaan eikä tule ikinä. Koira haisee pahalle ja pelkään koiria.

Terv. Kultakimpale (ainakin melkein)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - kesäkuu 08, 2023, 12:58:45
Tunnetteko pareja, joissa mies haluaa matkustella, mutta nainen ei?

En tiedä halusta, mutta tunnen parin, jonka naisosapuoli on niin lentopelkoinen ettei hän matkusta kuin Viron ja Ruotsin laivoilla. Miesosapuoli oli aikoinaan matkatöissä, mutta nykyään hänkin korkeintaan risteilee Itämerellä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Ajettiin ekan eksän kanssa Ruotsin poikki että päästiin laivalla Britteihin. Paluumatkalla nukuttiin Ladassa Tukholmassa, kun laiva-aikataulu ei ollut ihan hallussa.

Tokan eksän kanssa useampi ruotsinlaivareissu, ei menty maihin.

Eka eksä ravasi Norjan vuorilla ja Lapissa.

Xantippa

Noh, eihän ne naiset nyt matkustella välttämättä halua, omatkin rahat kiinni siinä, mutta sitten miehen pitää olla aktiivinen kotimaassa.

Naiset ei ehkä halua vain löhöillä sohvilla tai hikoilla saleilla?

T: Xante

TSS

Omassa näköpiirissä taas miehet ovat maailmanmatkaajia. Itsekin olen kyllä tykännyt matkustella, mutta koira vähän hillitsee matkustushalukkuutta, koska helläsydämisenä en raskisi jättää sitä ainakaan pitkäksi aikaa kaipaamaan laumaansa, eikä hyviä hoitajiakaan puissa kasva. Eli kannattaa socrunkin katsella koiranaisia, ne viihtyy yleensä kotona, elleivät sitten ole jotain hc-koiraihmisiä, jotka lamppaavat näyttelyissä pitkin Suomea ja ulkomaitakin.

Viime riita taidettiin puolison kanssa käydä juuri matkustelusta, kun en kuulemma ole riittävän innokas (vaikka syy onkin koiran hoidon järjestäminen).

Mutta joo, kyllähän matkailu on mukavaa. Ainakin itselläni maisemanvaihdos aktivoi aivoja ihan eri tavalla ja se jotenkin näkyy kaikenlaisena luovuuden lisääntymisenä. Mutta toisaalta viihdyn erittäin hyvin kotonakin, ja kotoilu onkin lopulta elämän suola.

Norma Bates

Olisi jotain paikkoja jotka kiinnostavat, mutta liian kaukana tai kalliita. Ja edullisempiinkaan kohteisiin en yksinäni lähde. Jos ajoittain on vaikeuksia ymmärtää numeroista mitään ja eksyy vaikka olohuoneessaankin, on moisen höttöaivon parempi katsoa kuin katua. Matkusteluhan on yhtä loputonta kellonkyttäämistä ja aikataulujen tulkintaa. Sekin rassaa jo tarpeeksi hermoja kun lempikohteeseen vaivaisen 50 km päähän joutuu menemään kolmella eri bussilla. Tänä kesänä tosin on pakko kävellä paluumatkalla ja sen päälle riittää kaksi bussia. Mennessä kuitenkin tarvis kolme.

Vaihtelunhalu, uteliaisuus ja joidenkin kulttuurien fanitus minun syyni matkusteluun olisivat. Kulttuurit joita fanitan ovat tosin kadonneita, brittiläistä lukuunottamatta.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 08, 2023, 17:45:20
Olisi jotain paikkoja jotka kiinnostavat, mutta liian kaukana tai kalliita. Ja edullisempiinkaan kohteisiin en yksinäni lähde. Jos ajoittain on vaikeuksia ymmärtää numeroista mitään ja eksyy vaikka olohuoneessaankin, on moisen höttöaivon parempi katsoa kuin katua. Matkusteluhan on yhtä loputonta kellonkyttäämistä ja aikataulujen tulkintaa. Sekin rassaa jo tarpeeksi hermoja kun lempikohteeseen vaivaisen 50 km päähän joutuu menemään kolmella eri bussilla. Tänä kesänä tosin on pakko kävellä paluumatkalla ja sen päälle riittää kaksi bussia. Mennessä kuitenkin tarvis kolme.

Vaihtelunhalu, uteliaisuus ja joidenkin kulttuurien fanitus minun syyni matkusteluun olisivat. Kulttuurit joita fanitan ovat tosin kadonneita, brittiläistä lukuunottamatta.

No aivan pakko sanoa, että itselleni päiväretki n.50 km päähän ei ehkä olisi aivan vaivaton mielestäni tehdä noin vain..

Epäilen, että saattaa olla muitakin, jotka autottomana miettisivät, että lähtiskö uimaan 50 km päähän ;D

T: Xante

Norma Bates

Ihmisten mursumaisesti kansoittamille rannoille en lähtisikään moisen vaivan kera. Kyseessä on kuitenkin miltei erämainen paikka jossa onnistuu olemaan paljon omassa rauhassaan, ja uimaan alasti. Yksi alueella asuva mies sanoi kerran ettei hän kerro paikasta ikinä kellekään, että pysyy rauhallisena.

Olen nähnyt siellä kerran merikotkan ja toisella kertaa minkkipari sähisi minulle. Kaikenlaista vesilintua tulee ja menee.

Eniten siellä pännii levä, jota en muista olleen 1980-, 1990- tai 2000-luvulla. Viimeisen 13 v aikana ajoittain ollut.

Hippi

Onko nyt päiväseltään uimassa käynti matkustelua? Minäkin sitten varmaan matkustelen, jos kesän mittaan pariin kertaan käyn Mäntsälässä, johon keskimmäiseni on muuttanut. Tästä kävelen varttitunnin ensin asemalle ja sitten matkustelen junalla noin puolisen tuntia, linnuntietä 41km, junalla noin 47km ja autolla 50km.

Socrukin kyselee naisten matkusteluinnon perään ja itse matkustelee sussun tykö Lahteen. Sinnehän on Helsingistä ka noin 100km. Vai sussuko se pelkästään matkustelee treffeille?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Missä lie rajapyykki kilometreissä menee. Jos matkustelun kriteerinä pidetään sitä että nukkuu muualla kuin kotonaan, niin olen korpikuusen kannon alla pesinyt joskus teltankin kera. Selkä ei vaan enää oikein kestä moista. Enkä jaksa raahata läjäpäin kamaa, selässäni. Sitäpaitsi paksummat ilmapatjat ovat jäätävän kylmiä, ja vihaan täyttämistä. Siksi tyydyn ohueen lättyyn joka imaisee itse ilmaa sisäänsä.

Socrates

^^Ramppaan Lahdessa ja mökillä, mutta avauksessa hain lähinnä ulkomaanmatkailua eikä ainakaan joku sukulointi tms toistuva tapahtuma. Kyllä isänikin reppureissulle Lappiin lähti ja mökille piti päästä joka ikinen vkl.

Naisia kiinnostaa yleensä ulkomaankohteet ja niitten hotellit, sapuskat, nähtävyydet ja kulttuuri. Norman naku-uinnit ei ole mitään matkailua, vaikka menee 50km päähän.
Kävelevä kremppakertymä

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 08, 2023, 18:57:31
Missä lie rajapyykki kilometreissä menee. Jos matkustelun kriteerinä pidetään sitä että nukkuu muualla kuin kotonaan, niin olen korpikuusen kannon alla pesinyt joskus teltankin kera.

Jos Norma Batesin määritelmää ajattelen, olen ollut matkalla siitä lähtien, kun menetin kotini eli kymmeniä vuosia. Toisin kuin ihmiset yleensä, en kutsu kodiksi paikkaa, missä kulloinkin majailen, vaan ainoastaan sitä yhä paikka, johon en enää koskaan pääse. Aivan samalla tavalla en sano äidiksi jokaista naista, jonka kanssa keskustelen, vaan pelkästään sitä yhtä, jota ei myökään enää ole.

Mitä liikkumiseen paikasta toiseen tulee, niin tasan vuorokausi sitten kelluin merellä Helsingin edustalla. Sen jälkeen olen liikkunut maantietä pitkin yli 500 kilometriä. En silti koe, että olisin matkustellut. Olen ilmeisesti jo niin "internettoitunut", että asun siellä, missä milloinkin pääsen nettiin. Maantieteellisellä paikalla ei ole väliä. Vaikka olenkin kirjoilla tietyllä paikkakunnalla, jonne kohtalo minut aikoinaan heitti, minulla ei ole tarkkaa kotipaikkaidentiteettiä. Suomi riittää.

Otsikossa kysytään, miksi naiset haluavat matkustaa. En tiedä, mutta luulisin, että jokaisella naisella on oma syynsä. Yksi lähteee lämpimään, toinen kylmään. Kolmas haluaa tutustua kulttuureihin, neljäs ihmisiin. Ehkä karkealla tasolla miehiä ja naisia kiinnostavat matkustelussa hieman eri asiat.

https://www.theflapperlife.com/post/are-reasons-to-travel-different-for-men-and-women

Toope

Useimmat naiset, joita tunnen, eivät ole matkustelleet minua enemmän. Eli eivät suuresti...
Paskaaks noita ny mennä kattomaan.

Socrates

Ilmeisesti matkustelijat eivät ehdi kovin paljon viestitellä keskustelufoorumeilla. Tämä suppea otos viittaa siihen.
Kävelevä kremppakertymä