Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Löhöäminen

Aloittaja Socrates, maaliskuu 25, 2024, 09:29:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Socrates

Löhöämisestä varoitellaan, vaikka se on elämän suurin nautinto:

www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jalleen-varoitus-somen-hyvinvointitrendista-jos-matanet-sangyssa-etka-nae-valoa-ennen-kuin-iltapaivasta/8900262#gs.69x1lt

Lapsuudenkodissani löhöttiin paljon ja olen jatkanut tapaa löhöämällä moninkertaisesti keskivertoihmiseen verrattuna.

Hyväksyn ympärilleni vain löhöäviä ihmisiä tai kasvatan heidät löhöämään.

Löhöämisessä oleellisinta on oikea paikka. Itse löhöän mieluiten enimmäkseen sohvalla, mutta tauotan sitä löhöämällä tiettyinä aikoina myös sängyssä. Jos ne ovat varattuja löhöän lattialla tai rakennan tuoleista löhöämispesän.

Nuorena söin löhötessä vaikka mitä sörsseleitä, mutta siinä tulee skolioosi ja nykyään vain napostelen.

Missä löhöät ja mitä rituaaleja siihen liität?
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Hayabusa

Lapsuuden kodin pihamaalla oli valtava omenapuu. Sen kahden haaran väliin sai kiilattua itsensä oikein mukavaan asentoon. Puussa löhöämällä tuli aikanaan luettua aikamoinen määrä kirjoja. Nykyään valitettavasti sähköinen viihde on suurelta osin ottanut kirjojen paikan - eikä enää ole sitä omenapuutakaan.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Xantippa

Sohva on kyllä kelpo löhöämispaikka, mutta vanhemmiten asento on muuttunut makailevasta istuvaksi. Siinä on vaan semmoinen huono puoli, että jalat tulee nostettua ylös vinoon kropan viereen (vai miten tämän selittäisi) ja se taitaa olla selälle vähän huono tapa. Jos löhöilyyn saa seuraa, tulee istahdettua kokonaan jalkojen päälle ns. intiaani-istuntaan. Sekään ei taida olla kovin selkäystävällistä pidemmän päälle.

Perheessäni ei juuri löhöilty, siinä olen kulkenut jyrkästi vastavirtaan. Varsinainen löhöily alkoi esiteini-iässä, kun ystävien ja kaverien kanssa lakkasimme leikkimästä ja siirryimme notkeasti löhöilyyn. Ihan vaan nurtsilla löhöten saattoi mennä tuntikausia. Teimme myös eväsretkiä läheiseen maastoon, perimmäisenä tarkoituksena kuitenkin löhöily.

Tämä on asia, jonka vilpittömästi voin Socrateen kanssa jakaa, hieno harrastus!

T: Xante

Norma Bates

Pääasiassa retkotan rannoilla kesäisin. Taittelen pyyhkeen tyynyksi pääni alle ja makaan retkialustalla auringossa. Alla on kalliota, hiekkaa tai nurtsia riippuen siitä, mikä ranta in kulloinkin kohteena.

Fibroon sairastuttuni aloin nukahtelemaan iltapäivisin. Jos olen kotona, sammun kahden hengen sohvaan istualtaan tai maaten (mikä ei noin lyhyessä sohvassa ole kropalle hyväksi). Yritän sammuilua välttää, mutta aina en pysty laittamaan hanttiin.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 25, 2024, 10:40:40Pääasiassa retkotan rannoilla kesäisin. Taittelen pyyhkeen tyynyksi pääni alle ja makaan retkialustalla auringossa. Alla on kalliota, hiekkaa tai nurtsia riippuen siitä, mikä ranta in kulloinkin kohteena.

Uimarannoilla minäkin olen löhönnyt todella paljon, mutta se on jotenkin jäänyt iän myötä. Osin sen takia, että epämukava alusta aiheuttaa kremppoja.

Mökilläkin teen äkkiä pakolliset hommat ja löhöän muun ajan. Kaamosaika on siitä hyvää, että saa hyvän syyn löhötä, kun ulkona ei näe tehdä mitään. Jotkut on ihmetelleet, miksi menen mökille löhöämään, mutta elävän tulen ääressä löhöäminen on ihan parasta :) .
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Xantippa

Miten saatoin unohtaa auringossa löhöämisen?? Ehkä siksi, että sinne on niin pitkä aika ja aiheuttaa vain harmistusta miettiä koko aurinkoa näihin aikoihin.

Sama juttu, että nuorempana saatoin löhötä auringossa viltin päällä tuntikausia, mutta enää se ei oikein maistu. Sen sijaan pehmeässä, isossa aurinkotuolissa saatan löhöillä samat tuntimäärät. Keskustelu varjosta on vilkasta: mies haluaa semmoisen ja minä ehdottomasti en. Siksi pihan oleskelualueet on tarkasti jaettu varjottomille ja varjollisille.

