Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalivähemmistöt ja muunsukupuoliset

Aloittaja Gingston, helmikuu 13, 2019, 15:43:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 07, 2023, 10:33:49
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:27:48
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 07, 2023, 10:16:45
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 07:54:59
Itse olen huolissani miten lisääntyvä transnaisten määrä vaikuttaa liikenteeseen. Näemmekö enemmän autoilijoita jotka eivät enää osaa peruuttaa tai vaihtaa rikkoontunutta rengasta?

Meinaatko että miehen geeneillä elämänsä aloittanut muuttuu jotenkin avuttomaksi kun hänen sukupuolensa korjataan/vaihdetaan naiseksi? (Muistetaan nyt että transnainen on siis miehestä tehty nainen.)



Naisten heikohko kyky peruuttaa johtuu peiliefektistä. Aina kun nainen katsoo peiliin, iskee ehostusvietti päälle ja peruuttamisen sijasta hän keskittyy ulkonäkönsä kohenteluun.

No mutta jos tämä on syy, muuttuuko siis heteromies peiliin tiiraavaksi sillä, että hän vaihtaa juridisen identiteettinsä - vai millä on perusteltavissa, että hetun vaihduttua heikkenee myös peruutuskyky?

T: Xante

Niin, hyvä kysymys, joka asettaa kyseenalaiseksi koko sukupuolishoppailun.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:27:48
Aina kun nainen katsoo peiliin, iskee ehostusvietti päälle ...

Minäkö sitten olen mies, kun ei iske  :o :o
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2023, 10:43:30
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:27:48
Aina kun nainen katsoo peiliin, iskee ehostusvietti päälle ...

Minäkö sitten olen mies, kun ei iske  :o :o

Iskee viimeistään silloin kun olet tapaamassa komeita miehiä :)
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:38:03
Niin, hyvä kysymys, joka asettaa kyseenalaiseksi koko sukupuolishoppailun.

Minähän olen jo havainnut asian vaarallisuuden ja olen pakotettu miettimään asennettani koko lakiin!

Olen vahvasti ymmärtänyt, miten nykyinen laki on rakennettu suojaamaan heteromiehen erittäin heikkoa identiteettiä, joka saadaan murtumaan lähes millä hyvänsä yhteiskunnallisen toiminnan alueella.

Myönnän, että en ole aiemmin käsittänyt enkä tunnistanut tätä. Olen kuvitellut, että suurin osa miehistä on aivan tyytyväisinä heteroidentiteettinsä, mutta nyt, kun minulle on lueteltu lukuisia esimerkkejä, miten paljon miellyttävämpää ja henkisesti tyydyttävämpää heidän olisi elää naisena, katson asiaa hieman eri kantilta.

Katsos vaikka ei uskoisi, etkähän etenkään sinä uskokaan, minä en toivo heteromiesten katoavan transnaisten massaan. Mutta tässähän tulee niin vääjäämättömästi käymään, tämä on yhtä vääjäämätöntä kuin Kopekin väestönvaihto :(

T: Xante

Hippi

^^
Sorry vaan, ei iske. Jos en kelpaa naturellina, niin saa olla kelpaamatta :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:45:40
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2023, 10:43:30
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:27:48
Aina kun nainen katsoo peiliin, iskee ehostusvietti päälle ...

Minäkö sitten olen mies, kun ei iske  :o :o

Iskee viimeistään silloin kun olet tapaamassa komeita miehiä :)

Brutto tässä väittänee, että peiliin katsomisen tarve ei iske miehille, kun ovat menossa tapaamaan kauniita naisia.

T: Xante

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 07, 2023, 10:49:07
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:45:40
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2023, 10:43:30
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:27:48
Aina kun nainen katsoo peiliin, iskee ehostusvietti päälle ...

Minäkö sitten olen mies, kun ei iske  :o :o

Iskee viimeistään silloin kun olet tapaamassa komeita miehiä :)

Brutto tässä väittänee, että peiliin katsomisen tarve ei iske miehille, kun ovat menossa tapaamaan kauniita naisia.

T: Xante

Kyllä iskee, mutta auttamatta liian myöhään.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 07, 2023, 10:49:07
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:45:40
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2023, 10:43:30
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 07, 2023, 10:27:48
Aina kun nainen katsoo peiliin, iskee ehostusvietti päälle ...

