Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalivähemmistöt ja muunsukupuoliset

Aloittaja Gingston, helmikuu 13, 2019, 15:43:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 18, 2023, 23:12:13
Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 18, 2023, 22:55:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 17, 2023, 22:21:38
Samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, seksityöntekijä saa edes maksun ääliöiden sietämisestä. Mutta ei se palkka mitenkään kompensoi sitä uhkaa terveydelle, mitä työ pitää sisällään.
Kaikki miehet ovat kusipäitä ketä tahansa naista kohtaan? Vieläpä samanlaisia kusipäitä?
Raiskaajia? Hakkaajia? Ääliöitä? Mitä muuta?

Oletko varma että haluat deittailla miehiä?

Koska kaikki hyvät miehet ovat varattuja, lähinnä voi odottaa että jollekin hyvälle miehelle tulee ero kusipää-ämmästä. Sellaisen kimppuun pitäisi mennä kuin sika limppuun.
Kaikki hyvätkin miehet ovat miehiä.
Jos samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, niin hyvät miehet ovat samanlaisia kusipäitä ketä tahansa naista kohtaan kuin huonot miehet.

Aave

Lyhyeksi jäänyt somekeskustelu toisaalla:

- ...Miten voi pilkata seksuaalivähemmistöjä vielä vuonna 2023? Onko kivaa?!
- Helposti. On!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 19, 2023, 00:14:18
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 18, 2023, 23:12:13
Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 18, 2023, 22:55:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 17, 2023, 22:21:38
Samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, seksityöntekijä saa edes maksun ääliöiden sietämisestä. Mutta ei se palkka mitenkään kompensoi sitä uhkaa terveydelle, mitä työ pitää sisällään.
Kaikki miehet ovat kusipäitä ketä tahansa naista kohtaan? Vieläpä samanlaisia kusipäitä?
Raiskaajia? Hakkaajia? Ääliöitä? Mitä muuta?

Oletko varma että haluat deittailla miehiä?

Koska kaikki hyvät miehet ovat varattuja, lähinnä voi odottaa että jollekin hyvälle miehelle tulee ero kusipää-ämmästä. Sellaisen kimppuun pitäisi mennä kuin sika limppuun.
Kaikki hyvätkin miehet ovat miehiä.
Jos samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, niin hyvät miehet ovat samanlaisia kusipäitä ketä tahansa naista kohtaan kuin huonot miehet.

Aika usein voi todeta että my brain hurts, kun sun juttuja lukee. Kiertelet ja kääntelet ylt ja ympäri. Toivottavasti et tee tiedettä samalla tavalla. Mutta enivei, jos nyt otetaan vaikka omenapuu, niin osa omenoista on mätiä ja osa terveitä. Kaikki ne ovat kuitenkin omenoita. Jos sulle on pääasia että ne ovat omenoita kaikki tyynni, ja hälläväliä että osa on mätiä ja osa ok, niin sitten ilmeisesti syöt iloisesti mätiä omenoita, koska mitä välii.

Osa omenoista siis mätiä. Ja lopulta ovat kaikki omenat pilalla, kunhan varttuvat tarpeeksi vanhoiksi.

Sama se tuntuu olevan parinhaussakin. Osa on pilalla jo valmiiksi, ja osa menee pilalle kun parasta ennen -päiväys ohittuu.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2023, 08:15:33
Lyhyeksi jäänyt somekeskustelu toisaalla:

- ...Miten voi pilkata seksuaalivähemmistöjä vielä vuonna 2023? Onko kivaa?!
- Helposti. On!

Itseasiassa nykyäänhän olisi oikein koomikoiden kemut, koska loukkaantumista esiintyy niin helvetisti, että pilkkaamistakin on erinomaisen helppo harjoittaa. Sitä rääkynää vain ei sitten välttämättä jaksa Erkkikään, mikä sessiosta seuraa. Tai ainakin ensimmäiseksi pitäisi jättäytyä somesta pois, jos aikoo estottoman koomikon uralle.

a4

#454
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 19, 2023, 11:52:39
Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 19, 2023, 00:14:18
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 18, 2023, 23:12:13
Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 18, 2023, 22:55:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 17, 2023, 22:21:38
Samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, seksityöntekijä saa edes maksun ääliöiden sietämisestä. Mutta ei se palkka mitenkään kompensoi sitä uhkaa terveydelle, mitä työ pitää sisällään.
Kaikki miehet ovat kusipäitä ketä tahansa naista kohtaan? Vieläpä samanlaisia kusipäitä?
Raiskaajia? Hakkaajia? Ääliöitä? Mitä muuta?

