Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Tietokoneketju

Aloittaja Lenny, tammikuu 03, 2019, 12:24:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

#330
Voiko tällaiseen s-postiin luottaa kuin Posti24.fi? Vai olisiko joku muu ilmainen posti parempi? Gmail ei tule kyseeseen koska sillä nimeni on jo varattu, ja haluan nyt virallisen s-postiosoitteen.

Live-osoitteeni saastui jo vuosia sitten skeidalla ja sieltä ei meinaa löytää mitään seasta. Loin outlook-osoitteen nimelläni, mutta en jaksa enää tätä tappelua mitä sen kanssa nykyään on. Piti luoda yhteen tilaamaani lehteen sähköiset tunnukset, ja kun olisin tarvinnut asiassa paria s-postia jotka lehdestä olivat tulleet, ne olivat kadonneet kuin tuhka tuuleen. Itse en ollut niitä poistanut, koska olin juuri käsitellyt niitä ja tiedän kyllä vielä toistaiseksi mitä olen sekunti sitten tehnyt... Eikä niitä sitten löytynyt poistettujen kansiosta, eikä roskista. Kun yritin laittaa postia lehden toimitukselle, outlook yhtäkkiä ilmoitti että se on lukittu koska tilillä on ollut outoa aktiviteettia. No daa! Piti avata tili käyttöön antamalla puh.nro että sain koodin.

Eikä tuo ollut eka kerta tuon s-postiosoitteen kohdalla. Se lukittiin kerran aiemminkin, sillä kertaa oletin että outo aktiviteetti oli sitä että olin käyttänyt spostia toiselta laitteelta. Nyt kun yritin sitten viimein saada sitä postia lähtemään lehden toimitukseen, hyökkäsi palomuuri kimppuuni ja inisi jostakin jotakin. Pitänee hävittää koko outlook-osoite. Toisaalta myös epäilen että Windows10:n sähköpostiohjelmassa jolla noita outlookeja ja livejä katselen on jotain pahasti vialla. Paskaa tulvii joka raosta, mutta tärkeitä posteja saatetaan kätkeä. Aikoinaan käytin Firebirdia ja se päästi vähemmän sontaa läpi, mutta toisaalta sekin kätki tärkeitä posteja. Ilmeisesti se nyt vaan on niin helvetin vaikea erottaa oikeat postit sieltä seasta kun joku perkeleen Tatjaana haluaa nykyään jokaikinen päivä "nukkua kanssani" (tehnyt mieli vastata että nuku sää ämmä vaan keskenäsi, mää en ole lespo!)

Jaska

Todetaanpa nyt aluksi, että sähköpostissa eri asioita ovat sähköpostioperaattori (ilmenee sähköpostiosoitteen @:n jälkeisestä osasta) ja sähköpostiohjelmat, joilla sähköpostiosoitetta käyttää (selaimella käytettävät webbimailit, Thunderbird, Outlook, Winmail, Samsung email, Gmail, ...). Kun sähköpostisoitteensa jakaa huonoihin paikkoihin, niin saapuvasta haittapostista ei pääse koskaan eroon kuin lopettamalla sähköpostiosoitteen. Asiasta on väärin sähköpostioperaattoria moittia.

Oma lukunsa on vielä sellainen huono tunnisteiden hoito (eli oman salasanansa vuotaminen), että vieraat pääsevät tilille vaikkapa vaihtamaan salasanan tai lukemaan sähköpostia. Vaikkapa käyttää sähköpostin salasanaa  salasanana palveluihin, joihin käyttää sähköpostiosoitetta tunnuksena, kun hyvin useisiin palveluihin halutaan toimivaa sähköpostisosoitetta tunnukseksi, jolla voidaan olla yhteydessä palvelun käyttäjään.

Sähköpostiosoitteen nimissä roskapostin tai muun asiattoman sähköpostin lähettämiseen ei välttämättä tarvita salasanan tietämistä kunhan tietää sähköpostiosoitteen. Ja vielä helpompaa on lähettäessä laittaa lähetetyssä viestissä sähköpostiosoitteen nimeksi mitä tahansa - vaikkapa pankin nimi tai eri sähköpostiosoite. Monet sähköpostiohjelmat jättävät lähettäjän osoitteen näyttämättä silloin kun lähettäjän vapaasti ilmoittama nimi on viestissä ilmoitettuna.

Minun käsittääkseni operattoreista Google (oma osoite @gmail.com) ja Microsoft (esim. @outlook.com. @hotmail.com) suodattavat kohtalaisen hyvin roskapostia pois saapuneista ja sähköpostiohjelmista Thunderbirdin voi laittaa oppimaan roskapostin tunnistusta sen perusteella mitä viestejä merkitsee roskapostiksi. Kun roskapostia suodatetaan eri kansioonsa, sitä on tarve seurata, sillä täydellisen virheetöntä ei roskapostin suodatus ole. Jopa se, minkä mainonnan haluaa vastaanottaa, on makuasia.

Haittapostin lähettäjät vaihtelevat lähettäjäosoitetta niin tiuhaan, että osoitteiden laittaminen torjuttujen listalle ei juurikaan auta.

Norma Bates

Moitin tässä nyt Windows 10 -sähköpostiohjelmaa siitä että se päästää sontaa läpi. Se miksi moitin johtuu siitä että jokaikinen päivä merkkaan saman saastan roskapostiksi, ja kuitenkin huomenna se sama posti on taas luukussa. En ole tullut ajatelleeksi että se johtuisi siitä että identtinen moska laitetaan eri osoitteesta, koska aiemmin käyttämäni Thunderbird uskoi kyllä kerrasta roskan roskaksi. Ehkä sen tunnistusmenetelmät ovat erilaiset kuin Win10:nen.

Tietenkään en käytä samoja salasanoja eri kohteissa. Tietenkin olen aikoinani ollut liian höveli osoitetta jakamaan. Siitä on niin monta vuotta etten edes muista minne tuli jaettua. Ehkä nykyään sivustot eivät enää jakele ihmisten osoitteita kovin kärkkäästi eteenpäin, koska outlook-osoitteeseeni ei ole saapuneiden looraan roskaa tullut, vaikka olen joidenkin firmojen suuntaan antanut sen yhteystiedoksi.

Mutta nyt sitten tuo että outlookista katoaa postia jota en ole itse poistanut. Herää kysymys onko tätä ennenkin tapahtunut niin että en ole edes ehtinyt havaita postin käväisseen outlookissa...? Ja minä vielä kehotin sukulaistani käyttämään sitä osoitetta.

Taidan asentaa Firebirdin jälleen.

Jaska

#333
Mikä on Firebird? Missä on kuvattu, miten Windows 10 sähköpostin merkitsemisen roskapostiksi on tarkoitus toimia? Mikä on tuon ohjelman oikea nimi? Katoaako @outlook.com-tililtäsi viestejä tarkoittamatta; millä sähköpostiohjelmilla käytät sitä tiliä?

Yksi varma keino saada postinsa sotkuun, on käyttää saman tilin postin lukuun eri laitteisssa/ohjelmissa toisissa POP3 ja toisissa IMAP protokollaa. Kun viesti on luettu POP3:lla (viestit clientillä) johonkin, sitä ei oie enää lukea IMAPilla (viestit palvelimella) toisaalle

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Jaska - maaliskuu 26, 2020, 02:29:10
Mikä on Firebird? Missä on kuvattu, miten Windows 10 sähköpostin merkitsemisen roskapostiksi on tarkoitus toimia? Mikä on tuon ohjelman oikea nimi? Katoaako @outlook.com-tililtäsi viestejä tarkoittamatta; millä sähköpostiohjelmilla käytät sitä tiliä?

Yksi varma keino saada postinsa sotkuun, on käyttää saman tilin postin lukuun eri laitteisssa/ohjelmissa toisissa POP3 ja toisissa IMAP protokollaa. Kun viesti on luettu POP3:lla (viestit clientillä) johonkin, sitä ei oie enää lukea IMAPilla (viestit palvelimella) toisaalle

No voihan per... Olen tässä emmä muista kuinka kauan ollut käyttämättä Mozillan s-postiohjelmaa, joten en sitten nimeäkään muistanut enää oikein. Kysymys oli siis Mozilla Thunderbirdista.

Käytän pelkästään IMAPia.

En minä tiedä mikä Win10-käyttiksen oman s-postiohjelman nimi on. Eihän sillä ollut mitään nimeä enää Win8.1:ssäkään. En muista enää mikä vika siinä aiemmin Windowsin s-postissa oli, mutta otin tavakseni olla ottamatta sitä käyttöön aina kun asensin Win8.1:n tehdasasetuksiinsa. Win10:ssä olen sitten taas alkanut käyttää Windowsin omaa s-postiohjelmaa.

Live-osoitteestani minun tietääkseni Windows10 s-postiohjelma ei ole poistellut yksittäisiä posteja, mutta Outlook-osoitteesta tosiaan yhtäkkiä katosi pari s-postia juuri kun olisin niitä tarvinnut. Ja vaikka miten sekaisin olisin päästäni, niin minä en niitä poistanut! Sitäpaitsi jos olisin niin tehnyt, niin nehän olisivat sitten poistetut-kansiossa. Vaan kun ei. Ja Outlookin kanssa on ennenkin ollut ongelmia sillä tavalla että olen saanut ilmoituksen siitä että tilini on lukitti oudon aktiviteetin vuoksi. Nythän tapahtui sitten sama juttu sen jälkeen kun ne pari postia olivat kadonneet.

Näen s-postit myös kännykältä, mutta kaikki mitä poistuu hokkuspokkus tai poistan itse tietokoneen Win10 s-postiohjelmasta, katoavat myös puhelimesta.

Jos sillä Win10:n s-postisovelluksella joku nimi on niin en tosiaan tiedä. Tuossa alalaidassa, kun nyt olen koneella, näkyy vaan kirjekuoren kuva. Nimeä sille ei löydy mistään. Kuten ei löytynyt Win8.1:ssäkään.

En muista olenko missään nähnyt mitään infoa siitä miten roskapostiksi merkitsemisen pitäisi toimia, mutta oletin että se toimisi kun sellainen vaihtoehto on olemassa että valikosta voi ilmoittaa roskapostiksi. Ilmeisesti se merkkaaminen sitten on yhtä tyhjän kanssa.

Jaska

#335
Formuloin vähän tylysti, kun yritin etsiä Windows 10 sähköpostin ohjetta huonolla menestyksellä. Google tyrkytti paljon maksullisen  Microsoft Officen Outlookin ohjeita, jollainen minulla on työläppärissä Windows 7:ssä. Omassa Win 10 läppärissä oli joku Officen määräaikainen esittelyversio, jonka aika on päättynyt

Windows 10:ssä Asetukset -> Sovellukset -> Oletussovellukset -> Sähköposti kohdassa on mainittuna Windowsin oletussähköpostisovellus ja minulla siinä lukee Sähköposti tarkoittaen Windows 10:n käyttöjärjestelmään sisäänrakennettua sähköpostiohjelmaa (englanniksi kai Mail). Vähemmän käytän Win 10:ssä sitä ja enemmän Thunderbirdiä. Vähemmän kyllä Windows-läppäriä ylipäätään ja enemmän pöytäkoneen Linuxia.

Sellainen vaikutelma minulla on, että Windows 10:n Sähköposti ohjelmaan ei ole millään keinoin saatavissa toimivaa roskaposti- tai huijaussuodatusta, ei millään lisukepalikallakaan. Niin kuin Norma kertoo kokemuksekseen. En ole löytänyt kelvollista käyttöohjetta ohjelmalle ylipäätään. Tässä jotain: https://www.windowscentral.com/how-get-started-mail-app-windows-10 Viestin merkitseminen roskapostiksi näyttää lisäävän lähettäjän estettyjen listaan. Jos sinulla on tilissä Roskaposti kansio, niin sinne voi viestin siirtää niin kuin muihinkin kansioihin vaikka kansiot ovat vasemman reunan listassa Lisää-valinnan takana Joillain sähköpostioperaattoreilla saattaa olla sähköpostitiliin liittyen roskansuodatusta. Tuolla Sähköposti ohjelmalla voi käsitellä tietenkin erilaisia sähköpostitilejä eikä olla rajoituttu Microsoftin operoimiin. Ja eri operaattorien sähköpostitilejä samanaikaisesti. Vaikka itse en ole kokeillut.

PS. Saman lähettäjän kahden eri operaattorin tilille lähettämä sama viesti oli Windows 10 Sähköpostissa toisella vastaanottajaosoitteella asetettavissa roskapostiksi ja toisella siirrettävissä roskapostikansioon. Tällä kertaa en saanut ilmoitusta lähettäjän asettamisesta torjutuksi. Taitaa olla paljon kummallisesti liikkuvia osia tuossa Windows Mailissa Win 10 PC:ssä.

Jaska


Yleensä sähköpostiohjelmissa saa viestin poistettua lopullisesti laittamatta roskakoriin esim Shift+Del näppäinyhdistelmällä. Ja raahattua viestin hiirellä toiseen paikkaan. Ilmoitus oudosta aktiivisuudesta voi tarkoittaa, että olisi aika vaihtaa kiireesti salasana.

-:)lauri

#337
En tiedä tietokoneista paljoa. Siis muuten kuin käytettävyydestä sen, että tehoa olisi hyvä olla näytönohjaimessa jos tekoäly-ohjelmointiharrastusta haluaisi kehittää yksinkertaisia jutuja vähääkän pitemmälle ja rammia prosessorin tukena, jotta isommilla grafiikkaohjelmistoilla onnistuisi renderöimään vähänkin raskaampaa materiaalia (videot + 3d-animaatiot), joten nyt olisi kysyttävää ihmisille, jotka ymmärtävät tekniikasta itseäni enemmän.

Onko tässä koneessa hintalaatusuhde kohdalla, jos sitä vertaa esimerkiksi tähän koneeseen?

Tarkoituksena olisi jossain välissä tosiaan hommata kone, mutta en tiedä, kannattaako ryhtyä säästämään tuota 7,6k€ konetta varten, jos tuo 3,8k€ kone olisi ehkä noin tonnin lisähinnalla (ostaisin ram-muistia lisää niin paljon kuin tonnilla irtoisi) hintalaatusuhteeltaan parempi. Epäilemättä tuo 7,6k€ kone on tekoälyharrastusta varten parempi, kun siinä on tuplasti GPU-laskentatehoa, mutta en tiedä, onko se tuon pyydetyn hinnan väärti jos tonnilla saisi 3,8k€ koneen ram-muistin samalle tasolle? Vai ovatko tuon 7,6k€ koneen muut komponentit paljonkin tuon 3,8k€ koneen komponentteja paremmat?

Tai tiedättekö jotain keskustelupalstaa netisssä, josta kannattaisi asiaa tiedustella?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Vaaraton Norsu

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - maaliskuu 26, 2020, 16:49:43
Vai ovatko tuon 7,6k€ koneen muut komponentit paljonkin tuon 3,8k€ koneen komponentteja paremmat?

Mäkään en tiedä tällaisista paljoa. Tuossa kalliimmassa taisi olla vesikiertoinen prosessorijäähdytys. Kuvittelen sellaisten olevan vähän hiljaisempia (kokemusta ei ole). Arvaan, että kahdesta näytönohjaimesta saisi tuntuvimman hyödyn irti 3D -animaatiossa ja -mallinnuksessa.

-:)lauri

#339
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - maaliskuu 26, 2020, 17:29:40
Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - maaliskuu 26, 2020, 16:49:43
Vai ovatko tuon 7,6k€ koneen muut komponentit paljonkin tuon 3,8k€ koneen komponentteja paremmat?

Mäkään en tiedä tällaisista paljoa. Tuossa kalliimmassa taisi olla vesikiertoinen prosessorijäähdytys. Kuvittelen sellaisten olevan vähän hiljaisempia (kokemusta ei ole).

Mulle tuossa jäähdytyksen toteutamisessa olisi vain sellainen toive, että se olisi mahdollisimman hiljainen koneen tarjoamiin tehoihin nähden. Enkä osaa sanoa, olisiko tuo kalliimpi jopa hiljaisempi, kuin tämä halvempi? Sikäli kun kalliimmassa tosiaan nestejäähdytys ja halvemassa vain pelkät tuulettimet.

LainaaArvaan, että kahdesta näytönohjaimesta saisi tuntuvimman hyödyn irti 3D -animaatiossa ja -mallinnuksessa.

Ainakin 3D Studio Max, jolla ymmärtääkseni monopoliasema 3d-animaatioelokuvien ja pelien tuotannossa, (oli ainakin vielä joitain vuosia sitten) näyttäisi pystyvän hyödyntämään vain CPU-laskentatehoa (normiprosessori + RAM-muisti) kuvien tuottamiseen. Mutta siihen kylkeen on ilmeisesti ostettavissa plugineja, jotka osaisivat hyödyntää GPU-laskentatehoa.

Tilanne vaikuttais olevan sama Adoben videoeditointiohjelmistojen kanssa. Ymmärtääkseni niillä on puolestaan monopoliasema videoefektien tekemisessä ja elokuvien editoinnissa, joskaan en tiedä, onko niihin hommattavissa kylkeen blugineja, jotka osaisivat hyödyntää grafiikaprosessorien (GPU) laskentatehoa, kuten on tilanne ton Maxin lisäpalikoiden kanssa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Vaaraton Norsu

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - maaliskuu 26, 2020, 17:50:00
Ainakin 3D Studio Max, jolla ymmärtääkseni monopoliasema 3d-animaatioelokuvien ja pelien tuotannossa, (oli ainakin vielä joitain vuosia sitten) näyttäisi pystyvän hyödyntämään vain CPU-laskentatehoa (normiprosessori + RAM-muisti) kuvien tuottamiseen. Mutta siihen kylkeen on ilmeisesti ostettavissa plugineja, jotka osaisivat hyödyntää GPU-laskentatehoa.

Tilanne vaikuttais olevan sama Adoben videoeditointiohjelmistojen kanssa. Ymmärtääkseni niillä on puolestaan monopoliasema videoefektien tekemisessä ja elokuvien editoinnissa, joskaan en tiedä, onko niihin hommattavissa kylkeen blugineja, jotka osaisivat hyödyntää grafiikaprosessorien (GPU) laskentatehoa, kuten on tilanne ton Maxin lisäpalikoiden kanssa.

Adoben liiketoimintamalli tms. taitaa olla jotain tyyppiä "Software as a service". Ohjelmistosta maksetaan kuukausimaksu ja sillä saa kaiken käyttöön. Davinci Resolve ainakin tarvitsee grafiikkaprosessoria mm. käyttöliittymän sujuvaksi tekemisessä. Luulisin, että myös 3DS MAXin käyttökokemus on sujuvampi jos on yhteensopiva grafiikkaprosessori käytettävissä.

Hayabusa

^EMK mainitsi tekoälyharrastuksen. Sitähän tehdään nykyään pilvessä. Googlelta tai Amazonilta saa tonnilla varmaan ihan törkeästi laskentakapasiteettia. Alkuun pääsee pennosilla, jopa ilmaiseksi.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

#342
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - maaliskuu 26, 2020, 20:03:12
Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - maaliskuu 26, 2020, 17:50:00
Ainakin 3D Studio Max, jolla ymmärtääkseni monopoliasema 3d-animaatioelokuvien ja pelien tuotannossa, (oli ainakin vielä joitain vuosia sitten) näyttäisi pystyvän hyödyntämään vain CPU-laskentatehoa (normiprosessori + RAM-muisti) kuvien tuottamiseen. Mutta siihen kylkeen on ilmeisesti ostettavissa plugineja, jotka osaisivat hyödyntää GPU-laskentatehoa.

Tilanne vaikuttais olevan sama Adoben videoeditointiohjelmistojen kanssa. Ymmärtääkseni niillä on puolestaan monopoliasema videoefektien tekemisessä ja elokuvien editoinnissa, joskaan en tiedä, onko niihin hommattavissa kylkeen blugineja, jotka osaisivat hyödyntää grafiikaprosessorien (GPU) laskentatehoa, kuten on tilanne ton Maxin lisäpalikoiden kanssa.

Adoben liiketoimintamalli tms. taitaa olla jotain tyyppiä "Software as a service". Ohjelmistosta maksetaan kuukausimaksu ja sillä saa kaiken käyttöön. Davinci Resolve ainakin tarvitsee grafiikkaprosessoria mm. käyttöliittymän sujuvaksi tekemisessä. Luulisin, että myös 3DS MAXin käyttökokemus on sujuvampi jos on yhteensopiva grafiikkaprosessori käytettävissä.

