Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sekalaisia kysymyksiä ylläpidolle

Aloittaja Edward, helmikuu 06, 2019, 14:16:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikainen

Jep, Samsungin a8 luuri, Android. Ei näy chromella eikä puhelimen omalla selaimella.

Jaska

Olethan kirjautunut foorumille. Niin näkyy linkit lukemattomiin Samsung Galaxy J3:ssa Chromella ja Samsung Internetillä

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 07, 2019, 15:16:59
Olethan kirjautunut foorumille. Niin näkyy linkit lukemattomiin Samsung Galaxy J3:ssa Chromella ja Samsung Internetillä

Kyllä olen. Joku puhelimen päivitys on tämän tehnyt.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 05, 2019, 20:04:21
Tuolta ylhäältä on hävinnyt vaihtoehdot Näytä lukemattomat viestit ja näytä edellisen käynnin jälkeiset viestit. Vai miten se sanamuoto olikaan. Olenko ainut?

Foorumille ei ole tehty mitään päivitystä joka voisi vaikuttaa asiaan.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Jaska

#64
Yläreunassa on tekstin "Simplemachines forum" perässä väkänen, jolla saa järjestettyä viesteille lisää tilaa piilottamalla sivun ylimmät rivit. Samasta väkäsestä ne kutsutaan takaisin ruudulle.


Mobile Chromessa katsotaan sivun lähdekoodi kirjoittamalla osoitekenttään osoitteen eteen "view-source:" (ilman hipsuja view-source:https://kantapaikka.net). Olen joskus noita ihmetellyt. Sieltä voisi seuraavaksi koittaa, josko löytäisi vihjettä, ellei ollut tuo.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 07, 2019, 18:40:40

Yläreunassa on tekstin "Simplemachines forum" perässä väkänen, jolla saa järjestettyä viesteille lisää tilaa piilottamalla sivun ylimmät rivit. Samasta väkäsestä ne kutsutaan takaisin ruudulle.


Mobile Chromessa katsotaan sivun lähdekoodi kirjoittamalla osoitekenttään osoitteen eteen "view-source:" (ilman hipsuja view-source:https://kantapaikka.net'). Olen joskus noita ihmetellyt. Sieltä voisi seuraavaksi koittaa, josko löytäisi vihjettä, ellei ollut tuo.

Kiitos, syy oli väkänen. Enpä ollut tuommoista huomannutkaan aiemmin.

hibiscuc

Mistä johtuu, että vieras voi kirjautua foorumilta ulos? Silloinhan vieraan on täytynyt voida kirjaitua sisäänkin. Luulen tietäväni syyn, mutta haluaisin kuulla ylläpidon käsityksen asiasta.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: hibiscuc - heinäkuu 19, 2019, 12:18:42
Mistä johtuu, että vieras voi kirjautua foorumilta ulos? Silloinhan vieraan on täytynyt voida kirjaitua sisäänkin. Luulen tietäväni syyn, mutta haluaisin kuulla ylläpidon käsityksen asiasta.

Minulla ei ole tietoa. Luultavasti kyseessä on kuitenkin hakurobotti, joka sokkona vain käy läpi pääsivun linkkejä, ja joku niistä nyt sitten näkyy listauksessa ulos kirjautumisena. Lexa varmaan tietäisi ja ehkä kertookin jos sattuu tämän lukemaan. (Lexa ei kuulu mitenkään ylläpitoon, mutta on ollut mukana SMF:n kehittämisessä ja siis tietää ihan oikeasti miten tämä toimii).
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Jaska


Esimerkiksi käyttämällä useita selaimen välilehtiä foorumille saa aikaan helposti erikoisia tilanteita foorumin käyttäjätilaan. Tuossa tuskin on kyseessä tilanne, jota olisi syytä pitää virheenä. (Vaikkapa käyttäjä kirjautui ulos useammalla välilehdellään.)

a4

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 22, 2019, 23:09:49

Esimerkiksi käyttämällä useita selaimen välilehtiä foorumille saa aikaan helposti erikoisia tilanteita foorumin käyttäjätilaan. Tuossa tuskin on kyseessä tilanne, jota olisi syytä pitää virheenä. (Vaikkapa käyttäjä kirjautui ulos useammalla välilehdellään.)
Välilehtien hyödyntäminen saa aikaan myös näppäriä tilanteita. Joskus pidän yhtä välilehteä kantikseen kirjanmerkkinä siitä mihin jäin, kun haluan kesken uusien viestien lukemisen kommentoida jotain viestiä - uudella välilehdellä. Kolmennella välilehdellä voin hakea jostain vanhemmasta viestistä lainauksia viestiini jota olen kirjoittamassa sisäänkirjautuneena toisella välilehdellä. :)

Jaska

Evästeet ovat selainkohtaisia, siis sivuston välilehdille yhteisiä. Helposti syntyy tilanne, että jonkun välilehden sisältö on ristiriidassa sivuston keksien kanssa. (Useampienkien operaattoreiden sivustoilla syntyy tavan takaa tilanteita, että kun on käyttänyt useampia välilehtiä, on tarve poistaa sivuston evästeet selaimesta, että sivusto toimisi taas järkevästi)

Lisää mutkikkuutta saadaan käyttämällä eri selaimia joilla on evästeet erikseen.

A4:n tapaan käytän usein useita välilehtiä samalla sivustolla.

Unforgiven

Onko foorumilla fonttikokoa pienennetty vai olenko minä sählännyt sen kanssa. Eilen oli vielä entisenlaisensa.
I'm just a soul whose intentions are good

Hippi

#72
Minulle ainakin näkyy ihan entisenlaisena.

Oletko vahingossa painanut ctrl ja miinusmerkkiä? Se näyttää pienentävän fontin.
Ctrl ja + palauttaa isommaksi takaisin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - helmikuu 29, 2020, 08:39:46
Onko foorumilla fonttikokoa pienennetty vai olenko minä sählännyt sen kanssa. Eilen oli vielä entisenlaisensa.

Mikään ei ole muuttunut foorumin päässä.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Unforgiven

Ok. Sitten olen itse sählännyt jotakin tai vain kuvittelen asian, Muilla sivustoilla en ole muutoksia huomannut.
I'm just a soul whose intentions are good