Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

#1935
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 01, 2020, 17:13:42
Voimia ja jaksamista, MrKAT.
Kiitän. Vieläkin ajoittain kouraisee mutta ylös nousen kuopasta.

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

-:)lauri

Ei niin kiirettä. Tässä ollaan vielä työväenluokkaa pitkälle maanantain puolelle kun USAn pörssi aukeaa vasta klo 16:30 Suomen aikaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Amore

Metrossa istahti minua vastapäätä Knausgårdin näköinen mies. Pitkä, hoikka,...isot kädet. Tavalliset vaatteet, mutta kuitenkin piirun verran market-valikoimaa laadukkaammat ja tyylikkäämmät. Jalassa leveälahkeiset farkut. Koko olemus huokui miellyttävää itsevarmuutta, joka ei ollut kuitenkaan millään tavalla päällekäyvää. Harvoin sattuu, että kellään satunnaisesti kohdatulla ihmisellä on näin miellyttävä "aura". Olisin kernaasti viihtynyt samassa "seurassa" pidempään, mutta täytyi jäädä pois. Muistan kerran aikaisemminkin panneeni merkille Knausgårdin näköisen miehen jossakin kaupungilla liikkuessani. Jäin miettimään, mahtoiko olla sama henkilö. :o
All you need is Love

a4

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 01, 2020, 22:38:35
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 01, 2020, 17:13:42
Voimia ja jaksamista, MrKAT.
Kiitän. Vieläkin ajoittain kouraisee mutta ylös nousen kuopasta.
Täälläkin rakastamani kahvi on pääosin vaihtunut vihreään teehen ja ihana ruisleipä, pitsat ynnä muut enemmän vihanneksiin ja kauratuotteisiin. Todennäköinen syy:
https://www.hyvavatsa.fi/tietoa/artyneen-suolen-oireyhtyma
Stressi ei ainakaan helpota vatsaa ja oloa mutta hyvä suolistobakteeristo helpottaa oloa ja stressiä.

a4

#1939
Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - helmikuu 01, 2020, 22:44:20
Ei niin kiirettä. Tässä ollaan vielä työväenluokkaa pitkälle maanantain puolelle kun USAn pörssi aukeaa vasta klo 16:30 Suomen aikaa.
Löytyisiköhän jotain eettistä tai työväenluokan sijoitusrahastoa markkinoilta?
Pitkäpinnaiset uhkapelurit voisivat sijoittaa kaiketi jo nyt Afrikkaan, kun Kiinakin siirtää sinne nousseiden palkkojen ja globaalin markkinavaltansa takia teollisuuttaan.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 02, 2020, 20:24:12
Pitkäpinnaiset uhkapelurit voisivat sijoittaa kaiketi jo nyt Afrikkaan, kun...

Luin ensiksi, että kaiket, mikä tuntuu jo kovin rohkealta vedolta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Nyt jos joku haluaa tietää, mitä mieltä me omistava yhteiskuntaluokka olemme, kysykää vain rohkeasti minulta. Olen kuulunut omistajiin jo reilu 10 minuuttia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Muisto Keijo Kullervo

#1942
"Luin kerran tieteistarinan jossa vanhus ja nuorukainen vaihtoivat koneellisesti identiteettiään, mieltään.
Arvaatte kai, miltä tuntui nuoresta miehestä, vanhuksen kehossa, kun jalka ei toiminut, sydän pomppaili holtittomasti askel laahusti ym. ym.
Vanhus taas oli onnensa huipulla, nuori keho, askel kiireinen, sukupuolielin toimi normaalisti ym. ym.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Itsekin alan olla kauan elänyt ja 'jotain' aavistan tieteistarinan opetuksesta."
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - helmikuu 03, 2020, 16:40:11
Nyt jos joku haluaa tietää, mitä mieltä me omistava yhteiskuntaluokka olemme, kysykää vain rohkeasti minulta. Olen kuulunut omistajiin jo reilu 10 minuuttia.

Perinnön myötä on itsekin tullut vaihdettua luokkaa. Kyllä siitä omaisuudesta stressiäkin saa aikaiseksi.

Hippi

Nyt on pari päivää ollut vaikea tajuta ajan kulumista iltapäivällä, kun on ollut aurinkoista ja muutenkin päivä on pidentynyt jo todella huomattavasti niistä pimeimmistä joulunajoista. Piti oikein tarkistaa, jotta näinkö oikein ja että kello on jo noin paljon :)

Vaikka olen aina sanonut, että nautin syksystä ja talven pimeydestä, niin liika on sentään liikaa ja lumeton talvi on itse perkeleestä. Pakko tunnustaa, että tuntuu kivalta tuo päivän piteneminen ja valoisuus.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Auton katsastus meni katastrofiksi. Esimakua tulevasta sain jo illalla, kun unohdin silmälasini auton konepellin alle ja musersin ne littanaksi lyödessäni luukun kiinni. Tänään yritin väännellä tekeleestä vähän enemmän silmälaseja muistuttavan, jolla väliaikaisesti pärjäisi.

Tämän päivän katsastus meni sinänsä hyvin, vaikka auto ei läpäissytkään sitä. Vain pari pientä vikaa löytyi, eikä niiden korjaaminen tule kalliiksi. Ongelma eivät olleetkaan viat vaan se, että katsastus olisi pitänyt tehdä jo eilen! Rekisteriotteessa oli viimeiseksi katsastuspäiväksi merkitty 3.2.2020, mutta koska rekisteriote oli hukassa, en tiennyt asiaa. Luulin, että viimeinen katsastuspäivä on 4.2., koska päiväkirjani mukaan auto katsastettiin viime vuonna tuona päivänä, eikä se silloin ollut myöhässä.

Jos poliisivaltio ei olisi kiristynyt nykyisiin mittoihinsa, asia ei olisi suuri ongelma. Autolla ajettaisiin käyttökiellosta huolimatta ja viat korjattaisiin ja autoa käytettäisiin uudestaan katsastuksessa. Mutta näin ei uskalla enää tehdä, koska poliisiautoissa on rekisteriskannerit.

Kyllä sen auton korjaamolle aion viedä laittomasti, kun matkaakaan ei ole kuin 900 metriä, mutta muuten sillä ei oikein uskalla ajella ainakaan pidempiä matkoja.

Mitenhän legalisti toimisi minun tilanteessani. Tilaisi sadan kilometrin päästä hinausauton siirtämään autoa 900 metriä korjaamolle ja sieltä takaisin?

Harmittaa tuo juttu, koska minun oli määrä lähteä autolla huomenna Helsinkiin. Sillehän olisi normaalitapauksessa saanut kuukauden ajoaikaa vikojen korjaamiseksi, ja tämä oli olettamuksena nytkin.

Minun mielestäni on epäoikeudenmukaista, että jos katsastus on yhdenkin päivän myöhässä, menettää kokonaisen kuukauden ajoajan, jota tarvitsisi korjaamokäynteihin. Eikö menetyksen pitäisi olla kuukausi miinus yksi päivä. Vasta jos katsastus olisi kokonaisen kuukauden myöhässä, katsottaisiin silloin kuukauden ajoaika myös menetetyksi.

Autoton kaupunkilainen ehkä parhaiten ymmärtäisi auton käyttökiellon merkityksen maaseudulla asuvan kannalta, jos hänelle itselleen määrättäisiin joukkoliikenteen käyttökielto.

Hayabusa

^Etkös sinä joskus kertonut, että sinulla on noita autoja useampi? Kai niistä joku on laillisessa kunnossa.

Varattuun katsastukseenhan autolla saa huristella. Siihen siihen sinivuokoilla ei ole mitään sanomista, paitsi jos pakenee...

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 04, 2020, 17:45:38
Mutta näin ei uskalla enää tehdä, koska poliisiautoissa on rekisteriskannerit.

