Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

TV-nurkka

Aloittaja Lenny, tammikuu 03, 2019, 12:03:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 04, 2021, 10:17:36
Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 02, 2021, 17:12:34
^
Muutenkin on hyvä liikkua välillä. Taukoliikuntaa. Tai tupakkatauko. :)
Digiboksin nauhoituksista voi myös halutessaan pikakelata itselleen sopivalla nopeudella niitä mainoksia.
Jotkut harrastavat ohjelmienkin katselua nopeutettuna.

Tallennan digiboksiin käytännössä kaiken minkä aion katsoa. Eipä tarvitse kyttäillä kellosta koska joku ohjelma on aikeissa alkaa, eikä elää television aikataulun mukaan. Lisäksi toisinaan tulee jotain kiinnostavaa useammalta kanavalta yhtäaikaa, jolloin tallennus on ihan must.

Pikakelauksen vuoksi en ikinä tiedä millaisia mainoksia kulloinkin on muodissa, kun enhän minä niitä katsele, saati kuuntele. Ja kyllä, joskus sitä tulee kelattua mm. elokuvia loppuun kun ei jaksa katsoa, mutta haluaa tietää miten lopussa kävi.

Kehittyykö luonne malttamattomammaksi, kun pääsee tuollalailla napista painamalla nopeasti tulevaisuuteen?

Harkitsen tallentavan boksin hankintaa, mutta yhtään kärsimättömämmäksi en halua enää tulla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 04, 2021, 10:51:29
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 04, 2021, 10:17:36
Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 02, 2021, 17:12:34
^
Muutenkin on hyvä liikkua välillä. Taukoliikuntaa. Tai tupakkatauko. :)
Digiboksin nauhoituksista voi myös halutessaan pikakelata itselleen sopivalla nopeudella niitä mainoksia.
Jotkut harrastavat ohjelmienkin katselua nopeutettuna.

Tallennan digiboksiin käytännössä kaiken minkä aion katsoa. Eipä tarvitse kyttäillä kellosta koska joku ohjelma on aikeissa alkaa, eikä elää television aikataulun mukaan. Lisäksi toisinaan tulee jotain kiinnostavaa useammalta kanavalta yhtäaikaa, jolloin tallennus on ihan must.

Pikakelauksen vuoksi en ikinä tiedä millaisia mainoksia kulloinkin on muodissa, kun enhän minä niitä katsele, saati kuuntele. Ja kyllä, joskus sitä tulee kelattua mm. elokuvia loppuun kun ei jaksa katsoa, mutta haluaa tietää miten lopussa kävi.

Kehittyykö luonne malttamattomammaksi, kun pääsee tuollalailla napista painamalla nopeasti tulevaisuuteen?

Harkitsen tallentavan boksin hankintaa, mutta yhtään kärsimättömämmäksi en halua enää tulla.

Minun on ainakin pitänyt kehittää päinvastoin kärsivällisyyttä, koska se ohjelmointi ei ole mikään helppo toimenpide, ainakaan meikäläisen boksilla. Riittäisikin että painaa vaan napista, mutta sellainen onnistuu vain kun alkaa tallentamaan tässä ja nyt reaaliajassa jotain ohjelmaa. Etukäteistallennusten ohjelmointi on oma juttunsa. Tai minähän nyt ohjelmoin aina päivittäin seuraavan päivän ohjelmat, että silläkin se on semmoista ohjelmalistassa seikkailua kun pitää etsiä se kyseinen ohjelma. Sitten jos huomaa että sitä ennen on ängetty jotain urheilua tai muuta paskaa mikä saattaa venähtää, pitää tietenkin tallennukseen käväistä lisäämässä reippaammin lisäaikaa, vakiona oleva 10 min ei välttämättä riitä. Kolmosen ja Subin ohjelmiin olen ajoittain lisäillyt myös etuaikaa, koska jossain vaiheessa tv-sarjojen jaksoilla oli tapana alkaa vähän miten sattuu.

Minulla myös on yksi toiminto vikuuttunut boksissa niin että joutuu kikkailemaan sen takia. Koskee jostain syystä lähinnä Ylen kanavia. Eli kun yrittää edetä ohjelmalistassa, koko boksi meneekin jumiin ja siitä ei selviä kuin laitteen täysin sammuttamalla. Sitten odotellaan käynnistymistä. Jos ei tuollainen innosta, sen voi välttää ohjelmoilla ohjelmia vähän kuin videolaitteella aikoinaan, eli naputtamalla niitä aikalukemia listaan.

11 v vanha laite. Ihmehän se kai olisi jos ei siinä mitään vikaa olisi.

