Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sekalaisia kysymyksiä ylläpidolle

Aloittaja Edward, helmikuu 06, 2019, 14:16:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 15, 2020, 13:35:19
Näkisikö jostain tilastosta keille on vastailtu eniten foorumilla?
He taitavat olla suurimpia sisällöntuottajia ja keskustelijoita foorumille. :)
Foorumilla vastataan ketjulle, ei käyttäjälle. Lainaukset viittaavat (usein) käyttäjään.
Puuhakas on viestimäärällään ihan omalla tuhatluvulla
6637 Toope
5117 safiiri
4544 Viihde- ja hömppäpöhinä
3685 Norma Bates
3680 kertsi
3502 ROOSTER
3197 Hippi
3082 Karikko
3077 a4
3075 Xantippa

Lognessa

Itselleni netti on onneksi vain pieni sivujuonne elämässäni. Olen varmaan Toopesta seuraava toisten unirauhaa häiritsemässä.

Minulle täällä ei ole yhtään inhokkia ja hassua sekin, että vaikka kaikki ovat omalla tapaa hyviä kirjoittajia, pystyn iloitsemaan heidän kanssaan osuvista kommenteistaan enkä tunne lainkaan kateutta.

Jaska

Et sä mitään häiritse, kun kirjoitat vain kaksi viestiä yössä ja puuhakas kirjoittaa kaksitoista. Meet tunteja aikaisemmin nukkumaankin kuin puuhakas.

Minullapa on kirjoitettuja viestejä vuorokauden joka tunnille.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Jaska - elokuu 16, 2020, 00:57:33
Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 15, 2020, 13:35:19
Näkisikö jostain tilastosta keille on vastailtu eniten foorumilla?
He taitavat olla suurimpia sisällöntuottajia ja keskustelijoita foorumille. :)
Foorumilla vastataan ketjulle, ei käyttäjälle. Lainaukset viittaavat (usein) käyttäjään.
Puuhakas on viestimäärällään ihan omalla tuhatluvulla
6637 Toope
5117 safiiri
4544 Viihde- ja hömppäpöhinä
3685 Norma Bates
3680 kertsi
3502 ROOSTER
3197 Hippi
3082 Karikko
3077 a4
3075 Xantippa

Meikäläinen hönkisi varmaan hopea- tai jopa kultasijoilla jos jaksaisi naputtaa samaan tahtiin kuin parhaimpina/pahimpina vuosinaan. Mutta jotenkin on lässähtänyt kirjoitusinto. Kaiketi vaan tullut joka aihe käytyä niin sen sataan kertaan läpi. Niin se vanhuus vaivaa.

***

Tiedän yhden saitin jolla voi ignoroida ihminen niin että hän takuulla pysyy ignoorattuna. Jopa niin että siellä on muistaakseni joku ihme operaatio suoritettava jos haluaakin purkaa ignoroinnin, kun se menee jotenkin automaattisesti kaksipuoleiseksi niin että kumpikaan ei jaksossa näe toisesta yhtään mitään. Mutta kyseessä ei olekaan tällainen keskustelupalsta, vaan sanoisiko kuvagalleria jossa kirjoitellaan myös blogeja. Olen jokusenkin tyypin ignoroinut kun ei heillä ollut ikinä edes neutraalia kommentoitavaa minua kohtaan, vaan aina pelkkää vittuilua. Jotkut ovat ignooranneet minut. En saa siitä ilmoitusta, mutta sen huomaan siitä että pääsivulla missä pitäisi näkyä uusin blogi ei näykään mitään. Tämä on sen merkki että joku jonka kanssa on ignore paukahtanut puolin tai toisin on kirjoittanut blogin, enkä minä tällöin näe edes kuka sen on kirjoittanut. Ja hyvä niin. Eli pääasia: et joudu toljottamaan inhokistasi edes nimimerkkiä. Ah mi ihana rauha.

En tiedä onko kyseisen saitin systeemi mitenkään sovellettavissa tänne. Julkisesti en saitin nimeä kerro, mutta voin ylläpidolle kertoa jos häntä kiinnostaa. Tosin uskon että tieto on hyödytön.