Riski jäädä kiinni on aika pieni. Tyttäreni ajeli katsastamattomalla autolla yli puoli vuotta ilman että kukaan kiinnitti siihen huomiota. Ajelisi vieläkin, ellen olisi tullut kysyneeksi muistiko hän varmasti käydä katsastuksessa.

Tosin Kopekin kohdalla voi käydä toisin. En tiedä mitä pahaa hän on entisessä elämässään tehnyt, mutta hänen nykyinen karmansa ei tunnu suosivan riskinottoa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Sitä vähän muistelinkin, että olin pienestä ongelmastani täällä avautunut, mutta se, että avautumisesta on jo liki vuosi, oli pikkuinen järkytys.  ;D

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 22, 2019, 09:30:49
----- nips ----
Nyt minulla poksahtelee tässä uudessa kodissa vain tuo yksi valaisin, joka on kohtuullisen uusi. Jalkalamppu, jossa on kääntyvä spotti ja ylöspäin oleva yleisvalaisin. Tuo ylöspäin oleva aina kärvähtää, joten lopulta se on jäänyt vähälle käytölle, vaikka olisi muuten mieluisampi valo.

Kokonaisen vuoden tuon marmatuksen jälkeenkin valaisin on pönöttönyt paikallaan ja olen harmillisen ongelman kiertänyt sillä, että toin sohvapöydälle toisaalla käyttämättömäksi jääneen pöytäspotin. Se on riittänyt tässä sohvan nurkassa istujalle näpyttelyvaloksi, mutta talvella pimeimpään aikaan on ollut kyllä aika pimeää. Tuo jalkalampun ylävalo on ollut juuri sopiva siihen, että tulee mukava yleisvalo, joka kantaa eteiseenkin asti hiukan.

Tänään sitten otin asiakseni kävellä Bauhausiin hakemaan uuden valaisimen, sillä uskon tuon vanhan olevan sen verran viallinen, että aikaa myöten se tulisi kalliiksi, vaikka itse kapineen sainkin halvalla. Taisi vain muutaman kympin maksaa ja se kai sen suurin vika sitten olikin.

Saapa nähdä, miten tuo nyt ostamani kestää, sillä hiukan epäröin ostaa valaisinta, jossa on "integroitu valonlähde". Ikää tuolle luvattiin 30 000 tuntia, joka laskujeni mukaan tarkoittaisi lähes 15 vuotta, jos valoa käyttäisin noin 5 tuntia päivässä ympäri vuoden. Noin paljoahan sitä en käyttäisi, sillä kesällä tuskin on tarvetta lainkaan.

Hintaa tuolla oli vajaat parisataa euroa, mutta jostain syystä matkalla hyllyltä kassalle, hinnasta hävisi 50 euroa. En tiedä miksi, kun en huomannut mitään alennuslappujakaan missään, mutta en tuosta nyt alkanut valittamaankaan.

Hiukan huvittaa, että olen kyllä tuolle suunnalle lähtenyt useastikin kävelemään ja ajatellut, että voisi sen lampun käydä ostamassa, mutta matkalla on aina tullut joku "hyvä idea", jonka vuoksi on suunnitelmat muuttuneet. Sitten olen taas iltasella kärvistellyt hiukan kehnossa valossa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Täälläkin on kokemusta lampun hintaeroosiosta matkalla kassalle. Muuton jälkeen sohvan vierus kaipasi valonlähdettä. Pitkällisen etsinnän jälkeen muinaisesta Anttilasta löytyi näppärä jalkalamppu, jonka valon suuntaa pystyi säätämään ja siinä oli jopa himmennin. Hintaa oli muistaakseni peräti viisikymppiä. Kassalla hinta oli puolittunut. Myyjäkin vähän ihmetteli, mutta arveli tammialen vaikutusta. Hyvin on palvellut. Siinä taitaa vielä olla sama hiilisyöppö hehkulamppu kuin silloin 10+ vuotta sitten.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur