Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Treenaus, kuntoilu ja muu hyvän mielen liikunta

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 03, 2019, 11:25:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

urogallus

Olen ruvennut taas harrastamaan liikuntaa säännöllisesti. Joka aamu 10-15 minuutin jumppa, ja ehkä joka toisena päivänä 15-20 minuutin kuntopiiri, jossa on 10 eri liikettä. Tänään kävin pitkästä aikaa juoksemassa kuntopiirin jälkeen. Poutainen nollakeli eikä liukasta laisinkaan, eikä juoksu nyt niin huonosti mennyt. Pari isompaa mäkeä kyllä pistivät puuskuttamaan, mutta sehän on niiden tehtävä... Matkaa oli noin 6 km.

Hippi

Olen jättänyt nuo kuntoportaat nyt toistaiseksi, vaikka nyt taas siellä varmaan voisi käydä, kun keli on kuivunut ja portaiden liukkaus haihtunut sen myötä. Mutta fillarointiin pitäisi löytää jotain parempaa vaatetusta, sillä pienikin tuuli yhdessä vauhdin aiheuttaman viiman kanssa on aika hyytävää juuri kehon etuosalle, etureisille, rinnalle ja käsivarsille. Kovin paksusti taas ei voi välikerroksia laittaa, kun sitten tulee kuuma polkiessa ja etenkin jos menisi noita kuntoportaita nousemaan.

Nyt olen siirtynyt jokseenkin tyystin rivakkaan sauvakävelyyn. Tästä on tosiaan aivan loistavat mahikset tehdä hyvinkin erimittaisia lenkkejä kulloisenkin mielihalujen mukaan ja nyt, kun seutu on alkanut tulla jo tutummaksi, niin lähtiessä ei välttämättä tarvitse päättää lopullista lenkkiä, vaan sitä voi kehitellä lisää matkan varrella, jos siltä tuntuu. Lenkit ovat vaihdelleen noin 5 - 12 kilometrin välillä.

Hiukan olin pettynyt, kun tarkistin sauvakävelyn energiankulutuksen eron verrattuna tavalliseen kävelyyn. Ero on ihmeen pieni, vaikka kuvittelen tekeväni homattavasti enemmän työtä koko vartalolla silloin, kun sauvat ovat matkassa.

https://www.terve.fi/artikkelit/paljonko-eri-liikuntamuodot-kuluttavat-kaloreja
Kävely
Kävely kuluttaa tunnissa 840-2090 kJ / 200-500 kcal, helpottaa painonhallintaa, parantaan kolesterolipitoisuuksia ja sokerinsietoa, vanhuksilla tärkeä lihaksiston ja luuston terveyden säilyttäjä, arkiliikunnan perusmuoto, kehittää terveyskuntoa. Helppoa ja halpaa, rasittaa painavan henkilön polvia ja nilkkoja vähemmän kuin hölkkä.

70 kiloa painava nainen kuluttaa tunnin (6 km) kävelylenkillä 1050 kJ / 250 kcal ja 80 kiloinen mies 1450 kJ / 300 kcal.


Sauvakävely
Sauvakävely kuluttaa tunnissa 1050-2300 kJ / 250-550 kcal, antaa kävelylle rytmin, vauhdin ja ryhdin, sauvojen tehokas käyttö suurentaa energiakulutusta tavalliseen kävelyyn verrattuna 10-15 prosenttia ja parantaa ylävartalon lihaskestävyyttä. Muuten samat vaikutukset kuin kävelyssä.



Mietin juuri, että pitäisikö tuohon ottaa nyt lisäksi rannepainot, niin saisi ylävartalolle vähän enemmän töitä?

Enpä olisi uskonut, että vielä joskus noin pitkiä lenkkejä jaloillani pystyn kävelemään, mutta ilmeisesti chili tosiaan on lievittänyt tulehduskipua niin paljon, että aniharvoin enää tuntuu niitä pahoja kipupiikkejä kuin hiekkaa olisi nivelissä. Tietty vielä asiaa on auttanut viime syksynä löytämäni hyvät lenkkarit. Oli fiksu sijoitus käydä ostamassa toiset samanlaiset ja käyttää niitä vuoroviikoin. Noiden sisäpohjan muotoilu on kerrassaan mainio ja vie painetta pois päkiältä, joten jalat ei sitten kipeydy niin helposti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

No niin, nyt se on tehty!

