Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Alkoholia.

Aloittaja Renttu, helmikuu 13, 2019, 20:39:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Renttu

Sorruin juomaan, kun huvitti lähteä käymään juovuksissa. Onhan sentään pikkulauantai (Sarkasmi on vahvana tässä)!

Pernod´n 68% absinttia, hieman yli yksikolmasosaa 0,7 litran pullosta nyt juatuna. Tämä on petollista tavaraa, kun maku on prosentteihin nähden mieto ja miellyttävä, mitä nyt vähän kielen päältä nipistää. En ole juonut viinaa (Varsinkaan raakana) pitkään aikaan, mutta kai tämä on nyt jatkoa taannoisen flunssan yhteydessä tapahtuneelle. Humahtaa silläkin nopsaan huppuun, kun on pitäytynyt erittäin voittopuolisesti miedoissa. Saa nähdä, tuleeko tässä vielä tappioita. En usko.

Kippis!

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Renttu - helmikuu 13, 2019, 20:39:55
Sorruin juomaan, kun huvitti lähteä käymään juovuksissa. Onhan sentään pikkulauantai (Sarkasmi on vahvana tässä)!

Pernod´n 68% absinttia, hieman yli yksikolmasosaa 0,7 litran pullosta nyt juatuna. Tämä on petollista tavaraa, kun maku on prosentteihin nähden mieto ja miellyttävä, mitä nyt vähän kielen päältä nipistää. En ole juonut viinaa (Varsinkaan raakana) pitkään aikaan, mutta kai tämä on nyt jatkoa taannoisen flunssan yhteydessä tapahtuneelle. Humahtaa silläkin nopsaan huppuun, kun on pitäytynyt erittäin voittopuolisesti miedoissa. Saa nähdä, tuleeko tässä vielä tappioita. En usko.

Kippis!

Käydessäni Espanjan lämmössä tuli ostettua 80% cannabismaustettua absinttia. Monta päivää riitti yksi pullo.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Renttu

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 13, 2019, 21:23:37
Käydessäni Espanjan lämmössä tuli ostettua 80% cannabismaustettua absinttia. Monta päivää riitti yksi pullo.
Tiedän tuotteen, mutta en ole itse maistanut tai juonut sitä. Puolasta toin joskus 2000-luvun alussa pullon laadukasta tavaraa, jossa lillui mukana tukku koiruohoa. Valmistajaa en nyt muista.

Sitä kyllä ihmeteltiin aikoinaan kavereiden kera, kun Suomessa vapautettiin absintti. Se on edelleen kiellettyjen aineiden listalla joissakin Euroopan maissa, ja Suomen yleisesti naurettavan alkoholipolitiikan tietäen sen vapautus oli outo valopilkku muuten synkässä kokonaiskuvassa. Ravintolatarjoiluun sai laadukasta tavaraa (Zebor-absintti), mutta se ei taida olla enää valikoimissa. Sitä Alkossa myytävää, kirkkaan esanssinvihreää litkua ei kannata ostaa vahingossakaan. Suosittelen muuten kokeilemaan laadukkaita rommeja, esim. Dictator.

ROOSTER

Nyt juon Sorbusta. En sitä oikeaa tavaraa vaan valmista 6,5 o/o Sorbus-coctailia. Aineosista on maininta: Sorbus klassikosta on nyt loihdittu hiilihapollinen juomasekoitus. Sitten lukee, että sisältää sulfiitteja. Emmää tuosta mitään selvää saa, mitä sisältää. "Alkoholijuoman valmistaja ja maahantuoja vastaavat kulutukseen luovuttamansa alkoholijuoman laadusta ja koostumuksesta sekä siitä, että tuote ja sen päällysmerkinnät ja muu esittely ovat siitä annettujen säännösten ja määräysten mukaisia."-kertoo Alko.