Jaska


Meidän SMF:n estosysteemi on, että omalla estolistallaan olevan käyttäjän viestien sisältö piilotetaan, mutta halutessaan piilotetun viestin sisällön saa luettavaksi. Lisäksi voi estää yksityisviestien toimittamisen estolistalla olevalta henkilöltä. Estetty saa silloin myös ilmoituksen ettei yksityisviestiään toimitettu.

En kannata sellaista järjestelyä, että eri käyttäjille sama ketju näytettäisiin eri lailla käytynä ts. että estettyjen kaikki jätökset piilotettaisiin. On hyvä, että julkisella foorumilla estolistakäytäntö on, että voi lieventää äärityyppien aiheuttamaa ärsytystä. Aina eniten ärsyttävä foorumilla on vaikka yksi saataisiin pois.

Norma Bates

Totta. Kun siihen lähdetään että se ja se pihalle, sille ei loppua näy. Kommentoijan poistamiselle pitää olla varsin raskauttavat asianhaarat kyseessä.

Lenny

Lähinnä vain mietin, että tämän SMF:n viestilistaukset ovat aika vaatimattomat. Siis jos vaikka listataan viimeisimmät viestit, olisi hyvinkin luontevaa että sitä listausta voisi suodattaa monilla eri tavoilla. Esimerkiksi vaikka kirjoittajan mukaan.

En olisi siis muuttamassa fooruminäkymää, vaan kaipailen jonkinlaista tehokasta hakutoimintoa.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Jos haluan nähdä Lennyn viimeisimmät viestit, niin avaan Lennyn profiilin ja sieltä klikkaan "Näytä kirjoitukset" :)

Vaikeampi on jättää jonkun kirjoitukset pois, kun esto ei ulotu lainauksiin ja pahimmillaan noissa lainaustorneissa niitä tulee useita kappaleita yhdessä viestissä. Ne tulee kyllä muutenkin jo skrollattua ohi, joten ehkä haitta ei ole niin suuri.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Jaska - elokuu 16, 2020, 01:45:28
Et sä mitään häiritse, kun kirjoitat vain kaksi viestiä yössä ja puuhakas kirjoittaa kaksitoista. Meet tunteja aikaisemmin nukkumaankin kuin puuhakas.

Minullapa on kirjoitettuja viestejä vuorokauden joka tunnille.

Kiva, kiitos:) Tänään jää vain tähän yhteen, mentävä ajoissa nukkumaan.

Pitääpä joskus kokeilla mainitsemiasi muitakin vuorokauden aikoja.

Jaska

Kun myöhään illalla tai aikaisin aamulla listaa ketjut joissa on itselle lukemattomia viestejä - joko kaikki tai vain ne ketjut joihin on itse kirjoittanut - , niin on lohdutonta, kun kaikissa on viimeisenä kirjoittajana sama yöpuuhakas, jonka kirjoituksissa ei kokemuksen mukaan ole itselle (uutta, luotettavaa) antia.
Mieleen tulee, että käynnissä on Göbbelsin ohjeen mukainen yritys, että riittävän monta kertaa toistettu valhe muuttuu totuudeksi.

Hippi

Onkohan alustanvaihdon tiimoilla tapahtunut jotain foorumilta lähteville s-posti-ilmoituksille?

Aikaisemmin olen saanut omaan s-postiini ilmoituksen, jos joku on minua muistanut yksityisviestillä. Nyt noita ilmoituksia ei ole vähään aikaan tullut, vaikka yksityisviestejä on kyllä tullut. Mielestäni en ole muutellut profiilistani mitään asetuksia ja ainoa muutos on ollut pärstäkkeen muutos jokin aika sitten, mutta sillä ne ei pitäisi olla tämän kanssa mitään tekemistä.

Viestejä ei löydy roskapostistakaan.

