Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - marraskuu 25, 2019, 13:29:04
Saatanan bussilakko. Tuli käveltyä tänään 8 kilsaa työmatkoja. Tämä meni sitten urheiluksi. Kun olisi tajunnut tämän perjantaina, olisin ottanut työkoneen kotiin ja tehnyt etäpäivän.

Eli 4km suuntaansa?
Eihän tuollaisella pätkällä bussia tarvitse  :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#1756
Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 26, 2019, 14:07:03
Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - marraskuu 25, 2019, 13:29:04
Saatanan bussilakko. Tuli käveltyä tänään 8 kilsaa työmatkoja. Tämä meni sitten urheiluksi. Kun olisi tajunnut tämän perjantaina, olisin ottanut työkoneen kotiin ja tehnyt etäpäivän.

Eli 4km suuntaansa?
Eihän tuollaisella pätkällä bussia tarvitse  :P

Etäisyyttä kodin ja työpaikan välillä noin 25 kilometriä, joista joutu 4 kilsaa kävelemään suuntaansa, loput junalla ja metrolla. Normaalisti taitan koko 25km bussilla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 10:42:11Lennokkiparvet ovat myös tehokkaita ja tarkempia tuohon tarpeelliseen ihmisten poistamiseen vastapuolen muonavahvuudesta.

Aika turhan uutta, merkittävyyttä ajatellen.

Moni vanhanaikainen toimii paremmin, ja näitä "lääkkeitä" voidaan jopa ottaa, ihan omasta halusta.

Kuka voi mitäkin, eri asia. Monipuolinen vaikutus-paletti, antaa tietysti parhaimman tehon. Miten erilainen vastatoimivälineistö jakaantuu yleisesti, tai paraikaa, niin tietysti hyvää aihetta analysointiin.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 03, 2019, 13:59:46Heh, kokeilepa joskus syödä niin, että on korvatulpat korvissa. Se on mielenkiintoinen kokemus ja mielestäni syömisen kuuleminen jopa laimensi makuelämystä. Lautaselle kannattaa laittaa eri rakenteisia syötäviä, etenkin raasteita ja salaattia :)

Joskus voisi kokeilla. Tuota tuhinaa ja muuta kuullut varmaan toisaalta ihan riittävästi, eli liikaa, joistakin yhteyksistä, eikä jaksa eritellä tilanteita.

Kun itseä kuulee, läheltä, niin tilanteen voi kokea näinkin: https://www.hs.fi/tiede/art-2000006320449.html ((Tutkimus: Monet äidit tuntevat haamupotkuja vatsassaan vuosia synnytyksen jälkeen))

Tuosta sitten voi haarautua mitä vain, takaumia, kivoina ja vähemmän. On vain eräs esimerkki. Kauhuleffoja ei ole osannut katsoa analysoivassa mielessä, koska ne ovat enemmän koettavaa. Varmaan kuuluu osana efekteihin, voisi kuvitella.

Lähelle kun mennään, niin sama assomaailma voi räjähtää johdatuksesta paljon, myös tunteiden tapauksessa, tai jos nenän kautta saadaan joitain tuoksuja, tai kuullaan jotain pureutuvaa, yksilökokemusta ajatellen.

Hiljaisuus on ihan eri asia. Hiljaisuus täytyy kuulla, sen syntyminen muuten, on aika eri asia, vaikka kehonäänetkin poistettaisiin, kuten tinnityshoidossa voisi olla tavoite. En tiedä, onko oikeasti kokeiltu. Vastamelusuojausta ulkoapäin, käytetään varmaan tavanomaisemmin, joissakin tilanteissa. Ei kokemusta näistäkään.

Kopek

Voi törky. Huomasin, että lycos.com on lakkauttanut ilmaiset sähköpostiosoitteet. Siinä meni kolme osoitettani, joista on kytkös Google-tileihin. Yhden Google-tilin viimeinen teoreettinen haltuunsaamismahdollisuus, jos sitä nyt on muutenkaan enää ollut, meni siinä. Lopullisesti. Totaalisesti. Minulla on sen kautta Youtubessa kymmeniä videoita, ja yhtenä tilaajana on jopa Yleisradio...

