Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Oli kyllä lämpötilatkin kohdillaan, siis marraskuiset, kun polkaisin fillarilla kaupasta täydennystä. Onneksi sentään ei vielä tuullut, sillä ajamisesta syntynyt viima oli ihan riittävä kintuille ja nyt on mentävä kuumaan suihkuun sulattamaan huurteet.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Minä kun en sotakalustoa tunne, en tiedä mitä vempeleitä ne olivat mitä meni ohi. Kumminkin semmoisia järeähköjä koneita joiden päällä istui varusmiehiä. Vaistomaisesti tuli tsekattua koneiden kyljestä että onhan siellä sinistä ja valkoista, eikä jotain ihan muuta väriä valtion tunnuksena...

Alkaa olla hermot finito tämän Venäjän touhuskelun takia. Kun tuntuu että joutuu vaan odottamaan että koske se pääyliputte päättää panna kaikki paskaksi ihan vaan sen takia ettei saanut tasajalkaa tanssimallakaan omaa tahtoaan tuosta noin vaan läpi. Olikos tällä huomenna syntymäpäiväkin? Kyllähän semmoista nyt jotenkin pitää juhlia. Itse pidän kai lähinnä hiljaisen hetken.

kertsi

Ihan hemmetin väsynyt päivä. Torkahtelin sitten nojatuolissa, ja nyt vähän piristyin.
Peliyhteisössäni erääseen joukkuepeliin liittyen on ollut aika hulvaton läpänheittopäivä onneksi.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Olipas hauska iltakävely, kun vetäisin vain lipokkaat jalkaan ja hupparin niskaan ja kiersin pienen pihalenkin. Ihan viran puolesta piti nyt käydä muutama juttu tarkistamassa, niin sillä lähdin poikkeukselliseen aikaan ulos. Oli ihan hämmästyttävän lämmin ilma. Siellä olisi viihtynyt jopa pidempäänkin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 05, 2022, 14:38:09
Minä kun en sotakalustoa tunne, en tiedä mitä vempeleitä ne olivat mitä meni ohi. Kumminkin semmoisia järeähköjä koneita joiden päällä istui varusmiehiä. Vaistomaisesti tuli tsekattua koneiden kyljestä että onhan siellä sinistä ja valkoista, eikä jotain ihan muuta väriä valtion tunnuksena...

Alkaa olla hermot finito tämän Venäjän touhuskelun takia. Kun tuntuu että joutuu vaan odottamaan että koske se pääyliputte päättää panna kaikki paskaksi ihan vaan sen takia ettei saanut tasajalkaa tanssimallakaan omaa tahtoaan tuosta noin vaan läpi. Olikos tällä huomenna syntymäpäiväkin? Kyllähän semmoista nyt jotenkin pitää juhlia. Itse pidän kai lähinnä hiljaisen hetken.

Koeta olla empaattisempi Puttea kohtaan. Minä näin ihanan unen Putesta pari vuotta sitten.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Toope

Sain antihistamiinilääkitystä.
Nukuin vapaapäivänä pari tuntia pitempään kuin normaalisti. Eukko ei ollut paikalla herättämässä.
Pitää laittaa herätyskelloa taas tästä lähtien, jos lääke vaikuttaa noin. Minulle ainakin antihistamiini vaikuttaa noin.

Ihotautilääkärille tapaaminen pian, kun puhuin tuosta ihottumasta. Ei se häviä, vähän lievempää on, mutta stana ei vaan katoa... >:(

MrKAT

Outoa väsymystä viime päivinä kun herättyäkin huomaa ettei silmät tahdo pysyä auki vaikka kahvia nappaa naamaan.
Sitten välähti: Kaamosväsymys! Valohoito peliin! Tehokas taskulamppu muovikalvojen kanssa silmien eteen n. 17 minuutiksi. -> Virkeämpi olo! Koko päivän!
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hippi

Huh, meni illalla vähän pitkään, kun muistin väärin katsomani sarjan osien määrän. Katsoin kaksi jaksoa tavanomaisen yhden sijaan olettaen, että saan sarjan katsottua sillä läpi. Eipä ollut viimeinen jakso, vaan vielä oli lisää tulossa, kun laitoin telkun lopulta kiinni klo 1:n aikoihin. Heräsin vasta seitsemältä ja ohi meni ensimmäiset vapaat harjoitukset Suzukan viikonlopusta, mutta oikeastaan ei ihan hirveästi harmita.

Vaihteeksi tuntuu, että on tullut hyvin nukuttua ja on kohtalaisen pirteä olo. Katselin jo into pinkeänä, että pääsen haravoimaan eilisen tuulisen päivän pudottamat lehdet kasaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 05, 2022, 21:32:00
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 05, 2022, 14:38:09
Minä kun en sotakalustoa tunne, en tiedä mitä vempeleitä ne olivat mitä meni ohi. Kumminkin semmoisia järeähköjä koneita joiden päällä istui varusmiehiä. Vaistomaisesti tuli tsekattua koneiden kyljestä että onhan siellä sinistä ja valkoista, eikä jotain ihan muuta väriä valtion tunnuksena...

