Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Alkoholia.

Aloittaja Renttu, helmikuu 13, 2019, 20:39:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hayabusa

Kerrankin näin päin.  :)
Nainen sai syytteen 2 000 alkoholilitran tuonnista ja myynnistä – voitti jutun ja valtio joutuu maksamaan korvauksia
[Johtopäätöksissään yksimielinen hovioikeus toteaa, että nainen otti tilaukset vastaan Suomessa, tilasi ja maksoi juomat Suomesta käsin, ja ne toimitettiin hänelle Suomeen eikä kyse ollut alkoholilaissa säädetystä ulkomailta tapahtuvasta etämyynnistä.

Hovioikeus katsoi, ettei naisen menettelyssä ollut kyse alkoholilaissa tarkoitetusta lupaa edellyttävästä myynnistä eikä välittämisestä palkkiota vastaan.]


An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 15, 2022, 09:29:17
Kerrankin näin päin.  :)
Nainen sai syytteen 2 000 alkoholilitran tuonnista ja myynnistä – voitti jutun ja valtio joutuu maksamaan korvauksia
[Johtopäätöksissään yksimielinen hovioikeus toteaa, että nainen otti tilaukset vastaan Suomessa, tilasi ja maksoi juomat Suomesta käsin, ja ne toimitettiin hänelle Suomeen eikä kyse ollut alkoholilaissa säädetystä ulkomailta tapahtuvasta etämyynnistä.

Hovioikeus katsoi, ettei naisen menettelyssä ollut kyse alkoholilaissa tarkoitetusta lupaa edellyttävästä myynnistä eikä välittämisestä palkkiota vastaan.]

Voi ei! Sääntö-Suomi on näköjään romahtamassa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Karikko


En minä ainakaan Viinaa ala juomaan,, korkeintaan Konjakkia tai Wiskyä voi silloin tällöin pullollisen "päivässä" nauttia.

urogallus

Hmm.

Thornbridgen Necessary Evil Caribbean rum barrel aged stout.

Onpas viinimäistä. Ei ehkä ihme kun alkoholia on kokonaiset 13%. Hiilihappoa tuskin ollenkaan, mikä omalta osaltaan vähentää olutmaisuutta. Stoutit ovat yleensä katkeria mutta tämä ei. Vähän kuin punkkua, kotikaljaa ja rommia sekaisin.

Juon loppuun mutta en osta uudestaan.

Brutto

Halppisoluttesti yllätti ja ei yllättänyt.

Olen itse lagereissa suosinut Lidlin halpamerkkejä, mutta ei tuo Nobelaner noin huono voi olla.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000009392245.html



"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Toope

Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 15, 2022, 12:00:24

En minä ainakaan Viinaa ala juomaan,, korkeintaan Konjakkia tai Wiskyä voi silloin tällöin pullollisen "päivässä" nauttia.
Viini menee ja olut. Vahvempia en ole koskaan tottunut juomaan.
Kännin saa tottakai, mutta ei viskistä tai vodkasta nautintoa saa. Ei siten, että harrastaisin humalahakuista nauttimista...

Aave

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 16, 2023, 13:40:52
Halppisoluttesti yllätti ja ei yllättänyt.

Olen itse lagereissa suosinut Lidlin halpamerkkejä, mutta ei tuo Nobelaner noin huono voi olla.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000009392245.html
Häh, Nobelaner on ihan hyvä kulutuslager ja kaikessa mauttomuudessaan parempaa, kuin moni kotimainen merkkiolut. Eivät ne Saksassa osaa oikein huonoja oluita pannakaan, vaikka vähän yrittäisivät.

Lagereista nelosolut on maultaan parasta;eipä näissä arkikaljoissa mitään suuria makuelämyksiä olla hakemassakaan. Kuulin muuten taannoin hilpeän lempinimen Lidlin punaiselle oluelle: mansikkapelti. Käsittääkseni sitä valmistetaan Suomessa Olvin tehtaassa.

