Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Tietokoneketju

Aloittaja Lenny, tammikuu 03, 2019, 12:24:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 24, 2021, 13:10:48
^
Olethan muistanut puhdistaa konevanhukset säännöllisesti. Eihän ne ylikuumene, jos tuuletus pelaa kunnolla, Mutta jos tuulettimeen on pesinyt villakoiria, niin eihän se tuuleta.

Yllättävän monelle tulee yllätyksenä, että koneita pitää putsata. Mm eräs työkaverini kertoi ostaneensa uuden koneen, kun kone alkoi ajan kanssa pitää niin kovaa ääntä ja jopa sammui kesken tärkeän homman. Kun kysyin, että milloin olit viimeksi koneen imuroinut, rouva muuttui isoksi kysymysmerkiksi. Oli aivan ihmeissään, että pitääkö niitä imuroida.

Totta.

Tuo pöytäpönttö tuli joskus imuroitua, liian harvoin ehkä tosin.

Kannettavan ja iMacin imurointi on hankalaa. Tuohon iMacin sisäpuoliseen puhdistamiseen ei löydy tietoa edes Applen sivuilta.  https://support.apple.com/fi-fi/HT204172
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Pömpelikoneeseen voi asentaa myös lisätuulettimen, jos sellainen kotelon sisälle mahtuu. Olen yhteen koneeseen asentanut. Imuroinnin lisäksi voi kokeilla puhaltaa pölyä pois imurin ulostuloilman avulla, jos letkun saa sille puolelle vaihdettua. Puhaltamalla irtoaa paljon sellaista pölyä, jota imurointi ei saa irti. Homma kannattaa tehdä ulkona. Kompressori-ilma on vähän liiän "ärhyä". Osat voivat lentää pölyn mukana, jos kovasti päästelee.

iMaciin ei taida pystyä lisätuuletina asentamaan. Eikös se ole aika suljettu ja tiivis järjestelmä eli vähän kun läppärin koneisto yhdistettynä isoon näyttöön.

Lakkaako esimerkiksi vanhan läppärin tuuletin kokonaan toimimasta, vai hidastuuko tuulettimen pyöriminen, vai mistä vanhojen läppäreiden kuumeneminen johtuu. Vai onko niissä piilopölyä ja pinttynyttä rasvaa ja mitä kaikkia huoneilmassa on leijunut pitkän ajan kuluessa. Olisikohan mitään puhdistuskeinoa.

Vanhat MacBookit ovat siitä ongelmallisia, ettei niihin saa asennettua uutta käyttöjärjestelmää. Vanhassa taas eivät pyöri kaikki nykyiset ohjelmat ja toiminnat. Youtube-videoidenkin katsominen saattaa estyä.

Asensin jo lähes neljä vuotta sitten valkoiseen vuoden 2008 MacBookiin Ubuntun ja sen päälle "McBuntu" -lisälataukset. Kone on ollut viime aikoina aktiivisessa käytössä oltuaan pitkät ajat käyttämättömänä. Olen ollut todella tyytyväinen. "Valejärjestelmä" on melkein kuin aito tai jopa parempi. Tällä hetkellä netistä löytämäni ohjeet uuden Ubuntun "mäkittämiseksi" eivät ole mielestäni niin hyviä kuin se ohje, millä minä muutoksen toteutin. Ainakaan lopputulosta esittelevien kuvien perusteella ne eivät näytä yhtä hyviltä.

Valemäkki. Tai eihän se oikeastaan valetta ole, koska tietokone on aito MacBook.

ROOSTER

^
Tuo valemäkkiubuntu iMaciin on mainio.

Luulen, että kokeilen sitä, kun asennusexpertti saapuu joskus kylään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - helmikuu 20, 2021, 12:39:12
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - joulukuu 06, 2020, 12:57:44
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - lokakuu 20, 2020, 10:22:08
Mä ostin kuulokkeet: Audio-Technica ATH-M50 X. Kun ei ole mitään käryä näistä, otin jonkun "best headphones for music producing 2020" tms. -listan ja valitsin sieltä "parhaan" sellainen, jossa piuha on vaihdettavissa. Näissä tosin on ihan oma muotoilu 3.5 mm piuhansaan, että en osaa sanoa kuinka pitkäikäinen sijoitus on, sikäli kun mikä tahansa 3.5 mm -piuha ei ilmeisesti käy. Mutta eipä tuo vaihtopiuha suunnattoman kallis ole (14.90 ,-) edellyttäen, että hyllystä vaan löytyy.