En oikein keksinyt mitään kivaa ajatusta tänän päivän lenkille ja sitten välähti, että voisin nyt piipahtaa siellä kuntosalilla. Ovellahan olen jo pariinkin kertaan käynyt, mutta sisälle en ole tohtinut mennä. Nyt sitten rohkaisin mieleni ja astuin sisään. Heti ovelta jo pöllähti melkoinen testosteronihumaus. Respan tykönä oli porukkaa ja siihen sitten hivuttauduin ja tervehdin. Respalle sanoin, että tulin nyt uteliaisuuttani katsomaan, olisiko tämä paikka minua varten. Ennen kuin respa ehti vastata, niin pari ilmeisesti paikan vakikalustoon kuuluvaa jo ilmoitti, että tämän on juuri oikea paikka minulle :)

Sain kierrellä vapaasti siellä katsomassa kalustoa, jota oli runsain mitoin ja monenlaista. Pikaisen arvion mukaan sieltä löytyisi kaikki jota olin ajatellut tarvitsevani ja oikeastaan paljon enemmänkin. Mutta niihin hienompiin juttuihin perehdyn sitten joskus myöhemmin.

Niin siinä sitten kävi, että tein kaupat kolmen kuukauden käyttöoikeudesta. Päädyin tuohon kolmeen kuukauteen niin, että rahallinen uhraus on sen verran iso, että sitä en voi jättää ihan alkuunsa kesken ja kolmessa kuukaudessa oppii jo käyttämään laitteita hyvin ja voisi saada itselleen jo jonkinlaisen pysyvän ohjelman, joka kannustaa jatkamaan. Siinä ajassa saattaa jopa tuloksiakin näkyä, toivottavasti. Kolmen kuukauden päästä on sitten arvion paikka, jotta jatkuuko vai ei ja sitten voisi ottaa jo pidemmälle ajallekin sen avaimen.

Respa näytti vielä pukeutumistilat ja esitteli saunat, joita on tavallinen ja infrapuna. En kyllä tuosta saunankäytöstä ainakaan alkuun ole kovin innostunut. Saattaa olla jopa niin, että vetäisen matkan ajaksi jotkut rynttysemmät ulkovaatteet treenivaatteiden päälle ja hoitelen suihkut sitten kotona. Kilometrin kävelymatkan aikana sopivasti ehtii jäähtyä ennen pesulla käymistä.

Kaiken kaikkiaan paikka vaikutti juuri niin karulta kuin nettisivut antoivat ymmärtää ja ainakin nyt tuolla käydessäni paikalla oli vain yksi naispuolinen treenaaja ja ehkä kymmenkunta miespuolista. Selvästi tuo oli paikka, jossa ollaan tekemässä omia treenejä eikä keekoilemassa hienoissa tekstiileissä.

Tuosta sitten jatkoin kävellen Jumboon ja löysin sitten Prismasta aika perusverkkarin oloiset housut, jotka oli sopivan ohuet ja sopivan väljät, mutta ei sentään lökäpöksyt. Ne sopii hyvin tuon paikan henkeen, sillä tulin huomanneeksi, että pari miestä siellä juuri verkkareissa oli.

Huomenna se sitten alkaa.

Ensimmäiseen kertaan en laitaa sen kummempia tavotteita kuin että tutustun laitteisiin ja kokeilen, miten ne toimivat ja miltä ne tuntuvat. Etsiskelen lisäksi sopivia vastuksia tositoimia varten. Crosstarainerilla voisin kyllä tehdä sen reissun kuntoiluosan :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Nonniiii!!! Nyt on eka reissu kuntosalille tositoimiin tehty. Vähän oli hakemista siitä, että otanko sinne suihkuvehkeet mukaan ja mitähän sinne tarvii, mutta päädyin matalanprofiilin pakkaamiseen, eli sitten vaan vaihdan salihousut farkkuihin ja paidan kuivaan ja kotona vaihdan sitten suihkun jälkeen puhtaat päälle. Ainakaan tällä kertaa ei pukannut enää kotisuihkun jälkeen enää jälkihikeä, joten oli oikea valinta. Kunhan ilmat lämpenee, niin voi melkein salivaatteilla mennä sinne ja vaihtaa siellä vain sisälenkkarit ja jättää mahdollisen hupparin tmv. narikkaan.

