Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

TV-nurkka

Aloittaja Lenny, tammikuu 03, 2019, 12:03:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 05, 2020, 23:12:10
Mitä vittua? Kaveri maalaa saatanan isolle kankaalle muutaman eri värisen neliön ja joku ostaa sen puolella sadalla miljoonalla...
Itse en ostaisi. Ostan kauniin taulun, joka esittää jotakin.

Toope

#751
Chuck Lorren luomat sitcom-sarjat ovat aika mielenkiintoisia:
Kaksi ja puoli miestä, vai mikä sen nimi onkaan, kertoo täysin sovinistisesta örveltäjästä. Huumori oli sen mukaista. Sikailua ja pilkkaa homohtavan luuseriveljen kustannuksella.
Toinen Lorren luomus oli juuri lopetettu "Rillit huurussa", jonka päähuumorikohteena oli selkeästi autistinen Sheldon Cooper. Hän sopeutuu vain sovittuihin ruokavalioihin ja istumajärjestyksiin. Onko tuo vammaisten pilkkaa?

Minusta useimmiten ihan hauskaa, koska kaikesta saa tehdä huumoria. Joku iltapäivälehti toimittaja taannoin kritisoi Frendit- sarjaa, koska pääosan esittäjä olivat valkoisia heteroja. Mutta katsoisiko kukaan tuollaista sarjaa, jos siihen olisi tuotu pakkoneekeri/homo? Itse en katsoisi. Minä olen joskus seurannut joitakin sarjoja, kuten 911, mutta pikakelaan yleensä nuo homo- ja monikulttuurikohtaukset ohi, katson vain actionkohtaukset. Tuossa sarjassahan on yhtenä sankarina musta ruma lepakko, joka on ylivertaisen älykäs.V...u joo!
(PS, jos olisi vielä transu ja vammainen, saisi maksimisuvakkipisteet!)  :P

En pidä ideologioiden tyrkyttämisestä.


Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 05, 2020, 23:18:46
Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 05, 2020, 23:12:10
Mitä vittua? Kaveri maalaa saatanan isolle kankaalle muutaman eri värisen neliön ja joku ostaa sen puolella sadalla miljoonalla...
Itse en ostaisi. Ostan kauniin taulun, joka esittää jotakin.

Minäkin tykkään että kyllä taiteilijan pitää tehdä sellaista taidetta johon itse en kykene. Muutoin voisin vetäistä vaikka itsekin viivoja kankaalle ja ripustaa seinälle.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 05, 2020, 23:33:20
Chuck Lorren luomat sitcom-sarjat ovat aika mielenkiintoisia:
Kaksi ja puoli miestä, vai mikä sen nimi onkaan, kertoo täysin sovinistisesta örveltäjästä. Huumori oli sen mukaista. Sikailua ja pilkkaa homohtavan luuseriveljen kustannuksella.
Toinen Lorren luomus oli juuri lopetettu "Rillit huurussa", jonka päähuumorikohteena oli selkeästi autistinen Sheldon Cooper. Hän sopeutuu vain sovittuihin ruokavalioihin ja istumajärjestyksiin. Onko tuo vammaisten pilkkaa?

Minusta useimmiten ihan hauskaa, koska kaikesta saa tehdä huumoria. Joku iltapäivälehti toimittaja taannoin kritisoi Frendit- sarjaa, koska pääosan esittäjä olivat valkoisia heteroja. Mutta katsoisiko kukaan tuollaista sarjaa, jos siihen olisi tuotu pakkoneekeri/homo? Itse en katsoisi. Minä olen joskus seurannut joitakin sarjoja, kuten 911, mutta pikakelaan yleensä nuo homo- ja monikulttuurikohtaukset ohi, katson vain actionkohtaukset. Tuossa sarjassahan on yhtenä sankarina musta ruma lepakko, joka on ylivertaisen älykäs.V...u joo!

En pidä ideologioiden tyrkyttämisestä.

En ole seurannut rillejä, mutta nyt kun mainitsit niin kyllähän autistien "pilkkaaminen" (esittäminen huvittavassa valossa) on ilmeisesti varsin hyväksyttyä. Johtuisikohan se siitä että autistit tarinoissa ovat miehiä? Koska miehiä "saa" pilkata, silloin siinä sivussa menee se autismikin samalle sallitun naurettavan listalle. On ilmeisesti täysin mahdoton ajatus että naisella saattaisi olla autistispiirteiset aivot. Itse en tiedä muuta fiktiota kuin sarjan Silta jossa päähenkilö oli nainen ja erittäin vaikean Aspergerin oloinen. Mutta sepä ei sitten huumorisarja ollutkaan, ja naisen ongelmat tuntuivat lähinnä surullisilta, eivät huvittavilta. Tai ehkä joku sillekin nauroi että hän vaihtoi vaatteita keskellä työpaikkaa kaiken kansan nähden (riisui puseron ja laittoi toisen ylle). Surullisinta oli mielestäni se juonikuvio jossa hän sai päähänsä että saa poikaystävänsä täysin itselleen jos tekee abortin. Mieshän repi asiasta sitten perseensä. Nainen ei tajunnut ollenkaan että mikä siinä abortissa niin kamalaa oli.

Itse en lähtisi sille tielle että kaikki huumori pitää kieltää jos se voi loukata jotain ihmisryhmää tai ihmistä. Ei sellaista asiaa olekaan joka ei jotakuta loukkaisi. Mutta tottakai on kaikenlaisia nyansseja, eli on olemassa myös tyystin vihamielistä huumoria.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 06, 2020, 09:54:49
Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 05, 2020, 23:18:46
Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 05, 2020, 23:12:10
Mitä vittua? Kaveri maalaa saatanan isolle kankaalle muutaman eri värisen neliön ja joku ostaa sen puolella sadalla miljoonalla...
Itse en ostaisi. Ostan kauniin taulun, joka esittää jotakin.

Minäkin tykkään että kyllä taiteilijan pitää tehdä sellaista taidetta johon itse en kykene. Muutoin voisin vetäistä vaikka itsekin viivoja kankaalle ja ripustaa seinälle.

Jos värilliset neliöt tai jonkunlainen suttu kankaalla aiheuttavat hyviä tai mielenkiintoisia viboja, voisin ostaakin. Hintaa saisi olla mielellään alle miljoona euroa, mutta minä olenkin köyhä. Jos olisin multimiljonääri voisin maksaa vaikka 500 miljoonaa jos sattuisi huvittamaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 06, 2020, 09:59:55
Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 05, 2020, 23:33:20
Chuck Lorren luomat sitcom-sarjat ovat aika mielenkiintoisia:
Kaksi ja puoli miestä, vai mikä sen nimi onkaan, kertoo täysin sovinistisesta örveltäjästä. Huumori oli sen mukaista. Sikailua ja pilkkaa homohtavan luuseriveljen kustannuksella.
Toinen Lorren luomus oli juuri lopetettu "Rillit huurussa", jonka päähuumorikohteena oli selkeästi autistinen Sheldon Cooper. Hän sopeutuu vain sovittuihin ruokavalioihin ja istumajärjestyksiin. Onko tuo vammaisten pilkkaa?

Minusta useimmiten ihan hauskaa, koska kaikesta saa tehdä huumoria. Joku iltapäivälehti toimittaja taannoin kritisoi Frendit- sarjaa, koska pääosan esittäjä olivat valkoisia heteroja. Mutta katsoisiko kukaan tuollaista sarjaa, jos siihen olisi tuotu pakkoneekeri/homo? Itse en katsoisi. Minä olen joskus seurannut joitakin sarjoja, kuten 911, mutta pikakelaan yleensä nuo homo- ja monikulttuurikohtaukset ohi, katson vain actionkohtaukset. Tuossa sarjassahan on yhtenä sankarina musta ruma lepakko, joka on ylivertaisen älykäs.V...u joo!

En pidä ideologioiden tyrkyttämisestä.

En ole seurannut rillejä, mutta nyt kun mainitsit niin kyllähän autistien "pilkkaaminen" (esittäminen huvittavassa valossa) on ilmeisesti varsin hyväksyttyä. Johtuisikohan se siitä että autistit tarinoissa ovat miehiä? Koska miehiä "saa" pilkata, silloin siinä sivussa menee se autismikin samalle sallitun naurettavan listalle. On ilmeisesti täysin mahdoton ajatus että naisella saattaisi olla autistispiirteiset aivot. Itse en tiedä muuta fiktiota kuin sarjan Silta jossa päähenkilö oli nainen ja erittäin vaikean Aspergerin oloinen. Mutta sepä ei sitten huumorisarja ollutkaan, ja naisen ongelmat tuntuivat lähinnä surullisilta, eivät huvittavilta. Tai ehkä joku sillekin nauroi että hän vaihtoi vaatteita keskellä työpaikkaa kaiken kansan nähden (riisui puseron ja laittoi toisen ylle). Surullisinta oli mielestäni se juonikuvio jossa hän sai päähänsä että saa poikaystävänsä täysin itselleen jos tekee abortin. Mieshän repi asiasta sitten perseensä. Nainen ei tajunnut ollenkaan että mikä siinä abortissa niin kamalaa oli.

Itse en lähtisi sille tielle että kaikki huumori pitää kieltää jos se voi loukata jotain ihmisryhmää tai ihmistä. Ei sellaista asiaa olekaan joka ei jotakuta loukkaisi. Mutta tottakai on kaikenlaisia nyansseja, eli on olemassa myös tyystin vihamielistä huumoria.

Erilaisuudesta aina tehdään huumoria, itse asiassa suuri osa huumorista koskettelee ihmisiä, jotka ovat vähän "poikkeuksellisia".
Jokaisen komediasarjan keskeisinä henkilöinä on ihmisiä, jotka ovat jotenkin "erikoisia". Chuck Lorren ja Bill Pradyn sitcomissa "The Big Bang" on stereotypioita rutosti. Autisteja, klassisia nörttejä, tyhmä blondi, äitiinsä sitoutunut juutalaisälykkö, intialainen (melkein kuin Simpsonien deletoima Apu).
Mutta en itse näe tuota huumoria kovin pahana.

kertsi

#756
Tehdään historiaa

Yle TV1 - Yle Areena 29 pv

Kanadalainen dokumenttisarja vie katsojat perinteisen käsityöläisyyden kiehtovaan ja oudon koukuttavaan maailmaan. Näemme vaihe vaiheelta, kuinka taitavat käsityöläiset valmistavat ja kunnostavat erilaisia taidokkaita historiallisia esineitä perinteisin menetelmin. Kuinka valmistetaan käsin esimerkiksi puutynnyri, haarniska, viikinkikeihäs, sähkökitara tai perinteiset farmarihousut? Sarjan jokaisessa jaksossa syntyy kolme tuotetta käsityönä.


Viskittynnyrin teko oli mielenkiintoista, ja Indian pale alen teko. Ja viikinkimiekan kärjen taonta. Nähnyt 1,6 jaksoa nyt.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Lognessa

^^
Huumoria veistetään stereotypioista ja laadulla on merkitystä.

Hayabusa

Rooster laittoi luonnollisestikin tämän vinkin sähkökulkuneuvoketjuun.
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - elokuu 04, 2020, 18:25:31
Ewan McGregor ja Charley Boorman ovat tehneet jo kaksi dokumenttielokuvaa moottoripyörämatkoista pitkin maapalloa. Nyt on tulossa uusi pätkä jossa he ajelevat Etelä-Amerikan läpi aina LA:iin asti - sähköisillä pyörillä.

Lainaus käyttäjältä: https://www.slashfilm.com/long-way-up/Now, McGregor and Boorman are ready to hop on their bikes again for Long Way Up, a new Apple TV+ series that serves as a spiritual successor to Long Way Round. Here's a synopsis:

Covering 13,000 miles over 100 days through 16 border crossings and 13 countries, starting from the city of Ushuaia at the tip of South America, Ewan and Charley journey through the glorious and underexposed landscapes of South and Central America in their most challenging expedition to date, using cutting edge technology on the backs of their electric Harley-Davidson LiveWire® motorcycles in order to contribute to the sustainability of the planet.

Jaksoja alkaa tupsahdella 18.9.  Apple TV+

Tulisikohan tuo joskus normaalien ihmisten kanavalle katsottavaksi? Ekan pyöräreissukertomuksen katsoin ja tykkäsin kovasti. Charley Boorman on tehnyt muitakin reissuohjelmia. Niistä olen nähnyt jotain pätkiä. Olisikohan tullut Alfalta tai joltain muulta vähän oudommalta kanavalta. Anyway luvassa on sähköistettynäkin varmasti mielenkiintoista ja myös maanläheistä tutustumista paikkoihin ja ihmisiin matkan varrella.

Näin matkustuskieltojen aikaan noita muailmankierto-ohjelmia katsoo kaksijakoisin tunnelmin. Toisaalta haaveilee vielä joskus pääsevänsä katsomaan maailman ihmeitä. Toisaalta on tyytyväinen, että edes osaa on päässyt itse tutustumaan, ajatellen, että massamatkailu voi olla kohta kadonnutta kulttuuriperintöä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - elokuu 09, 2020, 22:39:44
Rooster laittoi luonnollisestikin tämän vinkin sähkökulkuneuvoketjuun.
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - elokuu 04, 2020, 18:25:31
Ewan McGregor ja Charley Boorman ovat tehneet jo kaksi dokumenttielokuvaa moottoripyörämatkoista pitkin maapalloa. Nyt on tulossa uusi pätkä jossa he ajelevat Etelä-Amerikan läpi aina LA:iin asti - sähköisillä pyörillä.
,,,

Joku muu (a4?) laittoin jonnekin toiseen keskusteluun vinkin Kuninkaidemme jäljillä tv-sarjasta. Kerkesin katsomaan noin puolet. Kiitos vinkistä.