Hyvältä maistui jääkaapista otettuna.

https://www.alko.fi/tuotteet/700973/Sorbus-Cocktail
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Siivilöin juuri joulusnapsin. Olin elokuussa tunkenut 0,7l pullon täyteen punaherukoita ja kaatanut päällä 37,5% Sisuviinaa. Nyt siilasin marjat pois. Valmista snapsia tuli ehkä vajaat 4dl, ja alkoprosentti lienee 30 tai vähän alle. Terästetyt herukat eivät ole enää punaisia eivätkä maistu muulle kuin viinalle...

Mutta onpahan hyvää. Pitää tehdä joskus toistekin.

Karikko

Sain tässä hiljan 12 v Wiskyä ja nyt on ongelmana ettei sitä raatsi aloittaa, joten joudun hakemaan kaupasta satsin hieman nuorempaa wiskyä monta pulloa, ettei ihan vallan "mieliala romahda".

Tosin ei se juominen nyt mikään elämän päätavoite ole korkeintaan heti seuraava.

Aave

Nyt on huikea mahdollisuus vetää kansalliset ja kansaa yhdistävät kalsarikännit. Tehkää hyvin, ei täällä juomien määrää lasketa!

Jokainen kynnelle kykenevä vastatkoon myöhemmin kysymykseen: "Mitä teit illalla 28.03.2020", että "Otin kalsarikännit"! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

^On mulla kalsareiden päällä tollaiset olohousut. Mukissa teetä ja toisessa kovaa teetä.
Kohta earth hour sammuttaa valot, mutta vielä ei sammuta...
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 28, 2020, 20:31:21
^On mulla kalsareiden päällä tollaiset olohousut. Mukissa teetä ja toisessa kovaa teetä.
Kohta earth hour sammuttaa valot, mutta vielä ei sammuta...
Earth Hour, Earth Day... Tämmöisten yhteydessä pitää aina soittaa
Devin Townsend - Earth Day. Se on jo perinne.

Viimeisenä lähtevä sammuttakoon valot!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

18 tölkkiä kolmosolutta ja neljä vapaalla kädellä kaadettua votkamoukkua myöhemmin... Minä sammutin valot. Se joka ekana herää, laittakoon ne taas päälle. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Amore

Kävin Lidlissä klo 21 jälkeen. Olin poiminut ostoksiini pääsiäismunia alkoholitäytteellä. Kassa ei voinut myydä niitä, koska "kassakone hälyttää". ::) >:(
All you need is Love

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 05, 2020, 21:47:45
Kävin Lidlissä klo 21 jälkeen. Olin poiminut ostoksiini pääsiäismunia alkoholitäytteellä. Kassa ei voinut myydä niitä, koska "kassakone hälyttää". ::) >:(

Jopa on hurjaa.

Ostin kesällä 1884 pullollisen 80-prosenttista rommia Saksan ja Tanskan väliseltä lautalta aivan vain hetken mielijohteesta. Sitä on vieläkin jäljellä.

Jostakin kummallisesta syystä - en tiedä miksi - olin pannut tuota rommia yskänlääkepulloon. Ja eikö päässyt käymään niin, että joku luuli sitä yskänlääkkeeksi ja kulautti sitä sellaisenaan kurkustaan alas pienen "muovimukillisen" eli minkä verran yskänlääkettä yleensä otetaan. Määrä ei ole iso, mutta tuollaisen aineen juominen on kuin tulta nielisi. Siitä voi saada pitkäaikaisia vaurioita, pysyviä kenties. Seurasi oksentelua ja kipuja ja vaikka mitä.

Joskus joku kertoi, että tanssipaikkojen ulkopuolella oli tapana pitää viinapulloja piilossa hangessa ja käydä niistä naukkailemassa. Ulkona saattoi olla kovakin pakkanen. Alkoholi ei jäädy, joten kunnon kulaus -25 asteista alkoholia, jos se kaiken lisäksi on oikein vahvaa, tekee pahaa sisuskaluille. Noin kylmää vettähän ei käytännössä voi juoda, koska se on jäässä.