Minäkö sitten olen mies, kun ei iske  :o :o

Iskee viimeistään silloin kun olet tapaamassa komeita miehiä :)

Brutto tässä väittänee, että peiliin katsomisen tarve ei iske miehille, kun ovat menossa tapaamaan kauniita naisia.

T: Xante

Eikäku Brutolla iskee ehostusvietti aina päälle kybällä, kun lähtee tapaamaan komeita miehiä. Siksi hän olettaa, että naisillakin iskee.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

#428
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2023, 09:02:17
Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 07, 2023, 00:21:09
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 06, 2023, 21:50:46
^
Miten tuo vanha jankutuksesi liittyy lainattuun puolikkaaseen virkkeeseen?
Siten, että faktat ovat minun puolellani. Trans-vouhottajat ovat biologiaakieltäviä dystopisteja ja lastenoikeuksien hyväksikäyttäjiä.

Puolikkaassa virkkeessä, jonka lainasit, puhuin nimen muutoksesta (avioliiton solmimisen yhteydessä) esimerkkinä henkkarin muutoksen hankaluudesta. Siihen ei liity lasten hyväksikäyttö millään tavalla, joten lainauksesi oli täysin turha. Jos on tarve puhua puuta heinää jokaisessa ketjussa, niin turha siihen on muiden viestejä vetää mukaan.
Lastenoikeuksien rikkominen on sitä, jos SETA sun muut painostavat sukupuolenvaihtotragediaa jopa alaikäisille, kuten tekevät.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/791376d4-4ef1-4121-b14a-1de6a5f4b0ef

Toope

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 07, 2023, 10:33:49
No mutta jos tämä on syy, muuttuuko siis heteromies peiliin tiiraavaksi sillä, että hän vaihtaa juridisen identiteettinsä - vai millä on perusteltavissa, että hetun vaihduttua heikkenee myös peruutuskyky?
Ei. Ihminen ei muutu miksikään kirurgisten operaatioiden tai sotun vaihtamisen kautta. Ihminen on se, miksi on syntynyt.
Trans-muutos on kusetusta, ei muutosta. Sukupuolta et voi vaihtaa, voit vain silpoa itsesi kirurgialla.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 09, 2023, 19:16:00
Lastenoikeuksien rikkominen on sitä, jos SETA sun muut painostavat sukupuolenvaihtotragediaa jopa alaikäisille, kuten tekevät.

Toope on tempautunut mukaan yleiseen liioittelevaan kielenkäyttöön. Oman agendan mainostamista voi sanoa propagoinniksi, tuputtamiseksi, suoltamiseksi jne. Mutta painostaminen vaatii, että uhrista on jonkinlainen ote, jolla tämä saadaan tekemään valintoja joita hän ei muuten tekisi. Lisäksi kannattaa huomioida, että markkinat ovat aika kyllästetyt. Alakoululaisista 8 % kiusataan viikoittain, yläkoululaisista 6 %. Missä välissä Setan muunsukupuoliset ennättäisivät potkia ja hakata tytöistä ja pojista kaltaisiaan, joista Hra Kirahvikaan ei ota selvää mitä ne ovat? Toivoisinkin, että tuollaisilla huolimattomilla sanavalinnoilla – kuten painostaa – ei jatkossa tärveltäisi tätä hyvin alkanutta asiakeskustelua.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hiha - helmikuu 10, 2023, 17:05:45
Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 09, 2023, 19:16:00
Lastenoikeuksien rikkominen on sitä, jos SETA sun muut painostavat sukupuolenvaihtotragediaa jopa alaikäisille, kuten tekevät.

Toope on tempautunut mukaan yleiseen liioittelevaan kielenkäyttöön. Oman agendan mainostamista voi sanoa propagoinniksi, tuputtamiseksi, suoltamiseksi jne. Mutta painostaminen vaatii, että uhrista on jonkinlainen ote, jolla tämä saadaan tekemään valintoja joita hän ei muuten tekisi. Lisäksi kannattaa huomioida, että markkinat ovat aika kyllästetyt. Alakoululaisista 8 % kiusataan viikoittain, yläkoululaisista 6 %. Missä välissä Setan muunsukupuoliset ennättäisivät potkia ja hakata tytöistä ja pojista kaltaisiaan, joista Hra Kirahvikaan ei ota selvää mitä ne ovat? Toivoisinkin, että tuollaisilla huolimattomilla sanavalinnoilla – kuten painostaa – ei jatkossa tärveltäisi tätä hyvin alkanutta asiakeskustelua.
Nyyh, sanoin väärin = kiusausta... Paaskat. Puhutaan asioista oikeilla nimillä.
Lapsia pitää suojella aikuisten oikuilta. Yhdellekään alle 18-vuotiaalle ei saa tehdä mitään kirurgisia/lääkinnällisiä/lääketieteellisiä operaatioita sukupuoleen vaikuttaen, koska kyseessä on hyväksikäyttö. Tämä on aivan selkeä lastensuojelukysymys.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009348478.html
Lainaa"Nuori kokeilee erilaisia identiteettejä ja on suggestioaltis. Yhdessä tilanteessa hän kokee olevansa yhtä ja toisessa toista. Se on nuoruusiässä normaalia."
Hän muistuttaa, että nuoret ovat aina ilmaisseet erilaisia identiteettejä ja ryhmään kuulumista esimerkiksi pukeutumisella, kampauksilla ja kielellä.
Jos he haluavat käyttää toisen sukupuolen tunnusmerkkejä, sitä ei ole mitään syytä hillitä mutta ei vahvistaakaan.
"Nuoruuden kehitystehtäviä ei edistä se, että nuoren itseilmaisua tuetaan ja ohjataan ulkopuolelta", Kaltiala sanoo.
Ympäristön ei myöskään pitäisi sitoutua identiteettikokeiluihin tavalla, joka saattaa tehdä suunnan myöhemmän muuttamisen ahdistavaksi..."
Kokemus erisukupuolisuudesta menee kasvaessa ohi useimmilla. Siihen ei ole tarvetta puuttua lääketieteen keinoin, vaan ainoastaan psykiatrisin keinoin, jos tarvetta on.

Toope

Älkää tukeko puoskarointia alaikäisille, kuten SETA haluaa.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 10, 2023, 23:22:52
Lapsia pitää suojella aikuisten oikuilta. Yhdellekään alle 18-vuotiaalle ei saa tehdä mitään kirurgisia/lääkinnällisiä/lääketieteellisiä operaatioita sukupuoleen vaikuttaen, koska kyseessä on hyväksikäyttö. Tämä on aivan selkeä lastensuojelukysymys.

Leikataan terveitä vauvoja vai korjataan epämuodostumia?

Oho! Toopen rapean kuoren alta löytyy pehmeä ja lämmin sydän. Olen täysin samaa mieltä. Intersukupuolisia vauvoja ja lapsia ei saa leikellä muottiin. Odotetaan, että ihminen itse on kypsä kertomaan sukupuolensa. Kukaan toinen ei ole pätevä tekemään päätöstä eli arvaamaan asianlaitaa joidenkin ulkoisten tekijöiden perusteella. Olen ylpeä puhtaasta ihmisyydestä, jota Toope osoitat tässä kysymyksessä.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hiha - helmikuu 11, 2023, 12:28:02
Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 10, 2023, 23:22:52
Lapsia pitää suojella aikuisten oikuilta. Yhdellekään alle 18-vuotiaalle ei saa tehdä mitään kirurgisia/lääkinnällisiä/lääketieteellisiä operaatioita sukupuoleen vaikuttaen, koska kyseessä on hyväksikäyttö. Tämä on aivan selkeä lastensuojelukysymys.

Leikataan terveitä vauvoja vai korjataan epämuodostumia?

Oho! Toopen rapean kuoren alta löytyy pehmeä ja lämmin sydän. Olen täysin samaa mieltä. Intersukupuolisia vauvoja ja lapsia ei saa leikellä muottiin. Odotetaan, että ihminen itse on kypsä kertomaan sukupuolensa. Kukaan toinen ei ole pätevä tekemään päätöstä eli arvaamaan asianlaitaa joidenkin ulkoisten tekijöiden perusteella. Olen ylpeä puhtaasta ihmisyydestä, jota Toope osoitat tässä kysymyksessä.
Oman kantani olen ilmaissut, olkoot muut mitä mieltä tahansa. Vasta aikuisina noihin sukupuolenvaihdosprosesseihin, jos ei psykoterapia tms. hoito ole tehonnut.