No myönnetään, että jos ikinä enää olisi kunnon kesä, eli viikkokaupalla aurinkoista ja kuumaa, saatan minäkin pettää olemukseni ja siirtyä varjollisiin iltapäivällä hetkeksi.

T: Xante

Norma Bates

Fibroon sairastuttuani on muutamia kertoja nähty sekin ihme etten mene lainkaan ulos koko päivänä, jos siellä on +30 astetta tai enemmän. Ei ole mitään järkeä lähteä etsimään varjoa rannoilta, kun sisällä on viileämpää.

Ja selkä ei enää kovalla alustalla makoilusta tykkää, heti ekana kesänä 2019 sairastumiskesän jälkeen sain noidannuolen rantamakaamisesta. Mutta en vaan halua luopua siitä.

TSS

Haaveilen löhöämisestä, mutta en ole varma, onko löhöämisen esteenä ajanpuute vai löhökyvyn menetys. Tämän hetkinen löhöäminen tapahtuu yleensä sarjoja tai elokuvia katsellessa, joten löhöäminen ei ole kokonaan kuitenkaan jäänyt. Ulkona en ole oikein koskaan osannut löhötä, esim. rannoilla tai aurinkotuoleissa. Se on tylsää ja rannoilla epäergonomista, ja mieluummin ulkona puuhailenkin jotain tai vaikka lenkkeilen.

Paras ja kilpailluin löhöpaikka kotona on olohuoneen sohvasänky, jossa saa mukavan löhöasennon viltin alla katse kohti tv:tä. Siinä voi myös ottaa päikkärit tarpeen tullen.


Xantippa

Ehkä voin paljastaa täällä nyt tämän herkän yksityiskohdan: meillä on olkkarissa ruma sohva, josta en oikeastaan tykkää lainkaan, mutta kun siihen mahtuu kaksi löhöämään ja päikkäreitä ottamaan, ostimme uuden samanlaisen ruman entisen kulahdettua.

Se on luonnollisesti luonnottoman iso, ruma möhkäle, mutta minkäs teet. Something's gotta give.

T: Xante

Socrates

Yksi syy miksi en pidä koirista on se, että ne häiritsevät löhöämistä.

Toki poikkeus voi olla hyvin iäkäs koira, joka vain löhöää.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Socrates - maaliskuu 25, 2024, 14:24:13Yksi syy miksi en pidä koirista on se, että ne häiritsevät löhöämistä.

Toki poikkeus voi olla hyvin iäkäs koira, joka vain löhöää.

Koirathan ovat löhöämisen mestareita. Ne ovat kuin sotilaita: ne nukkuvat, jos niillä ei ole ruokinta tai tehtävä kesken. Koira näyttää ihmiselle hienoa esimerkkiä löhöämisestä ja olemuksellaan rauhoittaa ihmistäkin.

Ei tuo tietenkään kaikkiin koiriin päde, mutta noin yleensä.

Brutto

Kyllä! Jotta löhöäminen olisi täydellistä, tarvitaan iso pehmeä sohva, televisio, oma kulta ja koira. Jos yksikin noista puuttuu, kokemus jää jotenkin vajaaksi.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Olen onnistunut koko ikäni kusettamaan ihmisiä, että olisin erittäin ahkera kaikessa tekemisessäni. En ole, vaan olen perin laiska ja sen vuoksi teen kaiken tekemiseni aina rivakasti ja huolella, niin jää paljon enemmän aikaa kaikenlaiseen joutenoloon.

Yksinhuoltajuudessahan on etuna ollut tuo, että aina on voinut vedota lapsiin, niin ei ole tarvinnut osallistua kaikenlaiseen turhaan menemiseen vaan on saanut löhöillä kotona. Olohuoneessa oli minun petini sohvan lisäksi, niin kaikille riitti hyvin tilaa tehdä olonsa mukavaksi. Tietty tuossa sitten olin lasten käytettävissä, jos tarvitsivat apua johonkin.

Nykyisin on sitten makuuhuoneessa toinen telkkari, jossa on mukavampi katsoa pidempi sessio kerrallaan. Olkkarin divaanisohva alkaa olla jo niin kulahtanut toisesta nurkastaan, kun siinä on vakituinen paikkani. Paikan määrää hyvä hiirikäden paikka.


Lainaus käyttäjältä: Brutto - maaliskuu 25, 2024, 14:36:57Kyllä! Jotta löhöäminen olisi täydellistä, tarvitaan iso pehmeä sohva, televisio, oma kulta ja koira. Jos yksikin noista puuttuu, kokemus jää jotenkin vajaaksi.

Vaihda koira kissaan, niin siinä on omaa kultaakin tarpeeksi  :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#13
Hyvää pääsiäistä kaikille löhöäjille!

(Pääsiäisklikkaa kuvaa)


https://www.instagram.com/reel/C5DKiOetOxU/