Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalivähemmistöt ja muunsukupuoliset

Aloittaja Gingston, helmikuu 13, 2019, 15:43:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xantippa

#705
^

Ja siis näin ollen yhteiskunnalta on oikea reaktio tuomita moisesta toiminnasta ihminen kahdeksi vuodeksi vankilaan hyvin tietäen, että kohtaa siellä todennäköisesti erittäin julmaa väkivaltaa kaikilla tavoilla, joilla ihmiselle voidaan väkivaltaa tehdä?

T: Xante

Muoksis: muutoinkin hiemankaan sosiologiaa tunteva kyllä tietää, että jos ihminen ajetaan ja ahdistetaan marginaaliin, käyttäytyminen on väistämättä "epätervettä". Toisin sanoen suomeksi: ellei ihmisellä ole muita mahdollisuuksia seksuaalisiin kontakteihin kuin anonyymina, henkilöllisyytensä salaten, tietoisena siitä, että sitä auvoisaa, tervettä ja normaalia parisuhdetta on aivan turha koko elinikänänsä haaveilla, äkkiä sitä ollaan tilanteessa, että paneskellaan missä voidaan, puistoissa ja yökerhoissa tai hämärissä asunnoissa.

Socrates

#706
Lainaus käyttäjältä: Hiha - toukokuu 25, 2023, 15:51:25

Kokonaisuutena jos esitetään Keskisarjan kysymys – vainosivatko suomalaiset satoja vuosia homonkiilto silmissään sukupuolivähemmistöjä – niin vastaus todella on: Eivät vainonneet. Ei heitä kiinnostanut asia niin paljon.

Tämä. Entisaikana elämä oli valtaväestöllä niin tavattoman kovaa ja usein myös lyhyt, ettei ollut kiinnostusta ottaa mitään kantaa mahdolliseen homoslesbosteluun. Elämä pyöri sadon ja talvesta ja kulkutaudeista hengissä selviämisen ympärillä, kun taas nykyään kaikki pyörii navan alla.

Toki kirkonmiehet saattoivat lietsoa homovihaa, mutta kun heilläkin oli niin paljon muuta tuomittavaa, että se tuskin tarttui kovin hyvin ihmisiin, joille koko asia oli outo ja marginaalinen.

Aateliset ja kuninkaalliset taas rietastelivat ja homoslesbostelivat itse, niin ei ollut kiinnostusta vainota muita samasta mitä teki itse.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Socrates - toukokuu 25, 2023, 18:21:16
Aateliset ja kuninkaalliset taas rietastelivat ja homoslesbostelivat itse, niin ei ollut kiinnostusta vainota muita samasta mitä teki itse.

Jos ei ole homolesbosteluun taipuvainen, niin ei paljoa nappaa sellaisista asioista keskusteleminen.

Koskee myös perspanoja. Ja pedofiliaa, eläimiinsekaantumista ja Eiffel-torniin rakastumista sekä vastaavia erikoistuneimpia suuntautumisia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Amore

Jos homoselun kriminalisoinnin aikana oltiin liikaa homostelua tuomitsevia, niin nykyaikana ollaan menty siihen, että "vähemmistöt ovat aina oikeassa" ja "enemmistö on aina paha". Tulos näkyy sukupuolihämmennyksen räjähtämisenä käsiin sekä mielenterveysongelmien jatkuvana kasvuna. Miten pääsätäisiin siihen, että on hyvä olla normaali keskitien kulkija ja että on arvokasta että yhteiskunnassa on selkeä heterotavisten enemmistö?
All you need is Love

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Amore - toukokuu 25, 2023, 19:15:00
Jos homoselun kriminalisoinnin aikana oltiin liikaa homostelua tuomitsevia, niin nykyaikana ollaan menty siihen, että "vähemmistöt ovat aina oikeassa" ja "enemmistö on aina paha". Tulos näkyy sukupuolihämmennyksen räjähtämisenä käsiin sekä mielenterveysongelmien jatkuvana kasvuna. Miten pääsätäisiin siihen, että on hyvä olla normaali keskitien kulkija ja että on arvokasta että yhteiskunnassa on selkeä heterotavisten enemmistö?

