Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

Edward ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

#3840
Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 30, 2021, 14:10:12
Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 29, 2021, 16:05:40
^
Oliko sähköjohdon pistoke varmasti pistorasiassa  :P
Ohje:
1) Muniin tehdään reiät mitta-asiassa olevalla neulalla suojuksen poistamisen jälkeen
2) Mitta-astiaan otetaan vettä munien määrän ja halutun munien kovuusasteen mukaan. Vesi kaadetaan lämpölevylle
3) Asetetaan kananmunateline lämpöleylle ja munat telineen aukkoihin rei'itetty pyöreä pää ylöspäin
4) Työnnetään pistoke pistorasiaan. Käynnistetään munankeitin virtakatkaisijasta.  Merkkivalo syttyy.
Ajastimen avulla säädät keittoajan juuri oikeaksi, jotta saat pehmeitä, keskikovia tai kovaksi keitettyjä munia. (???)
5) Kun höyry on haihtunut, kuuluu äänimerkki, että munat ovat valmiit. Katkaise virta virtakatkaisimesta ja irroita johto pistorasiasta.
6) Irroita kansi varovasti ja nosta munateline laitteesta. Laita munateline juoksevan kylmän veden alle.

Valmistajan tuki https://www.obhnordica.fi/ota-yhteytta puh. (09) 894 6150

Itse taidan pitäytyä vanhanaikaisessa munankeitossa. Munat tiettyyn kattilaan. Hanasta kuumaa vettä päälle. Tietylle keittolevylle. Kun kiehuu, virta levystä pois. Kun kiehuminen lakkaa, munat huuhdellaan kylmällä vedellä.
Muita tapoja esim: https://www.martat.fi/reseptit/keitetty-kananmuna/

Väärät ohjeet. Ei tuossa mun versiossa ole erillistä virtakatkaisijaa (kaikki on rakennettu tuohon munakelloon sisälle).

Siinä on tällainen käyttöliittymä:



https://www.obhnordica.fi/ruoanvalmistus/munankeittimet/perfect-eggs

tässä ohjeet:
Lainaus käyttäjältä: https://www.obhnordica.fi/storage/BD911D6E100343A578E9B9078379AD14E40F1B3FBD1C228C7C65B01AB0A0043F/afab048c03a94fe582782500347ede1e/pdf/media/bf574e961d5b4661a338330f23a8f509/6731_Perfect_Eggs.pdfKeittäminen
• Sijoita munankeitin tasaiselle, lämmönkestävälle alustalle.
• Tee kananmunien alaosaan (pyöreään päähän) reikä mitta-astian
alaosan neulalla (poista ensin suojus neulasta). Näin vältät munankuoren
rikkoutumisen keittämisen aikana. HUOMIO! Neula on terävä.
• Lisää mitta-astiaan vettä sen mukaan, miten kovaksi kananmunat on
tarkoitus keittää (pehmeä, keskikova tai kova). Kaada vesi lämpölevylle.
• Aseta kananmunateline lämpölevylle ja haluamasi määrä (1-6) kananmunia
telineen aukkoihin siten, että rei'itetty pää tulee ylöspäin. Aseta kansi
paikalleen.
• Varmista, että ajastin on OFF-asennossa. Työnnä pistoke pistorasiaan.
• Valitse ajastimella, kuinka kovaksi kananmunat keitetään (
pehmeiksi, keskikoviksi vai koviksi). Merkkivalo syttyy ja keittäminen alkaa.
Ajastin toimii portaattomasti, joten voit säätää kovuuden kääntämällä
ajastimen haluamaasi asentoon. Kanamunien haluttu kovuus löytyy
kokeilemalla. HUOMIO! Ennen käynnistämistä lämpölevyllä täytyy aina olla
tarvittava määrä vettä (pehmeäksi, keskikovaksi tai kovaksi keittäminen).
• Kun kananmunat ovat valmiita, virta katkeaa ja kuuluu neljä äänimerkkiä.
Käännä ajastin OFF-asentoon ja irrota pistoke pistorasiasta.
• Irrota kansi varovasti nostamalla kahvaa (varo kuumaa höyryä). Nosta
kanamunateline pois laitteesta ja aseta se kylmän juoksevan veden alle,
jotta kanamunien kypsyminen keskeytyy.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

On kummallista tämä nykyaika: munaan pistetään reikä - ennen vanhaan muna pistettiin reikään.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Jaska

Näin saimme ajantasaisen tiedon nykyaikaisesta kananmunan keittämisestä. Se jäi askaruttamaan ohjeessa, että millaista on vääränlaisen veden käyttö, joka mitätöi takuun.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Brutto - heinäkuu 27, 2021, 19:51:38
Vietän iltaa retrokämpässäni kuunnellen vanhoja lp-levyjä vanhalla B&O:n levysoittimella. Jostakin syystä lautaselle valikoitui Chris Rean parhaat. Istun vanhassa Aarnion pallotuolissa ja siemailen vanhaa konjakkia. Koira makaa tyytyväisenä jaloissa. Naisystävä saapuu illemmalla.

