Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Treenaus, kuntoilu ja muu hyvän mielen liikunta

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 03, 2019, 11:25:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: TSS - heinäkuu 02, 2019, 10:29:05
Onko ihmisillä kokemusta crossfitista? Mietin jotain uutta urheiluharrastusta, joka olisi hieman yhteisöllisempää kuin nyt harrastamani juoksu. Jalkapallosta piti luopua, koska siinä meni nilkka, ja en uskaltanut enää jatkaa, koska sitten olisi koko ajan riski menettää lenkkeilykyky.

Crossfit kiinnostaa sen monipuolisuuden ja yhteisöllisyyden vuoksi, mutta epäilyttää sen vuoksi, etten ole koskaan aiemmin innostunut salitreenistä. Ja toisaalta se myös vaikuttaa melkeinpä kultilta, joka imaisee harrastajansa sisäänsä ja kaikki muu unohtuu. Ja toisaalta nyt ei olisi mahdollisuutta antaa koko elämäänsä harrastukselle.. Mutta siinä innostaa kyllä sen puhuttu innostavuus, koukuttavuus ja se, että se kehittää fyysistä hyvinvointia kokonaisvaltaisesti. Plus se yhteisöllisyys. Mutta meneekö sekin sitten jo yli? Onko se sellaista, että koko muu ryhmä katsoo ja tsemppaa, kun yritän vetää leukaa? Nauttisinko sitten sellaisesta huomiosta..

Jos jollain on käsitystä lajista, niin antakaa tulla.

Kovaa kritiikkiä Crossfitistä:

www.instagram.com/reel/CoS7s8IA85u/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Kävelevä kremppakertymä

kertsi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 17, 2023, 12:40:35
Siis kumpparia venytetään (eikä lihaksia), ja jumppaajan nokka osoittaa kohti kiinnityskohtaa? Tuota voisi varioida niin että nokka osoittaa välillä kummallakin sivulle (vain yhtä polvea kerrallaan treenaten). Tai niin, että molemmat jalat sujautetaan mihinkään kiinnittämättömään kuminauhalenkkiin, joka asetetaan polvien kohdalle, venytetään kuminauhaa loitontamalla jalkoja ja käppäillään puolikyykyssä sivuttain edestakaisin.

Itse teen vähän samantapaista kylkimakuulla, ilman kuminauhaa, mutta paljon toistoja (tässä voisi halutessaan käyttää tarrapainojakin, jos ei ole raskaat jalat, tai kuminauhaakin).
- Asento on selkä suorassa, nostetaan pelkkää päällimäistä polvea niin, että jalkaterät pysyvät yhdessä. Loitontajille siis ja SI-nivelelle.
(Itse jatkan tuosta vielä lonkkaliikkeisiin nostamalla polvi suorana kylkimakuulla jalkoja vuorotellen.) Molemmat puolet.
- Sitten selälleen, jossa polvet koukussa jalkaterät patjalla avataan reidet ja suljetaan yhteen vuorotellen niin kauan kuin jaksaa. Lähentäjille siis, eli vastaliike ensimmäiselle eli loitontajille.
- Sitten edelleen selällään, yksi jalkaterä patjalla ja polvi 90 asteen koukussa, nostetaan vartaloa ylöspäin (takareidet yms.), ja toisella jalalla tehdään polkupyöräilyliikettä (polven "voitelua") ilmassa. Ei annetan lantion asentoa romahtaa.

Nyt kokeilin tuota jumppaani uudemman kerran, ja semmoinen tarkistus, että aika lempeää jumppaa se polvelle on, kun se enimmäkseen kohdistuu lonkkiin. Joten se Sokrun kuminauhajumppa on varmaan sata kertaa tehokkaampaa polvelle.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Kokeiliko TSS koskaan crossfitiä?

Sokrun Instalinkki ei aukea, jos ei ole tiliä Instassa.

Minulla on käsitys, että crossfit on enemmän kuntopiirityyppistä kuin salitreeniä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

TSS

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 20, 2023, 20:27:13
Kokeiliko TSS koskaan crossfitiä?

Sokrun Instalinkki ei aukea, jos ei ole tiliä Instassa.

Minulla on käsitys, että crossfit on enemmän kuntopiirityyppistä kuin salitreeniä.

En lopulta kokeillut, jatkoin juoksemista kuin Forrest Gump.

Socrates

^^^Just eilen törmäsin Instagramissa videoon, missä tehtiin kylkinojassa reiden loitonnusliikettä. Lyhyt vastuskuminauha oli muistaakseni suunnilleen polvien kohdalla ja kropan pitää olla ilmassa, että tuntuu. En nyt löydä sitä enää....
Kävelevä kremppakertymä

Socrates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 20, 2023, 20:27:13
Kokeiliko TSS koskaan crossfitiä?

Sokrun Instalinkki ei aukea, jos ei ole tiliä Instassa.

Minulla on käsitys, että crossfit on enemmän kuntopiirityyppistä kuin salitreeniä.

Siinä on vain lyhyt klippi pahoista vammoista lajin yhteydessä.

Kuntopiirillä tarkoitetaan yleensä lähinnä omankehonpainoliikkeillä painotettua treeniä. Crossfitissä mennään paljon levytangolla.
Kävelevä kremppakertymä

Norma Bates

Perhana kun luin että tehtiin OJASSA... Ehdin ajatella että siinäpä raaka laji. Pitäisiköhän ehdottaa "kaiken nähneille" että jumpatkaa ojissa, kaatopaikoilla...

Toope

Itse nykyäänkin kävelen uuteen työpaikkaan ja takaisin. Tulee käveltyä se muutama kilsa päivässä. Sehän on liikuntaa. En käy koskaan lenkillä. Vessareissutkin teen duunissa portaitten kautta, en hissiä käyttäen.

Norma Bates

Suksittuani hevonkuuseen ja takaisin sekoittelin kotona elektrolyyttijuoman. Hetken päästä poltti vatsaa. Jumalauta C-vitamiinia, sanoo purkki. Söin päälle jäätelöä ja leivonnaisia, ja polte haaltui.

Minun piti kitata tätä juomaa treeneissä, että näkisin auttaako etomiseen. En kai minä tällaista siellä juo, kun olisin sitten kipeä koko treenien ajan. Enkä ala raahata syötävääkin mukanani.

Vuosia sitten totesin että protskujauheista tulee ällötys. Nyt sitten tämä. Miksei mikään mene ikinä oikein?

Toope

Mitäs jos oikaisisit ruokavaliotasi ja jättäisit "käärmeöljyt" pois?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 02, 2023, 22:58:36
Mitäs jos oikaisisit ruokavaliotasi ja jättäisit "käärmeöljyt" pois?

Sun kandee ehkä keskustella siitä ovatko elektrolyyttijuomat huijausta jonkun sellaisen kanssa joka tietää niistä enempi ja on kokemustakin. Minä en tiedä muuta kuin että syksyllä 2020 alkoi etomaan aina treenien päälle. Silloin se meni ohi. Mutta kun alkoi taas viime kesänä, ei enää mennyt. En tiedä varmaa syytä pahoinvoinnilleni. Se voi johtua vaihdevuosista, tai fibrosta. Tiedän vain että kun tulin jälleen kerran yökötyksen kera treeneistä kotiin, tuntui siltä että suolaisen syöminen vähensi sitä ällötystä.

Jos elektrolyyttijuoma korjaa suolatasapainoa, ja jos etomisessani on tästä kyse, niin... Toisaalta en ole mielestäni hikoillut valtavasti joka kerta kun on yököttänyt. Että en tiedä miten on.

Mutta en ole sitä tyyppiä joka vain valittaa. Olen tyyppiä joka kokeilee itselle helposti luonnistuvia vaihtoehtoja. Ja valittaa kun ei mikään muutu.

Hippi

Jatkoa jutulleni tietokoneketjusta, jossa kerroin, että onnistuin saamaan olohuoneen telkkarin palvelemaan läppärin näyttönä. Olin jo pitkään miettinyt, että pakko on kokeilla sitä Tae Bo:ta, mutta kun makkariin ei mahdu touhuamaan ja sillä olisi ollut telkkarissa Tuubi. Nyt siis sain se olohuoneeseen, jossa on riittävästi lattiatilaa.

Sen enempiä miettimättä laitoin Tuubin etusivulla tarjolla olleen harjoituksen pyörimään. Alku menikin aika mukavasti, mutta sitten huomasin, että hankaluuksia tuli liikkeissä, jossa kädet tekivät yhtä asiaa ja jalat touhusivat omia juttujaan. Noissa helpotin niin, että tein käsiä, koska ylävartalossa oli enemmän tarvetta liikkeelle. Siinä tehdessä kyllä ihmettelin, miten se löhötessä näytti paljon helpommalta kuin mukana tehden. En millään tahtonut pysyä vauhdissa mukana.

Reilun puoli tuntia jaksoin, sitten oli paita märkänä ja yhä enemmän putosin kyydistä, joten lopetin siihen. Kyllä se ensimmäiseksi kerraksi riitti hyvinkin. Seuraavalle kerralle kyllä pitää vaihtaa toiset vaatteet. On se sen verran hikistä puuhaa sittenkin. Kannattanee myös sukat jättää pois, sillä matolla ne tuntuivat vähän liukkaalta.

Vasta kun pistin kamat kasaan, huomasin minkä mokan olin tehnyt kun olin laittanut tämän "Billy Blanks Tae Bo® Exclusive Workout" tulemaan:


Hi Everyone! Enjoy this upbeat, high energy workout as I take you through all the Tae-Bo moves! I hope your fitness journey is going well and I also hope that you're feeling great about yourself today because every day is a new day which means a new YOU!

Ehkä seuraavalla kerralla valitsen vähän tarkemmin, mitä lähden tekemään :D :D :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 04, 2023, 19:22:31
Ehkä seuraavalla kerralla valitsen vähän tarkemmin, mitä lähden tekemään :D :D :D

Heh, kaikki muuvit läpi eka kerralla. Sehän oli hyppy suoraan syvään päähän. Tämän jälkeen kaikki on helppoa.  ;D
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Hehee, "Advanced":ista onkin "hyvä" aloittaa, Hippi. Toivottavasti ei tullut kovin kipeäksi lihakset. Googlaa beginner, easy tms.. Mutta eikö olekin kivaa tae bo? Tuolla videolla oli semmoista ilmanyrkkeilyä, josta puhuin toisessa ketjussa, siis semmoista etuviistoon vastakkaiselle puolelle, joka irrottelee jännityksiä lapaluiden välissä ja päällä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Kävely ja portaiden kiipeäminen on parasta liikuntaa. Tekee hyvää jaloille ja ristiselälle.