Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Alkoholia.

Aloittaja Renttu, helmikuu 13, 2019, 20:39:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 20, 2021, 21:18:38
Jamesonin toimivuutta arkisen laatuisana kulutusviskinä ei oikeastaan voi ylikorostaa. Vasta jokin aika sitten kuitenkin opin, että suvun aikalaisperijä James Jameson (allthatsinteresting.com) oli vähemmän tasapainoinen tapaus. Edellinen linkki sisältää tiedon siitä.

Niin. Irlantilainen viski-imperiumin perijä, jolla on runsaasti vapaa-aikaa, ja rajaton viskiresurssi. Mikä kaikki voisikaan mennä pieleen?!

Lisäys: Tässä hänen piirtämänsä luonnos itse tapahtumasta.

Ei saatana.

Minä pidin Jamesonia yhtenä parhaista viskeistä Irish Coffeehen.

Nyt saa kyllä jäädä hyllyyn. En enää ikinä osta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 20, 2021, 21:28:39
Ei saatana.

Minä pidin Jamesonia yhtenä parhaista viskeistä Irish Coffeehen.

Nyt saa kyllä jäädä hyllyyn. En enää ikinä osta.
Ei silti pidä syyttämän imperiumin kantaisukkia ja perustajaa siitä, pojan-pojan-pojanpoika teki. Tai tarkemmin ottaen, mitä ne Kongon omat pojat kuudesta kangasnenäliinasta tekivät; eikä Kongossa harjoitettu kannibalismi ollut huikean harvinaista. "Dr. Livingstone, I presume"?
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 18, 2021, 22:44:35
Arvatkaapa kuinka äimänkäkenä olin kun ostin ihan mielijohteesta Hailuodon Panimon Speziale gluteenitonta olutta.

Saamari, että oli mainiota. Kuinka ihmeessä vuodesta 2017 toiminut panimo voi tehdä noin täydellistä olutta, kun siihen ei kykene edes yli 200 vuotta vanhemmat panimot?

Arvoitus selvisi, jostain luin että eräs perustajista oli ollut aiemmin Beer Huntersissa mukana.

Sitten kysymys: Onko Scweppesin Tonicwater paras valinta GT:n aineosaksi? Niissä pikkupulloissa myytävät ovat kyllä erinomaisia, mutta niin on hintakin, mikä suurkuluttajille saattaa merkitä jotain. Rainbow ei ole minusta ihan kelvollista, ei ainakaan sokerittomana, mutta Pirkka Tonic on lähes yhtä hyvää kuin Schweppes.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 23, 2021, 11:51:44
Sitten kysymys: Onko Scweppesin Tonicwater paras valinta GT:n aineosaksi? Niissä pikkupulloissa myytävät ovat kyllä erinomaisia, mutta niin on hintakin, mikä suurkuluttajille saattaa merkitä jotain. Rainbow ei ole minusta ihan kelvollista, ei ainakaan sokerittomana, mutta Pirkka Tonic on lähes yhtä hyvää kuin Schweppes.
On se, vaikka suhteellisen kallistahan se on. Mutta semmoinen juttu, että Pirkka Tonicia en ole maistanut ja parhaassa tapauksessa se on samaa tavaraa, eli todellisuudessa Schweppesin valmistamaa. Kun osuu molempia kohdalle, niin vertaa niiden tuoteselosteet. Mainitse täälläkin, että oliko niissä eroja?

Tuli taas samalla sokkotestit mieleen ja kolajuomien kohdalla on niin, että sokkotesteissä Pepsi saa testattavilta parhaita arvosanoja, mutta käytännössä Coca-Cola on silti paljon suositumpaa. Sellaista on onnistunut mielikuvamarkkinointi ja brändääminen.

***

Tuubikanava Forgotten Weapons suoritti katselmuksen Kyrön tislaamoon. Kierros on kuvattu, ja sen lopussa on myös tuotearviointia makustelun muodossa:


Apocrypha: Tour of the Kyrö Distillery. Julkaistu toissapäivänä.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Näkyy olevan Pirkka Tonic Finn Spring Oy:n valmistamaa ja Schweppes tulee ilmeisesti Keravalta.