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 20, 2020, 23:33:49
^ Toivottavasti ovat mukavat ja nautit soundeista :)

Muuten hyvät kuulokkeet, mutta huomasin aika nopeasti, että puhe- ja lauluäänet eivät kuulu. Musiikki ja muu meteli kyllä muuten mielestäni moitteetta kuuluu. Lueskelin joskus jostain, että voi johtua siitä, että tietokoneen ääniajurit eivät ole synkassa kuulokkeiden vaatimusten kanssa eli että liian uudet kuulokkeet eivät yksinkertaisesti vain tukisi liian vanhaa tekniikkaa. En ole sen vuoksi lähtenyt edes etsimään korjausta tilanteeseen vaan jättäytynyt siilipuolustusasentoon, että ostan sen uuden koneen ja vasta sitten katson oliko taas varomattomasti sijoitettu sata euroa kuulokkeisiin vai oliko vika vain liian vanhassa tietokoneessa. Onneksi mulla on edelleen nää 19 euron kuulottimet. Vaikka ääniavaruus ei olekaan näissä erityisen laaja, parempi silti nämä, kuin kuulokkeet joista ei puhe- ja lauluäänet kuulu.

Ja voi saatana mitkä äänet! En tiennytkään, että mulla on näin hyvä musiikinmaku. Mä olin jo kokonaan unohtanut, että musiikissa on sekä matalia että korkeita ääniä. Vähän aikaa meni taistellessa Focusriten kanssa, kunnes huomasin, että joko tuo mun 3,5 -> 6,3 adapteri ei toimi tai noi 20€ luurit eivät toimi sen kanssa. Vaihdoin Audio-Technica ATH-M50 X -kuulokkeisiin, joissa valmiina tuo 6,3-piuha ja vittu että on kaunista ääntä. Samaten nyt kuuluu (ainakin vielä toistaiseksi) myös ihmisäänet puhtaasti.

En vieläkään ole täysin tottunut näihin uusiin ääniin. Tässä jääkiekkoa katselen eikä siinä varsinaisesti äänet pääse oikeuksiinsa, mutta mulla on juutuupi-soittolista tässä taustalla ja se tuo kyllä niin rikkaan äänimaiseman jääkiekko-ottelulle, että varjelkoon.

Focusriten ulkoisen äänikortin äänet ovat olleet vielä toistaiseksi paremmat kuin halu kokeilla Sennheiserin ulkoista äänikorttia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 24, 2021, 13:10:48
^
Olethan muistanut puhdistaa konevanhukset säännöllisesti. Eihän ne ylikuumene, jos tuuletus pelaa kunnolla, Mutta jos tuulettimeen on pesinyt villakoiria, niin eihän se tuuleta.

Yllättävän monelle tulee yllätyksenä, että koneita pitää putsata. Mm eräs työkaverini kertoi ostaneensa uuden koneen, kun kone alkoi ajan kanssa pitää niin kovaa ääntä ja jopa sammui kesken tärkeän homman. Kun kysyin, että milloin olit viimeksi koneen imuroinut, rouva muuttui isoksi kysymysmerkiksi. Oli aivan ihmeissään, että pitääkö niitä imuroida.
Pitäisikö, oikeasti? ::) Olisi toki melkoinen homma kasata se tavara tietokoneen päältä ja ottaa se seinästä ja avata se ja taas pakata takaisin...
Sopiiko tavallinen imuri?

Hippi

^
Kyllä. Olen käyttänyt tavallista imuria. Varmuudeksi olen siihen putken päähän kietonut ohuen sukan niin, että jos jotain irtoaa, niin se ei mene pölypussiin. Siinä sitten pitää sitä pölyä kyllä nyppiä pois aina välillä. Mitään ei ole irronnut kyllä koko tämän parin kymmenen vuoden aikana.