Tuossa meni lisäksi teoreettinen tilaisuus saada aikaan jännä pikku uutinen. Tämän tyyppiset asiat nimittäin kiinnostavat hömppämediaa. Ai mikä se uutinen olisi ollut. Se, että Google nalkutti musiikintekijän tekijänoikeuden loukkaamisesta yhden videoni kohdalla - jossa ei ollut minkäänlaista musiikkia. Video esitti käynnissä olevaa höyrykonetta, ja koneen jumputus oli kai tarttunut johonkin tekijänoikeusnuuskijarobotin seulaan, mistä oli seurannut automaattinen huomautus. Siinä mainittiin jopa kappale ja esittäjä, jonka tekijänoikeutta videoni muka loukkasi. No, onhan se koneen ääni vähän kuin trance-musiikin rytmi. Koska en pääse videoiden haltijatietoihin, jossa huomautus näkyisi, en pysty todistamaan tätä asiaa.   

Muutama muu google tili on nyt myös suuressa vaarassa. En muista, mihin kaikkiin olen noita lycos-osoitteita antanut. Aaah.

En halua enää lisätä masennustani ja kokeilla mitkä muut sähköpostiosoitteet ovat mennyttä kalua.

Kaikki on katoavaista. Minulla on Daily Motionisssakin videoita, joihin en enää pääse käsiksi.

Tässä höyrykone 2000-luvulla rakennetussa kopiossa vanhasta laivasta, joka romutettiin samalla, kun uusi rakennettiin. Videon teksti kertoo, että:

"This is a brief video tour of the the steam engine room of the Victorian-era steam yacht CANGARDA. Vide by Jeffrey Rutherford, the owner of Rutherford's Boat Shop, where she was rebuilt."


https://youtu.be/23onKedCh68?t=29

Minun museaalinen käsitykseni on hieman erilainen kuin kopiolaivureilla. Jos Mona Lisa taulu kopioitaisiin jollakin muovoväritekeellä ja entinen samalla tuhottaisiin ja väitettäisiin, että uusi on sama kuin entinen eli alkuperäinen, niin olisihan se vähän... Tuossa nyt sanotaan "rebuilt" mutta mitä sillä tarkoitetaan. Kopio on kopio ja sillä siisti. Monissa paikoissa laiva esitellään alkuperäisenä.

Wikipediassa kopiointi myönnetään, mutta ei kerrota, että vanhan aluksen "total loss" tarkoitti hitsipillejä.

Jos niittaamalla tehty alus vuodelta 1901 romutetaan ja korvataan hitsaamalla tehdyllä uudella sinne päin aluksella, onko kyseessä edes kopio. Sorry, olen vähän tiukkapipoinen näissä asioissa. Taidan edustaa vähemmistöä kuten aina. Museovirastokin romutti yhden vanhan laivansa, eli nekin ovat pettureita. Tämän:

https://www.aanimeri.fi/taxonomy/term/9/0?page=16

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 26, 2019, 22:17:35
Voi törky. Huomasin, että lycos.com on lakkauttanut ilmaiset sähköpostiosoitteet. Siinä meni kolme osoitettani, joista on kytkös Google-tileihin. Yhden Google-tilin viimeinen teoreettinen haltuunsaamismahdollisuus, jos sitä nyt on muutenkaan enää ollut, meni siinä. Lopullisesti. Totaalisesti. Minulla on sen kautta Youtubessa kymmeniä videoita, ja yhtenä tilaajana on jopa Yleisradio...
Tuo on pelottavaa. Itsellä on kait (en just ole viimeisen päälle tarkistanut) Google kiinni suomi24:ssä jonka emailit lopetetaan. Mutta myös puhelimessani joten ehkä puhelin pelastaa.

Lainaa
Tuossa meni lisäksi teoreettinen tilaisuus saada aikaan jännä pikku uutinen. Tämän tyyppiset asiat nimittäin kiinnostavat hömppämediaa. Ai mikä se uutinen olisi ollut. Se, että Google nalkutti musiikintekijän tekijänoikeuden loukkaamisesta yhden videoni kohdalla - jossa ei ollut minkäänlaista musiikkia. Video esitti käynnissä olevaa höyrykonetta, ja koneen jumputus oli kai tarttunut johonkin tekijänoikeusnuuskijarobotin seulaan, mistä oli seurannut automaattinen huomautus.
Erittäin mielenkiintoista! Ja kamalaa! En ole itse saanut milloinkaan huomautuksia vaikka on musaa (omatekoista kaikki).
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Kopek

#1761
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 26, 2019, 22:30:24
Erittäin mielenkiintoista! Ja kamalaa! En ole itse saanut milloinkaan huomautuksia vaikka on musaa (omatekoista kaikki).