Muistaakseni Finn Spring on aloittanut lähdeveden pullottajana joten perusteet ovat kunnossa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 23, 2021, 13:31:26
Näkyy olevan Pirkka Tonic Finn Spring Oy:n valmistamaa ja Schweppes tulee ilmeisesti Keravalta.

Muistaakseni Finn Spring on aloittanut lähdeveden pullottajana joten perusteet ovat kunnossa.
Harmi, olisi ollut mukava blandata sitä parempaa, mutta halvempaan hintaan. No, eipä kirstun koko ole tämmöisistä kiinni, eli en vaihda. En kyllä juo muutenkaan kuin harvoin giniä ja silloin jos juon, niin se on Kyröä tai Bombay Sapphirea. Nykyään käytännössä ainoastaan Kyröä, koska kotimaisuus.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Miksi tein sen?! Aave, miksi sen teit?!

Miksi join eilen ämpärillisen viskiä, ja nyt kallopoloa takoo ja juilii! Eeppinen fiilis, kun on kännissä ja krapulassa yhtä aikaa!

1. Pari pitkään makusteltua Laphroaigia olivat hyvä, eikä siinä ollut mitään kyseenalaista tai väärää.
2. Kuka sai päähänsä ottaa jotain perkeleen Jim Beamiä? Enhän minä oikeastaan edes tykkää bourboneista!
3. Miksi tilanne eskaloitui nopeasti?!
4. Kuusi Jamesonia olivat jo liioittelua. Ehkä piti huuhdella bourbonin maku pois suusta?
5. Miksi siirryttiin juomaan joitain kalliita harvinaisuuksia, joiden brändejä en edes kaikkia muista!
6. Kuka oli se usuttaja ja mulkero, joka tilasi kaikille lisää bourbonia? Suoraan teloituskomppanian eteen ja seinää vasten se mies ja raa´asti retuuttaen, ei mitään puolueettomia oikeudenkäyntejä!
7. Miksi kaikki tilasivat kaikille lisää kaikkea viskiä?!
8. Kenen kyytipoikana olen tullut taksilla kotiin; en minä sitä ainakaan maksanut!

Ainoa pelastus tässä nyt on, että kodin ohi kulki juuri kolme pientä poikaa trullittamassa, ja he olivat pukeutuneet pieniksi vihreiksi miehiksi! Näky oli osuva ja hurmaava, ja kaupunginosan kovimpana namusetänä pysäytin heidät karkkisateeseen. Minulla on vaikka kuinka paljon karkkeja trulleja varten, mutta pakko tässä on saattaa omakin verensokeri nyt nousuun, muutoin tuho on varma...
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

#82
Alkoholi on todellinen ihmeaine! Vanha sanonta, että vain otettu lääke auttaa, ei aina pidä paikkaansa.

Olen ollut kolme viikkoa ottamatta alkoholia "lääkkeeksi" ja paino on pudonnut kolme kiloa, eli noin 3,14%. Hämmästyttävää, pii on tässäkin mukana. Itseasiassa, kun ajattelen tarkemmin, ottamattomuuttakin olen tainnut suoriutua 3,14 viikkoa.

Se on kuulkaas niin, että matematiikka ja alkoholi ovat tärkeitä asioiden hallitsijoita.

EDIT: Korjattu pilkkuvirhe, kiitos Karikko huomautuksesta
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

^

Onhan se kovaa ainetta, vaikkei edes joisi-- Ham kilo sadasta kilosta on prosentin verran kolme kiloa kolme prosenttia- lähtöpainosi taitaa olla melko  hurjaa sorttia.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - toukokuu 12, 2021, 16:00:29
^

Onhan se kovaa ainetta, vaikkei edes joisi-- Ham kilo sadasta kilosta on prosentin verran kolme kiloa kolme prosenttia- lähtöpainosi taitaa olla melko  hurjaa sorttia.

Oho, tätä tämä selvinpäin kirjoittelu teettää. Tietysti kyse oli 3,14 prosentista, ei 0,314%.

Anteeksi kaikille pilkkuvirheeni takia vahinkoa kärsineille.  :-[
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Ylellä oli ihan mielenkiintoinen artikkeli kieltolain ajoista:

Verilöyly, joka tuhosi perheen:

"Tämä on vain yksi niistä tapauksista, jossa poliisi sai surmansa työtehtävää suorittaessaan kieltolain aikana 1919–1932. Sen aikana yli 40 poliisia menetti henkensä. Lain aikana poliiseja surmattiin keskimäärin enemmän vuodessa kuin tähän mennessä koko 2000-luvun aikana yhteensä.

Ehkä yllätyksenä ei tulekaan, että poliisin ammatti ei ollut kovinkaan suosittu Suomen itsenäisyyden alussa.

Poliisi partioi usein yksin ja heitä vastaan hyökättiin herkästi väkivalloin, sillä siitä ei juuri tekijää rangaistu. Puukot kiellettiin iltamissa vasta 1940-luvulla. Lisäksi palkka oli pieni, esimerkiksi rakennustyömaalla tienasi huomattavasti enemmän.

Tosin ei poliisikaan puhdas pulmunen ollut. Myös poliisi hoiti tilanteet usein väkivallalla eikä yleensä neuvotellut. Sekä poliisin että kansalaisten väkivaltaisuus kumpusi pitkälti vastikään loppuneista sodista.

Koulutus poliisin ammattiin oli noina aikoina lyhyt: kuukaudesta kahteen, jos sitäkään, mikäli poliisiksi halajava värvättiin armeijan leiristä. Poliiseja rekrytoitiin sisällissodan voittajien puolelta ja suojeluskunnan jäsenyys oli työhön pääsemiselle suoranainen edellytys. Tämä loi kitkaa jo muutenkin jakautuneen kansan väliin".


Kopekin poliisijumaluusoppi poliisin kaikkivoipaisuudesta ja suuresta kansanpalvonnasta on siis historiallisesti kovin nuorta perua. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 13, 2021, 11:43:29
Poliisi partioi usein yksin ja heitä vastaan hyökättiin herkästi väkivalloin, sillä siitä ei juuri tekijää rangaistu. Puukot kiellettiin iltamissa vasta 1940-luvulla. Lisäksi palkka oli pieni, esimerkiksi rakennustyömaalla tienasi huomattavasti enemmän.

Tosin ei poliisikaan puhdas pulmunen ollut. Myös poliisi hoiti tilanteet usein väkivallalla eikä yleensä neuvotellut. Sekä poliisin että kansalaisten väkivaltaisuus kumpusi pitkälti vastikään loppuneista sodista.

Koulutus poliisin ammattiin oli noina aikoina lyhyt: kuukaudesta kahteen, jos sitäkään, mikäli poliisiksi halajava värvättiin armeijan leiristä. Poliiseja rekrytoitiin sisällissodan voittajien puolelta ja suojeluskunnan jäsenyys oli työhön pääsemiselle suoranainen edellytys. Tämä loi kitkaa jo muutenkin jakautuneen kansan väliin".[/i]

Nyt taisi selvitä sekin, miksi kaukainen sukulaismies oltuaan sodan jälkeen poliisina Helsingissä reilut viitisentoista vuotta, muutti sekä nimensä, että asuinpaikkansa mahdollisimman kauas sieltä. Ihan kuin olisi halunnut piiloutua.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Kahdeksan minuutin kuluttua neljä viatonta impyettä saapuu hakemaan minut syntiin, haureuteen ja paheisiin. "Let´s get to the character", sanoisi Samuel L. Jackson. Ennakoivana ihmissyöttönä menköön seuraavat itseironiset kappaleet.

My Chemical Romance&The Used - Under Pressure:



Sipe Santapukki - Tilatkaa tytöt taksi:



Mitäs minä sanoin, Jaloviinaa se vain on!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur