Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Täällä on sekin hyvä puoli, että kukaan ei tömistele yläkerrassa, kukaan ei tee remppaa, ulkona ei kirsku tai pamahtele rakennustyömaa. Lähimmästä naapurista ehkä kilometrin päässä ei koskaan kuulu mitään, ja on lääniä ympärillä vaikka kuinka. Ja voi estoitta luukuttaa vaikka mitä musiikkia vaikka mihin vuorokaudenaikaan, tai laulaa tai vetää skaaloja ja äänenavauksia. Kerrostalomme äänieristys on niin huono, etten oikein kehtaa laulaa siellä, varsinkin kun yläkerrassa asuu eräs ärsyttävä kiekuja (kuorolaulaja?).
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 03, 2020, 13:36:38
Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 03, 2020, 13:24:02
Hyvä että sosiaalisia kontakteja kuitenkin on edes jonkin verran. Yksinolosta tulee liian helposti tapa, josta on vaikea päästä eroon.

Mutta jos itsekseen viihtyy, miksi siitä pitäisi päästä eroon?

T: Xante

Omaan yksinäisyyteensä eksynyt ihminen ei pysty enää hankkimaan apua muilta silloin kun apua tarvitaan.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 03, 2020, 13:40:17
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 03, 2020, 13:36:38
Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 03, 2020, 13:24:02
Hyvä että sosiaalisia kontakteja kuitenkin on edes jonkin verran. Yksinolosta tulee liian helposti tapa, josta on vaikea päästä eroon.

Mutta jos itsekseen viihtyy, miksi siitä pitäisi päästä eroon?

T: Xante

Omaan yksinäisyyteensä eksynyt ihminen ei pysty enää hankkimaan apua muilta silloin kun apua tarvitaan.

Varmaankin. Mutta raskaalta kuulostaa sekin, että on pakko pitää sosiaalisia kontakteja varmuuden varalta yllä, vaikka mieluummin oleskelisi itsekseen.

Ja en näkisi, että itsekseen viihtyvä on herkästi yksinäisyyteensä eksyvää tyyppiä. Enemmän semmoiseen paikkaan eksynee he, joilla on sosiaalisien kontaktien tarve, mutta jostain syystä jäävät niitä vaille/menettävät ne.

T: Xante



Hippi

Olen varmaan useamman kerran manannut naapurustossa asuvaa kävelysauvamummelia. Aina, kun kohtaan hänet pihassa, yritän kuumeisesti etsiä pakoreittiä yleensä epäonnistuen surkeasti. Sitten seuraavan tunnin höpöttelemme niitä näitä kaikenlaista aiheesta toiseen poukkoillen. Harvoin olen turinan päättyessä ollut harmistunut. Pikemminkin ihan kivaa oli ja varmaan hänellä vielä kivempaa, kun on huono liikkumaan ja asuu yksin.

Näin kesäaikaan, kun enemmän olen pihassa, noita naapureita tulee juttusille. Vaikka aina manaan ihmispaljouksia ja viihdyn hyvin yksin, niin yllättäen olen aika kivasti oppinut viihtymään noissa pienissä juttuhetkissä. En kuitenkaan niin paljoa kaipaa seuraa, että mihinkään yleisiin rientoihin tai harrastuksiin lähtisin seurankipeyden vuoksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Likinnä itselleni aiheeseen puuttuminen tuli mieleen siitä, että lähipiirin lähipiirissä (siis minusta syrjempänä  :)) on varsinaista vanhuusikää kolkutteleva henkilö, joka on ikänsä asustellut itsekseen ja tuntuu oloonsa ihan tyytyväiseltä.

Nyt häntä patistellaan osallistumaan kaikenlaisiin vanhuksille tarkoitettuihin virkistyksiin, varmastikin hyvää tarkoittaen, mutta ainakin vielä jaksaa laittaa pontevasti hanttiin. Hänelle on perusteltu asiaa samoin kuin Brutto, että kertakaikkiaan ei ole ihmisellä terveellistä ja turvallista olla yksin, vaan sosiaalisia kontakteja on oltava sen varalta, että jotain sattuu.

Minä epäilen, että vaikka saisivatkin hänet hätisteltyä ikäihmisten rientoihin, hän tuskin ottaisi yhteyttä näihin kontakteihin siinäkään tapauksessa, että jotain sattuisi.

Tästä kehkeytyi ihan riitaa, kun sanoin, että antaisitte nyt olla.

T: Xante

Hippi

Kovin sosiaalisten ihmisten on hyvin vaikea ymmärtää sitä, että kaikki eivät ole kovinkaan sosiaalisia, vaan riittää sellainen pienempi annos harvakseltaan. Itselleni pienet satunnaiset kohtaamiset on ehkä toimivin ratkaisu, sillä se ei velvoita jatkuvaan tapailuun olipa sillä tuulella tai ei. Aina ei kertakaikkiaan huvita höpistä mitään tai nähdä ketään.

Tuollainen satunnainen oli jokunen aika takaperin ruokakaupassa. Rollaattoriavusteisesti liikkunut pieni mummeli pysäytti minut limuhyllyjen äärellä ja kysyi apua limun ottamiseen ylähyllyltä, kun hänen lapsenlapsensa, vai olisiko ollut vielä polvi tai pari taaksepäin se nassikka, oli tulossa kylään. Siinä sitten jotain hänelle sanoin ilmeisesti sen verran ystävälliseen sävyyn, että mummeli jatkoi juttua. Siinä sitten varmaan kymmenisen minuuttia juteltiin (Huom! sivussa eikä kenenkään tiellä). Sen jälkeen jatkoimme matkaa kumpikin tahoilleen ilmeisesti molemmat hiukan hyvää mieltä saaneena.

Olen jopa somessa lukittautunut vain aivan lähipiirin nähtäville. Jokunen vanha tuttu on hoksannut minut, vaikka olen tyttönimelläni, mutta en ole reagoinut näihin pyyntöihin, koska en koe mitään tarvetta uudistaa vuosikymmenten takaisia tuttavuuksiani.

Vaikka siis elelen yksin ne koe olevani yksinäinen. Onhan minulla sentään kourallinen läheisiäkin, joiden kanssa lähes päivittäin viestitellään. Itse asiassa aika vilkasta on joskus näinkin - ainakin minun mittapuullani :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 03, 2020, 14:47:03
Olen varmaan useamman kerran manannut naapurustossa asuvaa kävelysauvamummelia. Aina, kun kohtaan hänet pihassa, yritän kuumeisesti etsiä pakoreittiä yleensä epäonnistuen surkeasti. Sitten seuraavan tunnin höpöttelemme niitä näitä kaikenlaista aiheesta toiseen poukkoillen. Harvoin olen turinan päättyessä ollut harmistunut. Pikemminkin ihan kivaa oli ja varmaan hänellä vielä kivempaa, kun on huono liikkumaan ja asuu yksin.

Näin kesäaikaan, kun enemmän olen pihassa, noita naapureita tulee juttusille. Vaikka aina manaan ihmispaljouksia ja viihdyn hyvin yksin, niin yllättäen olen aika kivasti oppinut viihtymään noissa pienissä juttuhetkissä. En kuitenkaan niin paljoa kaipaa seuraa, että mihinkään yleisiin rientoihin tai harrastuksiin lähtisin seurankipeyden vuoksi.
En ole koskaan ymmärtänyt tuonkaltaisia ihmisiä, joiden tulee puhua ummetlammet toisille ihmisille. Kuuntelen toki joskus, osin kohteliaisuudesta.
Mutta kyllä minulle oman pään sisäinen maailma on tärkeämpää kuin muiden ihmisten touhujen kuunteleminen.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - heinäkuu 29, 2020, 16:37:47
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 29, 2020, 16:32:04
Tupperwarella oli myös joskus valikoimassaan lasten kakkurasia, joka sattumalta oli just Oltermannin kokoinen halkaisijaltaan. Se on myös toimiva kupu Oltermannille.

Kiitos tiedosta. Jos (ja kun) noi tilaamani kuvut ovat ylimitoitettuja, täytyy tutustua Tupperware-mallistoon, josko kappale lasten kakkurasioita olisi tilattavissa.

Olihan nuo ylimitoitettuja. Google ei tarjoa lasten kakkurasia -nimikkeellä mitään ostettavaa. Prisma/foodie.fi näyttäisi tarjoavan Oltermanni muovikupua, mutta en osaa paikallistaa palvelusta, minkä myymälän valikoimasta mokoman voisi tilata. Otetaan vinkkejä vastaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Fiiliksenä lievää voimakkaampi tyrmistys. En ole vähään aikaan tuollaista tuhlausta nähnyt.

Erään taloyhtiön (ei oman asumukseni) isännöinti haluaa varmistaa, että todella tulen yhtiökokoukseen, sillä minulle tuli kokousaineisto kuudessa eri kirjekuoressa. Ei niin, että jokainen dokumentti olisi tullut eri kuoressa, vaan niin, että jokaisessa kuudessa kuoressa oli koko kokousaineisto. Yks nippu oli tulostettu yksipuolisena ja loput viisi kaksipuoleisena.

Pikaisella vilkaisulla en huomannut mitään eroa sisällössä. Ainakin päiväykset ja saatelehdet olivat samat kaikissa, joten jos niistä joku poikkesi, niin ei edes voi tietää, mikä olisi viimeisin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 06, 2020, 19:21:00
Fiiliksenä lievää voimakkaampi tyrmistys. En ole vähään aikaan tuollaista tuhlausta nähnyt.