No aloitetaan siitä, että määritellään normaali keskitien kulkija. Omassa elämässäni sellainen on hyvässä, pitkässä parisuhteessa elävä ihminen, jolla on talous kunnossa ja hyviä ystäviä. Nämä ovat kaikki asioita, jotka ovat parhaiten turvaavat mielenterveyttä ja ylipäätään tasapainoa elämssä.

Sanoisin, että yhdenkin puuttuminen näistä altistaa ihmisen masennukselle ja ahdistukselle, vähintään. Parisuhde etenkin on tärkeä, koska holtiton heterostelukin on yhtä rietasta ja haitallista kuin homostelu.

T: Xante


Melodious Oaf

Siis kyllä kai perusheterolla saa olla näkemyksiä vaikka mistä.

Siinä vaan saattaa olla hyvä tiedostaa, että esimerkiksi mun sinänsä skarpilla isoisällä on hitosti aika kärjekkäitäkin näkemyksiä asioista, joissa sen tiedot perustuu aika nopeisiin päältäkatsoen tehtyihin arvioihin ohuen kokemuksen tai jopa kuulopuheen tai muun toisen käden tiedon varassa.

Sitten on joitain asioita joista mun isoisä todella ymmärtää paljon syvemmin koko elämänhistoriansa kautta ja joista on laajaa näkemystä. Niissä jutuissa hänen näkemyksensä eivät ole niin yleistäviä vaan aika täsmällisiä ja hän pystyy tosi hyvin suhteuttamaan kaikenlaiset muidenkin näkemykset ja kokemukset omiinsa.

Tollanen taipumus esittää tosi kärjekkäitä ja rajuja arvioita milloin mistäkin usein liittyy siihen, että ihminen kokee olevansa syrjässä tai aliarvostettu tai että hänen mielipiteillään ei ole tarpeeksi väliä.
     Esimerkiksi sen takia että alkaa olla aika vanha tai elää aika pienissä ympyröissä tai on aika vähän mitään mielenkiitoista elämässä tai... mitä nyt vaan, ja osa tästä nimenomaan pätee myös mun isoisään.

Eli siis perusheterolla voi aivan hyvin olla näkemyksiä vaikka mistä, mutta jos ne on tollasia mun isoisän tyylisiä räväkän kärjekkäitä yleisviisauksia, voi olla turha kuvitella, että niillä saa mitään arvostusta sellaisilta jotka sitten taas niistä asioista oikeasti tietää.

Mutta saahan sitä kantansa ilmaista ja ei siinä mitään.

Socrates

^ Mihin ihmeeseen viittaat tuolla? En ole havainnut tuollaisia viestejä.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Melodious Oaf

Toi mitä Amore esittää järkevänä, eli että katsot jotain kaikkea narsismin ja psykopatian kautta selostavan uskottavana ammattilaisena esiintyvän YouTube-videoita ja sen jälkeen analysoit valtavan laajasti itse muita ihmisiä ikään kuin kaikkien alojen asiantuntijana, on aika samaa tasoa kuin että lukis tollasia juttuja naistenlehdistä ja kertois niitä muille suurena viisautena.

Toi kaveri nimenomaan tekee rahaa sillä että se puhuu psykopatiasta ja narsismista medialle ja kaiken maailman täti-ihmisille, ja ne ihmiset jotka ton tyyppisten asioiden kanssa oikeasti työskentelee on jossain ihan muualla eikä tee tota mitä Vaknin tekee.

Mutta jokainen varmaan tekee tollasista asioista parhaaksi katsomiaan päätelmiä omien tarpeidensa ja kykyjensä mukaan.


Melodious Oaf

En jaksa lainata ja selostaa mihin kaikkeen viittaan. Luulin sen olevan tosi ilmeistä. Esimerkiksi Amoren komenttiin että heterolla ei saa olla mielipiteitä vähemmistöistä, vai miten se nyt oli. Ja osaan muutakin.

Amore

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - toukokuu 25, 2023, 20:11:43
Toi mitä Amore esittää järkevänä, eli että katsot jotain kaikkea narsismin ja psykopatian kautta selostavan uskottavana ammattilaisena esiintyvän YouTube-videoita ja sen jälkeen analysoit valtavan laajasti itse muita ihmisiä ikään kuin kaikkien alojen asiantuntijana, on aika samaa tasoa kuin että lukis tollasia juttuja naistenlehdistä ja kertois niitä muille suurena viisautena.

Toi kaveri nimenomaan tekee rahaa sillä että se puhuu psykopatiasta ja narsismista medialle ja kaiken maailman täti-ihmisille, ja ne ihmiset jotka ton tyyppisten asioiden kanssa oikeasti työskentelee on jossain ihan muualla eikä tee tota mitä Vaknin tekee.

Mutta jokainen varmaan tekee tollasista asioista parhaaksi katsomiaan päätelmiä omien tarpeidensa ja kykyjensä mukaan.

Suosittelen sinua tutustumaan mainitsemiini videokanaviin ennen kuin lähdet leimaamaan niiden sisältöä tai videoiden katsojia.
All you need is Love

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - toukokuu 25, 2023, 20:13:16
En jaksa lainata ja selostaa mihin kaikkeen viittaan. Luulin sen olevan tosi ilmeistä. Esimerkiksi Amoren komenttiin että heterolla ei saa olla mielipiteitä vähemmistöistä, vai miten se nyt oli. Ja osaan muutakin.

Minusta tuo ja osa muista Amoren jutuista oli täyttä asiaa. Sen myönnän, että narsismin vetäminen tähän videolinkkeineen ei ollut kovin hyvä veto.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Melodious Oaf

#716
Katsoin ensin Wikipediasta että kaveri oli reissannut vähän siellä sun täällä koettaen saada menestystä ja oli tuomittu kotimaassaan Isrelissa aikanaan arvopaperipetoksista.

Sillä näytti olevan yksi tollanen laaja teoria, jossa narsistista persoonallisuushäiriötä käsitellään ikään kuin post-traumaattisena stressitilana jota hoidetaan uudelleen-traumatisoimalla eli viemällä potilas tosi vihamieliseen ja häntä triggeröivään ympäristöön, ja tämän jälkeen kun potilas kohtaa jonkin käsittelemättömäksi jääneen ison kivun, voidaan tätä auttaa kehystämään narsismiin liittyviä ajatus- ja käytösmalleja uudestaan.

Se on ihan kiinnostava juttu ja en usko että täysin paskaa edes. Mutta musta sulla ei ole oikein valot päällä sen suhteen, että se myy tota konseptiaan koska se vetoaa ihmisiin ja tekee sillä rahaa. Mikä ei tietenkään sinänsä ole väärin.
     EDIT: Plus vielä Venäjä-dimensio ja se, että tällaista sisältöä tuutataan länsimaihin nimenomaan sieltä ylipäätään — ja nimenomaan nyt eli laajasti katsoen samaan aikaan, kun Putin on lähtenyt voimakkaammin edistämään tiettyjä geopoliittisia pyrkimyksiä kovemmin ja kovemmin keinoin

Mulla ainakin nousee hieman karvat pystyyn ihan sekunnin Wikipedia-vilkaisulla siitä, että tällanen omassa elämässään häikäilemättömästi toiminut kaveri yhtäkkiä asemoi itseään guruksi ja metodina on eräänlainen ihmisten rääkkääminen ja alistaminen jolla sitten sanotaan että heistä saadaan tehtyä kunnollisia ja ehjiä.

Sen sijaan että se vaan tekis tota hommaa kliinisesti ja kehittäis sitä, sen pääasiallinen fokus näyttäis olevan nettinäkyvyys ja tosta asiasta puhuminen mediassa, jolloin pääasiallinen yleisö ja se jolta ne rahat tulee on ihmiset jotka tykkää kauhistella sitä miten perseestä maailma on ja miten kaikki voikin johtua siitä että nykyään melkein kaikilla on yhtäkkiä narsistinen persoonallisuus — paitsi Vakninilla, heillä itsellään ja tietyillä kunnon ihmisillä.