Reilun kaksituntisen siellä nyt tutustuin vehkeisiin ja opettelin niitä säätämään. Sitä joutuu tekemään, sillä ei ihan ole vehkeet kohdillaan, jos siinä on ollut edellä joku kaksimetrinen lihaskimppu ja nyt sitten tällainen persjalkainen tappi siihen käy. Mutta minä pistin vahingon kiertämään :)

Erilaisia laitteita on kuitenkin niin paljon, että jatkossa pitää sitten rajoittaa niin, että ehtii kunnolla tehdä sen minkä tekee ja sellaisilla laitteilla, jotka istuu käteen parhaiten. Näytti olevan samoille lihasryhmille parikin värkkiä, joissa oli jotain pientä eroa, joten tuollaisesta pitää sitten tiputtaa ylimääräiset pois ja keskittyä itselle parhaiten toimivaan. Pari härveliä jäi kokeilematta, kun en vaan oikein keksinyt, miten siinä olisi pitänyt toimia. Pitää seuraavilla kerroilla yrittää katsoa, jos joku niihin sitten erehtyy menemään, niin saan siitä sitten vinkkiä.

Alussa ja lopussa olin niissä aerobisissa vehkeissä (crosstrainer, soutulaite ja kuntopyörä) parikymmentä minuuttia mennen tullen.
Nyt onnistui paremmin tuon crosstrainerin kanssa kuin silloin aikanaan duunipaikan kuntosalilla aloitus. Silloin aloitin hillittömällä innolla ja vauhdilla ja kolmen minuutin jälkeen olin tukehtua. Todella hämäävä laite. Nytkin, vaikka olen tehnyt kovatempoisia pitkiä kävelylenkkejä, niin koville otti selvitytyä täydet viisi minuuttia hyvällä tempolla. Viimeisen parikymmentä sekuntia olivat poikkeuksellisen pitkiä. Mutta kokemuksesta tiedän, että ei mene pitkään ennen kuin tuolla sitten puolen tunnin "lenkin" tekee.

Noista aerobisista laitteista jäi tällä kertaa kokeilematta "rappuslaite". Sekin voi olla mielenkiintoinen kokemus, mutta laitteena aika iso ja jopa pelottavan tuntuinen samoin kuin oli ne hienommat crosstrainerit. En voinut välttyä ajatukselta, että sellaiseen laitteeseen kun menee, niin se kaappaa kyytiin eikä päästä pois :)

Saapa nähdä miltä huomisaamu tuntuu, kun nyt jo tuntuu lievää kuumotusta lihaksissa. Hiukkasen tuntuu, että olkanivelen liikkuvuus yläasennossa olisi heikentynyt käytön puutteessa. Ei paljon, mutta sen kanssa joutuu nyt alkuun olemaan varovainen, ettei tule mitään tuhoja, mutta muuten kaikki tuntui pelaavan kropassa hienosti :)

Nyt lepäilen viikonlopun yli ja käyn vain sauvakävelylenkillä. Vosikin piipahtaa Jumbossa, jos löytäisi sellaiset rannepainot, joita voisi käyttää tehostamassa sauvojen käyttöä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Mulla on kuukausi väliä taas treeneissä, vaikka maksanut salimaksuakin. Tänään niin kuin monena muunakin päivänä olen melkein lähtenyt salille. Tars olla joku eksoskeleton, tai muu keinotekoinen selköranka...
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Yllättävän hyvin pääsin aamulla petistä pystyyn. Eilen ajattelin, että olo voisi olla melkoisen kankea sen rääkin jälkeen. Hiukan tuntuu reidet tönkköiseltä ja kyykistyminen tuntuu pikkusen kireältä etureisissä. Suurimmat tuntemukset on niissä lihaksissa, jotka joutuivat venymään ja rasittumaan ylätaljan kanssa. Ilmeisesti nuo on normaalisti niin vähällä käytöllä, että siksi ottivat siipeensä nyt vähän.