Yhteen aikaan nuorempi kissanikin keksi kaikenlaista jäynää niin että sen touhuihin piti aina välillä puuttua, jolloin oli hyötyä siitä että ohjelma jota katselee on tallenne, ja sen voi laittaa pauselle hetkeksi. Silloin kun joku ohjelma, tv-sarja tai elokuva ylipäätään kiinnostaa, en halua missata siitä minuuttiakaan minkään rettelöivän elukan tai minkään muunkaan häiriötekijän takia.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 04, 2021, 10:17:36
Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 02, 2021, 17:12:34
^
Muutenkin on hyvä liikkua välillä. Taukoliikuntaa. Tai tupakkatauko. :)
Digiboksin nauhoituksista voi myös halutessaan pikakelata itselleen sopivalla nopeudella niitä mainoksia.
Jotkut harrastavat ohjelmienkin katselua nopeutettuna.

Tallennan digiboksiin käytännössä kaiken minkä aion katsoa. Eipä tarvitse kyttäillä kellosta koska joku ohjelma on aikeissa alkaa, eikä elää television aikataulun mukaan. Lisäksi toisinaan tulee jotain kiinnostavaa useammalta kanavalta yhtäaikaa, jolloin tallennus on ihan must.

Pikakelauksen vuoksi en ikinä tiedä millaisia mainoksia kulloinkin on muodissa, kun enhän minä niitä katsele, saati kuuntele. Ja kyllä, joskus sitä tulee kelattua mm. elokuvia loppuun kun ei jaksa katsoa, mutta haluaa tietää miten lopussa kävi.
Olen entinen tyytyväinen digiboksitallettaja ja kova mainoskelaaja, nykyinen perussuoratoistosekakäyttäjä.

Vanhasta rutiinista pidän kännykässäni lankapuhelimen soittoäänen ja käyn yhä päivittäin läpi digiboksilla ohjelmatarjonnan, mutta lähinnä bongatakseni suoratoistokatsottavaa.
En muista koska viimeksi nauhoitin jotain.
Syynä on vanhan uskollisen digiboksini epäteräväpiirto.

a4

#963
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 04, 2021, 10:51:29
Kehittyykö luonne malttamattomammaksi, kun pääsee tuollalailla napista painamalla nopeasti tulevaisuuteen?

Harkitsen tallentavan boksin hankintaa, mutta yhtään kärsimättömämmäksi en halua enää tulla.
Saat rahat takaisin jos ei kehity. Sen uskallan luvata kärsimättömyydellä rahaa takovien firmojen puolesta.
Oma kuningasajatukseni oli yhdistää televisio tietokoneeseen. Kuin yhdistäisi nuuskan ja savukkeet.
Yhden mainoksettomankin nauhoituksen tai suoratoisto-ohjelman aikana kerkeää käväistä Kantapaikalla, jääkaapilla, vessassa, Wikipediassa, Kantapaikalla, jääkaapilla, kaupassa, kantapaikassa, ulkomailla, ottamassa rokotteen ja paljon muuta.
Suoratoistopalvelut saa myös moobiilivimpaimiin mukaan. Esim. sukujuhliin, kokouksiin tai synnytykseen.

Turhasta harkitsemisesta voit vieroittautua täällä somessa.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 04, 2021, 10:51:29

Harkitsen tallentavan boksin hankintaa, mutta yhtään kärsimättömämmäksi en halua enää tulla.

Kun vielä pari vuotta harkitset, niin huomaatkin, että ihan hyvin pärjää ilmankin :)

Aikanaan hankin tallentavan boxin varmaankin teinieni toiveesta. Katselivat sen kautta, jotain vuokravideoita. Itse muutaman ohjelman nauhoitin talteen. Juu, tosiaan ne nauhoitettiin jollekin kasetille :D

Tuo ensimmäinen jäi tekniikaltaan vanhentuneeksi jossain vaiheessa ja tilalle piti hankkia uusi. Siinä vaiheessa likat alkoivat olla enemmän poissa kuin kotona, joten kapine jäi yksin minun käyttööni. Eipä tullut kovin montaa ohjelmaa talletettua myöhempää käyttöä varten ja jos tulikin, niin osa niistä taisi jäädä katsomattakin. Turhakkeeksi totesin koko kapineen ja jokunen aika sitten lähetin sen kierrätyskeskukseen pölyä keräämästä.

Etenkin nyt, kun on telkkarissa nettiyhteys ja voi sieltä suoraan katsella Areenat yms. ilmaispalvelut, niin vaikea keksiä mitään käyttöä tallentavalle boxille enää. Muutenkin olen vähän sitä mieltä, että jos joku ohjelma nyt jää näkemättä, niin so what. Ehkä sitä ei ollut tarkoitettukaan katsottavakseni. En esimerkiksi ohjelmatiedoista edes lue, mitä alkaisi miltäkin kanavalta klo 22.30 jälkeen. Siitä alkaa itselläni hiljentymisen aika enkä aloita mitään katselua tuolloin. Noin myöhälle piilotetut ohjelmat saavat jäädä näkemättä, jos ei joltain kaverilta tule vinkkiä, että on hyvä ja löytyy noista palveluista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 04, 2021, 13:05:21
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 04, 2021, 10:51:29

Harkitsen tallentavan boksin hankintaa, mutta yhtään kärsimättömämmäksi en halua enää tulla.

Kun vielä pari vuotta harkitset, niin huomaatkin, että ihan hyvin pärjää ilmankin :)

Aikanaan hankin tallentavan boxin varmaankin teinieni toiveesta. Katselivat sen kautta, jotain vuokravideoita. Itse muutaman ohjelman nauhoitin talteen. Juu, tosiaan ne nauhoitettiin jollekin kasetille :D

Tuo ensimmäinen jäi tekniikaltaan vanhentuneeksi jossain vaiheessa ja tilalle piti hankkia uusi. Siinä vaiheessa likat alkoivat olla enemmän poissa kuin kotona, joten kapine jäi yksin minun käyttööni. Eipä tullut kovin montaa ohjelmaa talletettua myöhempää käyttöä varten ja jos tulikin, niin osa niistä taisi jäädä katsomattakin. Turhakkeeksi totesin koko kapineen ja jokunen aika sitten lähetin sen kierrätyskeskukseen pölyä keräämästä.

Etenkin nyt, kun on telkkarissa nettiyhteys ja voi sieltä suoraan katsella Areenat yms. ilmaispalvelut, niin vaikea keksiä mitään käyttöä tallentavalle boxille enää. Muutenkin olen vähän sitä mieltä, että jos joku ohjelma nyt jää näkemättä, niin so what. Ehkä sitä ei ollut tarkoitettukaan katsottavakseni. En esimerkiksi ohjelmatiedoista edes lue, mitä alkaisi miltäkin kanavalta klo 22.30 jälkeen. Siitä alkaa itselläni hiljentymisen aika enkä aloita mitään katselua tuolloin. Noin myöhälle piilotetut ohjelmat saavat jäädä näkemättä, jos ei joltain kaverilta tule vinkkiä, että on hyvä ja löytyy noista palveluista.

Juu, harkinta on salailmaisu haluttomuudelle hankkia.  :)  Elokuvia ei tarvitse tallennella, sillä ne tulee uusintoina monenmonta kertaa. Mutta joskus on jotain ohjelmia joita huvittaisi katsoa vaikka ei juuri sinä ajankohtana kun se lähetetään. Myös nopeutettu katsominen ja mainoksettomuus kiinnostavat.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Täältä löytyy vanha kovalevyllinen digiboksi. Jotain satunnaista tulee tallennettua noilta kanavilta, millä ei ole kunnon "areenoita". Samoin niitä joitakin, mitkä näytetään vain suorana. Jemmassa siellä on Palmut ja jokunen konserttitaltiointi. Sekä jotain, joka piti katsoa kun on aikaa...
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

YLE-5- kanavalta tulee tuo leffa "Jesse James kohtaa Frankensteinin tyttären". On pakko tallentaa.
Voiko olla huono?
Haluaisin kanavan esittävän tuon "plan 9 from outer space"- leffan, koska en vieläkään ole kyennyt katsomaan sitä loppuun.

Norma Bates

Harlots-sarjaa saakin näemmä vahda silmämuna kovana pitkin kesää, kun ainakin kolme kautta tulee arkipäivisin yhteen pötköön (sen verran telsu.fi-saitilta irtosi infoa). Miksei sarjan nimen olisi voinut suomentaa Lutkat, taikka Portot? Näitä sanoja on taidettu kommenttien suomennoksissakin käyttää.

Kiva kun neitsyytensä myymään joutunut ilotalon emännän tytär otti ohjat omiin käsiinsä ja päätti lopulta itse kenen kanssa sen aktuaalisen neitsyytensä poistaa. Ettei sitten tarvitse nyyhkiä että joku paskapää oli se ekakertalainen. 

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 08, 2021, 19:37:59
Harlots-sarjaa saakin näemmä vahda silmämuna kovana pitkin kesää, kun ainakin kolme kautta tulee arkipäivisin yhteen pötköön (sen verran telsu.fi-saitilta irtosi infoa). Miksei sarjan nimen olisi voinut suomentaa Lutkat, taikka Portot? Näitä sanoja on taidettu kommenttien suomennoksissakin käyttää.