Ei kai elämä tästä ainakaan paremmaksi muutu.
Erinomaista!

Epämuistithan kuitenkin, että tositiedostavissa (Mielisairaala)piireissä ihastuminen voi olla seksuaalista häirintää, ja rakastuminen on läheisriippuvuutta. Näihin syvällisiin pohdintoihin (Ei ole koiraa, mutta nainen nukkui kun minä kirjoitin typeriä tiedostavia) nojaten. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 30, 2021, 20:03:46
Näin saimme ajantasaisen tiedon nykyaikaisesta kananmunan keittämisestä. Se jäi askaruttamaan ohjeessa, että millaista on vääränlaisen veden käyttö, joka mitätöi takuun.

Olettaisin, että kaikkialla maailmassa eivät ole vesiasiat aivan samalla tolalla kuin Suomessa, eli maailmalla laite voi edellyttää ostoveden, ei johtoveden käyttöä. Tämä on vain arvaus, tosin.

T: Xante

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - heinäkuu 31, 2021, 08:23:08
Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 30, 2021, 20:03:46
Näin saimme ajantasaisen tiedon nykyaikaisesta kananmunan keittämisestä. Se jäi askaruttamaan ohjeessa, että millaista on vääränlaisen veden käyttö, joka mitätöi takuun.

Olettaisin, että kaikkialla maailmassa eivät ole vesiasiat aivan samalla tolalla kuin Suomessa, eli maailmalla laite voi edellyttää ostoveden, ei johtoveden käyttöä. Tämä on vain arvaus, tosin.


On aika huonosti asiat, jos vesijohtovesi on liian hapokasta* sähkölaitteelle. Munia keitellään kuitenkin tyypillisesti useamman minuutin ajan, joten pahat pöpöt vaihtavat kyllä hiippakuntaa. Varoitus ilmeisesti koskee luonnonvesien käyttöä.



*Isot pojat ovat kertoneet, että panohommissa veden pH on hyvin tärkeä. Munahommissa sillä tuskin on väliä.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: urogallus - heinäkuu 31, 2021, 10:44:32
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - heinäkuu 31, 2021, 08:23:08
Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 30, 2021, 20:03:46
Näin saimme ajantasaisen tiedon nykyaikaisesta kananmunan keittämisestä. Se jäi askaruttamaan ohjeessa, että millaista on vääränlaisen veden käyttö, joka mitätöi takuun.

Olettaisin, että kaikkialla maailmassa eivät ole vesiasiat aivan samalla tolalla kuin Suomessa, eli maailmalla laite voi edellyttää ostoveden, ei johtoveden käyttöä. Tämä on vain arvaus, tosin.


On aika huonosti asiat, jos vesijohtovesi on liian hapokasta* sähkölaitteelle. Munia keitellään kuitenkin tyypillisesti useamman minuutin ajan, joten pahat pöpöt vaihtavat kyllä hiippakuntaa. Varoitus ilmeisesti koskee luonnonvesien käyttöä.



*Isot pojat ovat kertoneet, että panohommissa veden pH on hyvin tärkeä. Munahommissa sillä tuskin on väliä.

Aika huonosti asiat ovatkin monessakin maassa, verrattuna Suomeen, näissä vesiasioissa. Sen huomaa jo suihkussa käydessään, juoda, keittää kahvia tms. muutakaan tulisi mieleenkään.

T: Xante

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: urogallus - heinäkuu 31, 2021, 10:44:32
On aika huonosti asiat, jos vesijohtovesi on liian hapokasta* sähkölaitteelle. Munia keitellään kuitenkin tyypillisesti useamman minuutin ajan, joten pahat pöpöt vaihtavat kyllä hiippakuntaa. Varoitus ilmeisesti koskee luonnonvesien käyttöä.

