Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Itsenäisyyspäivään liittyen FB:n muisto kuuden vuoden takaa:

Kyynelsilmin kuuntelin Akselin ja Elinan häävalssia, joka on yksi kauneimmista valsseista ikinä, etenkin se orkesteriversio, jossa ei ole laulua matkassa lainkaan. Kun se päättyi, radion juontaja loihe lausumaan "Tässä Elina pyörähteli Akselinsa ympäri".
Repesin ihan totaalisesti, perkeleen tunnelmanpilaaja!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

^ kräh.

Itse olen käyttänyt noin puoli tuntia etsiäkseni toimivaa verenpainemittaria. Minulla pitäisi olla niitä kaksi, joista kumpaakaan en ole ostanut. Toinen on väärän kokoinen, kokeilin juuri (ja mittasin oman käsivarteni), eikä siihen tullut eloa. Laitoin luullakseni aivan uudet patterit. Pitäisi kokeilla pattereita johonkin muuhun, kun vaan keksisi mihin, jotta tietäisi, ettei vika ole pattereissa. Toinen mittareista on exäni, ja siinä on sopivan kokoinen mansetti kai. Mutta sitä taas en löydä. Minulla on epäilys, että se on tuossa noin kuutiometrin kokoisella alueella/kasassa. Ei jaksaisi alkaa pöyhimään.

Ei millään huvittaisi mennä terveyskeskukseen mitatakseni, kun muutenkin olen eristyksissä. Viimeksi sain terveyskeskuksesta nuhan, joka meni onneksi päivässä ohi.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Voihan räkä taas kerran! Nyt on lopullisesti todistettu, että koronarokotus ei aiheuttanut naaman kuumotusta ja punoitusta. Syyllinen on oma naamarasva. Eilen pitkän aamusuihkun jälkeen laitoin rasvaa, kun tuntui, että pesun jälkeen alkaa ihoa kiristää.

Illalla luulin tulevani kipeäksi, kun posket hehkuivat ja tuntui kuumeiselta. Mittasin ja oli ihan normaali lämpö. Mennessäni hampaanpesulle pelästyin todella nähtyäni naamani peilistä. Olin aivan punainen ja vielä niin tarkkarajaisesti, miten olin naamani rasvannut, joten mikään muu ei punoitusta selittänyt. Otin Zyrtekin, josko siitä olisi apua lievittämään oireita. Sen seurauksena ilmeisesti nukuin ylipitkän yön ja nyt on lisäksi silmät turvoksissa. Huokaus. Pitäisi kauppaan lähteä. Onneksi maski peittää suurimman osan punoituksesta ja loput voi laittaa pakkasen piikkiin. Silmät pitänee piilottaa arskojen taakse, ettei ihmiset katso, että onpas akka viettänyt kostean itsenäisyyspäivän.

Harmittaa tuo rasvan pilaaminen. Samaa merkkiä olen käyttänyt vuosikymmenet. Toinen versio samasta merkistä ei aiheuta mitään ja ovat samaan aikaan ostettuja.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

^

Ehkä noin, mutta aina ilmeiset ja ensimmäisiksi epäillyt syyt eivät ole "oikeita.

Aika moni  varmuuden vuoksi välttelee laktoosia, kun epäilee vaivojen lähteeksi sitä- tutkimatta ei voi tietää, mutta toki epäillä.

Xantippa

^

Niinhän tuossa juuri kävi, että ensimmäinen syy (koronapiikki) ei ollut aiheuttaja, mutta toinen jo niin ilmeinen, että vain aika pöpi alkaisi rasvaa uusiksi levitellä, ennen kuin uskoo, että kyllä tämä aiheuttaja on.

Outoa elämää on sellainenkin, että jos laktoosittomana on oireeton, on pakko kuitenkin laktoosia vetää, koska ei ole tutkittu = eläisi tahallaan siten, kuten huonommalta tuntuu.

T: Xante

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 07, 2021, 10:19:19
Syyllinen on oma naamarasva.

Hyvä että selvisi.

Kuivuva iho, erityisesti sormissa, on ollut talviseuralaiseni jo kauan. Nyt korona-aikana kun käsiä tulee pestyä alvariinsa, ongelma on vain pahentunut. Rasvaa ei oikein voi käsiinsä hölväillä, sillä sitten pitäisi olla varttitunti liikkumatta nurkassa käsiä roikottaen, että ei lähmästäisi kodin pintoja. Siitä huolimatta kokeilin O'Keeffen käsivoidettakin mutta edes se ei ole auttanut ja jotkut rasvat aiheuttavat noita allergisia kuumotuksia ja kutinoita. Kun sormenpäät paukkuvat halki, ei oikein mikään askartelu enää onnistu, ainakaan kiroamati.