Oletko varma että haluat deittailla miehiä?

Koska kaikki hyvät miehet ovat varattuja, lähinnä voi odottaa että jollekin hyvälle miehelle tulee ero kusipää-ämmästä. Sellaisen kimppuun pitäisi mennä kuin sika limppuun.
Kaikki hyvätkin miehet ovat miehiä.
Jos samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan, niin hyvät miehet ovat samanlaisia kusipäitä ketä tahansa naista kohtaan kuin huonot miehet.

Aika usein voi todeta että my brain hurts, kun sun juttuja lukee. Kiertelet ja kääntelet ylt ja ympäri. Toivottavasti et tee tiedettä samalla tavalla. Mutta enivei, jos nyt otetaan vaikka omenapuu, niin osa omenoista on mätiä ja osa terveitä. Kaikki ne ovat kuitenkin omenoita. Jos sulle on pääasia että ne ovat omenoita kaikki tyynni, ja hälläväliä että osa on mätiä ja osa ok, niin sitten ilmeisesti syöt iloisesti mätiä omenoita, koska mitä välii.

Osa omenoista siis mätiä. Ja lopulta ovat kaikki omenat pilalla, kunhan varttuvat tarpeeksi vanhoiksi.

Sama se tuntuu olevan parinhaussakin. Osa on pilalla jo valmiiksi, ja osa menee pilalle kun parasta ennen -päiväys ohittuu.
Yritän ilmaista asian selkeämmin:
Jos jotkut naiset ovat kusipäitä niin ovatko naiset kusipäitä?
Tai jos jotkut naiset haluavat pukeutua burkhaan niin haluavatko naiset pukeutua Burkhaan?
Haluatko sinä pukeutua burkhaan?

Spoiler: Pointtini oli nostaa esiin virheellisen yleistämisen ongelmallisuutta.

Tuossa lähtöoletukseni oli ettet tarkoittanut ristiriitaisesti että kaikki miehet ovat kusipäitä eli että hyvätkin miehet ovat kusipäitä.
Ellet sitten tarkoita että hyvätkin miehet saavat olla kusipäitä ketä tahansa naista kohtaan. Jolloin hyvien miesten kusipäisyys ei olisi ristiriitaista, mutta silloin kusipäisyyskään ei olisi huono ominaisuus miehessä.
Toisaalta sanoit myös että lopulta ovat kaikki omenat pilalla, kunhan varttuvat tarpeeksi vanhoiksi , jolloin lause samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan voidaan tulkita myös niin että todella tarkoitat että kaikki miehet ovat kusipäitä koska hyvätkin miehet pilaantuvat vanhetessaan kusipäiksi.

Tarkennuksena vielä että tällä kaikella yritin vain ymmärtää lausetta samanlaisia kusipäitä miehet ovat ketä tahansa naista kohtaan.

a4

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2023, 08:15:33
Lyhyeksi jäänyt somekeskustelu toisaalla:

- ...Miten voi pilkata seksuaalivähemmistöjä vielä vuonna 2023? Onko kivaa?!
- Helposti. On!
Pilkkaaminen on aikuismaista, tyylikästä, sivistynyttä ja sydämen viisautta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 19, 2023, 20:26:46
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2023, 08:15:33
Lyhyeksi jäänyt somekeskustelu toisaalla:

- ...Miten voi pilkata seksuaalivähemmistöjä vielä vuonna 2023? Onko kivaa?!
- Helposti. On!
Pilkkaaminen on aikuismaista, tyylikästä, sivistynyttä ja sydämen viisautta.

Silloinkin kun pilkkaaja on 50 v ja pilkattu 5 v?

a4

^
Kyllä. Erityisen aikuismaista ja sankarillista. Onko sinulla mielessä jokin yksittäinen tapaus josta haluaisit kertoa?