Yleensä pöytäkoneisiin kertyy järkyttävä määrä pölyä, joten ainakin isoimmat kannattaa ottaa imurilla. Kaupasta saa paineilma tölkkejä, joilla sitten voi viimeistellä puhdistuksen myös niistä koloista, joista imurilla ei tahdo saada kaikkea pois. Itse en ole paineilmaa käyttänyt, vaan olen vain imuroinut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 03, 2021, 08:06:54
Olen käyttänyt tavallista imuria. Varmuudeksi olen siihen putken päähän kietonut ohuen sukan niin, että jos jotain irtoaa, niin se ei mene pölypussiin. Siinä sitten pitää sitä pölyä kyllä nyppiä pois aina välillä. Mitään ei ole irronnut kyllä koko tämän parin kymmenen vuoden aikana.

Yleensä pöytäkoneisiin kertyy järkyttävä määrä pölyä, joten ainakin isoimmat kannattaa ottaa imurilla. Kaupasta saa paineilma tölkkejä, joilla sitten voi viimeistellä puhdistuksen myös niistä koloista, joista imurilla ei tahdo saada kaikkea pois. Itse en ole paineilmaa käyttänyt, vaan olen vain imuroinut.
Imuri toimii puhdistukseen, kunhan pitää komponenttien pintaliitosalueilla sopivan turvaetäisyyden. Jos niitä irtoilee, niin masiina on kaputt.

Purkki-ilma tietokoneen puhdistuksessa on kokemusteni mukaan huono ratkaisu, ja rahan haaskausta. Niiden ilmanpaine ei ole riittävä. Prosessorin metallinen jäähdytin- ja tuuletinosa kannattaa ottaa irti, ja puhdistaa imurilla erikseen.

Optimaalisin kombo on imuri (Jolla ensin enimmät pölyt pois) ja sen jälkeen paineilmapistoolilla puhdistaminen. Jos esim. jollain kaverilla löytyy ilmakompressori, niin sillä viimeistelemään - mutta jälleen varovasti, etteivät samalla pintaliitokset hankkiudu ilmatilaan.

Putsaan pöytäkoneen kahdesti vuodessa, kun on jatkuvasti käytössäkin.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - helmikuu 28, 2021, 02:53:06
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - helmikuu 20, 2021, 12:39:12
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - joulukuu 06, 2020, 12:57:44
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - lokakuu 20, 2020, 10:22:08
Mä ostin kuulokkeet: Audio-Technica ATH-M50 X. Kun ei ole mitään käryä näistä, otin jonkun "best headphones for music producing 2020" tms. -listan ja valitsin sieltä "parhaan" sellainen, jossa piuha on vaihdettavissa. Näissä tosin on ihan oma muotoilu 3.5 mm piuhansaan, että en osaa sanoa kuinka pitkäikäinen sijoitus on, sikäli kun mikä tahansa 3.5 mm -piuha ei ilmeisesti käy. Mutta eipä tuo vaihtopiuha suunnattoman kallis ole (14.90 ,-) edellyttäen, että hyllystä vaan löytyy.

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 20, 2020, 23:33:49
^ Toivottavasti ovat mukavat ja nautit soundeista :)

Muuten hyvät kuulokkeet, mutta huomasin aika nopeasti, että puhe- ja lauluäänet eivät kuulu. Musiikki ja muu meteli kyllä muuten mielestäni moitteetta kuuluu. Lueskelin joskus jostain, että voi johtua siitä, että tietokoneen ääniajurit eivät ole synkassa kuulokkeiden vaatimusten kanssa eli että liian uudet kuulokkeet eivät yksinkertaisesti vain tukisi liian vanhaa tekniikkaa. En ole sen vuoksi lähtenyt edes etsimään korjausta tilanteeseen vaan jättäytynyt siilipuolustusasentoon, että ostan sen uuden koneen ja vasta sitten katson oliko taas varomattomasti sijoitettu sata euroa kuulokkeisiin vai oliko vika vain liian vanhassa tietokoneessa. Onneksi mulla on edelleen nää 19 euron kuulottimet. Vaikka ääniavaruus ei olekaan näissä erityisen laaja, parempi silti nämä, kuin kuulokkeet joista ei puhe- ja lauluäänet kuulu.