Kiitos, tuo Davinci Resolve on mulle ihan uusi ohjelma.

Tästä on tosiaan muutamia vuosia aikaa kun viimeksi olin kartalla Adoben videoeditointiohjelmista. Mutta selvästi siirtymä kohti GPU-laskentatehon hyödyntämiseen on grafiiikan tuottamisenkin puolella alkanut. Noissa CPU-prosessoreissa on ymmärtääkseni laskentahohuippu jo saavutettu tai että niiden laskentakapasiteettia ei voisi kai kovinkaan paljoa enää lisätä kun taas GPU-prosessoreissa ei ilmeisesti ole vastaavia rajoiteita vielä tullut vastaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#343
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 26, 2020, 21:19:38
^EMK mainitsi tekoälyharrastuksen. Sitähän tehdään nykyään pilvessä. Googlelta tai Amazonilta saa tonnilla varmaan ihan törkeästi laskentakapasiteettia. Alkuun pääsee pennosilla, jopa ilmaiseksi.

Kiitos, en täpinöissäni muistanut, että laskentatehoa voisi myös vuokrata. Tuokin olisi kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto, jolloin ei välttmättä tarvitsisi omassa koneessa GPU-laskentatehoja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Jaska - maaliskuu 26, 2020, 14:22:31

Formuloin vähän tylysti, kun yritin etsiä Windows 10 sähköpostin ohjetta huonolla menestyksellä. Google tyrkytti paljon maksullisen  Microsoft Officen Outlookin ohjeita, jollainen minulla on työläppärissä Windows 7:ssä. Omassa Win 10 läppärissä oli joku Officen määräaikainen esittelyversio, jonka aika on päättynyt

Windows 10:ssä Asetukset -> Sovellukset -> Oletussovellukset -> Sähköposti kohdassa on mainittuna Windowsin oletussähköpostisovellus ja minulla siinä lukee Sähköposti tarkoittaen Windows 10:n käyttöjärjestelmään sisäänrakennettua sähköpostiohjelmaa (englanniksi kai Mail). Vähemmän käytän Win 10:ssä sitä ja enemmän Thunderbirdiä. Vähemmän kyllä Windows-läppäriä ylipäätään ja enemmän pöytäkoneen Linuxia.

Sellainen vaikutelma minulla on, että Windows 10:n Sähköposti ohjelmaan ei ole millään keinoin saatavissa toimivaa roskaposti- tai huijaussuodatusta, ei millään lisukepalikallakaan. Niin kuin Norma kertoo kokemuksekseen. En ole löytänyt kelvollista käyttöohjetta ohjelmalle ylipäätään. Tässä jotain: https://www.windowscentral.com/how-get-started-mail-app-windows-10 Viestin merkitseminen roskapostiksi näyttää lisäävän lähettäjän estettyjen listaan. Jos sinulla on tilissä Roskaposti kansio, niin sinne voi viestin siirtää niin kuin muihinkin kansioihin vaikka kansiot ovat vasemman reunan listassa Lisää-valinnan takana Joillain sähköpostioperaattoreilla saattaa olla sähköpostitiliin liittyen roskansuodatusta. Tuolla Sähköposti ohjelmalla voi käsitellä tietenkin erilaisia sähköpostitilejä eikä olla rajoituttu Microsoftin operoimiin. Ja eri operaattorien sähköpostitilejä samanaikaisesti. Vaikka itse en ole kokeillut.

Taidan tosiaan kokeilla Thunder(hittovie)birdiä. Nykyään kun Windowsinkin saa Mikkisoftan omilta sivuilta ilmaiseksi, niin ehkäpä he eivät jaksa järin panostaa siihen että sen eri sovellukset olisivat kunnollisia (jos ovat koskaan olleetkaan).

Osasi tuo Win10 posti kyllä tänään tunkea roskapostiin yhden postin ihan ominpäin. Tietysti juuri sen jota olisin tarvinnut. Onneksi hoksasin etsiä sieltä, mikä hoksaaminen ei minun kohdallani ole ollenkaan tavanomaista.