Socrates

Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

a4

Lainaus käyttäjältä: Hiha - toukokuu 25, 2023, 15:51:25
Keskisarja käyttää kouluttautuneen ihmisen vakiokikkaa. Sanoo jotakin ja antaa kuulijan kuulla omiaan. Oikeuden pöytäkirjoista 1600- ja 1700-luvuilta ei varmaan sitten löydy kuin mainitut kymmenkunta tapausta. Sekin pitää paikkansa, että pitkälle 1900-luvulle maaseudun ihmisiä saattoi ehkä kiinnostaa toisten elämä mutta ei siitä kukaan käräjille joutunut. Paitsi ehkä lasten lähentelystä.

Kokonaisuutena jos esitetään Keskisarjan kysymys – vainosivatko suomalaiset satoja vuosia homonkiilto silmissään sukupuolivähemmistöjä – niin vastaus todella on: Eivät vainonneet. Ei heitä kiinnostanut asia niin paljon. Kokonaan toinen juttu on, onko Keskisarjan kysymys ainoa relevantti, jonka aiheesta voi esittää.
Itseäni ei yllätä että Keskisarja on vuosisatojen takaista menneisyyttä haikaileva persu.
Eikä se että hän etsii nykyaikaisen tasa-arvon mittaria historian kirjoista.

Melodious Oaf

Oma mielipide tosta on, että ihan kiistatta homopiireihin tai siihen mitä se kulttuuri tällä hetkellä meidän yhteiskunnassa näkyvästi on kuuluu ja liittyy tietynlainen aika holtitonkin irstailu ja vapaa seksi.

Se ei kuitenkaan ole mikään homoseksuaalisuuden ominaisuus sinänsä, vaan mun mielestä taustalla on muita tekijöitä. Miehillä on enemmän testosteronia ja he ovat keskimäärin naisia suoraviivaisempia tietyissä asioissa. Toisekseen homopareilla puuttuu usein suhteista se viitekehys että hankittaisiin lapsia, jolloin kun tätä koko skemaa ei ole ollut siellä taustalla, sekin jo tuottaa tiettyjä painotuseroja.

Sen lisäksi tohon vaikuttaa edelleen se, että homoseksuaalisuus nähdään _osittain_ jonain vähän hävettävänä jota pitää kuitenkin vähän tehdä salaa tai piilossa. Ja mun ymmärtääkseni on suhteellisen yleistä, että esimerkiksi naisten suhtautuminen mieskumppanin homoseksuaalisiin haluihin tai uteliaisuuteen ei keskimäärin ole mitään kauhean lämmintä.

Lisäksi mun mielestä se että voi haluta joskus jotain rajua tai jotain erilaista tai vaikka seksiä tolleen irtonaisesti tai jollain tapaa transgressiivisesti ei ole automaattisesti merkki mistään hiton traumasta tai persoonallisuuden rikkinäisyydestä — vaan tietyiltä osin sekin kuuluu ihmisyyteen.

Ongelmia tollanen käytös tai elämäntapa tai muu totta kai voi aiheuttaa, ja ainahan elämä on sellaista tasapainoilua että tietyt valinnat on jostakin pois eikä aivan kaikkea voi kukaan saada.

Mun tulokulma tollaseen on, että hyvää tekevää vois olla sellainen melko pelkäämätön ja draamailematon suhtautuminen missä kaikista tollasista asioista ei ole mikään ongelma puhua eikä niitä tarvitse nähdä joko hyvinä ja ihailtavina tai jonain joka on täysin saatanasta.

Eihän niihin ole mitään täysin aukottomia "oikeita vastauksia" ja elämä on jossain määrin itselle sopivan ja toimivan hakemista, eikä sitä tarvitse aina keneltäkään muulta kysyä tai verrata itseä muihin, vaan olennaista on mun mielestä tutkailla mikä tekee iloiseksi tai onnelliseksi ja että pystyy tekemään siinä mielekkäitä valintoja ja muuttamaan niitä elämäntilanteen ja uusien kokemusten ja tilanteiden mukaan joustavasti ja pehmeästi ja nimenomaan silleen että sen ei tarvitse olla sellaista täysin jäykkää ja joustamatonta tai äkkiväärää ja arvaamatonta.