Ja voi saatana mitkä äänet! En tiennytkään, että mulla on näin hyvä musiikinmaku. Mä olin jo kokonaan unohtanut, että musiikissa on sekä matalia että korkeita ääniä. Vähän aikaa meni taistellessa Focusriten kanssa, kunnes huomasin, että joko tuo mun 3,5 -> 6,3 adapteri ei toimi tai noi 20€ luurit eivät toimi sen kanssa. Vaihdoin Audio-Technica ATH-M50 X -kuulokkeisiin, joissa valmiina tuo 6,3-piuha ja vittu että on kaunista ääntä. Samaten nyt kuuluu (ainakin vielä toistaiseksi) myös ihmisäänet puhtaasti.

En vieläkään ole täysin tottunut näihin uusiin ääniin. Tässä jääkiekkoa katselen eikä siinä varsinaisesti äänet pääse oikeuksiinsa, mutta mulla on juutuupi-soittolista tässä taustalla ja se tuo kyllä niin rikkaan äänimaiseman jääkiekko-ottelulle, että varjelkoon.

Focusriten ulkoisen äänikortin äänet ovat olleet vielä toistaiseksi paremmat kuin halu kokeilla Sennheiserin ulkoista äänikorttia.

Kokeilin nyt myös tuota Sennheiseriä. Ehkä ei yhtä hyvä matalien äänien toisto focusriteen verrattuna, mutta toisaalta kun en osaa käyttää tuota Sennheiseriä niin mahdollisesti siellä on jäänyt multa jotkut asetukset asettamatta. Pitäisi ottaa käyttöopas kauniiseen käteen. No katsotaan nyt koska jaksan opiskella tuon Sennheiserin asetukset.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Heikkotehoiseen 11 vuotta vanhaan HP Pavillion dm1 -läppäriiini on asennettu toiseksi käyttöjärjestelmäksi MX Linux 18, joka sai aikoinaan hyviä arvosteluja. Kirjoitan tätä parhaillaan tällä järjestelmällä ja tietokoneella.

Ongelmana on ollut eräänlainen kuvan "pehmeys". Teksti ja muukin ruudulla näkyvä on ollut jotenkin epäterävää, vähän niin kuin kyseessä  olisi valokuva jostakin sivusta. Silmät ovat rasittuneet, kun näyttöä on yrittänyt tihrustaa. Ei kuva mitenkään hirveän huono ole ollut, mutta kuitenkin epämukava.

Googlasin hieman asiasta ja taisin löytää ratkaisun.

MX Tweak asetuksista ruksataan kohta Use intel driver instead of defauld "modsetting" (requires restart) ja käynnistetään  kone uudestaan. Ja kuva on terävämpi.

Olin jo miettinyt MX Linuxin poistamista ja vaihtamista johonkin muuhun, mutta ei taida tarvitakaan.

MX näyttää olevan suosituin vaihtoehto Distro Watch -sivulla, mikä ei tietenkään kerro koko totuutta.

Epäterävyysongelmaa (joka nyt on toivottavasti ratkaistu) lukuun ottamatta minulla ei ole ollut huonoja kokemuksia.

https://distrowatch.com/dwres.php?resource=popularity

-:)lauri

#789
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Tutkijat uskovat murtaneensa "maailman vanhimman tietokoneen" koodin
Lainaa
Tutkijat uskovat ratkaisseensa mysteerin noin kaksi tuhatta vuotta vanhan tähtitieteellisen laskimen, jota maailman vanhimmaksi tietokoneeksikin kutsutaan, takana.

Antikytheran-laitetta on käytetty muinaisessa Kreikassa ennustamaan tähtitieteellisiä tapahtumia matemaattisen yhtälön avulla.

Mekanismin avulla on ennustettu esimerkiksi kuun erilaisia vaiheita sekä pimennyksiä.

Brittiyliopiston nörtit lupailevat rakentavansa kopion antiikkisesta tietokoneesta. Jos ei ole tarvetta Venuksen radan laskentaan, niin tuosta vehkeesta saa myös oivan sisustuselementin https://fi.wikipedia.org/wiki/Antikytheran_kone
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Ongelmia, ongelmia...

