Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Terveys

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 12:58:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 23, 2020, 11:07:54
Edes syöpäsairaita ei jätetä rauhaan. Käydään hyeenan lailla kimppuun tuputtuaen jos vaikka mitä troppeja. Jos ei kukaan ulkopuolinen käy, niin ihminen käy sitten itse. Alkaa puputtaa ravintolisiä jne. Luonnollisesti sitä tietysti roikkuu elämän syrjässä kiinni kaikin mahdollisin tavoin, sillä harvan psyyke nyt kumminkaan sellainen on että  "joudan minä tästä kuolemaankin".

Taitaa olla niin, että nimenmaan syöpäsairailla ylimääräiset ravintolisät voivat saada syövän peräti riehaantumaan, muistelen jostain lukeneeni. (D-vitamiini optimiannoksella taitaa olla poikkeus tästä.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 17, 2020, 14:01:24
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 23, 2020, 11:07:54
Edes syöpäsairaita ei jätetä rauhaan. Käydään hyeenan lailla kimppuun tuputtuaen jos vaikka mitä troppeja. Jos ei kukaan ulkopuolinen käy, niin ihminen käy sitten itse. Alkaa puputtaa ravintolisiä jne. Luonnollisesti sitä tietysti roikkuu elämän syrjässä kiinni kaikin mahdollisin tavoin, sillä harvan psyyke nyt kumminkaan sellainen on että  "joudan minä tästä kuolemaankin".

Taitaa olla niin, että nimenmaan syöpäsairailla ylimääräiset ravintolisät voivat saada syövän peräti riehaantumaan, muistelen jostain lukeneeni. (D-vitamiini optimiannoksella taitaa olla poikkeus tästä.)
Epäilen tuota väitettä.

kertsi

Bottom line, if you're diagnosed with cancer, check with your health care provider before taking any supplements. They could interfere with your treatment.

Bottom line, if you're diagnosed with cancer, check with your health care provider before taking any supplements. They could interfere with your treatment. (Mayo Clinic)

Eli vähintäänkin kannattaa kysyä syöpäklinikan lääkäriltä ravintolisistä, sillä jotkut voivat heikentää syöpähoitojen (kemo-, säde- jne.) tehoa. Ainakaan ei kannata uskoa ravintolisäkauppiaiden myyntipuheita.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Juu, kantsii kysyä lääkäriltä, ei Googlelta.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 17, 2020, 14:01:24
Taitaa olla niin, että nimenmaan syöpäsairailla ylimääräiset ravintolisät voivat saada syövän peräti riehaantumaan, muistelen jostain lukeneeni. (D-vitamiini optimiannoksella taitaa olla poikkeus tästä.)
Jo kauan kauan sitten tajusin että syöpä on kuin pieni sikiö joka tarvitsee paljon ravinteita kasvaakseen.
Jos syö lisäravinteita toimii kuin raskaana oleva tuleva äiti joka ravitsee sikiön kasvua...
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

kertsi

Niinpä.

Suomalainen lääkäriseura Duodecim sanoo antioksidanteista näin:

Antioksidanttien oletettu teho syövän hoidossa perustuu vapaiden radikaalien neutraloimiseen ja oksidatiivisen stressin korjaamiseen. Yksiselitteistä kliinistä näyttöä antioksidanttien tehosta edes täydentävänä hoitona ei ole, ja pahimmillaan antioksidantit voivat suojata syöpäsoluja sellaisilta hoidoilta, joiden teho perustuu vapaiden radikaalien aiheuttamaan solutuhoon (15). Näitä ovat monet solunsalpaajat ja sädehoito. Suurina annoksina antioksidantit voivat toimia myös pro-oksidantteina. Bairatin ym. satunnaistetussa tutkimuksessa (27) pään ja kaulan alueen syöpiä sairastavat potilaat saivat suuriannoksisia antioksidantteja alfatokoferolia ja beetakaroteenia sädehoidon ajan sekä kolme vuotta sen jälkeen. Kuolleisuus oli suurempi antioksidanttiryhmässä (HR 1,38, 95 %:n LV 1,03-1,85).

Syövän vaihtoehtohoidot (Duodecim)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 17, 2020, 23:24:43
Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 17, 2020, 14:01:24
Taitaa olla niin, että nimenmaan syöpäsairailla ylimääräiset ravintolisät voivat saada syövän peräti riehaantumaan, muistelen jostain lukeneeni. (D-vitamiini optimiannoksella taitaa olla poikkeus tästä.)
Jo kauan kauan sitten tajusin että syöpä on kuin pieni sikiö joka tarvitsee paljon ravinteita kasvaakseen.
Jos syö lisäravinteita toimii kuin raskaana oleva tuleva äiti joka ravitsee sikiön kasvua...
Siis syöpäsairas ei kaipaa ravinteita, koska ravinteet lietsovat syöpäkasvainta?
Nyt, ehkä voisi taas miettiä tuota asiaa! ;D
Jotkut jutut, mitä netistä luet, saattavat olla totaalista roskaa.

MrKAT

SETTI-tutkimuksesta 90-l lähtien on havaittu että antioksidantti- ja vitamiinipillerit ei ehkäisekään syöpää vaan jopa edistää. Silti vielä tänään miljoonat humbuugi-ihmiset luulee toista.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

Toope

Jos itse sairastaisit syöpää, söisitkö terveellisesti, ehkä lisäravinteitakin?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 18, 2020, 00:59:16
Jotkut jutut, mitä netistä luet, saattavat olla totaalista roskaa.

Jolloinka nimenomaan SE voi olla totaalista roskaa jos joku tuputtaa käyttämään ravintolisiä syövän hoitoon.

