Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

En osaa enää sanoa montako viikkoa sitten joku paskonärhi sonti makuuhuoneeni ikkunaan, mutta jokin aika sitten toinen (vaiko sama?) proiskautti myös olohuoneen ikkunaan. Sateet ovat miltei pesseet olohuoneen paskan pois, mutta eivät makuuhuoneen. Koska sadetta on luvassa lähiaikoinakin, perkeleellinen ikkunoidenpesuprojekti ei nappaa koska lopputulos tuhoutuisi hetkessä. Jostain syystä kun täällä lähes jokainen sade sotkee ikkunat ja sitten sitä jälkeä joutuu katselemaan taas kk-kaupalla. Haluaisin edes muutaman päivän nauttia täysin kirkkaista ikkunoista.

Joten ei lähde paska Junttilan talon ikkunoista ennen kuin on sopiva kausi pestä ikkunat. Hellekausi se ei ole, sillä en nyt tappamaan itseäni ala. Siksihän tämä näin venähtikin tänä kesänä.

Kopek

Sohvan takaa kesämökiltä löytyi kameralaukku, jossa oli kadonnut Canon kamerani ja Olympus sanelulaite. Viimeisimmät kuvat oli otettu 20.7.2018 kesämökkisaarella. Tästä "kuvaussessiosta" löytyy maininta myös päiväkirjastani.

Jos ei mistään kovalevyiltä tai muualtakaan löydy uudempia kuvia, on kai pakko olettaa, että kameralaukku on ollut kateissa melkein kaksi vuotta. Sanelulaitteen viimeisin nauhoitus oli tehty 4.7.2018.

Olen etsinyt tuota kameraa sieltä ja täältä, mutta en ole löytänyt sitä. En olisi ikinä arvannut, että se on täällä mökillä, jossa edelleen olen. Luulin, että kamera on kadonnut joskus talvella 2018-2019.

Vielä kun löytyisi eräs kännykkä, joka on ollut kateissa suunnilleen saman ajan kuin tuo kamerakin.

Hippi

^
Köyhällä, jolla ei ole kuin yksi kerrostaloasunto ei ole tuollaisia ongelmia, että unohtelee tavaroita eri asumuksiinsa.
--

Mutta kadonneesta kamerasta tuli mieleeni tapaus menneisyydestä, kun minua lähestulkoon syytettiin hienon kameran varastamisesta. Ex1 harrasti valokuvaamista sellaisella hienolla kameralla, jota raahattiin mukana melkoisessa kameralaukussa, jossa oli tuohon kuuluvia muitakin tykötarpeita. Kameralaukkua säilytettiin komeron ylimmällä hyllyllä, johon en varvistamallakaan yltänyt. Sen sijaan liki parimetrinen Ex1 kyllä ylsi.

Kun sitten pistimme lusikat jakoon, niin tuli kysymys tuosta kamerasta, jotta missä se on. Ei löytynyt koko pienestä kaksiosta, johon sen kokoinen kapine ei todellakaan voi hävitä. Toinen mahdollisuus olisi ollut miehen opiskelupaikkakunnan asunto, mutta ei kuuleman mukaan ollut sielläkään. Se oli kaiketi aika kallis kamera ja mies syytti, että yritin pimittää sen itselleni, mutta ehkä hän sitten uskoi, kun sanoin etten edes haluaisi tuollaista, jota en osaa käyttää. Lasta kuvatessa pokkari on paras, kun se on aina valmiina ja säädöt riittävän kohdillaan.

Kiitos hyvän muistini onnistuin vielä selvittämään, milloin sitä oli viimeksi käytetty niin, että minä olin ollut mukana. Olimme olleet läheisellä ulkoilualueella ja tuolloin olin minäkin poikkeuksellisesti ottanut jonkun kuvan, kun säädöt oli laitettu minulle valmiiksi. Tuolta retkeltä ei kuitenkaan meillä ollut yhtään valmistettua kuvaa, joten se filmi täytyi olla edelleen kamerassa ja luultavasti kamera oli laukkuineen jäänyt sinne kalliolle.

Joku ulkoilija sai hienon kameran, kun ei viitsinyt ottaa yhteyttä. Kameralaukussa oli omistajan nimi ja yhteystiedot.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Kyllä nyt tunsin itseni niin maalaiseksi, kun matkustin oikein junalla pääkaupunkiin asti :D

Sain asiani hoidettua ydinkeskustassa, mutta en jaksanut enää Hakaniemeen asti lähteä toista asiaa hoitamaan, sillä meteli-ruuhka-tupakansavu-sähköpotkulauta-kiintiöni tuli täyteen jo tuon yhden asian hoitamiseen vaaditussa kaupunkikävelyssä. Teen sitten joskus toisen reissun ja varaan sille oman ajan Hakaniemeen, kunhan toivun tästä ensimmäisestä reissusta. Luultavasti olisin lisäksi paluumatkalla kastunut, jos olisin pidemmäksi aikaa jäänyt sinne kupeksimaan.

Just mietin, että taitaa olla parisen vuotta siitä, kun olen viimeksi ydinkeskustassa käynyt viimeksi. Ei kyllä ole ollut yhtään ikävä sinne eikä kyllä asiaakaan.

En nähnyt kuin yhden maskinaamaisen ihmisen koko reissun aikana ja sekin oli bussissa asemalta kotiin. Olin poikkeuksellisesti nyt laiska ja tulin tuon pätkän bussilla, kun se oli jo maksettuna, eli vaihto-oikeus sisältyi reissun kokonaishintaan ja bussi osui sopivasti kohdalleni.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Yritän lähteä mökille, mutta tahmaista tämä lähtemiseni niin kun kaikki muukin ryhtymiseni. Pitää ensin pestä pyykkiä, kun ei ole juuri mitään puhtaana. Ja tehdä jääkaapissa olevista aineksista valmista ruokaa mukaan otettavaksi, sillä täällä on helpompi kaikki kokkailu, kun on vettä hanasta, eikä sitä paitsi ole mitään muuten syötävää illaksi. Ja pitää tehdä kiljoona muutakin asiaa, kun vaan saisi aikaiseksi.

Viime vuoden loppukesästä tai syksystä asti eli edellisestä mökkireissusta asti iso kassi on asunut lattialla, kerä röykkiön muita epämääräisiä nyssyköitä ja laatikoita. Nyt löysin isosta kassista puhtaita sukkia. Olenkin ihmetellyt, miten minulla on niin vähän sukkia, kun viime kesänä ostelin urakalla uusia. Viime kesästä asti on myös iso läjä umpinaisia vesiastioita majaillut lattialla, piti putsata ne etikalla, mutten saanut viime kesänä aikaiseksi. Nyt pitää tehdä se ennen lähtöä. Otan autotallista puhdasta juomavettä mukaan ehkä joku 40-50 litraa tms.. Mökin kaivo ei ole luotettava. Viime kesänä se lisäksi oli kuiva.

Saas nähdä, tuleeko tästä lähdöstä mitään.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Sepe

Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2020, 15:05:01
Yritän lähteä mökille, mutta tahmaista tämä lähtemiseni niin kun kaikki muukin ryhtymiseni. Pitää ensin pestä pyykkiä, kun ei ole juuri mitään puhtaana. Ja tehdä jääkaapissa olevista aineksista valmista ruokaa mukaan otettavaksi, sillä täällä on helpompi kaikki kokkailu, kun on vettä hanasta, eikä sitä paitsi ole mitään muuten syötävää illaksi. Ja pitää tehdä kiljoona muutakin asiaa, kun vaan saisi aikaiseksi.

Viime vuoden loppukesästä tai syksystä asti eli edellisestä mökkireissusta asti iso kassi on asunut lattialla, kerä röykkiön muita epämääräisiä nyssyköitä ja laatikoita. Nyt löysin isosta kassista puhtaita sukkia. Olenkin ihmetellyt, miten minulla on niin vähän sukkia, kun viime kesänä ostelin urakalla uusia. Viime kesästä asti on myös iso läjä umpinaisia vesiastioita majaillut lattialla, piti putsata ne etikalla, mutten saanut viime kesänä aikaiseksi. Nyt pitää tehdä se ennen lähtöä. Otan autotallista puhdasta juomavettä mukaan ehkä joku 40-50 litraa tms.. Mökin kaivo ei ole luotettava. Viime kesänä se lisäksi oli kuiva.

Saas nähdä, tuleeko tästä lähdöstä mitään.

PYSY KOTONA

a4

Lainaus käyttäjältä: Sepe - heinäkuu 08, 2020, 20:45:39
Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2020, 15:05:01
Yritän lähteä mökille, mutta tahmaista tämä lähtemiseni niin kun kaikki muukin ryhtymiseni. Pitää ensin pestä pyykkiä, kun ei ole juuri mitään puhtaana. Ja tehdä jääkaapissa olevista aineksista valmista ruokaa mukaan otettavaksi, sillä täällä on helpompi kaikki kokkailu, kun on vettä hanasta, eikä sitä paitsi ole mitään muuten syötävää illaksi. Ja pitää tehdä kiljoona muutakin asiaa, kun vaan saisi aikaiseksi.

Viime vuoden loppukesästä tai syksystä asti eli edellisestä mökkireissusta asti iso kassi on asunut lattialla, kerä röykkiön muita epämääräisiä nyssyköitä ja laatikoita. Nyt löysin isosta kassista puhtaita sukkia. Olenkin ihmetellyt, miten minulla on niin vähän sukkia, kun viime kesänä ostelin urakalla uusia. Viime kesästä asti on myös iso läjä umpinaisia vesiastioita majaillut lattialla, piti putsata ne etikalla, mutten saanut viime kesänä aikaiseksi. Nyt pitää tehdä se ennen lähtöä. Otan autotallista puhdasta juomavettä mukaan ehkä joku 40-50 litraa tms.. Mökin kaivo ei ole luotettava. Viime kesänä se lisäksi oli kuiva.

Saas nähdä, tuleeko tästä lähdöstä mitään.

PYSY KOTONA
Tässä myös toinen motivaattori lähteä, omaan tahtiin, nauttimaan mökkeilystä ja luonnosta:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/04/01/ryhdy-hotellinpitajaksi-nain-rakennat-hyonteishotellin-kotipihaan

Hippi

Voi pörriäisiä auttaa kaupungissakin. :)

Kävin opastamassa huoltomiehiä, kun olivat tulossa kynimään pihamme nurmikkoa, jotta meillä sitten ei sitä kynitä maata myöten. Oli juuri valokoapila alkanut kukkia niin kauniisti, niin ilmoitin, että leikkurin terää nostetaan niin, että apilat jäävät kasvamaan.

Lisäksi olen suojannut sen reilun viiden neliön pienen tontin, josta kurtturuusut on poistettu ja siinä nyt kasvaa kaikenlaista. Pääasiassa taitaa olla ihan niittykasveja, mutta taitaa olla myös jotain kukkapenkistä karannuttakin. Lisäksi nakkasin sinne ylivuotisia pensaskrassin siemeniä, jotka yllättäen lähtivät vielä itämään. Varmaan parisenkymmentä eri laijia löytyy nyt tuosta pläntistä ja se on oikein hauskan näköinen. Jossain vaiheessa pahimmilla helteillä sinne hiukan vettä vein, mutta muuten maa on köyhähköä ja täysin hoitamatonta.

Kun olen tuossa villiniityssäni käynyt niitä ruusun versoja kitkemässä, niin olen huomannut sen olevan pörriäisten suosiossa. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Olen tilannut ruokakaupan toimituksen mökille, oven taakse, eikä muuta asiointia aio harrastaa mökkipaikkakunnalla, ja lisäksi ohjeistanut kaikkia paikallisia kontaktejani siellä, että mökkiin sisään ei ole kenelläkään nyt kutsua, pihalla voidaan turvavälin etäisyydeltä jutella. Otan hammastikkuja mukaan, ja käytän niitä näpytellessäni koodia bensa-automaatilla. Huoltoasemien vessoihin en kai mene. Täällä kaupungissa olen ollut eristyksissä maaliskuusta alkaen, joten tuskin vien mökkipaikkakunnalle koronaa. Jos en sitten eilen auton katsastuksessa (maskin kanssa, auton pinnat pyyhkien ja auton tuulettaen kunnolla) onnistunut nappaamaan koronaa.

Pyykit on nyt pesty ja ruokaa valmistettu riittävästi eli paljon, ja törkeän hyvää tulikin:

Uunissa paahdettua kukkakaalia, herkkusieniä, tomaattia, sipulia, Provencen yrtit, kookosöljy.
Makaronia, maustettu tomaattipyreellä, balsamicolla, oliiviöljyssä paistetulla valkosipulilla ja purjolla, pecorinolla, basilikalla ja mustapippurilla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

^Kunhan saat ostamasi mäyräkoiran tuhottua ja soiteltua klo 3:00 aamuyöstä luuristasi löytyvät kaveriesi puhelinnumerot läpi, tule kuittaamaan tänne, että homma kunnossa. Mikään ei piristä kesällä niin paljon mieltä kuin humalainen ystävä, joka soittelee keskellä työviikkoa aamuyöstä kännipuhelun kertoakseen, kuinka hyviä ystäviä olettekin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

#2650
^
Eivät ryökäleet toimita kauppatilauksen mukana mäyräkoiria, mutta muuten muutama mökkikalja voisi nyt maistua.

Saas näkee, mitä tästä tulee. Pitäisi kiivaasti edistää lähtöä, mutta paljon on vielä tekemättä, eikä oikein jaksa ryhtyä mihinkään. Oli lyhyet, ehkä 3,5 tunnin yöunet. Mökki on Huitsin Nevadassa, joten matka on pitkä, eikä väsyneenä kannattaisi lähteä ollenkaan. Ehkä iltapäivällä piristyy, ehkä ei.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Olen nyt majaillut epämääräisesti mökillä reilun viikon ja palellut. Sisällä talossa on ollut jonain amuna 17,5 astetta. Iltalämpötila on tyypillisesti 18 asteen paikkeilla. Kaasulämmittimellä lämpötilan saa nousemaan parinkymnenen asteen paikkeilke ja ylikin, mutta kun laitteen sammuttaa, huone viilenee saman tien. Lämpöhän ei varastoidu mihinkään.

DDR-insinööri jatkaa sähkösysteemien asentamista. Hänellä on kuulemma sähköasentajankin koulutus ennen insinööriksi opiskelemista.

Veikkaanpa, että hipillä on ylellisemmät olot mökillään. Tai mistä minä tiedän. En usko, että se kuitenkaan niin ränsistynyt on kun meidän hökötyksemme. Paikkakin on todennäköisesti erilainen. Tämä meidän on ainoa saarellaan, ja saari on karu ja kivikkoinen, on siellä sentään puita. Venematka "mantereelle" on noin 2,5 kilometriä.

Olen nyt kaupunkireissulla 150 kilometrin päässä mökkipaikkakunnalta.

kertsi

^
Tarkoitat varmaankin kertsiä?
No enpä tiedä ylellisestä (ai se kirjoitetaankin yhdellä eellä). Mörskä mikä mörskä, ikivanha. Sähkö on (pitäisi kyllä uusia johdot), ja siis jääkaappi (ja maakellari), mikroaaltouuni ja vedenkeitin - lasketaanko ne ylellisyydeksi? Puita on. Kaivossa on vettä, jos on. Puuhella vetää tai yleensä ei vedä. Nestekaasulla toimiva hella on, jos siellä nyt sattuu olemaan kaasua. Kunnollista saunaa ei ole, vaan aika kehno savusauna. Purosta saa pesuvettä, jos jaksaa kärrätä maitokärryllä (hyttyspilvessä) tai virittää pumpun, joka toimii tai sitten ei. Ei rantaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Saares

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 01, 2020, 11:38:21
Mietin tässä aamulla lausetta: "Osaava henkilökunta on tärkein voimavaramme." Tämä lause löytyy lähes joka firman esittelytekstistä.

Nyt tämä toteutuu melko huonosti käytännössä. Onko nyt aivan varma, että lomauttavat ja irtisanovat yritykset ovat todella tehneet kaikkensa tärkeimmän voimavaransa eteen, tässä tilanteessa.

Kehotan kaikkia, sekä työntekijöitä, asiakkaita, rahoittajia että tavarantoimittajia, tutustumaan tarkkaan yritysten julkilausumiin toimintakulttuuristaan ja tehtyihin käytännön tekoihin. Mahdollisten ristiriitojen ilmetessä voi ajatella, että kyseessä ei olekaan todellinen halu tai päämäärä hoitaa kumppanuuksia - vain turha jargon ja tietoinen valehtelu. Kannattaa etsiä nopeasti parempaa tilalle.
Tarkoitatko että firma pitäisi päästää konkurssiin ettei ketään tarvitse irtisanoa/lomauttaa?

kertsi

#2654
Sain kuin sainkin kammettua itseni liikkeelle mutta perin myöhäiseksi meni lähtö, 19:30. Pitkä mökkimatka takana, ilman yhtään pysähdystä.

Naapuri/mökkitalkkari/ystävä/jotain oli laittanut lämmön päälle yhteen lämpöpatteriin (puolikkaalla teholla). Täällä oli suloisen lämmin, eikä kovinkaan kostea niin kuin yleensä talven jäljiltä. Eli kyllä tämä on aika luksusmökki, ainakin juuri nyt tuntuu siltä. Kahden viikon päästä varmaan alkaa jo kaivata tukanpesua. Hän oli ajanut pyytämättä myös nurmikon. Ja pyynnöstä (aion lahjoa hänet kyllä siitä hyvästä) oli hakenut muutamia mietoja alkoholijuomia, itse kun en kaupoille mene.  Se ensimmäinen sihahdus on ihan kiva.

Vuosi vuodelta tuntuu, että roudaan mukanani enemmän ja enemmän kamaa. Taisi olla 9-10 kollia (mittayksikkö), jos vesikanistereita ei lasketa. Vaikka olin olevinani syönyt jääkaappia tyhjäksi jo pidemmän aikaa, mukana kulkeutui peräti kaksi täpötäyttä kylmälaukkua, toinen pelkkiä kasviksia ja hedelmiä, joita riitti toiseenkin laukkuun. Ihan kuin olisi alvariinsa nälänhätä uhkaamassa mukamas. Mukana kuljetettua juomavettä olikin 70 litraa.

Huomenna on kaupan ruokatoimitus, ensimmäinen koskaan. Saas nähdä, löytävätkö perille.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️