Tekaisin kokeeksi lyhyen videon pätkän kännykällä kuvatusta materiaalista ja yritin ladata sen Youtubeen. Tässä vaiheessa systeemi alkoi kiukutella.

Tuli ilmoitus "Jotain meni pieleen", eikä video siirtynyt. Tämä oli kuitenkin vasta alkua ongelmille, sillä Google potkaisi minut ulos tunnuksestani ja vaati uudelleen kirjautumista. Kopioin prosessin tähän. Sähköpostiosoitteeni ja puhelinnumeroni olen pimittänyt kopiosta. (Toivottavasti)

Henkilöllisyyden vahvistaminen

-----@gmail.com
Pitääkseen tilisi turvassa Googlen on vahvistettava henkilöllisyytesi. Kirjaudu uudelleen sisään, niin voit jatkaa.

Epäilyttävä sovellus on voinut käyttää tiliäsi

-----@gmail.com
Joku on voinut päästä tilillesi epäilyttävällä sovelluksella, joka on asennettu tälle laitteelle. Tilisi suojaamiseksi sinut on kirjattu ulos.
Ennen kuin kirjaudut uudelleen sisään, poista laitteelta vaarantuneet ohjelmistot ja vaihda salasanasi. Lue lisää.

Jos haluat jatkaa tällä laitteella, sinun on vahvistettava henkilöllisyytesi.

Tilin palautus

-----@gmail.com
Anna viimeisin salasana, jota muistat käyttäneesi tällä Google-tilillä

-----------

Näytä salasana

Tilin palautus
Tämä auttaa osoittamaan, että tili on todella sinun.

-----@gmail.com
Vahvista tietoturva-asetuksissa antamasi puhelinnumero: ••• •••••00

00 0000000

Etkö näe Google-kehotetta?

Jos et nähnyt Googlen ilmoitusta tai peruutit sen vahingossa, lähetä se uudelleen.

Tarkasta Galaxy S7

Google on lähettänyt ilmoituksen näihin laitteisiin: Galaxy S7. Valitse ilmoituksesta Kyllä ja valitse sitten puhelimesta 11 jatkaaksesi.

11


-----------------------------------

Puhelimeen tuli seuraavaa:

Valitse vastaava numero

-----@gmail.com

Napsauta toisella laitteellasi näkyvää numeroa

Lisävaiheen avulla Google vahvistaa henkilöllisyytesi kirjautumisen yhteydessä

19   72   11 

------------

Tässä vaiheessa astui huono tuuri peliin, vaikka sitä nyt tuntuu olevan muutenkin vähän väliä. En ollut huomannut, että tietokoneen töpseli ei ollut seinässä, joten tietokone alkoi sammua. Se ei kuitenkaan sammunut heti, vaan ensiksi pimeni näyttö. Tietokoneen merkkivalot jäivät vielä näkyviin. En ollut ehtinyt painaa numeroa 11, joten tiennyt pitäisikö sitä painaa, kun tietokoneesta ei näy mitään. Painoin kuitenkin.

Tämän jälkeen aloin raplata tietokonetta. En vielä tässä vaiheessa huomannut, että töpseli on irti. Sitä kun ei näe tietokoneesta minkään merkkivalon avullakaan. Joissakin koneissa näkee. Kaiken lisäksi käyttämässäni Ubuntun Xfce-järjestelmässä ei ole edes valmiina akun tilaa osoittavaa symbolia. En siis tiennyt, että virta on loppumaisillaan. Sain ruudun vielä syttymään, kun painelin nappeja. Tuli kolme vaihtoehtoa eli sammutus, lepotila ja... mikähän se kolmas oli... kirjautuminen kai. Tässä vaiheessa hämäsi suuresti tietokoneen ruudulle tullut ilmoitus, että koneella on kirjautuneena myös toinen käyttäjä, ja jos suljet koneen, hänenkin yhteytensä katkeaa tai jotain tällaista. En sulkenut konetta vaan yritin kirjautua uudelleen. Tässä vaiheessa kone sammui kokonaan.