Se että jokin asia on tai ei ole netissä ei ole sinänsä roskan tae. Vaan se että mikä taho on sanonut, todennut tai väittänyt asiaa N jonka sitten joku on pannut nettiin. Luit varmaankin tuolta taaempaa kertsin lainan siitä mitä Duodecim oli sanonut?

Norma Bates

Vuosia sitten muistan väitellyn siitä onko paastosta hyötyä syövässä vai ei. Jokin tv:n tiededokumentti heitti sellaisen väitteen että paasto näivettäisi syöpäsolut sen vuoksi että niiden aineenvaihdunta on kaikkein kiihkeintä, jolloinka ne yksinkertaisesti nääntyisivät paastossa nälkään. Sitä sitten veivattiin netissä perusteellisesti läpi, koska jotkut olivat sitä mieltä että yhtälaillahan se paasto voi heikentää terveitä soluja.

Kaikkea tuosta keissistä en enää muista, enkä tiedä mihin sitten päädyttiin. Minulla ei ole omaa mielipidettä paastosta. Hyvin herkästi iskee epäilys että paasto on hörhöjen markkinoima panacea. Sitä muka jotenkin henkistyy kun ei laita kehoonsa materiaalia sisään.

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 18, 2020, 01:13:39
SETTI-tutkimuksesta 90-l lähtien on havaittu että antioksidantti- ja vitamiinipillerit ei ehkäisekään syöpää vaan jopa edistää. Silti vielä tänään miljoonat humbuugi-ihmiset luulee toista.
Taas epäilen uutistasi. En minäkään usko mihinkään ihmepillereihin, vaan tasapainoiseen ruokavalioon (jota itse en noudata).
Meinaat, että vitamiinilisät ovat pahasta? Onko tuolle jotain todisteita. Itse olen ymmärtänyt, että tietynlaiset ravintolisät ovat hyödyllisiä (esim. vitamiinit, jos niitä ei muuten riittävästi saa). B, C, ja D-vitamiinikuuri voi tietyssä tilanteessa olla hyödyllinen. :-\

-:)lauri

#132
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 18, 2020, 21:06:27
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 18, 2020, 01:13:39
SETTI-tutkimuksesta 90-l lähtien on havaittu että antioksidantti- ja vitamiinipillerit ei ehkäisekään syöpää vaan jopa edistää. Silti vielä tänään miljoonat humbuugi-ihmiset luulee toista.
Taas epäilen uutistasi. En minäkään usko mihinkään ihmepillereihin, vaan tasapainoiseen ruokavalioon (jota itse en noudata).
Meinaat, että vitamiinilisät ovat pahasta? Onko tuolle jotain todisteita. Itse olen ymmärtänyt, että tietynlaiset ravintolisät ovat hyödyllisiä (esim. vitamiinit, jos niitä ei muuten riittävästi saa). B, C, ja D-vitamiinikuuri voi tietyssä tilanteessa olla hyödyllinen. :-\

Sikäli jos olen tulkinnut näitä ymmärtääkseni jo vanhempiakin tutkimuksia oikein, niin tutkimusnäyttö näyttäisi osoittavan, että lisäravinteet, jotka voivat olla normaalilla aikavälillä monistuville soluille hyödyllisiä, voivat ylimääräisinä annoksina olla "taivaan lahja" niille soluille, jotka tarvitsevat kyseisiä ravinteita monistuakseen liian nopeasti (syöpäsolut).
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Tiedän toki sen, että tietyt vitamiinit muodostuvat vahingollisiksi, jos niitä vedetään 100x määrä ohjearvoista.
Lääke ei ole ongelma, vaan käyttäjän typeryys.

Hippi

Vaikea uskoa, että joku voi ihan oikeasti vielä nykypäivänä tehdä tällaista

Roosa makasi 7 tuntia aurinkoisella kalliolla ilman rasvaa – karmea totuus paljastui vasta kotona: "Jos edes ajattelen rintsikoita, niin alkaa sattua"
ESPOOLAINEN Roosa Paadar, 26, oppi juhannusviikolla kantapään kautta, että auringossa voi palaa myös huomaamatta.

Paadar kertoo ottaneensa keskiviikkona seitsemän tuntia aurinkoa kotinsa lähistöllä sijaitsevalla kalliolla, koska hänen takakroppansa oli jäänyt edeltävän päivän auringonoton jäljiltä vaaleaksi.

Ja vaaleana se tuntui pysyvän keskiviikkonakin.

– Iho näytti auringossa vitivalkoiselta. Kyllä se alkoi vähän mietityttämään, mutta olen ollut auringonpalvoja koko elämäni ja tiedän, että rusketus voi näkyä vasta muutamien tuntien päästä. Ajattelin, että ehkä se näkyy vasta kotona.

– Mutta kun katsoin kotona peiliin, ihoni olikin aivan tulipunainen.
.....





Jos Roosa 26v. jatkaa auringon ottoa ja solariumia samaan malliin kuin ennenkin, niin Roosa 35v. taitaa olla jo melkoinen rusina.
Ihan varmasti tuo ihminen on tuntenut auringon poltteen, vaikka tuulenvire olisi sitä hiukan lievittänytkin. Olen itse yhden kerran polttanut itseni pahasti teini-ikäisenä, kun vesillä ollessa en tajunnut palavani, vaikka tunsin nahkoissani sen pistelyn aina välillä. Sen jälkeen en aurinkoa olekaan ottanut, vaan pikemminkin aina yrittänyt siltä suojautua.

Roosa 26v. on ansainnut viikon Darwinpalkinnon.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️