Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sekalaisia kysymyksiä ylläpidolle

Aloittaja Edward, helmikuu 06, 2019, 14:16:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 31, 2020, 09:50:18
Joo, tiedostan asian huonot puolet: esimerkiksi joku X saa kyllä nolausyrityksiä, foorumilta pois puskemista ja muuta perässä rimpattamista usean kerran viestin laittaessaan, että kyllä siitä tosiaankin voi pistelaskua tehdä. Nimittäin piste se on miinuspistekin.

Itse en kuitenkaan hakenut pisteitä tällä asialla, vaan enemmältikin sitä, että aika usein tulee mielihalu jotenkin osallistua keskusteluun, mutta kun ainut järkevä juttu sillä hetkellä hetkellä mitä irtoaa, on hear hear, hyvin sanottu siellä takana. Eihän tässä tarkemmin ajateltuna toki mitään järkeä ehkä sitten ole, tällaisessa passiivisessa osallistumisessa. Mutta osallistumistapa sekin minusta olisi.

T: Xante

Olen ilmeisesti virheellisesti ajatellut, että kaikki hyvät kirjoittajat tietävät arvonsa. Sinä Xante olet ihan mahtava, ihmettelen monesti, mistä ihmeestä hetkessä vedät nasevat kirjoituksesi. Peukuttaisin vastauksiasi. Sinulle vastataan myös osuvasti. Joutuisin peukuttamaan välillä heitäkin. Jos en aina olisi peukuttamassa, joku voisi luulla ettei kirjoituksensa tai mielipide ole hyvä. Joutuisin peukuttamisellani peukuttaa myös vastoin omia mielipiteitäni, jos vaan kirjoitus on hyvä. Pahimmassa tapauksessa joku, jota en huomaa peukuttaa luulisi, että persoonansa ei kelpaisi.

Peukuttaminen perustuu kyllä valitettavasti hyväveli verkostoon ja sellainen ei minusta ole suotavaa. Onhan täällä yksityisviestit, joilla peukuttajat voivat välittää jatkossakin peukkunsa.

Mutta entäs minä, kukaan ei peukuttaisi. Ottaisin siipeeni, hiipisin hiljaa foorumilta, eikä kukaan edes kaipaisi.


-:)lauri

#166
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - tammikuu 01, 2021, 02:01:07
Mutta entäs minä, kukaan ei peukuttaisi. Ottaisin siipeeni, hiipisin hiljaa foorumilta, eikä kukaan edes kaipaisi.

Elä pelkää. Palstalla on tosi vähän aktiiveja ja jokainen joka ei pelkästään riitele ja osaa ilmaista itseään selkeästi, on mielestäni erittäin arvokas osallistuja millä tahansa sosiaalisen median alustalla. Jos lähtisit, jäisimme kaipaamaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#167
^^
Ei noita tykkäyksiä kannata niin henkilökohtaisesti ottaa. Kyllä voi nähdäkseni olettaa, että jos fiksusti kirjoittaa, niistä tykätään vaikka kaikki tykkääjät eivät tykkäysnappia painelisikaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - tammikuu 01, 2021, 02:01:07

Mutta entäs minä, kukaan ei peukuttaisi. Ottaisin siipeeni, hiipisin hiljaa foorumilta, eikä kukaan edes kaipaisi.

Mut hei,

sulla on hyvä musiikkimaku. Tai ainakin osaksi sama kuin mulla.

Peukut voi silti edelleenkin tunkea suojaan uv-säteilyltä.

Lognessa

Viihde&Hömppis ja urogallus,

Ihan jokainen, joka on löytänyt tiensä tänne ja jäänyt olemaan on peukutuksen arvoinen ihme.

Hyvä musiikkimaku on tietenkin aika vahva peukku. Mutta melko valju pokaali tuo pelkkä peukku. Eikö niitä voisi olla eri värisiä ja vaikka animoituja, kertomaan painotuksen asteen.

Hyvää uutta vuotta ja yötä rakkaat kanssamatkustajat.

Lenny

No kunhan se uusi versio on saatavilla niin kokeillaan.

Oma mielipiteeni on, että tykkäykset rohkaisevat laiskaan osallistumiseen, joka ei sitten välttämättä ole tällaisen foorumin perusidea. Siis sen sijaan, että kirjoitetaan vastaus, aina sama jengi vain peukuttaa samoja juttuja.

Mutta niin se vain on, että ihmiset tykkäävät sellaisia käyttää, joten kokeillaan.

Ja Hippi: kyllä tuo näyttää tykkääjät kun klikkaa sitä linkkiä. Ehkä tykkääjät saa piiloon jollakin asetuksella, täytyy tutustua sitten aikanaan. Toisaalta jos tykkäys on eräänlainen kevytvastaus, miksi sen pitäisi olla anonyymi?
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Unforgiven

Peukutuksen idea ei siis ainakaan minulle edusta samanmielesten mielistelyä. Joskus vain huomaa hyvin jäsennelyn, hauskan, oivaltavan, asiapitoisen tai kaikkea siltä väliltä kirjoituksen, josta tekisi mieli antaa tunnustusta ja kannatusta ihan pienen huomion muodossa. Vaikka itse sisällöstä olisikin eri mieltä.

Ei siis tarkoitus dissata ketään, kerätä klikkejä vaan kannustaa. Nimimerkki Lognessakin olisi saanut jo minulta peukun rohkeasta ja vilpittömästä mielipiteestä.

