Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jaska

#1305
Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 06, 2019, 00:39:19
Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 28, 2019, 07:58:59
Minä puolestani olen aina ihmetellyt, miksi tuota hakutoimintoa vuodesta toiseen haukutaan, koska se mielestäni on ihan hyvä ja käyttökelpoinen. Mutta olkoon tämä nyt tässä. Turha tästäkin on tehdä ikuisuusjankkausta.
Minusta tuo hakutoiminto on yhtä vaikea ja epäkäytännöllinen kuin hakaneula ja lentokoneen turvavyö. Aina saa stana taistella... >:(
Ethän ole erehtynyt käyttämään oikean ylänurkan hakuruutua? Sen kontekstisidonnainen logiikka on epäilemättä liikaa ymmärrettäväksi. Esim. jos haetaan sillä oltaessa lukemassa ketjua, niin haku tehdään ketjun viesrteistä.Mene monipuolisempaan ja yleispätevämpään hakuun https://kantapaikka.net/index.php?action=search jonne mennään Etusivu Ohjeet Haku ... linkeistä.

Tai hae paremmin toimivalla Googlella kuten haettavana
"miksi tuota hakutoimintoa vuodesta toiseen haukutaan"  site:kantapaikka.net

Hippi

Hassu juttu, että kaikkina näinä vuosina en ole tuota yläkulman hakuruutua edes huomannut. Tai ehkä huomannut kyllä, mutta en ole ymmärtänyt sitä edes kokeilla, sillä olen tuota linkkipalkin haku-linkkiä käyttänyt ainoana hakuna.

Hiukan samaa huomaamattomuutta kohdallani ilmeisesti on ollut kauppojen pelikoneiden kohdalla. Vasta nyt, kun uutisissa on kovasti ollut puhetta noista pelikoneista, niin huomasin, että onhan omassa ruokakaupassanikin seillaisia, vieläpä hyvin näkyvällä paikalla.

Kun ei ole ollut tarvetta eikä mielenkiintoa, niin eivät tule edes selvästi näkyviin tajunnantasolla vaikka varmasti olen ne silmilläni nähnyt.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Joskus kun on menossa tärkeään tilaisuuteen tai kokoukseen, eikä tiedä mätsääkö asusteet ja kampaus, niin kannattaa tehdä livetesti. Menee kadulle ja katselee tunkeilevan imartelevasti jotain kaunista naista.

Jos hän vienosti hymyilee tai ei nyrpistele, on outfit kohdillaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Minä en ole huomannut tuota Haku-sanaa yläosassa vasemmalla. 🤔

kertsi

#1309
Minä taas en ollut huomanut tuota Haku-linkkiä tuossa linkkirivissä. Ei silti, ei sekään kovin hyvin toimi. (Etsin Toopen kommentteja ketjusta R.I.P (ilman pistettä lopussa).)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Juha


Jotenkin kadonnut, tai vähentynyt usko varmuuden ilmenemiseen. Luonnostaan tällainen luo positiivista vaikuttavuutta, joka tehoaa edelleen, kun haetaan turvallisuutta, (ja yllättäen etenkin nykyään).

Kun on vakuuttavuutta, jopa selkeää otetta, selkeämmän vajakki-tärinöinnin sijaan, niin vähän kuin jotain olisi pielessä, mutta ei voi nähdä selkeämmin, missä kohden.

Vakuuttavuuden ilmeneminen voi olla tervettä ja havaittavaa, tosin tila tuskin voi olla kovin pitkällinen, ja hetken aalloilla surffailullakin vaatii omat juttunsa, vaikka täysutooppiseksi ei voi pysyvästi maalata sitä, että joku olisi sinut vaikuttavien kanssa.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 24, 2019, 13:28:43
Minä taas en ollut huomanut tuota Haku-linkkiä tuossa linkkirivissä. Ei silti, ei sekään kovin hyvin toimi. (Etsin Toopen kommentteja ketjusta R.I.P (ilman pistettä lopussa).)

Ei siinä ole sellaista toimintoa, että "hae tämän nimimerkin viestit ketjusta X".
Annettava hakusana pitää olla kyseisen kirjoitttajan kommenttiin sisältyvät sana, ei ketjun nimi.

Entien minulla tulee käytettyä sitä "hae otsikoista", jos en muista millä alueella joku ketju on, niin tuolla löytää nopeasti. Samoin, jos on mielessä joku kirjoitus ja etsii sille sopivaa ketjua. Noissa hakusanaksi kannattaa laittaa aika lyhyt osa aiheen tunnistettavasta sanasta. Totta haku voi tuoda sitten vaikka kymmenen otsikkoa tyrkylle, mitten eipä se haittaa.

Eli lyhyesti: Hakutoiminnolla voi hakea tietyn kirjoittajan viestejä viestin sisällöä perusteella (rajaamatta ketjuja, mutta rajauksena voi käyttää aikaa) tai voi hakea ketjuja, joiden otsikossa on annettu hakusana.


Tietystä ketjusta on näpopärää etsiä mitä vain, kun ottaa ketjusta tulostusversion ja siinä tekee haun selaimen Find -toiminnolla.
Lisäksi sitten
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Chevyn oikeanpuoleinen ajovalon korkeussäätö ei ole toiminut koko kesänä ja ajattelin viimein korjata tuon sinänsä täysin turhan vempaimen. Homma oli aivan valtava.

Purin kojelaudan ja sisäpuolisen moottorin suojan. Sitä varten piti irroittaa vielä apukuskin penkki. Seurasin johtoja korkeussäätimen rullakytkimeltä moottoritilaan. Sieltä piti sitten irroittaa ruiskun ohjausyksikkö ja akku, jotta pääsen käsiksi itse säätömoottoriin, jolle ei tullut virtaa. Kävin kaikki liitokset huolellisesti läpi ja kokosin auton uudelleen.

Nyt ei toimi mittarivalot eikä kumpikaan korkeussäätö!

Eikun huomenna koko homma alusta. Ehkä aloitan kuitenkin sulakkeista.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

kertsi

#1313
Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 24, 2019, 15:48:21
Tietystä ketjusta on näpopärää etsiä mitä vain, kun ottaa ketjusta tulostusversion ja siinä tekee haun selaimen Find -toiminnolla.
Hyvä vinkki, kiitos. Kuinka sokea (tai muistamaton) sitä oikein voi ollakaan, kun en muista tuotakaan nähneeni.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Oleilin erääseen uimarantaan liittyvällä nurtsilla uinnin päälle. Pläntti oli lopulta autio lukuunottamatta minua ja arabiaa tms. puhelimeen kälättävää miestä lukuunottamatta. En vilkaissut mieheen kertaakaan. Kälätys välillä loppui, sitten jatkui. Sitten se loppui ja mies laittoi arabialaisen(?) musa soimaan ja poistui alueelta. Vasta kun hän kulki ohitseni, huomasin että hänellähän olikin nainen mukana.

En nyt sitten olekaan varma puhuiko hän puhelimeen, vai naiselle. Voisin vittuills että hyvin on otettu muijalta luulot pois kun ei kertaakaan sanonut mitään koko sinä aikanakun olivat alueella. Mutta ehkä kyseessä todella oli puhelu, joten hän ei sitten häirinnyt. Minäkin olisin vaiti jos seuralaiseni puhuu puhelimeen.

Se mitä tässä mietin on kuitenkin se että TÄMÄ on itselleni sitä tyypillisintä käytöstä. En katsele ihmisiä. Aina en ole edes tiennyt kumpaa sukupuolta bussissa viereeni istuva on.

Että ei tarvitse ihmetellä jos suiviinnun oletuksista että minä tuijottelen itse vartavasten ihmisiä. Useimmiten vältän katsekontaktia vaikka viimeiseen asti. Ehkä siksi koenkin ahdistavana estottoman mulkoilun, koska suututtaa että muut saavat tehdä mitäs lystäävät.

Jotkut loukkaantuvat siitä että heitä ei katsota. Ja joistakuista se on väärin. Opohan sanoi minulle yläasteella että sinusta saa epäluotettavan vaikutelman kun et katso silmiin.

Joskus KM:ssa tuntuu kiusalliselta että on pakko tuijotella ihmisiä. Ehkä osittain juuri sen takia aivoni lähtevät niin helposti lomalle enkä tajua mistään mitään. Peruskurssilla oli yksi mies joka ei ikinä katsonut kasvoihin. Hän oli todella lahjakas kuitenkin harjoituksissa.

kertsi

#1315
Liian pitkään silmiin tapittaminen voi sekin kieliä epärehellisyydestä, valehtelusta tms..

Olen lukenut näkyvästi vammaisten kertovan, että on raskasta, kun ympäristön ihmiset välttävät heidän katsomistaan, ja teeskentelevät, että he ovat ilmaa. Jos kohtelet toisia ihmisiä niin, että se tulkitaan siten, että pidät heitä vammaisiin verrattavissa oleviin, tai niin vastenmielisen näköisenä tai oloisena, ettet kestä heitä katsella, niin tottahan voit saada mulkaisuja tai negatiivisia reaktioita aikaiseksi.

Em. lisäksi liian pitkä silmäkontakti, liian lyhyt silmäkontakti, liian nopea katseen siirto sivuun jne. voivat olla huonoa käytöstä. Ja seuraavan videon mukaan on hyvin kulttuurisidonnaista, miten katsekontaktit mielletään hyväksi tai huonoksi käytökseksi. (Itse veikkaisin kyllä, että lajityypillistä ihmiselle on tulkita kiinteä tuijotus aggressiivisuudeksi tai uhaksi.)


https://www.youtube.com/watch?v=TGZfM0OL_os
(Tuossa on vinkkejä kundeille, miten treenata silmiin katsomista, vaikka katsoisit niin mielelläsi ryntäitä.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Juha


Uimarannoista Norma jotain, mutta enpä lue, ennen omia mietteitä, jotka tosin jo vanhoja, muttei mustaksi, valkoiselle.

Jotkut sanovat, että mitä niistä rantamökeistä, ja mitä niistä järvistä. On kokemusta asua järven rannalla, ihan upeassa kohtaa, eikä se enempiä kutsu. Just.

Lähteen päälle kun rakentaa asunnon, niin varmasti lähde ole sen ihmeempi. Tähän tyyliin kun rakentelee, niin mikään ole enää mitään.

Miten tietoa sitten voi soveltaa, on toinen asia. En ole miettinyt yleistystä.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 25, 2019, 19:38:47Useimmiten vältän katsekontaktia vaikka viimeiseen asti. Ehkä siksi koenkin ahdistavana estottoman mulkoilun, koska suututtaa että muut saavat tehdä mitäs lystäävät.


Samat, pikkasen. Toisaalta kun mieltänyt tuon noin, niin itsekkään oikein ota mistään selvää, tai sitten tökeröi, tai tulee sisäistä loop-backiä näistä. No hässäkkää yleensä.

Ilman aisteja kun sulkee muun, niin aika vaikea sukkuloida. Voi ainakin opetella olemaan rentoutumatta. Ei mitä.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 25, 2019, 20:07:29
Liian pitkään silmiin tapittaminen voi sekin kieliä epärehellisyydestä, valehtelusta tms..

Olen lukenut näkyvästi vammaisten kertovan, että on raskasta, kun ympäristön ihmiset välttävät heidän katsomistaan, ja teeskentelevät, että he ovat ilmaa. Jos kohtelet toisia ihmisiä niin, että se tulkitaan siten, että pidät heitä vammaisiin verrattavissa oleviin, tai niin vastenmielisen näköisenä tai oloisena, ettet kestä heitä katsella, niin tottahan voit saada mulkaisuja tai negatiivisia reaktioita aikaiseksi.

Em. lisäksi liian pitkä silmäkontakti, liian lyhyt silmäkontakti, liian nopea katseen siirto sivuun jne. voivat olla huonoa käytöstä. Ja seuraavan videon mukaan on hyvin kulttuurisidonnaista, miten katsekontaktit mielletään hyväksi tai huonoksi käytökseksi. (Itse veikkaisin kyllä, että lajityypillistä ihmiselle on tulkita kiinteä tuijotus aggressiivisuudeksi tai uhaksi.)


https://www.youtube.com/watch?v=TGZfM0OL_os
(Tuossa on vinkkejä kundeille, miten treenata silmiin katsomista, vaikka katsoisit niin mielelläsi ryntäitä.)

Juu ei. Vaikka tämän foorumin väki miten haluaisi uskoa että itse provosoin mulkoilua, niin johan sen sanoo logiikkakin etten voisi rutkuttaa mulkoilusta jos katsahtaisin johonkuhun ja siirtäisin katseeni nopeasti pois, enhän minä nimittäin tietäisi lainkaan että nyt siellä on alettu mulkoilemaan kun olisin siirtänyt katseeni pois.  ;D

Mulkoiluksi minä nimitän sitä että katsahdan johonkin suuntaan ja sieltä tuijotetaan minua kiinteästi ja siirtämättä katsetta pois niin kuin jokainen normaali ihminen lopulta tekee, koska muuten tuntemattomien ihmisten joukossa oleminen kävisi sietämättömän stressaavaksi.

Vuosia sitten odottelin erään tilaisuuden alkua ja luppoaikana otin järkkärillä kuvia puistosta. Huomasin että joku mies alkoi tuijottamaan minua, ja lähti lopulta tulemaan kohti. Olin ehtinyt jalkakäytävälle ja yritin kävellä mahdollisimman ripeästi. Mies kuitenkin kaarsi eteeni ja kysyi minulta "miten sä olet päässyt noin halvalla?" en tiennyt miten reagoida (en ole koskaan tiennyt, jos tulee joku outo sanomaan outoja) joten puuskahdin että "vai halvalla" ja ampaisin matkaan. Ei onneksi seurannut.

Että kyllä joo. Tuijottamisesta seuraa niin ihmeellisiä juttuja että siksi haluan olla moiselta rauhassa. Ei voi tietää kuinka moni silmäpari minua on kyttäillyt sen jälkeen kun peruskoulu loppui eikä tarvinnut olla enää välituntivartteja kiusaajien pällisteltävänä.

Sikälikin extra large mycket kumma kokemus oli että se treenitoveri keväällä äityi mulkoilemaan kun naureskelin muiden(kin kuin hänen) parieni kanssa treenatessa. Sen tuijottamisen otin sitten ihan eri tavalla, mutta eipä siitä mitään kostunut.

Ehkä tuijottavat miehet ovat niitä haukkuvia koiria jotka eivät pure. Mistäpä sen tietäisi.

MrKAT

Monta viikkoa ollut flunssaa tai sen poikasta. Treenausliikunta ja hyötyliikuntakin(vadelmien ja mustikoiden keruu) on kärsinyt pahasti. Tällä viikolla on vasta alkanut helpottaa. Eilen käppäilin 4 km ja  pyöräilin ½h, toissapäivänä hakkasin vähän puita jne.
Älä persu äänestä. Se on turhaa, turhempaa kuin Suomen 0,1% osuus ilmastonmuutoksesta. Sun vaikutukses on mitättömät 0,000 000 5 % EU:ssa.
Ota mieluummin olutta rannalla kauniin naisen kanssa ja hiekat nakkaa koko tylsälle byrokraattien EU:lle!