Kiva kun neitsyytensä myymään joutunut ilotalon emännän tytär otti ohjat omiin käsiinsä ja päätti lopulta itse kenen kanssa sen aktuaalisen neitsyytensä poistaa. Ettei sitten tarvitse nyyhkiä että joku paskapää oli se ekakertalainen.
Jätän itse katsomatta tuollaisia sarjoja.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 08, 2021, 21:29:27
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 08, 2021, 19:37:59
Harlots-sarjaa saakin näemmä vahda silmämuna kovana pitkin kesää, kun ainakin kolme kautta tulee arkipäivisin yhteen pötköön (sen verran telsu.fi-saitilta irtosi infoa). Miksei sarjan nimen olisi voinut suomentaa Lutkat, taikka Portot? Näitä sanoja on taidettu kommenttien suomennoksissakin käyttää.

Kiva kun neitsyytensä myymään joutunut ilotalon emännän tytär otti ohjat omiin käsiinsä ja päätti lopulta itse kenen kanssa sen aktuaalisen neitsyytensä poistaa. Ettei sitten tarvitse nyyhkiä että joku paskapää oli se ekakertalainen.
Jätän itse katsomatta tuollaisia sarjoja.

Et taida katsoa etkä lukea yhtään mitään, kun tuntuu että melkein kaikki mediaa ja fiktiota koskevat kommenttisi ovat että et sitä etkä tätä. Huorien temmellykset 1700-luvun lopun Briteissä eivät ole mikään välttämätön must, mutta ihmettelen ylipäätään ihmisiä jotka kertovat mitä kaikkea eivät tee. Mihin se aika sitten heillä kuluu?  ::)

ROOSTER

Olen joutunut katsomaan hyvin useita kertoja mainospätkän TV-ohjelmasta Kalifornian metsäpalot. Siinä jonkun sortin paloesimies selittää näiden palojen sammuttamisesta näin: It is all about sacriface. Suomeksi se on käännetty, ihan oikein : Kyse on uhrautumisesta.

En ole tulipaloalan asiantuntija, vaikka vain muutama kuukausi sitten hälytinkin palokunnan sammuttamaan naapurin ulkorakennusta, mutta luulen tietäväni, että Suomessa ei paloalan koulutuksessa ja kenttätyössä kannusteta uhrautumaan - päinvastoin.

On aivan helvetin ihmeellistä katsoa, kerta toisensa jälkeen, kun palomiehiä kehotetaan tekemään itsetuhoa jonkun palavan pensaan tai miljonäärin huumeluolan sammuttamiseksi. Mielestäni palokunnan tärkein tehtävä on yrittää estää lisävahinkojen syntyminen, ei uhrautuminen.

Tai, kun tarkemmin muistelen, taisin joskus nähdä vanhan palomiehen nikilaudakorvat ja palovammaiset kädet, joita hän ylpeänä esitteli, kuin arvomerkkejä. Ehkä se on lajinsisäinen arvoasteikko kuitenkin olemassa. Korkeimman mustan vyön saa kun palaa kuoliaaksi sortuvassa rakennuksessa, yrittäen viimeiseen asti pelastaa Juhani Palmun latotaulua täystuholta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 09, 2021, 10:13:44
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 08, 2021, 21:29:27
Jätän itse katsomatta tuollaisia sarjoja.

Et taida katsoa etkä lukea yhtään mitään, kun tuntuu että melkein kaikki mediaa ja fiktiota koskevat kommenttisi ovat että et sitä etkä tätä. Huorien temmellykset 1700-luvun lopun Briteissä eivät ole mikään välttämätön must, mutta ihmettelen ylipäätään ihmisiä jotka kertovat mitä kaikkea eivät tee. Mihin se aika sitten heillä kuluu?  ::)

Britit osaavat tehdä laatudraamaa ihan mistä vain. Ja aihepiirihän on mitä herkullisin. Yleverolle parasta vastinetta Teeman musaohjelmien ohella.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Suomessa ei kai juuri aiemmin ole esitetty tuota "Strike Back"- brittisarjaa? En ainakaan ole huomannut sitä. No, nyt se loppui. TV2.
Järkyttävän väkivaltaista touhua, kertoo brittien erikoisyksiköstä.

Pitkäaikainen sarja, pitäisikö tuota toivoa uusintana?
Rättipäiden ja muiden rikollisten lahtausta big time!

Vähän överiksi tekivät toki välillä, kun naisagentti tappaa 15 KGB-agenttia ja ryhmä riehuu Tel Avivissa ilman, että poliisi/armeija puuttuu asiaan (siis Israelissa. Heiluvat Venäjälläkin...), mutta hyvää actionia...! ;)

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 09, 2021, 10:13:44
Et taida katsoa etkä lukea yhtään mitään, kun tuntuu että melkein kaikki mediaa ja fiktiota koskevat kommenttisi ovat että et sitä etkä tätä.
Valikoin.