Joskus Näkkärin aikaan oli vähän samanlaista ongelmaa ajoittain, kun oltiin Nebulalla. Syystä tai toisesta Nebula on ollut ainakin silloisen Soneran mustalla listalla, eli viestejä ei välitetty eteenpäin. Oliskohan tällä uudella alustalla samaa vikaa? Onkohan kaikki muut saaneet viimeaikoina haluamansa s-posti-ilmoitukset? Mietin vain, että jos sittenkin olen jotain hosunut profiilissani.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Jep. 3.8. aamulla on loppunut sähköpostien tulo Kantapaikalta.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 02, 2020, 12:49:38
Onkohan alustanvaihdon tiimoilla tapahtunut jotain foorumilta lähteville s-posti-ilmoituksille?

Todellakin! En muistanut säätää sähköpostipalvelua kuntoon (jotakin oli ihan pakko unohtua!).

No laittelin sitten asetukset entiselleen, mutta siitäpä Google pillastui ja alkoi täysin järjetön säätäminen. Aluksi ne laittoivat tunnukseni lukkoon, koska "epäilyttävää liikennettä". Sain aktivoitua tunnuksen puhelimella, mutta en mitenkään saanut sitä enää toimimaan palvelimelta, vaikka kuinka vakuuttelin Googlea, että kyllä se olen minä, minä se olen. Seuraavaksi kokeilin asettaa päälle "vähemmän turvallisten laitteiden" pääsyn tunnukselle. Ei mitään vaikutusta. Nähtävästi ne eivät tykkää Amazonin pilvestä tulevista sähköpostikirjautumisista.  No mitäpä seuraavaksi keksisi... Aktivoidaan ns. kaksivaiheinen tunnustus, eli salasanan lisäksi tunnistautumissovellus. Tämä ei tietenkään auta näiden automaattisten tunnistusten kanssa, joita SMF tekee lähettäessään postia... joten piti tehdä ns. sovellussalasana, joka on tällainen sovelluskohtainen satunnainen rimpsu jonka Google generoi. Ideana siinä kai on, että jos minä sitten tunnistaudun Googlelle henkilökohtaisesti ja ihan helvetin vahvasti eri vaiheineen, ja luon tällaisen sovellustunnuksen, se ehkä sitten kelpaa vaikka vähemmän turvalliselta sovellukseltakin. Ei toiminut vieläkään! Aikani säädin ja hämmensin, ja tein sitten toisen sovellussalasanan, ja tällä kertaa tärppäsi. Ehkä siellä oli joku viive ennen kuin sallivat tämän IP:n kirjautua.

Vuodatuksen tarkoituksena on vain osoittaa kuinka hulluksi tämä touhu on Google mailin kanssa mennyt. Ne yrittävät kaikin keinoin tehdä erittäin hankalaksi tällaisen käyttötarkoituksen, ja ihan ymmärrettävistä syistä. Spämmääminen ja identiteettivarkaudet ovat yleisiä Gmailissa.

Ehkä tämä nyt toimii. Jos menee liian hankalaksi, täytyy ehkä sitten vaihtaa tiliä ja palveluntarjoajaa.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Kiitos :)

Olipa se työläs homma. Samanlainen juttu minusta on MS:n s-postitilillä, että lyödään sormille, jos haluaa jotain tärkeää tietoa muuttaa, niin sekään ei käy ihan vain kirjautumalla ja muuttamalla. Olin lopettamassa sitä laatikkoa, joka oli hottiksen salasanan muistuttamista varten annettu ja tämän halusin muuttaa, jotta sitä nyt voisi joskus vielä käyttää. MS löi sormille ja kuukauteen en päässyt profiilista muuttamaan yhtään mitään ja sitten lopulta odotusaika päättyi ja tuli ilmoitus, että olepa hyvä ja muuta mitä olet muuttamassa. Tuohon ei ollut mitään kiertotietä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

LainaaSiirretty muutama viesti ketjusta  Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi ketjuun Suomen kieli muuttuu

Olisin halunnut pitää ärsyttävien sanojen listan ärsytysketjussa, sillä ketjun tarkoitushan on "mahdollisesti loiventaa ärsytystä". Postaukseni tarkoitus ei ollut syvällinen kielipoliittinen tai -kielifilosofinen keskustelu.
All you need is Love