Mutta ei minulle todellakaan mikään maailman tärkein asia, kunhan paremman tekemisen puuteessa höpöttelin. Menköön ehdotus sinne Urogalluksen ehdottamaan paikkaan jos todetaan mahdollisen kokeilun jälkeen ettei toimi.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille tasapuolisesti. Omalta kohdaltani toivon, että se olisi kulunutta parempi. Siihen ei tosin paljoa tarvitse.

I'm just a soul whose intentions are good

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 01, 2021, 06:39:46
Ja Hippi: kyllä tuo näyttää tykkääjät kun klikkaa sitä linkkiä. Ehkä tykkääjät saa piiloon jollakin asetuksella, täytyy tutustua sitten aikanaan. Toisaalta jos tykkäys on eräänlainen kevytvastaus, miksi sen pitäisi olla anonyymi?

No niin, tuon tietenkin jätin tarkistamatta, vaikka jossain toisella foorumilla olen sen juuri noin nähnyt toimivan.

Jos peukutus olisi "kiitos hyvästä kirjoituksesta", niin sen voisi antaa tosiaan myös sellaisesta kirjoituksesta, joka ei vastaa omaa mielipidettä. Vaikka täältä nyt pahimmat veetuilijat on häipyneet, niin silti saattaisi käydä niin, että kohta joku lyö päähän "yllättävästä" peukutuksesta tyyliin ai, oletkin kaappihomo/kommunisti/libertaai/persu/kokkari/rasisti jne

No, ehkä tuosta ei kannata murhetta kantaa sen enempää. Jos peukutus tulee, niin sitten voi miettiä käyttääkö sitä vai ei :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Minä olen ollut peukutuksia vastaan. Tai sanotaan että foorumilla Tiede jne en ole edes huomannut niitä. Eli välinpitämätön. Mutta kun Tiede-lehden foorumi otti peukutukset käyttöön niin vahvasti että aina kun menin sinne ja joku on peukuttanut niin sivuun tulee jotain "sinulle on n viestiä" joista useimmat on peukutuksia: nimimnerkki x on peukuttanut sinua, jne ... ja tämä toi hyvin voimakkaan positiivisen fiilingin, vireen. Tuntui hyvältä että kirjoitus on saavuttanut tuloksia toisten mielissä.
  Jos voisi valita niin + peukutuksia voisi olla mutta - peukutukset voisi olla liian pahoja mielelle, ja ne jättäisin poies.

Olen käsityksessä että peukutuksia tulee useimmin samanmielisiltä. Tätä havaitsevinani TIEDE-foorumissa.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Lognessa

^Jos peukusta menee yksityisviestillä tieto peukuttajasta, niin olen enemmän kuin vastaan. Täällähän on meno pian kuin saippuasarjassa.

Suostun lähettämään vain nimettömiä peukkuja, jos tähän ratkaisuun päädytään.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - tammikuu 01, 2021, 23:59:41
Suostun lähettämään vain nimettömiä peukkuja, jos tähän ratkaisuun päädytään.

Peukutukseen kannattaa suhtautua kuten mihin hyvänsä viestintään. Jos ei halua lähettää vastausta, niin sitten ei vain lähetä. Mikään pakkohan ei ole reagoida kirjoituksiin.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Laika

Pystyykö foorumialustalla zoomaamaan kirjoituksen yhteyteen laitettua kuvaa pienemmäksi?
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Laika - tammikuu 02, 2021, 15:33:13
Pystyykö foorumialustalla zoomaamaan kirjoituksen yhteyteen laitettua kuvaa pienemmäksi?


[img width=600]https://www.google.com/test.jpg[/img]


Laita img-tagiin width arvo ja määritä sopiva leveys kuvalle. Leveys annetaan pikseleissä. korkeus skaalautuu silloin automaattisesti. 600 on yleensä ihan passeli jos kuva on suurin piirtein yhtä korkea kuin se on leveä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Jaska


Tuo siis on selaimelle annettava ohje, miten viestiin upotettu kuva pyydetään käyttajälle näyttämään.
https://wiki.simplemachines.org/smf/Img
Itse laitteelle siirrettävän kuvan fyysiseen siirrettävään kokoon ei vaikuta. Osoitteella netistä annettu kuva ei kulje Kantapaikan palvelimen kautta, että foorumin palvelinta ei rasita. Kuvan palvelimen tietoliikennettä rasittaa ja käyttäjän hidasta yhteyttä voi rasittaa. Kuvan palvelin voi myös laittaa eston, ettei anna kuvia tällaiseen käyttöön eikä kuvan foorumille lainaaja sitä huomaa kun kuvatiedosto on jo hänen koneellaan.

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 02, 2021, 06:38:03
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - tammikuu 01, 2021, 23:59:41
Suostun lähettämään vain nimettömiä peukkuja, jos tähän ratkaisuun päädytään.

Peukutukseen kannattaa suhtautua kuten mihin hyvänsä viestintään. Jos ei halua lähettää vastausta, niin sitten ei vain lähetä. Mikään pakkohan ei ole reagoida kirjoituksiin.

Joo, pitää kehitellä joku allekirjoitus selitykseksi omasta omituisesta tulevasta käytöksestä. "Rakastan teitä vaikka en tykkääkään"-tyyliin.