Seuraavaksi ehkä katson nipun 20 minuutin jaksoja sarjasta Keisarit ja Suomi.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Tv on tuhlausta. Usein sen voi korvata googlella ja wikipedialla, kuten Christine Keelerin tapaus.
Vilkaisu wikipediasta: aha noin kävi. Case closed. Konservatiivit hävisi ja työläiset voitti. Slam and dunk.
Aikaa ja resursseja säästyi hurjasti. Yli kuukausi supistui muutamaan minuuttiin. ;D

"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

a4

Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 09, 2020, 22:49:29
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - elokuu 09, 2020, 22:39:44
Rooster laittoi luonnollisestikin tämän vinkin sähkökulkuneuvoketjuun.
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - elokuu 04, 2020, 18:25:31
Ewan McGregor ja Charley Boorman ovat tehneet jo kaksi dokumenttielokuvaa moottoripyörämatkoista pitkin maapalloa. Nyt on tulossa uusi pätkä jossa he ajelevat Etelä-Amerikan läpi aina LA:iin asti - sähköisillä pyörillä.
,,,

Joku muu (a4?) laittoin jonnekin toiseen keskusteluun vinkin Kuninkaidemme jäljillä tv-sarjasta. Kerkesin katsomaan noin puolet. Kiitos vinkistä.

Seuraavaksi ehkä katson nipun 20 minuutin jaksoja sarjasta Keisarit ja Suomi.
Jep.
https://kantapaikka.net/index.php/topic,77.msg70939.html#msg70939

Kiitos vinkistä. Olen myyty!


a4

#762
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 09, 2020, 23:21:44
Tv on tuhlausta. Usein sen voi korvata googlella ja wikipedialla, kuten Christine Keelerin tapaus.
Vilkaisu wikipediasta: aha noin kävi. Case closed. Konservatiivit hävisi ja työläiset voitti. Slam and dunk.
Aikaa ja resursseja säästyi hurjasti. Yli kuukausi supistui muutamaan minuuttiin. ;D
Tein työtä käskettyä ja googlettelin sekä melkein jo wikistelin. Aiheesta. Eli et ole yksin kokemuksesi kanssa. Voimia!
Sillä kerrottu on, että maan päällä asuu ihmisiä jotka lukevat ääneti ja nyt myös kuuntelevat ja katselevat nopeutetusti.
Hyppelehtien. Joskus jopa tietämättään!
Lineaarisuus on heitetty romukoppaan, kaikenlaisen hitauden ja yleisen ääneen lukemisen kanssa. Moni häpeämättömästi nauttien julkisesti wikistelee juonia ja loppuratkaisuja.
Olemme hyppelehtivän pikakelauksen ja wikitiivistelmien vallankumouksen äärellä. Näinä pyörän, kirjapainotaidon ja kännyköiden äänettömästi lukemisen vallankumouksien jälkeisinä aikoina.
Katso, ja sinulle näytetään: https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2016/06/22/i-have-found-a-new-way-to-watch-tv-and-it-changes-everything/
Ja kun oikein pitkään katsoo, niin se katsoo takaisin.

Kirjallinen kulttuuri on siirtymässä audiovisuaaliseksi kulttuuriksi. Kirjallisuustutkimus, yleisön, kriitikoiden ja tekijöiden vuorovaikutus mediassa ja kustannusalalla, kirjapiirit,..audiovisualisoituva kertomuskulttuuri on samalla palaamassa juurilleen tekoälyalgoritmien kuplauttaessa somessa ja suoratoistoalustoilla individualistisia sosiaalisia kuluttajia omille nuotiotulille.

Norma Bates

Olen muutaman kerran harmitellut että pelkissä ohjelmatiedoissa oli jo niin paljon informaatiota että tuli spoiler-kokemus. Joskus olen vahingossa lukenut jonkin tv-sarjan loppujaksonkin tapahtumat etukäteen ja pänniintynyt entistä enemmän. Miten voi vahingossa lukea... No siten että sekoilee viikoissa ja luulee lukevansa jonkin aiemmin jakson tietoja. Kun toisinaan tallentelee digiboksiin lähes koko sarjan ennen kuin jaksaa tai ehtii sen katsoa, niin sarjan jaksoista on tietysti kirjoitettu jo ajat sitten jossain lehdykässä jota saattaa selata puolihuolimattomasti.

kertsi

Koskaan ei kannata myöskään googlata lempisarjojaan, jos ne vielä jatkuvat. Voi tulla spoilereita.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️