Aamusella tein reilun tunnin reippaan lenkin, jonka lopulla suuntasin sitten ruokakauppaan ja siitä sitten vielä kotiin. Tuo nyt saa riittää liikunnaksi tälle päivälle ja kunhan saan lounaan sulateltua, niin sitten varmaan jotain pientä venyttelyä lattialla. Lisäksi pitää alkaa työstää olkanivelien liikeratoja kuntoon.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 10, 2020, 19:20:35
Mulla on kuukausi väliä taas treeneissä, vaikka maksanut salimaksuakin. Tänään niin kuin monena muunakin päivänä olen melkein lähtenyt salille. Tars olla joku eksoskeleton, tai muu keinotekoinen selköranka...

Olen niin pihi, että tuo kolmen kuukauden maksu, reilu satanen, on liikaa hukkaan heitettäväksi. Mitä enemmän tulee käytyä, sen "halvemmaksi" tulee tai ehkä paremmin - sen paremman vastineen rahalleen saa.

Tässä on aika vaikea edes mitään tekosyytä keksiä, kun matkaa on se kilometrin verran. Ei ole kaukana eikä hankala matka, joten tuo matkakin käy sinällään alkulämmittelysta ja loppujäähdyttelystä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Kyllä nyt harmittaa. Jämäkästi päätin, että kolme kertaa viikossa on ok, ja niin, että jää aina yksi välipäivä. Nyt olisi ollut salipäivä, mutta vaakasuoraan vihmova vesisade ei kyllä innostanut lähtemään, kun ei ole sukelluspukua.

Niin helposti ne jämäkät päätökset minulla romuttuvat. Puolustuksekseni voisin tietysti selittää, että maanantaisen treeniin jälkeen on ylävartalossa melkoisesti kipeitä lihaksia ja olkavarren ojentajat ovat todella kipeät. Jo treeniä tehdessäni tunsin, että nyt pitää puskea todella kovasti ja siitä nyt maksan kivulla. Pienempi kipu ja jäykkyys on aina helpottanut viimeistään seuraavassa treenissä, mutta tuosta en nyt mene vannomaan, sillä niin tönköltä tuntuu. Ehkä yksi lepopäivä lisää voikin tehdä hyvää.

Jos nyt muitakin lihaksia alan rääkätä yhtä kovalla voimalla, niin olisikohan syytä kerraksi tai pariksi ottaakin PT katsomaan, että liike menee oikein ja antamaan neuvoja toipumiseen. Muinaiset kuntosalikäyntini ei ehkä sittenkään ole olleet niin kovia kuin kuvittelin. Luulen viime käynnillä kokeneeni jonkinlaisen ahaa-elämyksen siitä, miten niitä rajoja haetaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Personal trainereitä on monenlaisia. Eräs tuntemani on myös fysioterapeutti, joten hänen neuvoihinsa luotan. Eräs toinen, joka valmensi ystävääni, neuvoi niin persiilleen, että tämä sai rasitusvamman, joka ei ole parantunut.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Sain vihdoin aikaiseksi mennä toissapäivänä salille. Menin sinne illalla noin klo 19:45, eli myöhemmin kuin yleensä, ja ilmeisesti se oli liian myöhään, kun meinasi viedä yöunet kokonaan. Piti klo 03 ottaa unilääke, kun ei millään meinannut saada unta ja pakko oli saada vähän unta kun eilen oli pakollisia asioita toimitettavana.