Oluthifistely on saanut jo naurettavat mittasuhteet. Kyse on kaljasta jumalauta, eikä niiden tarvitse maistua jollekin vaniljalle ja päärynäsorbetille!

Tulee olemaan hassua, jahka tässä seuraavan kerran voi taas itsekin juoda. Tiedän vanhastaan, että toleranssi laskee varsin nopeaan (2,5-3 kuukaudessa). Ei tarvitse montakaan ruukkua kumota, kun on auvoisassa nousuhumelissa.

Enää pari viikkoa, sitten kyllä sihahtaa! Kirkkaisiin en  uskalla silloin vielä koskea, ettei ihminen vallan hojaannu.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2023, 07:28:13
Enää pari viikkoa, sitten kyllä sihahtaa! Kirkkaisiin en  uskalla silloin vielä koskea, ettei ihminen vallan hojaannu.

Jos juo niukemmin, kannattaa satsata laatuun.

Suosittelen maistamaan Hailuodon Panimon Speziale-olutta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 16, 2023, 20:48:27
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 15, 2022, 12:00:24

En minä ainakaan Viinaa ala juomaan,, korkeintaan Konjakkia tai Wiskyä voi silloin tällöin pullollisen "päivässä" nauttia.
Viini menee ja olut. Vahvempia en ole koskaan tottunut juomaan.
Kännin saa tottakai, mutta ei viskistä tai vodkasta nautintoa saa. Ei siten, että harrastaisin humalahakuista nauttimista...

Ensimmäinen paukku on pahaa ja viimeinen liikkaa, mutta kaikki muut siinä välissä voikin siten nauttia ilman isompaa synnintuntoa.

Kopek

#114
Lainaus käyttäjältä: Karikko - helmikuu 19, 2023, 10:41:27
Ensimmäinen paukku on pahaa ja viimeinen liikkaa, mutta kaikki muut siinä välissä voikin siten nauttia ilman isompaa synnintuntoa.

Olkoon Karikon viisaus johdanto asiaan.

Luettuani Norma Batesin kuvauksen siitä, millaisia "kännikalat" ovat, ja miksi juuri heidän kanssaan aktivoituu sosiaalisen kanssakäymisen pakko, aloin miettiä, millainen minä olisin kännikalana.

Koska kokemuksia ei juurikaan olen, on vain kuviteltava.

Olen kova puhumaan, kunhan vauhtiin pääsen, joten olisinko kännikalana vieläkin mahdottomampi höpöttäjä? En kai väkivaltainen olisi, koska en ole sitä muutenkaan. Eikös humalainen paljasta "todellisen minänsä" naamion takaa, kun estot poistuvat. Tuskin olisin myöskään seksuaalinen ahdistelija, koska en selvin päinkään ole sellainen, ja kaiken lisäksi inhoan sellaista. Ei kai sitä humalassa ala tehdä tekoja, joita ei hyväksy, ja joita inhoaa. Vai alkaako? Eikö siinä edes vähän järjen hivettä ja itsekontrollia vielä ole tallella.

Olen kolme kertaa elämässäni juonut niin paljon alkoholia, että ulkopuolinen olisi todennäköisesti huomannut sen puheestani ja toiminnastani. Tapahtumat sijoittuvat ikävuosiin 16-28.

Noista kerroista en pysty vetämään johtopäätöksiä siitä, miten toimisin muiden seurassa. Kahdella kerralla olin yksin, ja yhdellä kerralla toisen henkilön seurassa, mutta emme juurikaan puhuneet. Näistä kolmesta kerrasta jäi lähinnä mieleen melkein vuorokauden kestänyt pahoinvointi oksenteluineen.

Noiden kolmen tapauksen lisäksi on ollut muutama kerta, jolloin olen puolivahingossa ja suunnittelematta tullut juoneeksi jonkin verran alkoholia. Tilanteet ovat olleet yhdistysten järjestämiä ja kaupungin tarjoamia lounaita, joilla on tarjottu myös viiniä.

Koska en yleensä (enkä nykyisin käytännössä ollenkaan) käytä alkoholia, tunnen pienienkin määrien vaikutuksen. Kerras erään kaupungin tarjoamassa tapahtumassa annoin tarjoilijan kaataa vielä toisenkin lasillisen. Kun poistuin paikalta ja menin sellaisten ihmisten seuraan, jotka eivät olleet tilaisuudessa, yritin pitää huolen siitä, ettei viinin nauttimiseni vain mitenkään paljastuisi näille ihmisille. Olinhan lähes "raivoraittiin" maineessa, enkä halunnut rikkoa tätä mielikuvaa. Ehkä minusta ei kahden viinilasin jälkeen (ja olihan jo aikaakin kulunut) olisi huomannut muutenkaan mitään, mutta olin silti varovainen ja vältin puhumasta kenellekään, koska pelkäsin, että puhun jotain typeriä. Puhun aina typeriä, mutta tarkoitan vieläkin typerämpiä.

Vasta, kun minkäänlaista "viinin tunnetta" ei enää ollut havaittavissa, liityin hiljalleen muiden seuraan.

Edellä mainitusta tapahtumasta on kulunut melkein kaksikymmentä vuotta. Viime vuosina ei ole ollut enää ilmaisia lounaita tarjoiluineen.

Luulenpa, että olisin aika rauhallinen ja vaaraton kännikala - ellei joku saisi innostettua minua puhumaan joistakin "mieliaiheistani". Silloin voisi tulla sensuroimatonta tekstiä. Mutta turha näitä on pohtia, koska suunnitelmissani ei ole alkoholin käytön aloittamista. Ei vain yksinkertaisesti kiinnosta. Koen humalaiset vastenmielisinä.

Toope

Nyt kun teen elämäntaparemonttia, alkoholin vähentäminen on se eräs keskeisimmistä asioista, ruokavalion parantamisen lisäksi. Alkoholin nauttimisesta tuli minulle tapa, joka ei oikeasti luonut enää mielihyvää, ryyppäämiseen/tissutteluun vain tottui. Siitä tuli tapa.

Pääsiäisviikonloppuna tuli otettua, mutta muuten aika raitista touhua on ollut. Piristää se, että alkoholi on vähemmässä roolissa elämässä. Ei sen vähentäminen (ei minusta tule absolutistia) ole ollut vaikeaa, tupakoinnin lopettaminen tulee olemaan, kun se on se seuraava terveysprojekti.

Paremman ruokavalion luonti taas on yllättävän helppoa, kuten liikunnan lisääminenkin. Siinä on kyse vain viitsimisestä.

Melodious Oaf

#116
^ Hatunnosto Toopelle. Hiton hyvä homma.

Harmittaa että Alkossa myydään aika vähän mitään hyvää bourbonia tai varsinkaan sellaista missä ois hyvä hintalaatusuhde.

Ostin tästä huolimatta eilen jonkun noin 50 euron bourbonin. Raportoin sitten joskus onko hyvää vai ei.

Aave

Restelin ravintoloista ei enää saa Pernod Ricardin juomia – syynä alkoholin vienti Venäjälle (Mtv3).

"Restel-konserniin kuuluvat muun muassa Burger King-, Taco Bell-, Hemingways-, ja Rax Pizzabuffet -ravintolat sekä sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat".

Eipä tämä minua muuten hetkauta, mutta pitää vaihtaa Jameson ja Kahlua joihinkin muihin tuotteisiin. Nekin ovat Pernod-Ricardin omistamia brändejä. Valkovenäläisiä ei tosin ole tullut juotua viime aikoina muutenkaan, ja Kahlua on siinä oleellinen komponentti.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Ollessani käymässä Alkossa, kun teki hapanta mieli, silmiini osui tämmöinen puteli:


https://www.alko.fi/tuotteet/134236/Xant-/

Onko kellään kokemuksia? Voisi olla oiva tuote nappailla kun näppäilee Kantapaikassaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

^
"unexpected mix"  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur