Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sekalaisia kysymyksiä ylläpidolle

Aloittaja Edward, helmikuu 06, 2019, 14:16:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Ei mitään vaarallista. Eihän nuo vieraat pääse tekemään foorumilla mitään, mitä sinä ja minä vieraina (kirjautumatta) ei päästäisi tekemään.

Ensin ajattelin, että se pikamoderointi olisi ketjulistassa näkyvissä, mutta ei ole eikä sillä olisi mitään merkitystä kirjautumattomalle. Nimittäin ainakin Näkkärin aikoihin sen kautta ketjuja luetuksi merkkaaminen näkyi kyttäysnurkassa jäsenillä moderointina. Tuo siis löytyy jokaisen profiilista, jotta näytetäänkö pikamoderointi ja millaisena.

Uteliaisuuttani yritin kaikkea räpstytellä toisella selaimella ja kirjautumattomana. Toisella sitten katselin, miltä se näyttää kyttäysnurkassa. En tuota moderointia saanut aikaan teinpä  mitä vain.

Mutta mielestäni tuo ei kuitenkaan ole mikään uusi juttu, vaan samaa tapahtui jo Näkkärin aikoihin, että pyytämättä ja yllättäen vieraat tulivat moderoimaan. Mitään mystistä itse viesteille ei tapahtunut. Joten olisikohan tuo nyt joku bugi, että väärä teksti valikoituu kyttäysnurkkaan jossain tilanteessa?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 05, 2024, 08:06:19^
Ei mitään vaarallista. Eihän nuo vieraat pääse tekemään foorumilla mitään, mitä sinä ja minä vieraina (kirjautumatta) ei päästäisi tekemään.

Ensin ajattelin, että se pikamoderointi olisi ketjulistassa näkyvissä, mutta ei ole eikä sillä olisi mitään merkitystä kirjautumattomalle. Nimittäin ainakin Näkkärin aikoihin sen kautta ketjuja luetuksi merkkaaminen näkyi kyttäysnurkassa jäsenillä moderointina. Tuo siis löytyy jokaisen profiilista, jotta näytetäänkö pikamoderointi ja millaisena.

Uteliaisuuttani yritin kaikkea räpstytellä toisella selaimella ja kirjautumattomana. Toisella sitten katselin, miltä se näyttää kyttäysnurkassa. En tuota moderointia saanut aikaan teinpä  mitä vain.

Mutta mielestäni tuo ei kuitenkaan ole mikään uusi juttu, vaan samaa tapahtui jo Näkkärin aikoihin, että pyytämättä ja yllättäen vieraat tulivat moderoimaan. Mitään mystistä itse viesteille ei tapahtunut. Joten olisikohan tuo nyt joku bugi, että väärä teksti valikoituu kyttäysnurkkaan jossain tilanteessa?

Kiitos. :-*  Olo on jo rauhaisampi.

Tuo "hyökkäys" taisi mennä ohi yhtä äkkiä kuin ilmestyikin. Ylläpito varmaan kommentoi mahdollisista vaihtoehdoista, mikä se olisi saattanut olla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

"Yhteiskunta hyötyy traumatisoituneista huippuosaajista, ..."
Valtteri Lindholm

"Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmässä arvossa pitää materiaa. Ainoa, mitä mä en myy, on mun sielu." Cecil Hagelstam

Jaska

Eikö automaattisiivouksena toimisi maks. 5 viestiä vuorokaudessa Toopelle? Tai rajaus omaan pilttuuseen jäsenalueella?
Pitäen säännöt voimassa silloinkin, tietenkin.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 14, 2024, 22:39:35Eikö automaattisiivouksena toimisi maks. 5 viestiä vuorokaudessa Toopelle? Tai rajaus omaan pilttuuseen jäsenalueella?
Pitäen säännöt voimassa silloinkin, tietenkin.
Vasemmistolaiset eivät koskaan yllätä. Sananvapaus on pahasta, sensuuri hyvästä. Miksi tuollaisia olette?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 05, 2024, 08:06:19^
Ketkä ovat "vieraita"? Uusia jäseniäkö, jotka ehkä liittyisivät joukkoomme?

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 19, 2024, 18:11:44Ketkä ovat "vieraita"? Uusia jäseniäkö, jotka ehkä liittyisivät joukkoomme?

Ketä tahansa foorumia tarkeastelevat, jotka eivät ole kirjautuneita.
Suurin osa on botteja.
Vastaukseni liittyi edellä olleeseen ROOSTERin kysymykseen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Miten täällä lisätään nykyään kuvaliite kommenttiin, vai pystyykö lisäämään ollenkaan? Rämpyttelin noita kuvakkeita puhelimella jokusen läpi, enkä keksinyt. Enkä keksi nyt tietokoneellakaan. Kun tarkoitus olisi lisätä kuva omasta puhelimesta tai koneelta, ei siis mistään osoitteesta.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 25, 2024, 16:43:29Miten täällä lisätään nykyään kuvaliite kommenttiin, vai pystyykö lisäämään ollenkaan? Rämpyttelin noita kuvakkeita puhelimella jokusen läpi, enkä keksinyt. Enkä keksi nyt tietokoneellakaan. Kun tarkoitus olisi lisätä kuva omasta puhelimesta tai koneelta, ei siis mistään osoitteesta.

Kuvatiedoston liittäminen on aina ollut minusta kökömpää kuin kuvan linkkaaminen netistä.

Netissä on lukuisia ilmaisia kuvanhostauspalveluita, esimerkiksi ImgBB on yksi tällainen. Voit ladata kuvan puhelimeltasi palveluun, asettaa ajan jonka kuva pysyy palvelussa, ja saat myös valmiin foorumilla toimivan linkin kuvaan.

Sitä kannattaa tietysti jonkin verran miettiä, minkälaista kuvaa haluaa ladata tällaiseen palveluun ja minkälaista ei.

Foorumin käyttöliittymän kannalta ongelma on luultavasti se, että niin sanotussa "pikavastausikkunassa" ei ole näkyvissä liitetiedostojen liittämisen mahdollisuutta. Tämä on se ikkuna, joka näkyy ketjua selatessa viestisivun alalaidassa ja jossa lukee yllä "Pikavastaus".

Jos klikkaat erikseen viestiketjun alla ja tämän pikavastausikkunan päällä olevaa "Vastaus"-painiketta ennen kuin alat rustaamaan, viestin kirjoittamista varten aukeaa uusi oma sivunsa. Tällöin viesti-ikkunan alareunassa on palkki, jossa minulla, luultavasti englanninkielisestä käyttiksestä johtuen, lukee "Click or drag files here to attach them".

Tätä painiketta kun napauttaa, pääsee lataamaan liitteeksi laitteella olevia tiedostoja.

Jos tässä kuitenkin ilmenee ongelmia, edellä mainitut kuvanlatauspalvelut ovat tosiaan yksi mahdollinen tapa kiertää tällaiset hankaluudet

Hippi

Onnistuin kännykälläkin laittamaan kännykän galleriasta kuvan viestiin. Vähän se vaati hakemista, kun se liitteen lisääminen ai ole pikavastauksessa. Joten:

Kirjoitin viestiksi sanan Testi ja lähetin viestin.
Sen jälkeen otin sen "Muokkaa" (Kohdasta Lisää...) ja silloin viesti nousee kirjoitusruutuun, jonka alla on se "Click or drag files here to attach them." teksti.
Sitä klikaten Valitse toiminto -kohdasta valitsin "median valitsin" ja sieltä Galleria.
Galleriasta valitsin oikean kuvan ja se latautui liitteeksi ja lopuksi vain tallennus :)

Lopputulos:
https://kantapaikka.net/index.php/topic,3.msg216463.html#msg216463

Itse en kyllä kännykkää käytä foorumilla lainkaan, kun se on isokätiselle niin kömpelö. 

Norma Bates

Minulla näkyy puhelimessa alalaidassa ainoastaan Pikavastaus-osio. Kun painan ketjun viimeisimmän kommentin lopussa olevaa Lisää-kohtaa, joissain ketjuissa tulee ainoana vaihtoehtona ! Ilmoita valvojalle. Jossain ketjussa olin näkevinäni enemmänkin vaihtoehtoja, mutta vastaaminen ei ollut niistä yksi. En nyt löydä enää missä sellainen useamman vaihtoehdon valikko tuli esille.

Tietokoneella sensijaan saan normaalin vastauslaatikon näkyviin, ja siellä on näemmä liittämiskohtakin.

Kyllästyin kuvajemmoihin jo varmaan vuosikymmen sitten, kun niiden kanssa oli sellaista jumalatonta tappelua että sai kuvat sisään. Eikä ne edes pysyneet siellä. Olin erääseen jemmaan laittanut bikinikuviani, ja saitti keksi mielivaltaisesti poistaa niistä osan. Eivät ne mitään säädyttömiä kuvia olleet. En tiedä mikä oli poistamisen kriteerinä.

Hippi

^
Puhelimessa täytyy ensin tehdä ja lähettää se viesti, johon liitteen halut laittaa ja lähetyksen jälkeen otetaan se viesti "Muokkaa" toiminnolla, niin silloin saat sen sujumaan kuten tuossa kuvasin.

Jaska

Eilisiltainen tilanne, että selaimilla ei saatu kantapaikka.net:in osoitteisiin selaimen edellyttämässä ajassa, johtui kai palvelunestohyökkäyksestä tai muusta ylikuormitustilanteesta palveluntarjoajalla?

Itse olen varautunut tallettamalla kantapaikan etusivun tietokoneeni kovalevylle, josta sen voi verkkoselaimella avata. Siitä löytyy ylläpitäjän sähköpostiosoite ja ongelmatilanteiden ilmoitustaulun osoite .

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Jaska - joulukuu 02, 2024, 06:19:01Eilisiltainen tilanne, että selaimilla ei saatu kantapaikka.net:in osoitteisiin selaimen edellyttämässä ajassa, johtui kai palvelunestohyökkäyksestä tai muusta ylikuormitustilanteesta palveluntarjoajalla?
Se on nyt ehkä vahvin teoria. Ongelmana vain on, että Hetznerin sivuilla ei näy mitään tilannetietoja. Siitä voi päätellä, että ei se ainakaan ollut mikään laajempi laitteistovika. Verkkohyökkäys olisi hyvä selitys. Ei se tietenkään olisi kohdistunut tähän nimenomaiseen palvelimeen, mutta tämä on osa isompaa kompleksia laitteita, joten saattaisi hyökkäyksen tapauksessa kärsiä siinä sivussa. Mutta asia taitaa jäädä nyt arvoitukseksi.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Eilen illalla oli kyllä jotain isompaa menossa jossain, sillä useampikin verkkosivu joko ei vastannut ollenkaan tai oli pahasti tahmea. Mutta omat ongelmani oli aikaisemmin illalla kuin mitä täällä on ollut hankaluutta.

Jaska

Sunnuntai-iltaisen kaltainen Gateway timeout -tilanne on taas ohi.