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 19, 2023, 20:26:46
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2023, 08:15:33
Lyhyeksi jäänyt somekeskustelu toisaalla:

- ...Miten voi pilkata seksuaalivähemmistöjä vielä vuonna 2023? Onko kivaa?!
- Helposti. On!
Pilkkaaminen on aikuismaista, tyylikästä, sivistynyttä ja sydämen viisautta.

Minä luulin, että tuolla pyrittiin tukemaan Norman käsitystä. Siis sitä, että jopa omasta mielestään ainakin aivan erinomaiset, tavoittelemisen arvoiset miehet kuitenkin ovat kusipäitä.

Mitenkään muuten kun on vaikeaa ymmärtää iloa, joka syntyy siitä, että pilkkaa vähemmistöjä tai siitä, että oma tiedostaminen ei ole kehittynyt mihinkään vaikka vuosisadat ja jopa -tuhannet vaihtuvat.

T: Xante

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 20, 2023, 07:30:46
^
Kyllä. Erityisen aikuismaista ja sankarillista. Onko sinulla mielessä jokin yksittäinen tapaus josta haluaisit kertoa?

Ei noin nuoresta. Peruskoulussani yksi miesopettaja otti yhden poikaoppilaan hampaisiinsa ja mäkätti ja vittuili tälle minkä ehti. Olisikohan ollut jonkinlaisesta piilohomoudesta kyse. Itse olin varmaan sikäli kiltin näköinen, että vain yksi ainoa opettaja kehtasi alkaa minua ivaamaan. Muutoin sen pilkkaamisen hoitivat muut oppilaat.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 20, 2023, 09:39:31
Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 19, 2023, 20:26:46
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2023, 08:15:33
Lyhyeksi jäänyt somekeskustelu toisaalla:

- ...Miten voi pilkata seksuaalivähemmistöjä vielä vuonna 2023? Onko kivaa?!
- Helposti. On!
Pilkkaaminen on aikuismaista, tyylikästä, sivistynyttä ja sydämen viisautta.

Minä luulin, että tuolla pyrittiin tukemaan Norman käsitystä. Siis sitä, että jopa omasta mielestään ainakin aivan erinomaiset, tavoittelemisen arvoiset miehet kuitenkin ovat kusipäitä.

Mitenkään muuten kun on vaikeaa ymmärtää iloa, joka syntyy siitä, että pilkkaa vähemmistöjä tai siitä, että oma tiedostaminen ei ole kehittynyt mihinkään vaikka vuosisadat ja jopa -tuhannet vaihtuvat.

T: Xante

Jos nyt minua tarkoitat tuolla ilolla ja pilkkaamisella, niin esim. muslimimiehet todellakaan eivät ole maailmassa mikään vähemmistö. Ja jos et ole sattunut huomaamaan, pilkkaan pahantekijöitä. Jos sinun mielestäsi raiskaajia, pahoinpitelijöitä yms. tapauksia pitäisi silitellä ja paapoa, niin ihmettelen kyllä vaan että miksi.

Joillakuilla on tosi suuri vimma antaa islamille synninpäästö. Mutta hedelmistään puu tunnetaan, sanoi Jessekin. Jos samantapaista käytöstä havaitaan toistuvasti saman uskontokunnan piirissä ympäri maailmaa, niin mikä muu siinä sitten olisi yhteisenä tekijänä, kuin se uskonto? Islamilaisessa Somaliassa lähes kaikki naiset silvotaan. Islamilaisessa Indonesiassa tyttövauvat saatetaan "käsitellä" valmiiksi paketiksi jo sairaalassa, halusi äiti tai ei. Näin ainakin vuosia sitten lukemani engl.kielisen uutisen mukaan. Tietysti toivon että tilanne on jo muuttunut, mutta tuskinpa vain, kun Indonesiassa on yhä sitäkin kyttäystä että ovatko eri sukupuolet keskenään tekemisissä vaikkapa puistoissa keskellä yötä. Onhan se aika erikoista että on maita joissa heterokin käytös on jotain niin saatanallista että siitä pitää rangaista.