Eikä ongelma rajoitu pelkästään omiin rasvauksiin. Ihmettelin, kun useana yönä tuli suorastaan hengitysvaikeuksia ja kerran jopa verenvuotoa nenästä. Syylliseksi paljastui petikaverini käyttämä rasva joka sisälsi ilmeisesti jotakin heinäesanssia jolle olen hirmuisen allerginen. Hän suostui vaihtamaan rasvaa eikä näin ollen tarvinnut vaihtaa jotain muuta.

Ei ihme, että kaikenlaisia rasvoja on tarjolla vaikka kuinka paljon.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 07, 2021, 11:22:32
^

Niinhän tuossa juuri kävi, että ensimmäinen syy (koronapiikki) ei ollut aiheuttaja, mutta toinen jo niin ilmeinen, että vain aika pöpi alkaisi rasvaa uusiksi levitellä, ennen kuin uskoo, että kyllä tämä aiheuttaja on.

Outoa elämää on sellainenkin, että jos laktoosittomana on oireeton, on pakko kuitenkin laktoosia vetää, koska ei ole tutkittu = eläisi tahallaan siten, kuten huonommalta tuntuu.

T: Xante

Kuten jo todettu- uskovaiset omaksuvat helposti kaikenlaista, vaikka jeesuksen hauta olikin tyhjä-- se oli ilmeinen aihe uskoa hänen nousseen taivaaseen- vieläkin..

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 07, 2021, 11:29:11
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 07, 2021, 11:22:32
^

Niinhän tuossa juuri kävi, että ensimmäinen syy (koronapiikki) ei ollut aiheuttaja, mutta toinen jo niin ilmeinen, että vain aika pöpi alkaisi rasvaa uusiksi levitellä, ennen kuin uskoo, että kyllä tämä aiheuttaja on.

Outoa elämää on sellainenkin, että jos laktoosittomana on oireeton, on pakko kuitenkin laktoosia vetää, koska ei ole tutkittu = eläisi tahallaan siten, kuten huonommalta tuntuu.

T: Xante

Kuten jo todettu- uskovaiset omaksuvat helposti kaikenlaista, vaikka jeesuksen hauta olikin tyhjä-- se oli ilmeinen aihe uskoa hänen nousseen taivaaseen- vieläkin..

Taitaa olla seitinohuet päiväsemmoiset menossa, sen verran outoa ja aiheeseen mitenkään liittymätöntä on taas tarina.

T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 07, 2021, 11:38:33
Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 07, 2021, 11:29:11
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 07, 2021, 11:22:32
^

Niinhän tuossa juuri kävi, että ensimmäinen syy (koronapiikki) ei ollut aiheuttaja, mutta toinen jo niin ilmeinen, että vain aika pöpi alkaisi rasvaa uusiksi levitellä, ennen kuin uskoo, että kyllä tämä aiheuttaja on.

Outoa elämää on sellainenkin, että jos laktoosittomana on oireeton, on pakko kuitenkin laktoosia vetää, koska ei ole tutkittu = eläisi tahallaan siten, kuten huonommalta tuntuu.

T: Xante

Kuten jo todettu- uskovaiset omaksuvat helposti kaikenlaista, vaikka jeesuksen hauta olikin tyhjä-- se oli ilmeinen aihe uskoa hänen nousseen taivaaseen- vieläkin..

Taitaa olla seitinohuet päiväsemmoiset menossa, sen verran outoa ja aiheeseen mitenkään liittymätöntä on taas tarina.

T: Xante

Miten vaan- kysehän oli siitä onko "ilmeiset oletukset" aina oikeita- (kylvän vain epäilyksen siemenen #jokaisen# sieluun - ) 

En kyllä ole väittänyt etteikö ne voisi osua kohdalleenkin.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 07, 2021, 11:50:22
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 07, 2021, 11:38:33
Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 07, 2021, 11:29:11
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 07, 2021, 11:22:32
^

Niinhän tuossa juuri kävi, että ensimmäinen syy (koronapiikki) ei ollut aiheuttaja, mutta toinen jo niin ilmeinen, että vain aika pöpi alkaisi rasvaa uusiksi levitellä, ennen kuin uskoo, että kyllä tämä aiheuttaja on.

Outoa elämää on sellainenkin, että jos laktoosittomana on oireeton, on pakko kuitenkin laktoosia vetää, koska ei ole tutkittu = eläisi tahallaan siten, kuten huonommalta tuntuu.

T: Xante

Kuten jo todettu- uskovaiset omaksuvat helposti kaikenlaista, vaikka jeesuksen hauta olikin tyhjä-- se oli ilmeinen aihe uskoa hänen nousseen taivaaseen- vieläkin..

Taitaa olla seitinohuet päiväsemmoiset menossa, sen verran outoa ja aiheeseen mitenkään liittymätöntä on taas tarina.

T: Xante

Miten vaan- kysehän oli siitä onko "ilmeiset oletukset" aina oikeita- (kylvän vain epäilyksen siemenen #jokaisen# sieluun - ) 

En kyllä ole väittänyt etteikö ne voisi osua kohdalleenkin.

Minä taas epäilen, että Hippi tuskin rationaalisena ihmisenä kytkee naamansa punotusta sielunsa tilaan.

Että tuskinpa osuu kohdalleen, mutta kivahan se on, että homeopaattisesti lähestyt ihmistä kokonaisuutena.

T: Xante

kertsi

#4315
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 07, 2021, 11:26:32

Kuivuva iho, erityisesti sormissa, on ollut talviseuralaiseni jo kauan. Nyt korona-aikana kun käsiä tulee pestyä alvariinsa, ongelma on vain pahentunut. Rasvaa ei oikein voi käsiinsä hölväillä, sillä sitten pitäisi olla varttitunti liikkumatta nurkassa käsiä roikottaen, että ei lähmästäisi kodin pintoja. Siitä huolimatta kokeilin O'Keeffen käsivoidettakin mutta edes se ei ole auttanut ja jotkut rasvat aiheuttavat noita allergisia kuumotuksia ja kutinoita. Kun sormenpäät paukkuvat halki, ei oikein mikään askartelu enää onnistu, ainakaan kiroamati.

Itse olen viimeaikoina rasvannut illalla jalkapohjani ja samalla käteni samalla oikein rasvaisella voiteella.

Jalkoihin laitan puuvillasukat, ettei lakana tahraannu. Tiedän, että jotkut laittavat puuvillakäsineet yöksi rasvauksen jälkeen. Voisiko sellainen toimia sinulla? (Itse lueskelen sängyssä vielä kirjaa unta odotellessani, ehkei  voisi kääntää sivua hanskat kädessä? Olen pyyhkinyt kämmenen puolelta ylimääräiset rasvat kyynärpäihin ja alakäsivarsiin.)

Rasvoina siis todella rasvaiset rasvat, jotka ovat edesmenneen omaiseni jäämistöstä, ja toinen mennyt jo vanhaksikin, mutta erinomaisesti toimivat:

Locobase REPAIR

Tena Skin Cream

Lisäys. Tässä hehkutetaan tyrniöljyä (joka kyllä värjää oranssiksi vaatteet):
https://www.huonoaiti.fi/parhaat-vinkit-ihon-talvehtimiseen/
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Eilen haettiin siskolle televisio. Maksoin sen ennakkoon perjantaina, mutta kun sisko oli laittanut tilauksen mun nimiin, niin ei tietenkään saanut noudettua sitä ilman minua tai valtakirjaani, ja kun olin itse möksällä, kumpikaan vaihtoehto ei onnistunut. Valitsi sellaisen 50-tuumaisen kun ajatteli, että 55-tuuman tv on liian iso sen olkkariin. Valitsemassaan telsussa on kaukosäädin, jossa on kuulemma oma disney plus -painike. No joo kaipa noissa nykytelkkareissa voi katsella mitä tahansa suoratoistopalvelua. Tai en tietysti tiedä voiko apple teeveetä katsoa muilla laitteilla kuin tietokoneilla ja apple teeveillä. Voisi olettaa, että voi katsella myös muillakin telkkareila kuin applen telkkareilla kun ansaintalogiikka on todennäköisesti sama kuin suoratoistopalveluilla yleensäkin.

edit. oli väärässä ketjussa. Nyt on parempi paikka.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Heh, kylläpä tuli hulabaloo yhdestä punoittavasta naamasta :D

Mutta vielä selityksenä, että rokotusta syytin kesällä siksi, että minulla ei ole allergioita tai muitakaan ihoärsytysoireita oikein mistään. Joskus vuosikymmeniä sitten oli polttavasti kutisevia näppyjä vartalolla ja niiden aiheuttajaksi osoittautui joku tekstiilin jälkikäsittelyaine (ilmeisesti vielä hikoilun kanssa yhdessä), jota on uusissa vaatteissa. Sen torppasin sillä, että pyykkään kaikki iholle tulevat uuden tekstiilit ennen käyttöä.

Tuon jälkeen ei ole ollut mitään, siksi oli helppo epäillä rokotus, jonka yhtenä jälkioireena on juuri ihon punoitus. Osaksi epäilin myös maskia yhdessä kasvorasvan kanssa, kun oli kuuma päivä. Asiasta teki vaikean se, että minulla on saman sarjan kaksi eri tuotetta, joista nyt näyttää vain toinen tuottavan noita oireita. Taidan nyt vielä kokeilla "syyllistä" johonkin vähemmän näkyvälle paikalle esimerkiksi käsivarren sisäsivulle, johon ne tippatestitkin tehdään. Siinä lienee iho aika ohutta ja herkkää.

Mutta harmittaa vietävästi hylätä aiemmin hyväksi koettu tuote, ehkä koko tuotesarja, kun ei voi olla varma, mikä ainesosa tuon nyt on tehnyt ja ollaanko se ottamassa koko sarjaan. Voihan olla, että minulla oleva ärsyttämätön voide on viimeisiä vanhalla reseptillä tehtyjä.  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: kertsi - joulukuu 07, 2021, 12:32:16
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 07, 2021, 11:26:32

Kuivuva iho, erityisesti sormissa, on ollut talviseuralaiseni jo kauan. Nyt korona-aikana kun käsiä tulee pestyä alvariinsa, ongelma on vain pahentunut. Rasvaa ei oikein voi käsiinsä hölväillä, sillä sitten pitäisi olla varttitunti liikkumatta nurkassa käsiä roikottaen, että ei lähmästäisi kodin pintoja. Siitä huolimatta kokeilin O'Keeffen käsivoidettakin mutta edes se ei ole auttanut ja jotkut rasvat aiheuttavat noita allergisia kuumotuksia ja kutinoita. Kun sormenpäät paukkuvat halki, ei oikein mikään askartelu enää onnistu, ainakaan kiroamati.

Itse olen viimeaikoina rasvannut illalla jalkapohjani ja samalla käteni samalla oikein rasvaisella voiteella.

Jalkoihin laitan puuvillasukat, ettei lakana tahraannu. Tiedän, että jotkut laittavat puuvillakäsineet yöksi rasvauksen jälkeen. Voisiko sellainen toimia sinulla? (Itse lueskelen sängyssä vielä kirjaa unta odotellessani, ehkei  voisi kääntää sivua hanskat kädessä? Olen pyyhkinyt kämmenen puolelta ylimääräiset rasvat kyynärpäihin ja alakäsivarsiin.)

Rasvoina siis todella rasvaiset rasvat, jotka ovat edesmenneen omaiseni jäämistöstä, ja toinen mennyt jo vanhaksikin, mutta erinomaisesti toimivat:

Locobase REPAIR

Tena Skin Cream

Lisäys. Tässä hehkutetaan tyrniöljyä (joka kyllä värjää oranssiksi vaatteet):
https://www.huonoaiti.fi/parhaat-vinkit-ihon-talvehtimiseen/

Pitääpä tosiaan kokeilla puuvillahanskakonstia. Kokeilin jo lateksikäsineillä mutta olo oli kuin olisin patologi. Puuuvilla on varmaan mukavampi ja hengittääkin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 07, 2021, 11:59:17
Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 07, 2021, 11:50:22
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 07, 2021, 11:38:33
Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 07, 2021, 11:29:11
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 07, 2021, 11:22:32
^

Niinhän tuossa juuri kävi, että ensimmäinen syy (koronapiikki) ei ollut aiheuttaja, mutta toinen jo niin ilmeinen, että vain aika pöpi alkaisi rasvaa uusiksi levitellä, ennen kuin uskoo, että kyllä tämä aiheuttaja on.

Outoa elämää on sellainenkin, että jos laktoosittomana on oireeton, on pakko kuitenkin laktoosia vetää, koska ei ole tutkittu = eläisi tahallaan siten, kuten huonommalta tuntuu.

T: Xante

Kuten jo todettu- uskovaiset omaksuvat helposti kaikenlaista, vaikka jeesuksen hauta olikin tyhjä-- se oli ilmeinen aihe uskoa hänen nousseen taivaaseen- vieläkin..

Taitaa olla seitinohuet päiväsemmoiset menossa, sen verran outoa ja aiheeseen mitenkään liittymätöntä on taas tarina.

T: Xante

Miten vaan- kysehän oli siitä onko "ilmeiset oletukset" aina oikeita- (kylvän vain epäilyksen siemenen #jokaisen# sieluun - ) 

En kyllä ole väittänyt etteikö ne voisi osua kohdalleenkin.

Minä taas epäilen, että Hippi tuskin rationaalisena ihmisenä kytkee naamansa punotusta sielunsa tilaan.

Että tuskinpa osuu kohdalleen, mutta kivahan se on, että homeopaattisesti lähestyt ihmistä kokonaisuutena.

T: Xante

Sinun sielustasi en tiedä, mutta itse puhuin vain siitä, ettei aina voi päätellä suoraa syy-suhdetta.

Kasvojen punoittaminen on oire ja monet potevat oireita, ilman tautiakin.

Hippi voi hyvinkin olla oikeassa epäilyissään, enkä sitä ole kieltänyt.