Tuolla etelän mailla vesi on joskus niin kalkkipitoista, että saostumia voi kertyä huomattavan paljon, mikä saattaa haitata munan kovettumista. Sama kalkkisuus aiheuttaa ongelmaa astioidenpesukoneissa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Aave - heinäkuu 31, 2021, 06:16:19
Lainaus käyttäjältä: Brutto - heinäkuu 27, 2021, 19:51:38
Vietän iltaa retrokämpässäni kuunnellen vanhoja lp-levyjä vanhalla B&O:n levysoittimella. Jostakin syystä lautaselle valikoitui Chris Rean parhaat. Istun vanhassa Aarnion pallotuolissa ja siemailen vanhaa konjakkia. Koira makaa tyytyväisenä jaloissa. Naisystävä saapuu illemmalla.

Ei kai elämä tästä ainakaan paremmaksi muutu.
Erinomaista!

Epämuistithan kuitenkin, että tositiedostavissa (Mielisairaala)piireissä ihastuminen voi olla seksuaalista häirintää, ja rakastuminen on läheisriippuvuutta.

Kun otit puheeksi, niin täytyy todeta että elo huomattavasti itseä nuoremman naisen kanssa voi olla kovaa. Olen tullut päivittäin seksuaalisesti häirityksi mitä erilaisimmin tavoin. Olen saanut seksuaalissävytteisiä viestejä, vartaloani on kommentoitu, minua on painostettu seksiin, suostumustani seksiin ei ole liioin kyselty, kanssani on harrastettu seksiä kun olen unessa, minua on kosketeltu seksuaalisävytteisesti jne... Seurauksena kaikesta tästä hyväksikäytöstä olen puolessa vuodessa laihtunut kymmenen kiloa.

Jos hankitte nuoren naisystävän, kannattaa hankkia samalla kaksi ja toivoa että niistä olisi seuraa toisilleen. Toisaalta jos hankitte vanhan naisystävän, kannattaa niitäkin hankkia kaksi. Toinen varaosiksi...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

a4

^
Jos tilanne ahdistaa tai oireilet jollain muulla tavalla sen vuoksi niin viimeistään silloin kannattaa yrittää ottaa puheeksi vaikkapa metoo ja tasa-arvo ystäväsi tai ammattilaisen kanssa. Sinulla on myös oikeus kehosi koskemattomuuteen.
Voimia!

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 01, 2021, 19:11:09
Kun otit puheeksi, niin täytyy todeta että elo huomattavasti itseä nuoremman naisen kanssa voi olla kovaa. Olen tullut päivittäin seksuaalisesti häirityksi mitä erilaisimmin tavoin. Olen saanut seksuaalissävytteisiä viestejä, vartaloani on kommentoitu, minua on painostettu seksiin, suostumustani seksiin ei ole liioin kyselty, kanssani on harrastettu seksiä kun olen unessa, minua on kosketeltu seksuaalisävytteisesti jne... Seurauksena kaikesta tästä hyväksikäytöstä olen puolessa vuodessa laihtunut kymmenen kiloa.

Tässä olisi bisneksen paikka - seksilaihdutusklinikka.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

Tänään aurinko oli niin alhaalla että tuli loppukesän/syksyn tuntua. Sisällä järkeilin että jos sen tunteen tuo ruohon kosteus, ruohon homeet, keltaisempi ruohon tms. Mutta ei. Kun iso pilvi oli auringon edessä niin tunnetta ei tullut.
Asperger-piirteisenä olen ehkä herkempi auringon varjoille. (Tämä varjojen seuraaminenon oirekuvauksessakin !).  Aurinko on nyt 5 astetta alempana kuin juhannuksena ja n. 18. elokuuta se on pudonnut edelleen toiset 5 astetta alas.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 01, 2021, 19:11:09
Kun otit puheeksi, niin täytyy todeta että elo huomattavasti itseä nuoremman naisen kanssa voi olla kovaa. Olen tullut päivittäin seksuaalisesti häirityksi mitä erilaisimmin tavoin. Olen saanut seksuaalissävytteisiä viestejä, vartaloani on kommentoitu, minua on painostettu seksiin, suostumustani seksiin ei ole liioin kyselty, kanssani on harrastettu seksiä kun olen unessa, minua on kosketeltu seksuaalisävytteisesti jne... Seurauksena kaikesta tästä hyväksikäytöstä olen puolessa vuodessa laihtunut kymmenen kiloa.