Olet varmaankin sitä mieltä että jos "pilkkaan muslimeita", siinä kärsii viattomatkin. Kaippa minun pitäisi aina luetella litania että minkä sortin muslimit ovat sen pilkan ansainneet. No ne tietysti jotka eivät voi sallia minkäänlaisia oikeuksia ja vapauksia läheisilleen ja kaukaisilleen, ja kajoavat toisen ihmisen kehoon. Jälkimmäisestähän minä olen vuosia mäkättänyt. Voihan se mäkättäminen venyä vuosisataiseksikin, saa nähdä.

Ihmiset tartuttavat itsestään pahuutensa uskontoihin, ja uskonnot tartuttavat pahuuden ihmisiin. Aika vaikea siinä on sitten munastella ja kanastella että mistä se kaikki alkoi.

Mutta jos "pilkkaan" seksuaalivähemmistöjä, niin se johtuu siitä että minusta kehittyi homoemo ja olin seksuaalivähemmistöjen puolella. Kunnes sitten koko touhu meni aivan överiksi. Öpaut semmoisilla seikoilla kuin että transnaiset (olisiko ollut Briteissä) vaativat että naisten kuukautissidepakettiin ei saa laittaa Venuksen symbolia, koska ko. symbolia ei saa omia bionaisille, eli verta vuotaville naisille. Minun puolestani transnaiset saisivat ihan vapaasti itse omia itselleen koko vuotamisen, kun itse olen sitä kurkkuani myöten täynnä. En tiedä miten kuvailisin turhautumistani äänekkäiden muunsukupuolisten kohdalla. Eräällä toisella foorumilla jo aikoinaan puhuin muistaakseni karnevaalihomoudesta? Siitä että asiasta aletaan tekemään suuri numero.

Minut on kai kasvatettu sillä tavalla että ei saa pitää suurta ääntä itsestään. Ja jotenkin sitä arvostaa sellaista vaatimattomuutta, että ihminen ei ole joku kävelevä show. Nyt kun sitten tässä on erinäisiä vuosia seksuaalivähemmistöjen edustajat pomppineet turuilla ja toreilla, ja heistä kirjoitetaan jatkuvasti mediassa, niin tuleehan siinä jotenkin semmoinen olo että ei vaan jaksaisi tätä sirkusta enää. Miksei voida vaan elää kaikessa rauhassa, vaan jonkun porukan asiaa ja agendaa pitää survoa kurkusta väkisin alas?

Kuten nyt tämäkin että kouluissa pitäisi alkaa pyörittelemään jotain Setan laatimaa opintoainesta, vai miten se homma nyt meni. Eikö Setalla voisi olla koulussa vaikka joku kerho, johon kaikki asiasta kiinnostuneet menisivät? Miksi jokaikistä oppilasta pitäisi kiinnostaa sukupuolten laaja kirjo, jos itse on jo ehtinyt saada päähänsä että minäpä se olenkin ihan samaa sukupuolta kuin syntymässäni saamani kehoni? (Tai toista - ylipäätään on jo varma asiastaan.) Kyllähän tässä tulee vähän mieleen että nämä muunsukupuolisuudet tai seksuaalisuuden ja sukupuolien kirjo ovat uusi uskonto.

Minun aikoinani kouluissa ramppasivat kaikenlaiset lähetyssaarnaajat lässyttämässä. Yksikin ukko alkoi höpöttää meille liikuntaluokkaan paimennetuille oppilaille että on se niin kamalaa kun nuoret tytöt hokevat vittua, omaa sukupuolielintään. Minä en siihen aikaan vielä kiroillut. Ihmettelin vain että mitä ihmeen sukupuolielintä. Kun ei se "vittu" vaan semmoiselta tuntunut. Pojille sillä miehellä ei tainnut olla mitään sanottavaa. Eli siinä se valkoinen heteromies sitten saarnasi naisoletetuille.  ;D

Oli miten oli, kaikenlaiset saarnat ja agendat pitäisi pitää kouluista pois, ja kouluissa opittaisiin niitä juttuja joita esim. jäsen a4 arvostaa. Koska semmoisessa on jotain järkeäkin. Politiikka tapahtukoon jossain muualla. Ja uskonnot.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 20, 2023, 10:34:36
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - helmikuu 20, 2023, 09:39:31
Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 19, 2023, 20:26:46
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2023, 08:15:33
Lyhyeksi jäänyt somekeskustelu toisaalla:

- ...Miten voi pilkata seksuaalivähemmistöjä vielä vuonna 2023? Onko kivaa?!
- Helposti. On!
Pilkkaaminen on aikuismaista, tyylikästä, sivistynyttä ja sydämen viisautta.

