Kirjoittaja Aihe: Seksuaalivähemmistöt ja muunsukupuoliset  (Luettu 38197 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
Vs: Seksuaalivähemmistöt ja muunsukupuoliset
« Vastaus #885 : Marraskuu 16, 2023, 09:48:35 »
En ymmärrä minkä takia miehen pitäisi voida tai saada menstruoida ja synnyttää, ja silti kyetä kutsumaan itseään mieheksi. Jos sukupuolensa kokee tarpeelliseksi korjata ns. vastakkaiseksi, niin miksi jäädä puoliväliin? Tuollainen näyttäytyy eräänlaisena ahneutena, että pitää saada kaikki. Toki olen kyllä itsekin kussut seisaaltani ja silti pidän itseäni naisena, ja voisihan sitä tästäkin jo joku hikeentyä että miksi teen jotain mikä on "varattu" miehille. Eli periaatteessa ymmärrän ysköksen, mutta kuitenkin taas toisaalta mietityttää.

Miksei voisi olla olemassa se "kolmas sukupuoli" niille jotka haluavat olla kumpaakin, tai ei eivät osaa päättää mitä ovat?

Ja sama tietysti toisinkin päin, että jos ihmisellä on penis ja kivekset, niin miksi ihmeessä hän olisi nainen? Sitten taas toisaalta en itse kykene vaatimaan että leikkauta kaikki pois ja sitten vasta olet nainen. Ehkä olen tässä asiassa jotenkin "toispuoleinen", koska kyllä minua taitaa enemmän ärsyttää ne kohdulliset miehet kuin penikselliset naiset. En tiedä miksi näin. Ehkä en ole koskaan pitänyt kohdusta enkä tasan taatusti kuukautisista, ja pidän omituisina ihmisiä jotka haluavat ne säilyttää vielä mieheksikin ryhtyessään.

Markkinavoimat tietysti ryntäävät mielistelemään jokaikistä uutta tapaa olla ihmiseläin. Taitaa joskus jopa yllyttää ja keksiä kaikenlaista "uutta" että saa myytyä jotain jonninjoutavaa, mitä milloinkin. Kuten nyt vaikka tämä polygamia. Ihmettelin sitä vuosia, kunnes joku sanoi jossain että mediahan sitä rummuttaa ja tyrkyttää. Varmaan sellainen monisuhde eli hullunkurinen perhe ostaa jotain juttuja enemmän, eli kuluttaa kuin viimeistä päivää. En tiedä.

Poissa Toope

• Ikijäärä
« Vastaus #886 : Marraskuu 24, 2023, 20:53:24 »
En ymmärrä minkä takia miehen pitäisi voida tai saada menstruoida ja synnyttää, ja silti kyetä kutsumaan itseään mieheksi. Jos sukupuolensa kokee tarpeelliseksi korjata ns. vastakkaiseksi, niin miksi jäädä puoliväliin? Tuollainen näyttäytyy eräänlaisena ahneutena, että pitää saada kaikki. Toki olen kyllä itsekin kussut seisaaltani ja silti pidän itseäni naisena, ja voisihan sitä tästäkin jo joku hikeentyä että miksi teen jotain mikä on "varattu" miehille. Eli periaatteessa ymmärrän ysköksen, mutta kuitenkin taas toisaalta mietityttää.

Miksei voisi olla olemassa se "kolmas sukupuoli" niille jotka haluavat olla kumpaakin, tai ei eivät osaa päättää mitä ovat?

Ja sama tietysti toisinkin päin, että jos ihmisellä on penis ja kivekset, niin miksi ihmeessä hän olisi nainen? Sitten taas toisaalta en itse kykene vaatimaan että leikkauta kaikki pois ja sitten vasta olet nainen. Ehkä olen tässä asiassa jotenkin "toispuoleinen", koska kyllä minua taitaa enemmän ärsyttää ne kohdulliset miehet kuin penikselliset naiset. En tiedä miksi näin. Ehkä en ole koskaan pitänyt kohdusta enkä tasan taatusti kuukautisista, ja pidän omituisina ihmisiä jotka haluavat ne säilyttää vielä mieheksikin ryhtyessään.

Markkinavoimat tietysti ryntäävät mielistelemään jokaikistä uutta tapaa olla ihmiseläin. Taitaa joskus jopa yllyttää ja keksiä kaikenlaista "uutta" että saa myytyä jotain jonninjoutavaa, mitä milloinkin. Kuten nyt vaikka tämä polygamia. Ihmettelin sitä vuosia, kunnes joku sanoi jossain että mediahan sitä rummuttaa ja tyrkyttää. Varmaan sellainen monisuhde eli hullunkurinen perhe ostaa jotain juttuja enemmän, eli kuluttaa kuin viimeistä päivää. En tiedä.
Sukupuolen vaihtaminen on valhetta, ei se voi toimia jo pelkästään geneettisistä syistä. On totta, että on transsukupuolisia ihmisiä, kuten Sara Forsberg:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009958653.html
Silti kyse on kehityshäiriöstä! Kolmansia sukupuolia ei ole olemassa. Tämä näkemys ei vähättele ihmisarvoa, eikä tarkoitus olekaan. Kyse on vain siitä, että nisäkkäillä on tasan kaksi (2) sukupuolta.

Poissa Karikko

• Ikijäärä
« Vastaus #887 : Marraskuu 26, 2023, 12:13:00 »
^
Onhan se jonkinasteinen propleema ellei huomioida, että kaikki erilaisuudet kuuluvat ihmisyyteen.
Sukupuolia ei kukaan liene väittänyt olevan kahta enempää, se taitaa olla pienoinen väärinkäsitys. Sukupuolissa on erilaisuutta, usko pois toope..

On myös miehiä joilla on xx-kromosomit ja naisia joilla on xy kromosomit niiden sukupuolen- niiden toiminta vain lienee jäänyt vajaaksi. Valintaan vaikuttavien kromosomien geeneissä. Eli melko pienistä eroista joskus voi olla erilaisuuden mittana kyse.
Kromosomejahan on kaikkiaan ihmisellä normaalisti 46 ja  ne puolittuvat sukusoluiden kautta kahden eri yksilön jatkaessa sukuaan yhdessä.> 23 vastinparia muodostaa ihmisen kokonaisuuden, joista uusi tulee ihminen, siis oikeastaan vain tuman kromosomit muodostuvat. Mitten siitä sitten rakentuu kokonainen ihminen se lienee vieläkin melko ihmeellinen valinta.

Alkio periaatteessa on ennen valikoitumista pelkästään alkio ja ainoastaan mieheltä saatu y-kromosomia sisältämät geenit poikkeavat tarpeeksi ja niiden avulla alkavat muodostu kivekset, joka vaikuttaa siihen miten kehitys jatkuu.
Miehen siittiöissä on siis sekä tytärsoluja että poikasoluja, keskimäärin saman verran mutta silti ei tiedetä, mikä vaikuttaa siihen kumpi valinta osuu kohdalle. Munasolu on peruslähtökohta.

Poissa a4

• Kantapeikko
« Vastaus #888 : Marraskuu 26, 2023, 16:15:50 »

Sukupuolittavat käsitteet, ajatukset ja roolit, yleiset normit ovat aina olleet ajassa eläviä eli muuttuvia. Muutosvastarinnasta huolimatta.

Ehkäpä myös sukupolittavat käsitteet korvautuvat eli katoavat jossain vaiheessa.

Joku voi ihmetellä onko naismaisempi mies mies ollenkaan. Jollekin naismaisempi mies voi olla modernimpi mies tai miesoletettu. Joku voi haluta puhua vain ihmisestä tai yksilöstä.
Ihmisen sukupuolella voidaan tarkoittaa ihmisen perimän määräämää biologista sukupuolta (mies tai nainen), yksilöllistä tai yhteisöllistä kokemusta sukupuolesta (sosiaalinen sukupuoli), yksilön omaa kokemusta omasta sukupuolestaan (sukupuoli-identiteetti), tai merkintää väestörekisterissä (juridinen sukupuoli). Ihmisellä sukupuoleen liittyy biologian lisäksi monenlaisia kulttuurillisia, juridisia, identiteetillisiä ja sosiaalisia tasoja.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_sukupuoli

Jatkuvasti muuttuva yhteiskunta ja sen moraali voi rajoittaa tai vapauttaa innovatiivisia vapaita markkinoita, vähän tai paljon.
Maltillisesti tai kiihkomielisesti.

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
« Vastaus #889 : Marraskuu 26, 2023, 19:52:23 »
En muista olenko tällä foorumilla ihmetellyt miksi työura määrittelisi sukupuolen. Kun viime vuosina on havaittu että jossain ikivanhassa haudassa aseiden keskellä makaakin naisen luuranko, tai miehen haudassa on jotain "naisten töihin" liittyviä esineitä, nykytieteilijät alkavat mesoamaan jostain muunsukupuolisuudesta.

En usko että menneisyydessä on ollut niin idioottimaisen jäykkiä sukupuolirooleja kuin viimeiset muutamat sata vuotta.

Miksei nainen voi tehdä ihan mitä vaan paitsi siittää, ilman että hänen täytyy mieltää itsensä mieheksi? Sama juttu miehen kohdalla poislukien synnytys jne. Että onko sitä muka oltava nainen jos ruokkii muita ja ompelee vaatteita tms.?

Tässä siis rooleista kyse, ei todellisesta aivo- tai kehoperäisestä transsukupuolisuudesta. En usko että se todellinen on kauhean yleistä.