Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

TV-nurkka

Aloittaja Lenny, tammikuu 03, 2019, 12:03:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

#420
Eilen klo 22.55 Sanna-Kaisa Ukkola otti ritolat YLE:ltä. Etsii nyt töitä.
Sannikka & Ukkolaa ei ole enää?
Tänään tihkui tietoa HS:n kautta että sarja oli tarkoituskin lopettaa vuodenvaihteessa ja tieto oli jo viikkoja heillä.
(Vasemmisto alkoi juhlia twittereissään persun lähtöä, ehkä hän on kallellaan ollut kun PS-lehden päätoimittaja Matias Turkkilan kanssa ollunna).

En ole ainut jonka mielestä ohjelmassa oli jotain vikaa, näytti että samoja internet-kavereitansa ja yliprovoa keskustelua. Usein tuli tunne että "tämähän on keskusteltu jo puhki jatkumossa/kantapaikassa/netissä, so mitä uutta?"


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - syyskuu 19, 2019, 14:53:23
Eilen klo 22.55 Sanna-Kaisa Ukkola otti ritolat YLE:ltä. Etsii nyt töitä.
Sannikka & Ukkolaa ei ole enää?
Tänään tihkui tietoa HS:n kautta että sarja oli tarkoituskin lopettaa vuodenvaihteessa ja tieto oli jo viikkoja heillä.
(Vasemmisto alkoi juhlia twittereissään persun lähtöä, ehkä hän on kallellaan ollut kun PS-lehden päätoimittaja Matias Turkkilan kanssa ollunna).

En ole ainut jonka mielestä ohjelmassa oli jotain vikaa, näytti että samoja internet-kavereitansa ja yliprovoa keskustelua. Usein tuli tunne että "tämähän on keskusteltu jo puhki jatkumossa/kantapaikassa/netissä, so mitä uutta?"
Vähän tuli mieleen, että saiko kenkää, koska ei ole riittävän vihervasuri YLE:lle...?

Hayabusa

Eipä ole mitään erityistä Ukkolasta. Ihan ok hoitanut hommansa.

Suosikkiajankohtaisjuontajani on Aamuteeveen Nicklas Wanke.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Muisto Keijo Kullervo

Joko olen vanhentunut tai sitten 'Noin viikon uutiset' ovat kuin eilisen, menneen talven lumia.

Puujalkavitsejä,vieraittenvaltioiden johtajien mollaamista ja suorastaan ala-arvoistakeskustelun juontoja.

En ole tykännyt

Muisto Keijo Kullervo

PS. Entisen juontajan annissa oli jotain uutuuden viehätystä, nykyisten ei sitäkään.

"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Toope

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 19, 2019, 22:31:24
Joko olen vanhentunut tai sitten 'Noin viikon uutiset' ovat kuin eilisen, menneen talven lumia.

Puujalkavitsejä,vieraittenvaltioiden johtajien mollaamista ja suorastaan ala-arvoistakeskustelun juontoja.

En ole tykännyt...
Joku vielä ihmettelee, miksei toimittajia nykyään arvosteta...! :o
Johtuisiko siitä, että journalismi on politisoitunutta ja henkilökohtaistunutta. Onko se sitä, että päämääränä on pilkata USA:n presidenttiä tms. muita, eikä tarkastella hänen politiikkaansa? En minäkään ole pitkään aikaan enää juuri lukenut HS:n tai YLE:n uutisia, otsikot selaan, harvoin klikkaan.
Sen tietää, mitä politisoitunutta roskaa tulee päälle. Siksi olen yksi niistä lukemattomista suomalaisista, jotka eivät halua enää noita lukea.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 19, 2019, 23:27:24
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 19, 2019, 22:31:24
Joko olen vanhentunut tai sitten 'Noin viikon uutiset' ovat kuin eilisen, menneen talven lumia.

Puujalkavitsejä,vieraittenvaltioiden johtajien mollaamista ja suorastaan ala-arvoistakeskustelun juontoja.

En ole tykännyt...
Joku vielä ihmettelee, miksei toimittajia nykyään arvosteta...! :o
Johtuisiko siitä, että journalismi on politisoitunutta ja henkilökohtaistunutta. Onko se sitä, että päämääränä on pilkata USA:n presidenttiä tms. muita, eikä tarkastella hänen politiikkaansa? En minäkään ole pitkään aikaan enää juuri lukenut HS:n tai YLE:n uutisia, otsikot selaan, harvoin klikkaan.
Sen tietää, mitä politisoitunutta roskaa tulee päälle. Siksi olen yksi niistä lukemattomista suomalaisista, jotka eivät halua enää noita lukea.

Tuolla Keijon mainitsemalla ohjelmalla ei ole mitään tekemistä journalismin kanssa. Et ehkä olisi kommentoinut täysin ohi lainaamasi viestin, jos olisi edes yhden kerran katsonut mainitun ohjelman. Ei ole ensimmäinen kerta, kun sinulle noin käy.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

https://www.journalisti.fi/artikkelit/2019/7/lehtien-keskittyminen-muutamalle-omistajalle-on-riski-kirjoittaa-mediatutkija/
Sama asia, josta olen joskus itsekin vouhottanut. Media keskittyy, joten median uutisanti samankaltaistuu.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 19, 2019, 22:31:24
Joko olen vanhentunut tai sitten 'Noin viikon uutiset' ovat kuin eilisen, menneen talven lumia.

Puujalkavitsejä,vieraittenvaltioiden johtajien mollaamista ja suorastaan ala-arvoistakeskustelun juontoja.