Aloin tutkia, missä voisi olla vika, ja huomasin, että töpseli oli irti. Panin sen kiinni ja käynnistin tietokoneen vähän ajan päästä uudelleen. Minua kiinnosti tietää, mikä on akun tila, mutta meni aikansa ennen kuin löysin netistä ohjeen akun tarkastamiseksi "terminaalin" kautta. Siinä oli 16 prosenttia virtaa, joten ilmeisesti tietokone oli todellakin sammunut siksi, että akku tyhjeni.

Kun käynnistin selaimen, Google ilmoitti...

Jotain meni pieleen

Yritä uudelleen.


Tässä tämä tarina on. Voi olla, että muistan jotain väärin, mutta idea oli kuitekin tuo. En ole uskaltanut aloittaa uutta kokeilua, koska ilmoitus, että tietokoneeseen on kirjautunut toinen käyttäjä, säikäytti minut. Taustalla huolestumisessani on Googlen varoitus siitä, että tietokoneessa saattaa olla epäilyttävä sovellus, joka vaarantaa tunnukseni ja salasanani.

Jos joku pääsee tilille, se on menoa nettipäiväkirjalleni ja monelle muullekin asialle. En todellakaan toivoisi tällaista. Mutta en toivo sitäkään, että menetän tilin hallinnan Googlen ylivarovaisuuden takia. Olen menettänyt tällä tavalla jo monta tiliä Youtube-videoineen ja muine juttuineen.

Varmistuspuhelinnumero, joka edellä mainitaan, kuuluu eri puhelimeen kuin edellä mainittu Samsung S7. Minulla on nimittäin (historian oikusta) kaksi kännykkäliittymää, joista toista en oikeastaan tarvitse muuhun kuin näihin Googlen varmistuksiin ja sen takia, että puhelinnumero on tullut annettua yhteen jos toiseenkin paikkaan. Kuukausimaksuhan siitä kuitenkin menee, vaikka sitä ei käytäkään.

Jaska


Googlen "tietoturva" on tosiaan sekavuuden rotanpesä eikä ansaitse tulla nimitetyksi turvaksi. Ilmeisesti kun tilillä käytetään jotain Googlen palvelua laitteella ensimmäisen kerran tai tapahtuu jotain poikkeavaa, siitä lähetetään varmistuspyyntö paitsi kyseisen tilin sähköpostiin, myös sen tilin palautustilin sähköpostiin. Noita tilejä käytän useassakin laitteessa ja jossain tapauksessa samassa laiteessa useammassa sähköpostiohjelmassa. Että turvakysymyksiä tulee holtittomasti sinne tänne. Nyt tuntuu yleistyneen vahvistusta haluavat Samsungin viestit jotka näkyvät vain Samsung-puhelimeni ilmoitusalueella, jossa niitä pitää älytä laajentaa että näkyviin tulee se viestin osa, joka ilmoitusalueella toimia vaatii.

Google kuuluu myös siihen joukkoon, joka penää oikeutta kaikkiin evästeisiin toistuvasti jos ei kaikkia evästelupia anna. Huomasin DuckDuckGo:n hyvin toimivaksi hakukoneeksi. Mainosten turvinhan sekin toimii, muttei kärtä tietoja käyttäjästä.

Hippi

^
Samahan on MS:n tilin kanssa. Jos jotain pientä viilausta tietoihinsa haluaa tehdä, joutuu melkoiseen varmistelukaruselliin.
Noissa on vielä mielestäni hiukan huonosti muotoiltu kysymys niin, etten ole varma mitä siihen pitäisi vastata, ettei joudu vahingossa uudelle kierrokselle.

Aika syvältä molemmat.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Auttakee. Tähän uuteen läppäriini asennettiin windows 10. Voidakseen käyttää Exceliä ja Wordia, piti luoda tai aktivoida Microsoft-tili. Aktivointi onneksi lopulta onnistui (kun muistin vihdoin skypenimeni).

Jotta voi käyttää oikeasti Exceliä tai Wordia, pitääkö tosiaankin ostaa joka vuosi jokin fck-ng lisenssi????

Menee hermo tämän rakkineen kanssa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️