Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalivähemmistöt ja muunsukupuoliset

Aloittaja Gingston, helmikuu 13, 2019, 15:43:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 16, 2023, 22:52:19
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d1219b5d-29fd-4a72-96bc-cd620c1eb852

Espanjan uusi translaki.
Typeryyttä, nuo kuukautislaitkin.
Lasten altistaminen sukupuolenvaihdoshoitoihin on lasten hyväksikäyttöä, ei heidän auttamista.
Hullu maailma!

Norma Bates

Kuukautiset voivat aiheuttaa pahimmillaan sellaiset kivut että nainen makaa lattialla vatsaansa pidellen. Itse en ole ihan tuollaista kokenut, mutta juttua kuullut. Eipä se työpanos sitten kummoinen liene. Jotkut voivat kärsiä runsaista vuodoista, ja kaikissa duuneissa ei juosta vessassa tunnin välein. Jos asiakaspalveluammatti, tuskinpa se olisi asiakkaista kauhean ratkiriemukasta nähdä kun asiakaspalvelijan hameenpersauksiin muodostuu verinen läntti.

Olin vuosia särkylääkkeittä, koska olen allerginen tulehduskipulääkkeille, ja parasetamolistakin tuntui tulevan vatsakipuja. Lähinnä purin hammasta ja meinasin seota. Noh, koska olen jokatapauksessa tunnettu ja paatunut runkkari, voin tietysti mainita että hoidin kipuja onanoinnilla. Mutta aika lyhyt se aika oli jonka kipu malttoi olla pois. Nykyään otan paraa, vaikka tiedänkin että myöhemmin se kostautuu ja sitten kuluu taas kaikenlaista happolääkettä yhtenä metelinä (kuten nytkin).

1990-luvulla minulle silloinen naispuolinen pomo kehtasi pitää puhuttelun että olen liikaa töistä pois, ja arvuutteli ääneen että "et varmaankaan ole kuukautisten takia pois, kun olet vain joka toinen kuukausi". Minulla oli silloin 60-päiväinen kierto, mutta kyllä ne oli muita vaivoja jotka minua pitivät siitä paskaduunista pois. Agenda kumminkin oli sellainen että kuukautisten takia ei saa olla pois. Vaikka siellä olisi pyörtynyt kivusta kesken päivän, niin ei. Minua ei millään tavalla haittaa jos jossain toisessa maassa ollaan edes tässä asiassa ymmärtävämpiä.

***

Jos kysymys olisi ollut Brittein maasta, tuollaisen kuukautisvapaan kohdalla transsukupuoliset olisivat aloittaneet pitkän ja hartaan ulvonnan kuinka se loukkaa transnaisia että he eivät voi mitään kuukautisvapaita pitää. Tai ehkä heille olisi myönnetty vapaata fantasiakuukautisten viettoa varten. Tosin tämä nyt kuulostaisi enempi joltain Ruotsilta jo.

Hippi

Suomessahan useimmissa työpaikoissa voi omalla ilmoituksellaan olla sen pahimman päivän tai kaksikin poissa eikä palkkaan kosketa, joten Suomessa tuollainen laissa luvattu kuukautisvapaa olisi jokseenkin tarpeeton. Eikä tuo mikään uusi juttu ole, sillä yksi työkaverini poti tosipahoja kuukautiskipuja ja joutui olemaan poissa niiden vuoksi. Tuolloin elettiin jotain 70/80 lukujen vaihdetta enkä usko, että tilanne tuossa suhteessa on huonompaan mennyt. Voi olla, että työterveydessä kysellään säännöllisiä poissaoloja, mutta varmasti selitys nykyisin on yhtä pätevä kuin vuosikymmeniä sitten.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

^ Meillä ei olisi saanut olla. Näin käsitin. Asenne oli se että kuukautiskipuihin otetaan särkylääkettä ja piste. Joitakin vuosia pystyinkin ottamaan Buranaa yms., mutta sitten allergisoiduin aspiriinijohdonnaisille, joten parhaat kk-kipulääkkeet ovat minulta verbotten.

Norma Bates


Toope

Rowlinghan on täysin oikeassa trans-kritiikissään. Se on sirkusta, ei rationalismia.

Toope

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009400291.html
Seksityöläinen ei ole välttämättä "uhri", jotkut tekevät hommaa vapaaehtoisesti:
Lainaa– En yhtään tiennyt tai osannut kuvitella, millaista seksityö oikeassa elämässä on. Se oli kutkuttava tunne. Seksityö tuntui eräänlaiselta mystiseltä ja kielletyltä hedelmältä.
Lainaa– Ennätykseni taisi olla 20 asiakasta viikossa. Nautin niin siitä tunteesta, kun näin, miten paljon minua halutaan.
Ei ole uhri = oma tietoinen valinta. Katuu nykyään, mutta oma itseaiheutettu moka. Huoruus oli valinta, ei pakotettu, hänen kohdallaan.

Norma Bates

Samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, seksityöntekijä saa edes maksun ääliöiden sietämisestä. Mutta ei se palkka mitenkään kompensoi sitä uhkaa terveydelle, mitä työ pitää sisällään.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 17, 2023, 22:21:38
Samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, seksityöntekijä saa edes maksun ääliöiden sietämisestä. Mutta ei se palkka mitenkään kompensoi sitä uhkaa terveydelle, mitä työ pitää sisällään.
Useimmat miehet tuskin ovat kusipäitä naisia kohtaan. Useimmat prostituoituja käyttävistäkään tuskin ovat.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 17, 2023, 22:56:52
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 17, 2023, 22:21:38
Samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, seksityöntekijä saa edes maksun ääliöiden sietämisestä. Mutta ei se palkka mitenkään kompensoi sitä uhkaa terveydelle, mitä työ pitää sisällään.
Useimmat miehet tuskin ovat kusipäitä naisia kohtaan. Useimmat prostituoituja käyttävistäkään tuskin ovat.

Olen lukenut että elämässä ihmisellä pitää olla viisi hyvää kokemusta jokaista huonoa yhtä kokemusta kohti, että elämä tuntuu tasapainoiselta, eikä ihminen masennu. Tai jotain tämmöistä. Ehkä jokaista ilkeää miestä kohti pitää sitten olla viisi hyvää miestä. Mutta kuka ehtii kerätä moisen lössin mieskokemuksia, jos ei jaksa käydä treffeillä alvariinsa? Sinä vuonna kun itse kohtasin ikävän tyypin, en tavannut muita miehiä lainkaan. Eli jos tapaa vain miehen per vuosi, niin sitten se on sitäkin tärkeämpää että hän olisi ok tyyppi. (Ja on niitä ollut semmoisiakin vuosia joina en ole tavannut ketään, ja vuosia että olen tavannut, mutta en ole harjoittanut seksiä. Esim. "huippuvuonna" 2018 tapasin kahdeksan miestä, mutta en yhtynyt heistä kehenkään.)

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 17, 2023, 22:21:38
Samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, seksityöntekijä saa edes maksun ääliöiden sietämisestä. Mutta ei se palkka mitenkään kompensoi sitä uhkaa terveydelle, mitä työ pitää sisällään.
Kaikki miehet ovat kusipäitä ketä tahansa naista kohtaan? Vieläpä samanlaisia kusipäitä?
Raiskaajia? Hakkaajia? Ääliöitä? Mitä muuta?

Oletko varma että haluat deittailla miehiä?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 18, 2023, 22:55:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 17, 2023, 22:21:38
Samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, seksityöntekijä saa edes maksun ääliöiden sietämisestä. Mutta ei se palkka mitenkään kompensoi sitä uhkaa terveydelle, mitä työ pitää sisällään.
Kaikki miehet ovat kusipäitä ketä tahansa naista kohtaan? Vieläpä samanlaisia kusipäitä?
Raiskaajia? Hakkaajia? Ääliöitä? Mitä muuta?

Oletko varma että haluat deittailla miehiä?

Koska kaikki hyvät miehet ovat varattuja, lähinnä voi odottaa että jollekin hyvälle miehelle tulee ero kusipää-ämmästä. Sellaisen kimppuun pitäisi mennä kuin sika limppuun.

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 18, 2023, 23:12:13

Koska kaikki hyvät miehet ovat varattuja, lähinnä voi odottaa että jollekin hyvälle miehelle tulee ero kusipää-ämmästä. Sellaisen kimppuun pitäisi mennä kuin sika limppuun.

Njoo. Onhan työmarkkinoillakin töissä olevalla etulyöntiasema työttömään nähden, vaikka olisivat muilla mittareilla aivan samanlaisia. Miksei sitten pariutumismarkkinoilla?

Mutta kokeeko Norma olevansa hyvä nainen? Vai ovatko kaikki hyvät naisetkin varattuja?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 18, 2023, 23:19:01
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 18, 2023, 23:12:13

Koska kaikki hyvät miehet ovat varattuja, lähinnä voi odottaa että jollekin hyvälle miehelle tulee ero kusipää-ämmästä. Sellaisen kimppuun pitäisi mennä kuin sika limppuun.

Njoo. Onhan työmarkkinoillakin töissä olevalla etulyöntiasema työttömään nähden, vaikka olisivat muilla mittareilla aivan samanlaisia. Miksei sitten pariutumismarkkinoilla?

Mutta kokeeko Norma olevansa hyvä nainen? Vai ovatko kaikki hyvät naisetkin varattuja?

Olen vuosi vuodelta paskempi.