Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 27, 2019, 01:23:03
Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 26, 2019, 17:03:41
Miksi olisi hienoa omata sieltä täältä maailmalta peräisin olevat sukujuuret?
Miksi olisi hienoa, tosiaan? Hienoahan olisi omata karjalaiset tai hämäläiset sukujuuret?
Amerikkalaisille on ihan normaalia, että eri Euroopan alueilta sukujuuret ovat. Nykyisin tilanne toki muuttuu ikävämmäksi.

Voihan sieltä löytyä tataarejakin, tai mustalaisia, mistä sen tietää, hurreja todennäköisesti kumminkin ja ryssät, jos tässä nyt saa nimitellä ovat aika isoja mahdollisuuksia, tässä puhtaassa suomalaisten heimojen kulttuureissa. Ai niin saamelaista ilmeisellä todennäköisyydellä löytynee, olihan sisäsuomessa pitään sitä asumaa paikoitellen-- rakkaus ei tunne rajoja.

-:)lauri

Ajatus olisi mennä huomenna töiden jälkeen syömään Triplaan, sitten elokuviin Tennispalatsiin ja sitten kauppaan. Eilen Malmin Prismassa oli jo joitain kinkkuelintarvikkeita tarjolla lähestyvän joulun vuoksi, mutta kypsennettävät kinkut puuttuivat. Olisikohan Triplassa jo ihan niitä oikeita kinkkuja kaupan? Siellä lienee kaiketi laajemmat valikoimat ainakin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Amore

Töiden jälkeen kiinnitin kadulla kävellessäni huomiota hienoihin sukkahousuihin/leggingseihin. Näkemälläni jalankulkijalla oli mustat sukkikset, joissa oli pohkeissa ruskehtavan punaisia korostusraitoja, ei suoria sivuraitoja, vaan "vänkyräisiä". Tosi kivan näköinen vaate, joka toi hienosti sääret esiin. Sukkahousutyyppi oli mies. Ja ne pöksyt oli kai jonkinlaiset juoksutrikoot tai miksi niitä kutsutaan, mutta mielikuva ei mitenkään ratkaisevasti poikennut sukkahousuista. Olen muutaman kerran nähnyt naisen pitävän jonkun lyhyen hameen kanssa tyylikkäitä treenitrikoita. Tällä sukkahousumiehellä oli myös shortsit. Hän ei kuitenkaan ollut lenkillä, vaan pukineet olivat selvästi hänen katuasunsa. Hyvä sukkahousumiehet!
All you need is Love

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Amore - lokakuu 31, 2019, 23:39:10
Tällä sukkahousumiehellä oli myös shortsit. Hän ei kuitenkaan ollut lenkillä, vaan pukineet olivat selvästi hänen katuasunsa. Hyvä sukkahousumiehet!

Oliko myös vihreä nuttu ja sulkahattu päässä...?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 01, 2019, 07:23:47
Lainaus käyttäjältä: Amore - lokakuu 31, 2019, 23:39:10
Tällä sukkahousumiehellä oli myös shortsit. Hän ei kuitenkaan ollut lenkillä, vaan pukineet olivat selvästi hänen katuasunsa. Hyvä sukkahousumiehet!

Oliko myös vihreä nuttu ja sulkahattu päässä...?

Nykyään näkyy aika paljon hoikkia miehiä, jotka ovat pukeutuneet sukkahousuihin. Poikkeavuuttansa he yrittävät peitellä sanomalla, että harrastavat polkupyöräilyä vakavassa mielessä.

Nuo trikoomiehet ovat hirmu vaarallisia liikenteessä ohjustellessaan. Vielä vaarallisempia olisivat vartalonmyötäiseen sukkaan pukeutuneet naiset, perään- ja tolppiinajot yleistyisivät rankasti, mutta semmoisia liian harvoin näkee.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

Eilen aamulla sattui taas karmiva yhteensattuma. Minun piti olla yhteydessä Tapolan toimariin ja pyysin sihteeriä kaivelemaan tämän yhteystiedot. Sihteeri kysyi leikillään, onkohan Mervi siellä toimitusjohtajana. Minä sanoin siihen, että Mervi taitaa olla kuollut, jolloin pari muuta huoneessa olevaa vakuutteli Mervin olevan elossa. Olin niin varma tuntemuksestani, että jouduimme tarkastamaan asian Wikipediasta. Sen mukaan Mervi oli elossa.

Mutta minä olin oikeassa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000006292715.html



"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 01, 2019, 16:00:09
Eilen aamulla sattui taas karmiva yhteensattuma. Minun piti olla yhteydessä Tapolan toimariin ja pyysin sihteeriä kaivelemaan tämän yhteystiedot. Sihteeri kysyi leikillään, onkohan Mervi siellä toimitusjohtajana. Minä sanoin siihen, että Mervi taitaa olla kuollut, jolloin pari muuta huoneessa olevaa vakuutteli Mervin olevan elossa. Olin niin varma tuntemuksestani, että jouduimme tarkastamaan asian Wikipediasta. Sen mukaan Mervi oli elossa.