Koska oli niin pitkä väli edelliseen kertaan, yritin himmailla oikein huolella. Lämmittelin kolmella laitteella muutaman minuutin kullakin, ja sitten vielä lämmittelin, venyttelin ja kuntouttelin jumppapallolla. Salilaitteilla tein vain 2 sarjaa kullakin, joista ensimmäinen oli aika pienellä painolla lämmittelysarja. Nyrkkeilysäkkiäkin työstin hieman. Taisi siellä 1,5 tuntia vierähtää, eli liikaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Minä olen aina käynyt aamulla, siis myös silloin, kun kävin duunipaikan kellarissa olevalla salilla. Sehän on ennen tätä nykyistä rupeamaa ainoa kuntosali, jossa olen käynyt. Aamulla minusta löytyy virtaa vaikka mihin. Pakko se on vastahakoisesti myöntää, että liikuntarupeaman jälkeen riittää virtaa koko päivälle enemmän, vaikka voi kuvitella, että se kaikki lataus valuisi hikenä ulos kehosta. Epäilenpä, että iltasella tehty suoritus saisi minut valvomaan halutessani koko yön. Onneksi pystyn kyllä nukahtamaan milloiin niin päätän, ainakin useimmiten.


Nyt sitten jostain luin, että tekisi hyvää syödä vähän jotain tunti tai pari ennen treeniä, mutta en todella tahdo saada mitään kiinteää alas aamulla. Ainoa, jonka olen onnistunut imaisemaan on vauvojen "FRUKTMUMS" -mössö. Tuolla 63kcal annoksella menee sitten parin tunnin treeni salilla tai (kesällä) fillarilenkki tmv. Mutta ne onnistuu kyllä yhtä hyvin ilman mössöäkin, joten harvoinpa noitakaan tulee otettua.

Kesällä taas karvaasti kostautui, kun päätin "järkevästi" tankata energiaa ennen lähtöä, kun tiesin viipyväni fillarireissulla normaalia pidempään. Mahaa nipristeli ja lähestulkoon kouristeli välillä ja oli yhtä tuskaa se reissu. Tuon jälkeen taas tyystin lopetin aamusyöntiyritykset.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

#101
Monet vannoo aamutreenin nimiin. Itselläni se vaan ei onnistu useammastakin syystä. Yksi syy on, että en uskalla ennen aamukahvia ajaa autolla (salille on pakko mennä autolla syistä, joita en tässä ala erittelemään). Ja jos juo aamukahvin (eli vahvaa espressoa maidon kanssa), on kyllä pakko jotain syödäkin, muuten alkaa närästämään.

2 tuntia ainakin pitää minun odottaa aterian jälkeen, ennen kuin reuhtoo menemään salilla. Varsinkin jumppapallojumppa on sellainen, että siinä ollaan osa ajasta pää alaspäin, joten jos ruokatorven alasulkija falskaa, tulee refluksia suuhun asti. Jos ei tee mitään pää alaspäin liikettä, silloin ehkä välipalasta 1-2 tuntia ennen salitreeniä ehkei ole haittaa. Ehkä jopa päinvastoin, sillä olen huomannut, että jos on esim 4 tuntia edellisestä ateriasta, jaksaa salilla huonommin.

Kun kuukausi sitten treenasin, vetelin semmoisia 1,5-2 tunnin treenejä liian monta kertaa viikossa (yhdistetty aerobinen, kuntosali, jumppapallokuntoutus ja välillä funktionaalistakin treeniä), ja tuli jonkinlainen ylikunto eli alipalautuminen tai ylirasitus.

Saisipa tuon unirytmin ja ateriarytmin säännölliseksi, niin voisi yrittää mennä johonkin säännölliseen aikaan salille.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Laskeskelin monellako salilla olen käynyt elämäni aikana. Voi olla, etten kaikkia muista, mutta laskin, että ainakin 12 salilla olen käynyt.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Minä olen niin onnettoman laiska lähtemään mihinkään, mikä ei ole sujuvasti matkan varrella. Siksi en tähän mennessä tosiaan ole tullut menneeksi mihinkään yleiselle (kaupalliselle) kuntosalille. Tuo mainitsemani duunipaikan kellari oli vain joitain vuosia käytettävissä, kun työpisteeni oli samassa rakennuksessa. Laiskuuttani kuvaa hyvin se, että kun työpisteeni siirtyi muutaman sadan metrin päähän, kuntosali ei ollut enää "matkan varrella".

Tämä, missä nykyisin käyn, on tosiaan pienen kävelymatkan päässä, joten lähtemiskynnys ei ole niin kovin suuri ja ennen kaikkea tuo porukka tuntuu olevan sellaista, että sinne on helppo luikahtaa mukaan. En ole kovin sosiaalinen, mutta kyllä se tuntuu mukavalta, että nyt jo moikataan, vaikka vasta muutaman kerran olen käynyt. Tänäänkin kun yhtä härveliä vähän kummissani katsoin, jotta mitä sillä pitäisi tehdä, niin jo oli kohta siinä joku kysymässä, tarvinko apua.


Arvasin oikein, että se ensimmäisen kerran viidessä minuutissa lähkähtyminen crossarissa oli vain harjoituksen puutetta. nyt meni vartti kevyesti, jonka jälkeen siirryin vielä soutuun ja kuntopyörään. En aiemmin tiennytkään että kuntopyöriäkin on sellaisia, joissa on kunnollinen istuin ja jalat polkee "eteenpäin" eikä alaspäin kuten tavallisessa fillarissa. Tuo on paljon mukavampi. Noihin lämmittelyihin meni jo 45 minuuttia.

Löysin vielä kokeiltavaksi uusia laitteitakin sieltä "taviskuntoilijoiden" laitteista, joissa vastus valitaan vain siirtämällä kiinnitystappi levypakassa haluttuun kohtaan. Sinne hard core -puolelle en viitsi ollenkaan mennä, eli laitteisiin joissa pitää painoja kasata laitteeseen irtolevyistä. Ähräsin aikani ja joissain jutuissa hain jo maksimivastusta, jonka vielä pystyn tekemään.

Lopussa vielä jäähdyttelyä kuntopyörällä noin 20 minuuttia ja olin kyllä aika tyrmistynyt, kun pukuhuoneeseen mennessäni näin paljonko kello jo oli. Olin saanut tärvättyä kaksi ja puoli tuntia  :o

Nyt on pakko jättää huominen käymättä, jotta ei mene ihan överiksi. Tämänpäiväinenhän oli siirretty eilinen. Tavoite olisi kolmesti viikossa ja vapaa viikonloppu. Jos sen kolmen kuukauden (12vk) aikana saisin käytyä kolmesti viikossa, niin yhden käyntikerran hinta olisi noin 3,25 euroa, mikä ei mielestäni ole ollenkaan paha hinta. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

No nyt sitten urhoollisesti kokeilin, millainen vaikutus on aamupalalla treenaukseen. Ostin sellaisia pikakaurapuuro pussukoita, sillä keittelyhommat heti aamutuimaan on kuolleena syntynyt ajatus. Yhdestä pussukasta tulee noin 2,5 dl:n puuro ja siinä nyt on jotain marjantapaista mausteena. Söin annoksen noin vajaa kaksi tuntia ennen treenin alkua. Ei se kyllä hyvää ollut, mutta sain nieleskeltyä sen.

Nyt sitten en oikein tiedä, oliko syynä tuo syöminen vai siinä, että nyt oli vain yksi lepopäivä välissä, mutta jo alkulämmittely oli aika tuskaa verrattuna edelliseen kertaan. Tuntui, että puhti loppuu heti alkuunsa crosstrainerilla, joten siirryin soutulaitteeseen. Alkulämmittely jäi aikaisempaa huomattavasti vaatimattomammaksi.

Muut laitteet meni aika ok, mutta persprässin jälkeen oli vähällä, ettei silmissä mustunut. Siitä nyt en ole varma, jotta oliko syynä se syöminen vai oliko tällä kertaa painoa hiukan enemmän kuin aikaisemmin. Vähän pidemmästi sitä kuitenkin taisin tehdä. Hetken joutui vetämään happea tuon jälkeen. Lisäksi aikaisempiin kertoihin nähden tuntui, että hiki virtasi vuolaammin.


Voi olla, että on viisaampaa pitää kaksi päivää väliä, etten riko itseäni, kun ei ole kuitenkaan tavoite Ms Olympiaksi.  ;D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️