Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Suomalainen design

Aloittaja kertsi, helmikuu 02, 2019, 12:55:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Suomalaisilla päättäjillä on aina ollut hirmuisen huono kyky arvioida graafista designia. Pieleen menneitä logomuutoksia on varmasti enemmän kuin onnistuneita.

Hesarissa muisteltiin metron tunnuksen historiaa. https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010507248.html

Kansalta kysyttiin, kumpi olisi parempi:

Olin fanaattinen myyrän kannattaja. Kumpaakaan loppukilpailuun päässyttä ehdotusta ei valittu.

Vaan tämä:

LainaaViralliseksi merkiksi kilpailussa valittua tunnusta ei kuitenkaan lopulta nähty käytössä ollenkaan. "Tunnelissa" oli käytössä vain koejunissa.

M-logon alkuperä on Tolmusellekin mysteeri, vaikka se on ollut metron tunnuksena sen toiminnan alusta asti.

"Ikinä en ole missään törmännyt tietoon siitä, milloin M-logo päätettiin ottaa käyttöön."

Kyseessä taisi olla ns. virkamiespäätös. Tuohon logoon olisi aivan mainiosti mahtunut vielä sirppi ja vasarakin.

Metro toi myös mukanaan meillä aiemmin tuntemattoman ilmiön - lahjukset.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Metrojupakka

Suomalaista muotoilua käytettiin lahjusjutun uutisoinnissa, siitä puhuttiin metrojupakkana. Päätöksien hiomiseenkin käytettiin aikaa ja lopputuloksena yksi mies tuomittiin.

LainaaVuonna 1987 metrotoimiston johtajan virasta pidätetty Unto Valtanen tuomittiin lahjusten ottamisesta Siemensiltä yhdeksäksi kuukaudeksi ehdottomaan vankeuteen. Oikeus katsoi päätöksessään Valtasen kaupungin virkamieheksi. Muiden kohdalla syytteet hylättiin vanhentuneina.[1]

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Danielle Bochove : "Tällaiset kansainväliset sopimukset toimivat siihen saakka, kunnes ne eivät enää toimi."

Hayabusa

^
Suloinen myyrä olisi ollut hieno tunnus!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Myyrä minäkin olisin kannattanut.

Enpä tuota M-logoa ole koskaan minään logona edes osannut ajatella, vaan kyllähän se sitä on, kai. Varmaan ulkomaisille turisteille ymmärrettävämpi kuin myyrä.

Minulle tuntuu nuo tuotemerkit ja logot osuvan johonkin sokeaan pisteeseen silmissäni. Hiljattain oli nettipaneelissa kysely eräästä hyödykkeestä ja siinä lueteltiin useita kyseisen hyödykkeen valmistajia ja pyydettiin arvioimaan brändien tunnettuutta ja laatua. Paria ilmoitin joskus käyttäneeni ja erään arvoin kuulleeni, mutta en käyttäneeni. Parin tunnin kuluttua lähdin kastelemaan kukkia ja sekoitin veteen kastelulannoitetta, jota olin usean vuoden käyttänyt. Sattumoisin se oli juuri tuo, josta en osannut sanoa mitään, koska "en ollut käyttänyt".

Veikkaan, että jos minua olisi pyydetty kuvailemaan ennen tuota ROOSTERin viestiä metron logoa, niin en olisi osannut kertoa millainen se on.  :-[
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️