Erään taloyhtiön (ei oman asumukseni) isännöinti haluaa varmistaa, että todella tulen yhtiökokoukseen, sillä minulle tuli kokousaineisto kuudessa eri kirjekuoressa. Ei niin, että jokainen dokumentti olisi tullut eri kuoressa, vaan niin, että jokaisessa kuudessa kuoressa oli koko kokousaineisto. Yks nippu oli tulostettu yksipuolisena ja loput viisi kaksipuoleisena.

Pikaisella vilkaisulla en huomannut mitään eroa sisällössä. Ainakin päiväykset ja saatelehdet olivat samat kaikissa, joten jos niistä joku poikkesi, niin ei edes voi tietää, mikä olisi viimeisin.

Useat firmat käyttävät massapostituksiin erilaisia tulostus-/postitusfirmoja. Saman dokumentin postittaminen moneen kertaan viittaisi jonkinlaiseen virheeseen tulostusprosessissa. Koneellisesti postitettuja aineistoja ei kukaan tarkasta.
All you need is Love

a4

^ Eli periaatteessa voisi käydä niinkin että 10 000 ihmiselle lähetettävä kirje lähetettäisiin yhden ihmisen osoitteeseen.
Näen jo postinkantajan ilmeen. :D

Amore

Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 06, 2020, 21:29:50
^ Eli periaatteessa voisi käydä niinkin että 10 000 ihmiselle lähetettävä kirje lähetettäisiin yhden ihmisen osoitteeseen.
Näen jo postinkantajan ilmeen. :D

No, tuskinpa ihan noin karkeaa virhettä syntyy, mutta moniosaisen tulosteen jakaminen kuoriin ja vastaanottajille tuottaa aika helpostikin tuloksen, jossa sama henkilö voi saada monta identtistä tai melkein identtistä kirjettä. Tällainen tilanne syntyy esim. siten että vastaanottajajoukossa on useita henkilöitä, joilla on useita tehtäviä. Eri tehtävän omaaville lähetetään hieman erilainen kirje tai ei kirjettä lainkaan. Joissakin tapauksissa samassa osoitteessa asuu kaksi henkilöä, joista molempien kuuluukin saada kirje. Ei siis tarvita kuin muutamia liikkuvia palikoita, jotka lähettäjän on lähetysvalikossa osattava ruksia oikein, mutta jotka voivat tuottaa ikäviä päällekkäisyyksiä. Postituksissa valintojen määrä ja ristikkäisyys muodostuu jo muutamalla muuttujalla hyvinkin mutkikkaaksi himmeliksi.
All you need is Love

-:)lauri

Riitan herkku -piirakat ovat hyviä. Varsinkin mustikka ja omena. Silloin tällöin olen ostanut puolukkapiirakan. Niihin kuuluisi vielä tosca-, kinuskipala- ja mokkapalapiirakka, mutta en ole saanut ostetuksi toscapiirakkaa tai mokkapalapiirakkaa vaikkei ole niitä makuja vastaan mitään antipatioita. Kinuskista en tykkää, joten sitä piirakkaa tuskin tulee ostettua. Paremmuusjärjestys:

1. mustikka
2. omena
3. puolukka
4. tosca
5. mokka
6. kinuski
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Sepe

Beirutissa pamahti 2750 t ammoniumnitraattia. Räjähdysteho vastaa 2000 t  TNT:a.
TNT ( 2,4,6-trinitrometyylibentseeni, rotuli) on yleisesti räjähdystehovertailuissa käytetty aine.

Vertailun vuoksi: Hiroshiman atomipommin teho oli 13 000  TNT:a.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 05, 2020, 16:12:06
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - heinäkuu 29, 2020, 16:37:47
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 29, 2020, 16:32:04
Tupperwarella oli myös joskus valikoimassaan lasten kakkurasia, joka sattumalta oli just Oltermannin kokoinen halkaisijaltaan. Se on myös toimiva kupu Oltermannille.

Kiitos tiedosta. Jos (ja kun) noi tilaamani kuvut ovat ylimitoitettuja, täytyy tutustua Tupperware-mallistoon, josko kappale lasten kakkurasioita olisi tilattavissa.

Olihan nuo ylimitoitettuja. Google ei tarjoa lasten kakkurasia -nimikkeellä mitään ostettavaa. Prisma/foodie.fi näyttäisi tarjoavan Oltermanni muovikupua, mutta en osaa paikallistaa palvelusta, minkä myymälän valikoimasta mokoman voisi tilata. Otetaan vinkkejä vastaan.

Tupperwarehan on sellainen kotimyyntijutska. Sitäpaitsi tuosta mun hankinnasta on vuosia. En usko lasten kakkurasian enää olevan valikoimissa. Mitenköhän mahtais istua sellainen Turkkilaisen jugurtin "ämpäripurkki" ylösalaisin käännettynä? Pohjaahan ei juusto kaipaa suojakseen, kun sen sijaan suojana on se alkuperäinen muovikääre.