Alkaa olla hermot finito tämän Venäjän touhuskelun takia. Kun tuntuu että joutuu vaan odottamaan että koske se pääyliputte päättää panna kaikki paskaksi ihan vaan sen takia ettei saanut tasajalkaa tanssimallakaan omaa tahtoaan tuosta noin vaan läpi. Olikos tällä huomenna syntymäpäiväkin? Kyllähän semmoista nyt jotenkin pitää juhlia. Itse pidän kai lähinnä hiljaisen hetken.

Koeta olla empaattisempi Puttea kohtaan. Minä näin ihanan unen Putesta pari vuotta sitten.

Tyyppi edustaa horoskoopissa samaa aurinkomerkkiä kuin toka eksäni. En minä eksällekään mitään pahaa toivo, vaikka vitutus jäikin. Jos Putte ei olisi alkanut leikkimään ydinaseleikkejä... No, jos ja jos. Uumoilen että ukko on tosiaan hautonut suunnitelmiaan vuosikymmeniä, joten voidaan puhua todella harkitusta teosta ja kyllähän murhastakin aina enempi tuomiota taitaa napsahtaa, jos se on harkittu murha.

-:)lauri

Vaikuttaa siltä, että sain duunissa yhden ikuisuusprojektin valmiiksi. Siispä seuraavaksi tilattaneen pizza.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Pizza-perjantai on aina hyvä.  :D
Itse jätän tänään väliin, mutta kenties viikonloppuna tulee käytyä nauttimassa uuden pizzerian tuotoksista. Testattu jo viikko sitten ja totisesti ansaitsee toisenkin vierailun.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

TSS

Työnteko ei nyt nappaisi paljoakaan, vaikka koenkin tekeväni merkityksellistä työtä. Haluaisin antaa aikani opiskelulle ja sivubisneksenä kulkevalle taideprojektille, ja työssäkäyminen tuntuu näiden juttujen rinnalla ajanhukalta itseäni kohtaan. Kumpikin sivubisneksistä tuntuisi vievän itseäni lähemmäs jotain vielä merkityksellisemmältä tuntuvaa, ja niiden parissa tunnen mieletöntä flowta. Mutta työssäkäyntiä ei voi enää vähentää, teen jo tällä hetkellä 80% työaikaa. Mikä neuvoksi, lottoaminen?

ROOSTER

Kävin sienimetsästysreissulla vaikka sainkin varoituksia alkaneesta hirvenjahtikaudesta. Pidän kuitenkin linnustajia vaarallisempina, niiden kohdehan on pienempi, eli kaikkea ammutaan mikä liikahtaa - ja nopeasti, harkitsematta sen enempää. Ainakin yksi metsästäjätoveri on ammuttu jo ihan linnustuksen alkupäivinä, muutama taitaa mennä vuodessa. Susi on vissiin tappanut ihmisen viimeksi joskus 1880-luvulla. Kukaan ei silti ole esittänyt metsästäjien kannanhoitoa.

Löysin suppilovahveroita ihan sopivasti, en yhtään kantarellia enkä mustatorvisientä. Joitakin vaaleita orakkaitakin tarttui mukaan. Päivän ihmetys oli, että löysin mättäältä kolmisen litraa poimittuja (jalat oli veitsellä leikatut)  blondiorakkaita, en kuitenkaan ottanut niitä mukaan sillä se olisi ollut poimintahengen ja sienestyskulttuurin vastaista. Ihmettelen toki, mityä oli pyörinyt mielessä ne keränneeltä.

Positiivista oli se, että yhtään hirvikärpästä en kohdannut, mikä on todella harvinaista. Olisikohan niiden isäntäeläinten, metsien luupäiden eli hirvien, määrä saatu vihdoin vähenemään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 08, 2022, 22:00:44
Kävin sienimetsästysreissulla vaikka sainkin varoituksia alkaneesta hirvenjahtikaudesta. Pidän kuitenkin linnustajia vaarallisempina, niiden kohdehan on pienempi, eli kaikkea ammutaan mikä liikahtaa - ja nopeasti, harkitsematta sen enempää...
Marjastajia (ammattimaisia/harrastelijoita) Suomessa on paljon, joten yhden ampuminen vuosittain ei vaikuta kantaan.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 08, 2022, 23:28:41
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 08, 2022, 22:00:44
Kävin sienimetsästysreissulla vaikka sainkin varoituksia alkaneesta hirvenjahtikaudesta. Pidän kuitenkin linnustajia vaarallisempina, niiden kohdehan on pienempi, eli kaikkea ammutaan mikä liikahtaa - ja nopeasti, harkitsematta sen enempää...
Marjastajia (ammattimaisia/harrastelijoita) Suomessa on paljon, joten yhden ampuminen vuosittain ei vaikuta kantaan.

Metsästäjät ampuvat yleensä kavereitaan, harvemmin marjastajia, tai muuta sen kaltaista riistalta näyttävää.

Nopeassa tilanteessa haulikkomiehet, tai huom naiset eivät ehdi katsoa, onko piipun edessä mahdollisesti tuttu kaveri, vai vilahtiko teeri pyy tai viereisen sorsastajan hiha siinä silmänurkassa- pyynti-innoissaan.

Latvalinnustajat kyllä ehtivät katsoa, onko kyseessä lintu vai "pirttimetso.