Alkuaikoina tuli tehtyä se virhe, minkä monet tekevät, eli liitettyä musiikkia videoihin tuosta vain mistä sitä sattui löytymään. Ajattelin, että kun muidenkin videoissa on, niin miksen minäkin. Kopioin monesti musiikin jo olemassa olevasta Youtube-videosta, koska ajattelin, että kun video musiikkineen on jo Youtubessa, niin kai se silloin on ok. Yhtään videotani ei ole poistettu tekijänoikeussyistä, enkä muista onko edes mykistetty, mikä on lievempi muoto. Muutamasta videosta tuli aikoinaan Googlelta huomautus, mutta videot saivat jäädä. Minua kiusasivat nuo huomautukset (ei niitä monia ollut), joten olen käytännössä lopettanut muun musiikin käyttämisen kuin Youtuben itsensä tarjoaman. Ylipäätäänkin luotan videoon, jossa ei ole musiikkia.

Kun nuottikorvaa vailla olevana itse rimputtelen jotain sekasotkua pianolla, niin mistä voin tietää, mitä se on? Toisin sanoen voin kuvitella itse keksineeni sen, mutta se onkin jo olemassaoleva sävel, jonka olen jostakin kuullut ja joka kumpuaa jostakin muistini syvyyksistä. En kylläkään osaa varsinaisesti soittaa, mutta jos videossa nyt sattuu huonolla tuurilla olemaan muutama sekunti jotain jo aikaisemmin muiden tekemää, mistä en tiedä, niin minkäs teet. Itse asiassa meinasinkin panna surkeata 4-vuotiaan tasoisen henkilön rimputteluani johonkin ja tässä yhteydessä huomasin tuon sähköpostien katoamisen.

Tupla "äsh". Yritin juuri kirjautua yhdelle googlen perustileistäni, mutta Google halusikin lähettää vahvistuskoodin kännykkään, joka on hukassa!!! Joten se siitä. Ainakin toistaiseksi. Googlen "turvallisuus" on pahin uhka turvallisuudelle itselleen. Nuo Googlen tilithän menettää yksi kerrallaan tämän yliturvallisuusvaatimuksen takia. Eiväthän ne nyt mitään pankkitilejä ole.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 26, 2019, 23:56:21
Kun nuottikorvaa vailla olevana itse rimputtelen jotain sekasotkua pianolla, niin mistä voin tietää, mitä se on? Toisin sanoen voin kuvitella itse keksineeni sen, mutta se onkin jo olemassaoleva sävel, jonka olen jostakin kuullut ja joka kumpuaa jostakin muistini syvyyksistä.
Ei ammattilaisetkaan välttämättä. Ei kellään ole 100% varmaa muistia ja näkymää alitajuntaan.
Joku viikko sitten rallattelin mielessä uutta "sävelmääni". "Onpa pirun hyvä.. tää pitäis panna syntikkaan ja nauhoittaa.." ja päivän parin päästä muistin että 'äääh.. se olikin se ja se musavideo Youtubesssa jonka teemaa mä..'.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Norma Bates

Windows Kympästä oli tullut niin perkeleellisen takkuinen ja hidas että latasin sen ihan uusiksi virallisilta sivuilta. Entuudestaan se oli minulla DVD-levyllä (silloinkin ihan laillinen lataus), mitä nyt vähän ihmettelen että kuinkas se oli edes mahtunut levylle... ööh... No, enivei, nyt latasin sen USB-tikulle koska tilaa tarvittaan 8 Gt ja eihän minulla semmoisia DVD-levyjä ole. Eikä tule. Tikulla oli entuudestaan Win8.1 jolla en tietenkään tee enää yhtään mitään, ja annoin latauksen jyrätä sen tasaiseksi. Sitten kun tökkään tikun koneeseen että nytpä voisi asentaakin, ensimmäiseksi tulee heti kurnutusta että tikussa ongelma. Käyn läpi tarkistusohjelman, vastaus: ei ongelmia. Hö.

No, se Kymppä on nyt ladattuna koneelle ja ainakin näin ensi hetkillä tuntuu peräti pelittävän. Se tosin vituttaa että tämä uusin latinki ei antanut enää skipata kohtaa jossa luodaan tili ja keksitään PIN-koodi. Olin jokusenkin vuoden nimittäin sekä 8.1:n kanssa että kerran tämän Kympin kanssa sivuuttanut sen kohdan. Näetsen aikoinaan 8.1:llä AINA jossain vaiheessa s-posti lakkasi toimimasta, joten oli helvetin samantakevää oliko minulla hotmail/live/outlook-tili vai ei, ja mitään pinnejäkään en jaksa naputella, että minun puolestani kone saisi tarjoutua käyttövalmiiksi heti kun olen sähköt päälle paukauttanut. Mutta ehei, kun pitää olla se saatanan tili ja pinni, prkl.

Tämä oli nyt vaan tämmöinen miete koska ei ole mitään atk-ongelmia josta olisin halunnut kysellä. Jotenkin kökön näköinen tämä Kympin olemus. Aikoinaan Win95 oli kulmikas, ja sitten se siitä lähti jotenkin plastisoitumaan, mutta jostain syystä MS on päättänyt palata takaisin kivikaudelle ja pitää taas olla isokokoista ja kulmikasta. Minullahan siis oli JO Win10 koneella, mutta se oli vähän iäkkäämpi malli, eikä ihan näin töksis töksis minun mielestäni, vaikka rumahko jo sekin.

a4

Itselläni win7:n päälle ajettu Win10 on ollut paras ja helppohuoltoisin.
Lisäksi upeita aloitusnäyttövalokuvia!
Vanhalla toimistokoneella se näyttää vieläkin ruksuttavan hitaasti mutta varmasti.

Postilakon aikana voi muuten lukea lehtiä ilmaiseksi netistä.
Mikrobitissä oli kännykkäjuttuja sekä linux-käyttisten vertailua.

-:)lauri

Nyt on sitten jälleen tukka poikki. Viimeksi kävin parturilla kesällä. Kävin myös ottamassa influensarokotuksen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Nautiskeltiin päiväkahveilla Antti Rinteen erityisavustajan tädin itsetekemiä tähtitorttuja, jotka toi erityisavustajan isän ex-kollega ja toveri. Näinköhän tie SDP:hen kulkee masun kautta...? ;D
  Tähtien voimin jaksoin luoda kovasti lunta ekologiseksi lämpöeristeeksi, joka säästää energiaa.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: a4 - marraskuu 27, 2019, 14:48:30
Itselläni win7:n päälle ajettu Win10 on ollut paras ja helppohuoltoisin.
Lisäksi upeita aloitusnäyttövalokuvia!
Vanhalla toimistokoneella se näyttää vieläkin ruksuttavan hitaasti mutta varmasti.

Postilakon aikana voi muuten lukea lehtiä ilmaiseksi netistä.
Mikrobitissä oli kännykkäjuttuja sekä linux-käyttisten vertailua.

Perhana kun luin että alastonkuvia...  :P

Kopek

Romua kertyy. Huusholliin kulkeutui jostakin joitakin kuukausia sitten roskiin menossa ollut tietokoneen näyttö. Idea oli, että kokeilisin, voisiko sen saada toimimaan. Tänään kaivoin näytön rojujen alta, jonne se oli jo ehtinyt hautautua. Vaihdoin videojohdon, ja näyttö heräsi henkiin. Kuva on jotenkin kirkkaan oloinen ja rasittaa silmiä hämärässä huoneessa. Tämä näyttö on kuitenkin ensimmäinen HD-näyttö, mitä meillä on koskaan ollut. Aikaisemmat ovat 1680 kertaa jotain. Eli nyt näen kuvaamiani HD-videoita niin kuin kuuluu nähdä.

Uh, kun tuo näyttö ottaa silmiin. Sen kanssahan tulee pää kipeäksi. On kuin tuijoittaisi loisteputkea tai Led-valoa.

Sammutin uuden näytön ja vaihdoin kuvan vanhaan näyttöön, joka on selvästi himmeämpi ja vähemmän sininen.

Nyt näyttää siltä, että tämä kirjoittamani teksti on ohutta kuin hämähäkin seitti. Haluaisin, että se olisi tummempaa.

Hain tänään nastattomat talvirenkaat, joita aion kokeilla toisessa autossamme. Ne ovat edullisimmat myynnissä olleet kiinalaiset, joten ties mitä niillä tapahtuu. Toivottavasti kukaan ei kuole niiden takia. Syy tähän kokeiluun on odotettavissa oleva Berliinin reissu. Saksassa ei hyväksytä nastarenkaita, ja Suomessa ei saa ajaa kesärenkailla. Kompromissi ovat nastattomat talvirenkaat. Ehkä vaihdan nastarenkaat takaisin autoon myöhemmin talvella.

Auton korjaaminen ulkona kylmässä ja pimeässä ja mahdollisesti lumisateessa, ei ole kovin mukavaa. Aion vaihtaa autoon lamput. Harjoittelin niiden irrottamista vanhassa kätöstä poistuneessa autossa, ja se osoittautui hankalammaksi kuin olin arvannut. Lamppujen alimmaiset kiinnityspultit ovat ahtaassa paikassa. Sinne ei oikein mahdu mikään työkalu. Kun lamppu on lopulta irti, se ei mahdu ulos aukosta, josta sen pitäisi tulla. En ole vielä keksinyt ratkaisua asiaan. Yritän seuraavaksi irrottaa erään pellin, jolloin tila lisääntyy. Vaihdan lamput siksi, että edelliset ovat pahasti himmentyneet. Vanhan auton käyttäminen harjoitteluun johtuu siitä, että en halua särkeä mitään kohtaa. Toinen syy on se, että en halua vaihtamisen jäävän kesken johonkin "en keksi, en osaa" -vaiheeseen. Jos ei vaihtaminen onnistu, ajan toistaiseksi vielä vanhoilla lampuilla.

a4

#1769
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 27, 2019, 19:28:47
Lainaus käyttäjältä: a4 - marraskuu 27, 2019, 14:48:30
Itselläni win7:n päälle ajettu Win10 on ollut paras ja helppohuoltoisin.
Lisäksi upeita aloitusnäyttövalokuvia!
Vanhalla toimistokoneella se näyttää vieläkin ruksuttavan hitaasti mutta varmasti.

Postilakon aikana voi muuten lukea lehtiä ilmaiseksi netistä.
Mikrobitissä oli kännykkäjuttuja sekä linux-käyttisten vertailua.

Perhana kun luin että alastonkuvia...  :P
Taiteellisia sellaisia. Luontokuvia. Ehkä joku kaunis päivityspäivä vielä alastomia Homo Sapiensejakin. Saunanraikkaina.

Monesti kone on tuntunut käynnistyvän jo tämän päivän aikana, kun on uppoutunut ihailemaan kaunista taidevalokuvaa jostain päin monimuotoista maailmaa ja puhuttelevalla näkökulmalla. Uudella ja tehokkaalla koneella olisi taidenautinto ohi sekunneissa. Onneksi en omista sellaista!



Tänään on muutenkin ollut hyvä fiilis. Taivaalta tuli vain vettä eikä yhtään räntää! En omista aurinkolaseja joten siinäkin olen säästänyt pitkän pennin, joita tässä nyt sauhuttelenkin nauttien hyvän viinin tavoin päivä päivältä arvokkammasta tupakasta.

Mietin vieläkin aamulla lukemaani faktojen maailma-kirjassa faktana kerrottua tapausta. 60-luvulta pitkälle eteenpäin Kiina onnistui hienosti salaamaan sen että noinkin väkirikkaassa maassa arviolta vain 15-40 miljoonaa kansalaista kuoli nälänhätään, mikä oli kaiketi myös uusi maailmanennätys! Paikoittain esiintynyt kannibalismikin todisti ihmisen olevan huikean sopeutuvainen ja näppärä luonnon pieni ihme.