Mutta minä olin oikeassa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000006292715.html

Myönnän, että tässä jutussa minua hämmästytti, että jollakulla on vielä sihteeri kaivelemassa yhteystietoja. Se on uskomattomampaa. Käyttää nyt kahden ihmisen aikaa yhteen yhteyden ottoon.

Y: Xante

Amore

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 01, 2019, 16:00:09
Eilen aamulla sattui taas karmiva yhteensattuma. Minun piti olla yhteydessä Tapolan toimariin ja pyysin sihteeriä kaivelemaan tämän yhteystiedot. Sihteeri kysyi leikillään, onkohan Mervi siellä toimitusjohtajana. Minä sanoin siihen, että Mervi taitaa olla kuollut, jolloin pari muuta huoneessa olevaa vakuutteli Mervin olevan elossa. Olin niin varma tuntemuksestani, että jouduimme tarkastamaan asian Wikipediasta. Sen mukaan Mervi oli elossa.

Mutta minä olin oikeassa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000006292715.html

Ei hemmetti!!! Aika tyrmäävä yhteensattuma. Itsekin mietin muutama päivä sitten, että eikös Mervi ole kuollut...Ei ollut hänelläkään ihan helppo elämä, vaikka rahaa kyllä. Rauha hänen sielulleen! ???
All you need is Love

MrKAT

Eikös tässä ollut Halloween just? MTV:llä 5:n jälkeen keskityttiin kummituksiin ym yliluonnolliseen.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

Amore

Lainaus käyttäjältä: Amore - lokakuu 31, 2019, 23:39:10
Töiden jälkeen kiinnitin kadulla kävellessäni huomiota hienoihin sukkahousuihin/leggingseihin... Tosi kivan näköinen vaate, joka toi hienosti sääret esiin...

Minulla on kai tapana kulkea katse hieman alas suunnattuna, koska tänäänkin näkökenttääni osui poikkeuksellinen havainto pohkeista. Tällä kertaa kokemus tosin oli aivan toinen kuin eilen; se oli järkyttävä. Näin laihimman ja tikkumaisimman parin jalkoja, mitä ikinä olen kellään elävällä havainnut. Edessäni kulki pieni ihminen, arviolta esiteini (12-13 v.), joka oli pukeutunut polvihousuihin ja neulesukkiin. Vaikka sukissa oli hieman paksuutta, niin jalat olivat hädin tuskin talouspaperirullan pahvihylsyn luokkaa ympärysmitaltaan. Tuolla luurankomaisella olennolla oli jokin takamuksen yli ulottuva pusakkamallinen takki, joka sekin näytti hänen yllään jättimäiseltä. Kulkijan kasvoja en nähnyt, mutta nuori ihminen hän oli, tytöksi arvelin. Tuli paha mieli. :(
All you need is Love

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - lokakuu 31, 2019, 17:46:38
Ajatus olisi mennä huomenna töiden jälkeen syömään Triplaan, sitten elokuviin Tennispalatsiin ja sitten kauppaan.

Minäkin olen miettinyt, että voisi käydä ehkä elokuvissa joskus, mutta taitaa jäädä miettimisen asteelle. Tennispalatsiin kävelisi tästä alle viidessä minuutissa, joten matka ei ole ongelma. Ajatus lipun ostamisesta sen sijaan saa jo yliherkän stressitasapainoni horjumaan, vaikka lipun voi ostaa netistä. Jännitys alkaa sen miettimisestä, mihin näytökseen ajattelen meneväni, minkä paikan pyrin valitsemaan, onko hyviä paikkoja vielä jäljellä, meneekö sellainen juuri ennen kuin ehdin valita sen, osaanko ostaa ja niin edelleen. Ja istuuko edessäni lopulta joku töyhtöpää, jonka takaa ei näe kunnolla. Elokuva Ad Astra kiinnostaisi, mutta se ei taida olla kovin kauan enää olla ohjelmistossa. Jokeriakin ovat  jotkut sen nähneet suositelleet.

Seuraavaksi kirjoitan ruman sanan, jollaisia en käytä itse. Nyt kuitenkin lainaan toista henkilöä.

Kävellessäni tänään Ison Omenan yläkerroksen käytävällä, minua lähestyi tuntematon reppuselkäinen mies, joka alkoi puhua kovalla möreähköllä äänellä: "Onko sinulle kukaan kertonut..." 

Ajattelin että tyyppi on joku rahan pyytäjä tai aatekauppias tai mikä lieneekään, joten yritin kävellä hänen ohitseen reagoimatta häneen. Tästä mies ei ilmeisesti pitänyt, koska hän jatkoi:

..."että olet kusipää."

Sanomaansa tehostaakseen mies löi minua selkään.

Lyönti ei ollut voimakas vaan enemmänkin pelkkä läpsäytys, mutta se oli kuitenkin tekona epämukava, koska koin tilanteen pelottavana (lähistöllä ei ollut muita) ja uhkaavana. Ajattelin, että entäpä jos tyyppi olisi ollut joku hullu puukottaja.

Tuo sinänsä mitätön ja merkityksetön tapaus sai minut miettimään, että koskaan ei voi etukäteen tietää, milloin joutuu jonkin paljon pahemmin teon kuten summittaisen väkivallan uhriksi. Hakusanoilla "mies puukotti tuntematonta vastaantulijaa" löytyy paljon aiheesta kertovia uutisia. Linkit ovat niin pitkiä, etten viitsi niitä tässä antaa. Uutistarinoiden sisältö on yleensä se, että ihminen kävelee kadulla tai pihalla huolettomana minkäänlaista vaaraa aavistamatta ja seuraavassa hetkessä hän makaakin silvottuna omassa verilammikossaan. Aika karmivaa. Ja tällaista siis oikeasti tapahtuu.

Kommellukseni eivät loppuneet tuohon. Puoli tuntia myöhemmin naarmutin autoni kynnyskoteloa ajamalla kiinni "betoniporsaaseen", jota en huomanut pimeässä. Kyseessä oli tilapäisen "siirtokehotus" -liikennemerkin jalka, josta itse liikennemerkki oli kaatunut. Näin tyhjän parkkipaikan, mutta en huomannut kaatunutta merkkiä enkä sen betonijalkaa. Yritin ajaa tyhjään tilaan, joka ei siis ollutkaan täysin tyhjä. Huomattuani, mistä oli kyse, en jättänyt autoa siihen. Naarmut saa korjattua, mutta ylimääräistä vaivaahan siitä aiheutuu. Ulkona ei pysty oikein enää maalailemaan marraskuussa.

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

urogallus

^ Katsoin videon ja kuvittelin sieltä löytyvän jotain erityistä, vaikka kaivinkoneninjutsua tai sitten joku oikein söpöksi tuunattu vaijerikone. Siellä olikin vain joku tylsä myyntivideo. Kuten kommenteissa kale pena toteaa:

Lainaaväljltä näyttää ku kuuskymppisen vittu

Vox populi.

Mutta eipä ole ikävä maanrakennusaikojani. Pari vuotta sitä tein ja kiintiö tuli täyteen...

-:)lauri

^Kaivinkoneet nyt vain ovat jotenkin niin inhimillisiä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

#1664
Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 01, 2019, 22:25:55
Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - lokakuu 31, 2019, 17:46:38
Ajatus olisi mennä huomenna töiden jälkeen syömään Triplaan, sitten elokuviin Tennispalatsiin ja sitten kauppaan.

Minäkin olen miettinyt, että voisi käydä ehkä elokuvissa joskus, mutta taitaa jäädä miettimisen asteelle. Tennispalatsiin kävelisi tästä alle viidessä minuutissa, joten matka ei ole ongelma. Ajatus lipun ostamisesta sen sijaan saa jo yliherkän stressitasapainoni horjumaan, vaikka lipun voi ostaa netistä. Jännitys alkaa sen miettimisestä, mihin näytökseen ajattelen meneväni, minkä paikan pyrin valitsemaan, onko hyviä paikkoja vielä jäljellä, meneekö sellainen juuri ennen kuin ehdin valita sen, osaanko ostaa ja niin edelleen. Ja istuuko edessäni lopulta joku töyhtöpää, jonka takaa ei näe kunnolla. Elokuva Ad Astra kiinnostaisi, mutta se ei taida olla kovin kauan enää olla ohjelmistossa. Jokeriakin ovat  jotkut sen nähneet suositelleet.
Jokeri olisi suunnitelmissa käydä katsomassa. Vältän stressiä valitsemalla Finnkinon sivuilta tyhjältä näyttäviä näytöksiä.
Arkipäivät ja pidempään esitetty elokuva voisi olla myös melko varma valinta. Ajoissa paikalle saapuminen vähentää stressiä. Marssin käteisen kanssa kassalle ja varaudun sokraattisesti näyttämään tyhmältä ja tekemään tyhmiä kysymyksiä joka tapauksessa. :) Kassalla saan valita näytöllä näkyvistä istumapaikoista itseäni miellyttävältä tyhjältä riviltä keskipaikan. Itse salissa otan ne vapaiksi varmistuneet paikat itselleni ja takilleni jotka haluan. Elokuvan aikana saa käydä myös vessassa tai vaikka vaihtaa paikkaa. :) Elokuvasta myöhästymistä ei tarvitse yleensä stressata koska alku venyy aina mainoksilla ja kännykkäpeleillä vartin ja suuremmat myöhästymiset voi suosiolla estää, ostamatta lippuja kassalta. Stressaamistaipumuksen ilmentymisten seuraamista itsessään voi myös käynnin aikana tarkkailla ja yrittää säätää kuin kaasaria.
Suosittelen Ad Astraa. Tyylikäs, moniulotteisen riittoisa kokemus.