Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalirikokset ja ahdistelu Suomessa

Aloittaja Norma Bates, lokakuu 27, 2021, 11:44:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Tässähän on käytettävissä vain toimittajan kirjoittama juttu, jonka on ties kuinka monen kirjoittajan käsien kautta käynyt ja tapahtumakertomusta on varmaankin tiivistetty moneen kertaan.

Tapahtuma kuvakusessa kerrotaan:
Uhri kertoi istuneensa alasti hajareisin Tannerin päällä selkä häneen päin ja pyytäneensä kondomin käyttöä, kun Tanner oli yllättäen tunkeutunut peniksellään hänen emättimeensä.

Yritin mielikuvitella tilannetta, miten tuo on voinut onnistua noin kuin tuossa on kirjoitettu. Ei se penis ihan  helpolla sisään sujahda, jos siinä on istuja päällä, vaikka olisi kohdallakin, niin kyllä siinä naisen on täytynyt nousta, jotta sujahtaminen olisi mahdollista. Jos nainen taas ei ole ollut ihan kohdillaan, on tarvittu vielä enemmän avustavaa liikkumista.

Naisen lamaantumisesta:
Käräjäoikeuden mukaan tilanne oli uhrille niin yllätyksellinen, ettei tämä voinut ennakoida tai estää yhdynnän tapahtumista. Uhri kertoi, ettei myöskään järkytyksen ja lamaantumisen takia pystynyt nousemaan pois Tannerin päältä yhdynnän alettua.

Lamaantunut täysin toimintakyvyttömäksi tilanteessa, jossa on (jutun mukaan) aikaisemminkin ollut vapaaehtoisesti? Ei edes ole pysynyt kaatumaan sivuun, jolloin olisi päässyt itse ankkurista? Vaikka mies olisi lanteista pitänyt kiinni, niin sivuun heittäytymällä siitä olisi pienempikin nainen päässyt irti.

Jälkinäytös:
Oikeus katsoi, että tätä vastaan puhuivat muun muassa viestit, joissa Tanner oli kommentoinut uhrin myöhemmin Punkstoo-Instagram-tilille tapahtuneesta tekemää anonyymia kirjoitusta. Oikeuden mukaan Tanner oli viesteissä kertonut tunnistaneensa kirjoituksesta kirjoittajan ja itsensä.

Olisi nyt tässä ne kommentit kerrottu, kun ne puhuivat miehen syyllisyyden puolesta oikeuden mielestä.


En sano, etteikö tuossa olisi pantu ilman kortsua, mutta monesti noiden tekojen kuvaukset on niin outoja, että ne voisi paremminkin jättää kokonaan pois. Tuostakin jutusta on poimittavissa käyttökelpoiset ohjeet saada mies ikävään tilanteeseen, jos sukset on menneet ristiin. Pääasiassahan näissä jutuissa on sana sanaa vastaan ja jollekin voi tulla kiusaus muuttaa myöhemmin sopuseksi raiskaukseksi. Keskeistä on, että pysyy jutussaan ja juttu on johdonmukainen. Monissa näissä lehtijutuissa on juuri mainittu, että oikeus piti uhrin kertomusta johdonmukaisena. Ilmeisesti kantajan kertomus ei sitten ollut, mutta miten joku voisikaan täsmällisesti muistaa, mitä tapahtui "parivuotta sitten eräänä syksyisenä iltana".

Älkää nyt kivittäkö tämän kirjoituksen vuoksi. En hyväksy raiskausta tai muutakaan sellaista, jossa ei molemmat ole täysillä mukana. Olenpa tuollaistakin joutunut elämässäni kokemaan ja nuollut haavani. Mutta en hyväksy myöskään valheellisia ilmiantoja ja niistä johtuneita vääriä tuomioita, jota taatusti on tullut monia. Tuo viimeinen en nyt liity mitenkään tässä keskustelussa olleeseen tapaukseen, vaan ihan yleisellä tasolla väitän noin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tänään kello 09:25:25Älkää nyt kivittäkö tämän kirjoituksen vuoksi. En hyväksy raiskausta tai muutakaan sellaista, jossa ei molemmat ole täysillä mukana. Olenpa tuollaistakin joutunut elämässäni kokemaan ja nuollut haavani. Mutta en hyväksy myöskään valheellisia ilmiantoja ja niistä johtuneita vääriä tuomioita, jota taatusti on tullut monia. Tuo viimeinen en nyt liity mitenkään tässä keskustelussa olleeseen tapaukseen, vaan ihan yleisellä tasolla väitän noin.

Sama juttu että koettu, kuten olen maininnutkin varmaan pariinkin kertaan. Sanoisin että nämä seksitilanteet voivat olla varsin sekavia, ainakin kokijoidensa korvien välissä. Olin itsekin todella yllättynyt kun kuvittelin että olen harrastamassa turvaseksiä, enkä ollutkaan! Kyllä siinä menin niin sekaisin, ettei osannut toimia sellaisella tavalla kuin jälkikäteen voisi netissä uhota, että olisi pitänyt. Olisi tietysti pitänyt alkaa rähjätä ja huutaa, ja syöksyä pyörremyrskynä kämpästä pihalle. Mutta paskanmarjat. Meni kokonainen päivä kun tajusin että tämähän oli ihan saatanan väärin tällainen kumin salaa pois jättäminen.

Mitä tulee tähän keissiin, niin koska olen paatunut rikosten pohdiskelija ja spekuloija, niin: tuli mieleen että nainen on luullut että miehellä on kondomi ja sitten kun on asetuttu sisäkkäin, nainen on tullut vilkaisseeksi peniksen vartta ja huomannut että kondomin reunaa ei näy missään. Minulla kun on hämärä mielikuva että kondomissahan on sellainen ihan selkeä reunusrengas.

Mietityttää niin että onko tuollainen havainto helposti viemässä ajatuksia siihen suuntaan, että jos se kehtasi jättää kumin pois, niin mitähän muuta se kehtaa tehdä? Jos alan tässä rähisemään, niin hakkaako teholle? Panee perseeseen, mikä oikeasti sattuisi? Tällaiset ajatukset on voinut mieleen livahtaa ja sitten on vaan alistunut siihen touhuun. Mutta kun on päässyt turvaan, sieltä sitten huutaa koko paskan ilmoille.

Omassa tapauksessani oli kyseessä vuosi 2017, enkä silloin vielä harrastanut ip-lajia.

Hayabusa

Yhdyn täysin Hipin ihmettelyyn asennosta ja sujauttelusta. Sanoisin jopa niin päin, että tuossa naisen on helpompi sujauttaa kikkeli koloon kuin alla makaavan miehen tehdä tarvittavat operaatiot. Tosin saattaahan olla niinkin, että me kantislaiset olemme anatomisesti erilaisia kuin muu ihmiskunta.  :o
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Huomaan, että on vaikea kuvitella asioita, jotka ovat tapahtuneet ikään kuin kokonaan toisessa maailmassa kuin missä olen elänyt.

Omien muistojeni ja kokemusteni valossa en siis pysty asiaa käsittelemään. "Miten toimisin, jos"... on tällaisessa asiassa yhtä utopistista kuin "miten toimisin, jos olisin Xylonien XK33-luokan hyökkäysaluksen päällikkö Battlestar Galactican vastaisessa taistelussa".

Tietysti voi kuvitella kaikenlaista. Yleisesti ottaen olen erittäin arka ja suorastaan sairaalloisen krtiikkiherkkä, joten tuskin seksiharrastustilanne minusta mitään raiskaajaa tekisi. En hyväksy minkäänlaista pakottamista - en edes lievää suostuttelemista - tähän aihepiiriin kuuluvissa asioissa. Jos toinen henkilö on sanellut rajat, ne ovat loukkaamattomat kuin Kiinan muuri aikoinaan.

En puolustele rajat ylittäviä miessikoja.

Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monta prosenttia raiskauksen tunnusmerkit täyttävistä teoista päätyy oikeuteen. Luulisi, että aika paljon olisi myös niitä tapauksia, jotka eivät johda mihinkään, varsinkin jos ne ovat lehtijutussa mainitun tyyppisiä - eli seksiin ei ole alun alkaen pakotettu, mutta toinen osapuoli on sen kestäessä mennyt pidemmälle kuin oli sovittu.

Olen ajatusmaailmaltani niin vanhanaikainen, että jossakin syvällä sisimmässäni - tämä ei ole mielipide - olen jopa taipuvainen ajattelemaan, että kun kerran "leikkiin" on vapaaehtoisesti lähtenyt, on osavastuussa siitä, jos homma karkaa käsistä. Jos epämääräisten (usein humalassa tapahtuvien) irtosuhteiden sijasta harrastaisi seksiä luotettavan tutun pitkäaikaisen kumppanin kanssa, "kumikäräjiä" ei ehkä tarvitsisi käydä. Tämä ei ole siis mielipide eikä arvostelua kenenkään seksitapoja ja seksikulttuuria kohtaan. Kerroin vain sisimmistä konservatiivisista ajatuksistani.

Toivottavasti en suututtanut ketään tällä kirjoituksellani.