En ole tykännyt

Muisto Keijo Kullervo

PS. Entisen juontajan annissa oli jotain uutuuden viehätystä, nykyisten ei sitäkään.

Jäi tuo syyskauden toinen jakso näkemättä, josta noin närkästyit, joten piti nyt jälkikäteen katsoa, mikä siinä niin huonoa oli. Ehkä meidän huumorintaju sitten on kovin erilainen, sillä minä kyllä nauroin useammassakin kohdassa. Johnson ja Trump on kuin luotuja tämän kaltaisiin ohjelmiin, sillä he tuottavat materiaalia yliin kyllin ja taitaa olla jopa runsaudenpulaakin.

Antti Rinne on kolmas samanlainen nolojen tilanteiden mies, ehtymätön materiaalilähde ohjelmalle.

Tietenkin on vaara, että noita muutamia jatkuvasti otsikoissa pysyviä tullaan ryöstöviljelemään, koska siitä ohjelma kyllä pidemmän päälle tulisi kärsimään. Tuoreena pysyäkseen uutisista pitäisi pystyä noukkimaan esiin muitakin, mutta kuitenkin yleisölle riittävän tuttuja.

-- --
Ohjelman nimi muuten on Noin viikon studio (eikä uutiset). Jukka Lindströmin jäätyä pois, myös ohjelman nimi muutettiin samalla kun Jukan sijaan tuli kaksi vetäjää. Eli pohja säilytettiin, mutta ilme muutettiin. Itse oli todella kitkerä muutoksista, sillä Lindströmissä oli jotain niin maagista vetovoimaa verrattuna näihin uusiin vetäjiin. Vekki oli jopa aika kömpelö alussa ja usein sotkeutui sanoissaan. Ilmeisesti hän jännitti astua isoihin saappaisiin tai sitten puhenopeus ei häneltä vaan onnistunut. Mielestäni hän on parantanut nyt esiintymistään siitä, mitä se alussa oli.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

Ihmettelen hieman omaksumiskykyäni...

Katselin tässä vähän aikaa sitten Rebekka Martinssonin jatkosarjaa ja pysyin ns. kärryllä koko ajan.

Sitten seurasin hetken ajan Maria Wernin tv-sarjaa mutta älyni loppui ja viimeisimmän sarjan jakson jätin kesken kun olin täysin ulalla mokoman suhteen.

Ainakin minulla on sellainen tunne, että ruotsalaisissa - mahdollisesti tanskalaisissa ja norjalaisissa - oman ymmärrykseni mukaan on  tasoeroja ymmärtämiseni suhteen.

Tanskalaisista sarjoista Dicte on suosikkini ollut jo pitkään.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

a4

Demokratian propagandaan eli valistukseen kasvaneelle haastava näkökulma anarkismista ratkaisuna:

Dokumenttiprojekti: Diplomaatista anarkisti
Menestynyt brittidiplomaatti Carne Ross loi uraa mm YK:ssa. Syyrian sota pysäytti Rossin ja hän jätti uransa ja ryhtyi anarkistiksi, joka haluaa tasa-arvoa ja itsemääräämisoikeuden kaikkialle maailmaan. (U)

https://areena.yle.fi/1-4312112

Toope

#430
Tänään tuli YLE5:lta tuo Monty Pythonin Hollywood Bowl-taltiointi. Katsokaa tuo Yle-areenasta, jos ette tallentaneet, on aika hulvaton.
Tuossa on eräs Monty Pythonin parhaimmista sketseistä, eli Paavi ja Michelangelo. :)
Tässä youtubesta:

https://www.youtube.com/watch?v=l9Aj7W3g1qo

Hippi

The Heights, varjojen paratiisi ensimmäinen kausi (15 jaksoa) on nyt päättynyt ja päättyi niin, että pakko saada sitä lisää. Sarja on niin tuore, että siitä on  toinen kausi elokuussa esitetty Australiassa ja ilmeisesti enempää ei ole ainakaan vielä tehtykään. Suomeen toinen jakso on luvattu myöhemmin nähtäväksi. Toivottavasti se on saanut suosiota myös muualla niin, että sitä kannattaa tehdä lisääkin. Mutta onko se siellä  tavanomainen, mene ja tiedä, mutta kyllä tuo meillä on aika erilaista kuin, mitä tuossa lajityypissä on ennen ainakaan minun kohdalleni osunut.

Paljonhan tuossa on tyypillisiä saippuasarjan aineksia, mutta ihmiset ovat paljon mielenkiintoisempia kuin normaalisti ja tapahtumat etenevät ilman että niitä jauhetaan kaunareiden tapaan moneen kertaan. Ainakin minulla tuo meni tunteisiin :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Lukutaidon, väkivallan ja rasismin yhteydestä.
Ym. lukutaitoon liittyvää Perjantai-dokkarissa.
https://areena.yle.fi/1-50098250


PS. Jos et osaa lukea, klikkaa tästä.

ROOSTER

Telkkarista tulee jotain urheilukilpailuja. Onkohan suomalaisia mukana uupumassa, loukkaantumassa ja kaatuilemassa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 28, 2019, 16:56:08
Telkkarista tulee jotain urheilukilpailuja. Onkohan suomalaisia mukana uupumassa, loukkaantumassa ja kaatuilemassa.

Olihan noita jo eilen kenttälajeissa aika monta pettynyttä selittelijää. Yöllä on ollut naisten maratonjouoksu, jossa pari suomalaista oli noin 20. sijan tienoolla, mikä minusta oli jo jonkinasteinen yllätys.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️