Palaan vielä tuohon, mistä tarina alkoi eli alkoholitäytteisiin makeisiin. Niistä tulee mieleeni se, kun interrail-reissulla kauan sitten ostin Italiassa vai missä se nyt oli suklaakonvehtipötkylän tai jonkin tuon tyyppisen. Siinä oli irrallisia konvehtikaramellejä kiiltävään muoviin käärittynä niin kuin ne usein ovat. Totesin ensimmäisen karamellin jälkeen (jonka sylkäisin pois), että ne eivät ole minua varten. Liian väkeviä. Jätin loput jonnekin ikkunalaudalle. Että ottakaa siitä, jos maistuu. Ei niitä tietenkään kukaan ottanut.

Ikkunalaudalle jättämisessä minulla oli jo perinteitä. Olin jättänyt elämäni ensimmäisen Coca-Cola Light -juoman eräälle ikkunalaudalla Lontoon Greenwichissä. Se oli niin pahaa, etten pystynyt juomaan. Tässä tapauksessa ajatuksena ei ollut, että ottakaa tuosta loput. En vain löytänyt roskista. Suklaakonfehdit sen sijaan olivat muoviin käärittynä eli periaatteessa OK. Vain yksi oli paketin päästä siististi otettu. En olettanut, että kukaan loppujakaan ottaa, mutta roskikseen heittäminen olisi tuntunut pahalta.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 05, 2020, 23:37:55
Ostin kesällä 1884
Jumalauta, sullahan on ihan ylivoimaiset geenit ja paljon on väkisinkin tullut nähtyä ja koettua!

Juu, juu tiedän että tarkoitit 1984. Pitkä aika siitäkin on. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Toope

Fiksumpaa on juoda mietoja alkoholijuomia.

Kopek

Vielä fiksumpaa on juoda alkoholittomia juomia. Alkoholia voi käyttää muihin asioihin kuten saunan uunin sytyttämiseen.

Käytän todellakin alkoholia eli Sinolia uunin sytyttämiseen. Olen pannut tyhjään matalaan säilykepurkkiin hiekkaa, jonka sekaan kaadan lurauksen Sinolia. Panen purkin kiukaan arinan alle tuhkakaukaloon. Sytytän spriin, jonka liekit sytyttävät yläpuolella olevat puut. Muuta ei tarvitse tehdä. Tämä on nopea ja helppo tapa sytyttää uuni. Ei tarvitse temppuilla tuohien ja muiden sytykkeiden kanssa. Tuohi sinänsä on hyvä sytyke, mutta sitä ei välttämättä ole kaikissa polttopuissa riittävästi.

Spriillä sytyttäminen on epäonnistunut ainoastaan kerran tai pari. Puut eivät olekaan syttyneet, ja prosessin on jotunut aloittamaan alusta. Silloin on tietysti pitänyt varmistaa, että hiekkapurkki on jäähtynyt eikä siellä varmasti ole enää mitään, mikä sytyttäisi spriin, kun uutta annosta kaataa. Jos pullo roihahtaisi liekkkeihin, kun siitä on kaatamassa, pahat palovammat ja tulipalo olisivat lähes varma asia. Sinolin kanssa pitää olla varovainen, ettei polta itseään ja taloa. Purkki pois lähettyviltä, eikä saa olla roiskeita tai valumia, kun raapaisee tulitikun.

Kerran tai pari tapahtunut epäonnistuminen uunin sytyttämisessä on johtunut siitä, että spriitä on ollut liian vähän ja puut ovat olleet uunissa epätavallisen korkealla niin, että liekit eivät ole kunnolla yltäneet niihin. Ehkä on ollut vähän vanhoja hiilenpaloja arinan päällä tai jokin muu syy. Mutta kun homman tekee huolellisesti, uuni syttyy. Tämä on siis erittäin varma menetelmä oikein tehtynä.