Minä luulin, että tuolla pyrittiin tukemaan Norman käsitystä. Siis sitä, että jopa omasta mielestään ainakin aivan erinomaiset, tavoittelemisen arvoiset miehet kuitenkin ovat kusipäitä.

Mitenkään muuten kun on vaikeaa ymmärtää iloa, joka syntyy siitä, että pilkkaa vähemmistöjä tai siitä, että oma tiedostaminen ei ole kehittynyt mihinkään vaikka vuosisadat ja jopa -tuhannet vaihtuvat.

T: Xante

Jos nyt minua tarkoitat tuolla ilolla ja pilkkaamisella, niin esim. muslimimiehet todellakaan eivät ole maailmassa mikään vähemmistö.

En tarkoita, vaan Aavetta, joka tulee kerskumaan, miten kivaa tänäänKIN vielä on pilkata seksuaalivähemmistöjä. Minusta se vain on osoitus siitä, että kyllähän niitä kusipäisiä miehiä löytyy ja löytyy heidänkin joukosta, jotka itse pitävät itseään suuremmoisena lahjana paitsi naisille, koko ihmiskunnalle.

Joten sikäli taas menee hyvää tarkoittava saarnasi minun kohdallani hukkaan.

T: Xante

Norma Bates

Okei, samapa tuo. On joku kirjoitusripuli vaihteeksi, ollut tässä jo jonkin aikaa.  ;D

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 20, 2023, 11:00:11
Okei, samapa tuo. On joku kirjoitusripuli vaihteeksi, ollut tässä jo jonkin aikaa.  ;D

Siitäkö lähtien, kun Norma Bates oppi kirjoittamaan?

(Kunhan vitsailin. Kyllä minäkin olen innokas kirjoittelija, mutta minulle ei vain ole suotu nopean virheettömän kirjoittamisen armolahjaa. NB on aivan ilmiömäinen. En tiedä ketään toista yhtä nopeaa tekstin tuottajaa - ja vielä järkevän ja virheettömän tekstin.)

Ruben Stillerin haastateltavana oli sukupuoli-identiteetteihin ja hoitoihin erikoistunut lääkäri. Keskustelussa pohdittiin sitä, onko seksuaali-identiteettiongelma ehkä osittain jonkinlainen muoti-ilmiö, kun se on niin kovasti yleistynyt, vaikka mitään biologista syytä yleistymiselle ei ole havaittu. Odotusten vastaisesti nykyisin on paljon tyttöjä, jotka kokevat olevansa poikia. Tähänkään ei tiedetä syytä.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-64596424

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 20, 2023, 11:32:11
Ruben Stillerin haastateltavana oli sukupuoli-identiteetteihin ja hoitoihin erikoistunut lääkäri. Keskustelussa pohdittiin sitä, onko seksuaali-identiteettiongelma ehkä osittain jonkinlainen muoti-ilmiö, kun se on niin kovasti yleistynyt, vaikka mitään biologista syytä yleistymiselle ei ole havaittu. Odotusten vastaisesti nykyisin on paljon tyttöjä, jotka kokevat olevansa poikia. Tähänkään ei tiedetä syytä.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-64596424

Jos kyse on vain muoti-ilmiöstä, on kai aika oletettavaa, että tytöt haluavat olla poikia, koska poikuus edustaa villeyttä, vapautta ja oikeutta näihin asioihin, reiluutta, kestävyyttä, loogisuutta ja järkevyyttä.

Tyttöys edustaa prinsessamaisuutta, nössöyttä, kympin kiltteyttä, epäloogisuutta, autolla ajamisen osaamattomuutta, avuttomuutta, vahingoittuvuutta, ymmärtämättömyyttä esim. taloudesta.

Noin alkajaisiksi. Ja yllättävästi edelleen.

T: Xante