Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 20, 2022, 10:36:14
Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 18, 2022, 19:58:10
^
Eikö ensinnä kannattaisi tehdä "laihdutusleikkaus", eli estää uutta roinaa kertymästä? Sen jälkeen sitä olemassa olevaa voi vähän kerrassaan vähentää.

Eilen vähennettiin kuuden ostoskassillisen verran sanomalehtiä kettiöstä. Seurauksena oli se, että heräsin aamuyöllä älyttömiin allergia- ja astmaoireisiin, joita piti lääkitä. Pari tuntia meni valvoessa. Minulle ei ole virallisesti määritelty astmaa, mutta tunnistan oireet eriaisiksi kuin pelkässä heinänuha-allergiassa. Lehtien ja muiden esineiden penkominen saa hienojakoisen pölyn leijailemaan asunnossa.

Tapahtui siis täsmälleen sen, minkä tiesin tapahtuvan, kun aletaan "siivota". Todettakoon, että minä en ollut se, joka lehtikasoja penkoi.

Tilanteet ennakoiden pengon kasoja paljon varovaisemmin, jos yleensä pengon.
Öisin uniapnean ja kuorsauksen hoidossa käytettävässä CPAP-koneessa on se hyvä puoli, että se suodattaa hengitysilmasta pölyn pois... Kyseisen koneen saa terveyskeskuksesta ilmaiseksi, jos yhden yön kotitestauksen perusteella todetaan uniapneaa. Jos ei saa ilmaiseksi, niin rahalla saa kyllä myös.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Socrates - toukokuu 20, 2022, 10:45:47

Yösyöminen on paheista suurin ja se on nyt pakko lopettaa.

Yösyöminen minulla aiheuttaisi järkyt närästykset ja refluksioireet. Itse joudun pitämään vähintään 3 tunnin välin viimeisestä ateriasta siihen, että painun pehkuihin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

^

Minulla taas on niin hyvät unenlahjat, että en yleensä heräile lainkaan.

Mutta kyllä aurinko nyt sen verran vaikuttaa, että olen heräillyt muutamana aamuna 5 jälkeen käsitykseen, että on aivan aamu jo, tullut alakertaan ja vilkaissut kelloa. En ole viitsinyt takaisin nukkumaan mennä, mutta päiväuniahan se sitten on tiennyt viimeistään 16 aikaan jos aiemmin ei unille pääse.

No mikäs siinä, hoituu se homma niinkin, sillä jos väsyneenä nukun päikkärit, nukun kyllä yönkin, ei vaikuta siihen.

T: Xante

-:)lauri

Saas nähdä, miten loma lähtee käyntiin. Kello sen verran päässyt siirtymään, että olen tyypillisesti mötkylöitynyt jo joskus klo 17-18 ja herännyt vastaavasti klo 1 tai 2. Siinä on laittanut änärin taustalle päälle ja tehnyt töitä ja kun  tulee maali katsoo sen uusintana ja sitten taas jatkaa töitä. Ja nyt äm-äm-kisojen aikaan laittanut esim. Suomen iltapelin nauhalta pyörimään taustalle ja tehnyt töitä katsoen lähinnä vain maalit.

Tekisi mieli siirtää kello takaisin "normaaliin" eli niin että nukkuisi aamut ja hilluisi illalla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 18, 2022, 17:12:07

5. Henkiset voimavarat eivät riitä, kun ne eivät ole riittäneet ennenkään.

Tuohon auttaa "vaimo" tai sori etukäteen "akkaväki" ellei sinulla ole sellaista hallitusta, niin kannattaa hankkia.

Meinaa vaan, jos sanoo, ettei nyt jaksa tai viitsi- niin "hallitus kyllä kertoo, että kyllä vaan se onnistuu..Ulkoinen motivaattori on mies-sukupuolen toiminnan tehokkain henkinen voimavara..

Hippi

Yösyöminen minulle täysin käsittämätön juttu. Vaikka joskus saatan herätä yöllä niin, ettei uni heti tule, niin ei kyllä mielessäkään käy mitään vettä sakeampaa pistää suuhuni. Yöllä on juomapullo lattialla käden ulottuvilla, joten sitä varten ei tarvitse edes nousta sängystä. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 20, 2022, 10:36:14
Eilen vähennettiin kuuden ostoskassillisen verran sanomalehtiä kettiöstä. Seurauksena oli se, että heräsin aamuyöllä älyttömiin allergia- ja astmaoireisiin, joita piti lääkitä. Pari tuntia meni valvoessa. Minulle ei ole virallisesti määritelty astmaa, mutta tunnistan oireet eriaisiksi kuin pelkässä heinänuha-allergiassa. Lehtien ja muiden esineiden penkominen saa hienojakoisen pölyn leijailemaan asunnossa.

Hyvä alku.  :)

Yhtä tärkeää oleellista, kuin pois heittäminen - kenties olellisempaa, on huolehtia siitä ettei törkyä keräänny lisää. Jokaista uutta esitettä kohden jos poistaa kaksi vanhaa, niin aikaa myöten tavarahelvetti tyhjenee. Ei välttämättä nopeasti, mutta vähitellen. Ja tilan lisääntyessä niiden jäljellä olevien pinojen penkominenkin helpottuu.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Ehdin jo mielessäni ilkkua ruokakauppiaan mokaa alkuviikon ruokatarjouksissa. Tarjottiin Perämeren muikkua. Muikkuhan on järvikala, ainakin minun mielestäni.

Pakko se oli sitten tarkistaa ja jouduin korjaamaan tietoni, joka oli vain osittain oikein.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Muikku
Muikku (Coregonus albula) on siikojen sukuun (Coregonus) kuuluva 5–20 senttimetriä pitkä lohikala, joka elää parvina Euroopan pohjoisosan järvissä ja Itämeren vähäsuolaisissa reunaosissa. Tämä pieni lohikala on Suomen sisävesien ammattikalastajien tärkein saaliskala. Muikkua pyydystetään troolilla, nuotalla, rysällä ja pienisilmäisellä muikkuverkolla.

Nyt tiedän tuonkin.:)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 20, 2022, 13:23:20
Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 20, 2022, 10:36:14
Eilen vähennettiin kuuden ostoskassillisen verran sanomalehtiä kettiöstä. Seurauksena oli se, että heräsin aamuyöllä älyttömiin allergia- ja astmaoireisiin, joita piti lääkitä. Pari tuntia meni valvoessa. Minulle ei ole virallisesti määritelty astmaa, mutta tunnistan oireet eriaisiksi kuin pelkässä heinänuha-allergiassa. Lehtien ja muiden esineiden penkominen saa hienojakoisen pölyn leijailemaan asunnossa.

Hyvä alku.  :)

Yhtä tärkeää oleellista, kuin pois heittäminen - kenties olellisempaa, on huolehtia siitä ettei törkyä keräänny lisää. Jokaista uutta esitettä kohden jos poistaa kaksi vanhaa, niin aikaa myöten tavarahelvetti tyhjenee. Ei välttämättä nopeasti, mutta vähitellen. Ja tilan lisääntyessä niiden jäljellä olevien pinojen penkominenkin helpottuu.
Aivan ensimmäiseksi kannattaa lätkäistä Ei mainoksia -kyltin postilaatikkoonsa, sekä lopettaa paperilehtien tilaamisen. Ja siirtyä sähköiseen maksamiseen.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 20, 2022, 12:43:17
Yösyöminen minulle täysin käsittämätön juttu. Vaikka joskus saatan herätä yöllä niin, ettei uni heti tule, niin ei kyllä mielessäkään käy mitään vettä sakeampaa pistää suuhuni. Yöllä on juomapullo lattialla käden ulottuvilla, joten sitä varten ei tarvitse edes nousta sängystä. :)
Viimeksi söin klo 3 ja sitä ennen ehkä klo 3-4. Mutta en paljon ja koitan välttää. Nettikeskustelu tai muu miettiminen aktivoi nälän (tai makeannälän, yksi teoriani on että somevihaärsytys-keskustelu (Toopen höpötykset ja änkyröinnit) "koskee" aivoihin ja se tahtoo lohduttaa itseään sokerisella).
Yritän vältellä raskasta ja syön jonkun ohuen kevyen suolakeksin vetisen maitokahvitilkkasen kanssa jos yö.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

-:)lauri

Normaali ihminen elää pelkällä sacherkakulla vaikka viikon.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Bongasin kaupungilla tosi tuoreita julisteita. "Eläköön Maoismi!" kunnon sosialistisen realismin visuaalisella tyylillä.
Jäi aika jännät fiilikset.
Mikä vuosi nyt on? Tämäkö on sitä hybridisotaa? Missä Stalin? Olenko väärässä rinnakkaistodellisuudessa?

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 22, 2022, 15:48:11
Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Ehdin jo mielessäni ilkkua ruokakauppiaan mokaa alkuviikon ruokatarjouksissa. Tarjottiin Perämeren muikkua. Muikkuhan on järvikala, ainakin minun mielestäni.

Pakko se oli sitten tarkistaa ja jouduin korjaamaan tietoni, joka oli vain osittain oikein.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Muikku
Muikku (Coregonus albula) on siikojen sukuun (Coregonus) kuuluva 5–20 senttimetriä pitkä lohikala, joka elää parvina Euroopan pohjoisosan järvissä ja Itämeren vähäsuolaisissa reunaosissa. Tämä pieni lohikala on Suomen sisävesien ammattikalastajien tärkein saaliskala. Muikkua pyydystetään troolilla, nuotalla, rysällä ja pienisilmäisellä muikkuverkolla.

Nyt tiedän tuonkin.:)

Muikun "ylentäminen lohikaloihin on hieman "liioteltua, vaikka sillä jonkinlainen rasva-evä onkin.
Ehkä määritelmä lohensukuinen sopii paremmin.

Melko mauton kala, silakka on paremman makuinen, mutta se on toki makuasia.

Turskansukuinen seitikin kelpaa kuivahkosta maustaan huolimatta ja kala yleensäkin on terveellistä syötävää, vaikka kaikille ne eivät kelpaa.

Hippi

Olipas hieno reissu, kun kävin ensimmäistä kertaa Motonetissä pyörällä. Matkaa on noin 6,5km suuntaansa. Olen siihen lähelle joskus kävellyt, kun siinä on Verkkokaupan noutovarasto. En vaan muistanut, että sinne mennessä on jumalattoman pitkä loiva mäki. Kyllä kuumotti reisiä, kun sen poljin ylös. Kävellessähän tuo tuskin miltään on edes tuntunut.

Mitäpä en tekisin karvanaamojen hyväksi. Motonetissä oli myynnissä juuri sopivan kokoinen ruokakupin alusta halvalla ja niitä lähdin ostamaan. Kyllä tunsin itseni taas tyhmäksi. Olin tarkistanut myymäläsaatavuuden ja niitä piti olla 10 kappaletta ja eri värisiä. Ensin ilahduin, että heti sisäänmenon jälkeen oli lemmikkiosasto, joten sitä en joutunut etsimään. Kävelin kahteen kolmeen kertaan kaikki hylyt läpi enkä löytänyt etsimääni. Etsin 30 x 48 cm kokoista tuotetta. Lopulta kävin vielä etsintäpöydältä etsimässä hyllypaikan ja sekin vakuutti, että oli oikeasta paikasta etsinyt ja tarkensi vielä "takahyllyksi" oikean sijainnin. No, perkele, sieltähän ne löytyi, mutta me oli kääritty rullalle pakkaukseen, eikä ollut lättynä, jollaista etsin.

Kiertelin vielä kauppaa jaa aika vähän siellä minulle oli mitään, paitsi kassoja lähestyessäni törmäsi karkkisaarekkeeseen. Pakko oli ostaa, kun oli halvalla ja lisäksi huomasin, että siellä oli 12-pack suosikki limuani, tai oikeastaan jotain verigreippi mehuvissyä vai mitähän se on. Pakko oli sellainenkin ostaa. Noita ei ole lähikaupoissa ollut tarjolla ollenkaan.

Takaisin tulinkin vauhdilla, sillä se pitkä ylämäki oli muuttunut pitkäksi alamäeksi. Paluumatka tuntui todella nopealta.

Oli vielä kaiken lisäksi T-paita keli, ja huppari oli repussa vain varalta mukana. Jäi käyttämättä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Tulipa ikävä olo, koska tänään on kotiin kuulunut räjähdysääniä - ei rakennustyömaan räjäytyksistä, vaan armeijan ammunnoista. Ammuttiin joillakin raskaammilla aseilla. Puolustusvoimain sivuilta selvisikin, että Santahaminassa on ampumaharjoitukset 23.-25.5. Ilmoituksen mukaan jalkaväen harjoitukset. Tykistöä ei kai siihen lasketa? Jotain kiväärejä raskaampia aseita varmaan kuitenkin jalkaväelläkin on, sillä kuului puistattavia jysähdyksiä. Yleensä Santahaminan paukuttelut eivät kantakaupunkiin kuulu, Itä-Helsingin ranta-alueille enemmän. Mutta tänään nyt on ollut elämässä tällaiset äänitaustat. Huh!
All you need is Love