Jos hankitte nuoren naisystävän, kannattaa hankkia samalla kaksi ja toivoa että niistä olisi seuraa toisilleen. Toisaalta jos hankitte vanhan naisystävän, kannattaa niitäkin hankkia kaksi. Toinen varaosiksi...
Vaikuttaa äärimmäisen vakavalle tilanteelle ja nyt onkin syytä epäillä, että tämä katala, siveetön nymfomaani pyrkii vähintään:

1. Eristämään sinut emotionaalisesti ja fyysisesti muista ihmisistä. Tämä on kaikkien kaltoinkohtelusuhteiden peruskauraa, joka alkaa vaivihkaa. Ennen kuin huomaatkaan, sinulla ei ole elämässäsi muita kuin hän ja mitä enemmän valtaa saa, sitä vähemmän niin psyykkistä kuin fyysistäkin itsemääräämisoikeuttasi ja henkilökohtaisia rajojasi kunnioittaa. Sinua on varoitettu!
2. Pyrkii ilmiselvästi aiheuttamaan sinulle anoreksian. Tällä tavoin näännyttäminen palvelee sitä tarkoitusta, että heikkenisit fyysisestikin niin, että et kykene enää ääritilanteessa puolustautumaan.

Seksuaalinen hyväksikäyttö nukkuessa olisi nykystandardein samalla raiskuu. Erektio ei ole vielä mikään merkki suostumuksesta, varsinkaan unessa aiheutettu/saatu! Minullakin on tästä muutaman naisen kohdalla kokemusta; tuskinpa olemme teonkuvauksen suhteen foorumin miehistä ainoat. Meidät on jumalauta kaikki raiskattu! Tietänet varmasti myös, että tositiedostavissa piireissä esimerkiksi naisen rinnat eivät ole mitkään genitaalit, vaan neutraali asia. Missään nimessä erogeenisia alueitakaan ne eivät ole, joten niihin ei pidä kiinnittää lainkaan huomiota. Varsinkaan niiden kauneutta ei saa mainita (Jos ovat), niitä ei tarvitse hyväillä, eikä mitään muutakaan. Näin toimimalla moderni nainen pysyy tyytyväisenä, kun hänen vartaloaan tai sen osia ei enää hyväillä, näykitä, nuolla, suudella tai edes kehuta...

Mutta nyt olen kyllä erittäin huolissani tilanteestasi ja mikäli alat havaita vielä yhtään tilanteen eskaloitumista, niin minua voit kyllä pyytää apuihin myös yksityisviestillä, hehee!

Omat kuluvat kolme kvartaalia ovat nekin kyllä olleet hauskoja ja antoisia, ja loppuvuodeksi voi odottaa samaa. Oikeastaan kävi vuodenvaihteessa vähän klassisesti, että kun ei hetkeen ollut mitään suurempaa sutinaa meneillään ja sitä alkoi jo huolestua (En tosin ollut itse mitenkään aktiivinen), niin sitten yhden kanssa aloitettuaan seurasikin runsaudenpula. Se on jännä, miten joskus ei ole mitään säätöä mihinkään suuntaan mutta sitten kun alkaa, niin yhtäkkiä tarjontaa olisi vaikka kuinka.

Näihin tunnelmiin. Ole varovainen!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

Munankeitin vaihdettu toimivaan. Hiukka jännitti näin ekojen munien kanssa, sen lisäksi että toimiiko tuo ja se että mahtoivatko munat ollenkaan valmistua. Näytti niin kesyltä tuo veden poriseminen keittimessä, etten uskonut mitään tapahtuvan. Mutta niinpä vaan nää on juuri passeleita leivän päälle. Ensi kerralla pitää kokeilla jättää muna raaemmaksi. :)

PS. Jätin suosiolla reiän tekemisen väliin. Eivät ainakaan vielä levinneet.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 04, 2021, 15:32:17
Munankeitin vaihdettu toimivaan. Hiukka jännitti näin ekojen munien kanssa, sen lisäksi että toimiiko tuo ja se että mahtoivatko munat ollenkaan valmistua. Näytti niin kesyltä tuo veden poriseminen keittimessä, etten uskonut mitään tapahtuvan. Mutta niinpä vaan nää on juuri passeleita leivän päälle. Ensi kerralla pitää kokeilla jättää muna raaemmaksi. :)

PS. Jätin suosiolla reiän tekemisen väliin. Eivät ainakaan vielä levinneet.

Mitenkäpä äänen kanssa, oliko valmistumisen ääni viiltävä vaiko siedettävä?

Meillä alkaa olemaan sen näköinen tuo keitin, että pakko kohta vaihtaa uudempaan, joten kiinnostuksella otan vastaan kokemuksia!

T: Xante