Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 21, 2023, 09:23:50
^Ensi tiistaina kirjasto on täynnä kantislaisia, jotka yrittävät löytää Hipin.  ;D
..... joka on nurkan takana lurkkimassa, montako kantislaista sai huijattua paikalle. Minullahan on tarkka mielikuva jokaisesta, niin tunnistan kyllä ja erotan muista paikalle saapuvista.

Toisaalta, olisihan se jännä mennä itse tapahtumaankin katsomaan Pekka Laineen ihmettelyä jumalattomasta yleisömenestyksestään :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

https://www.netticket.fi/product_info.php?products_id=457516&language=fi

Laita Hippi kalenteriisi pe 17.2.2023 klo 19

Jos sitten päätätkin uskaltaa, niin tuolloin olisi tosiaan seuraava stand up Silkkisalissa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - tammikuu 21, 2023, 12:56:10
https://www.netticket.fi/product_info.php?products_id=457516&language=fi

Laita Hippi kalenteriisi pe 17.2.2023 klo 19

Jos sitten päätätkin uskaltaa, niin tuolloin olisi tosiaan seuraava stand up Silkkisalissa.

Ei näyttänyt olevan yhtään tuttua nimeä.

[Ja nyt alkaa seksistinen mielipide, pahoittelut siitä]
Listassa oli myös kaksi naista. Mitä olen telkkarista naisten esittämää stand-uppia nähnyt, niin ei naurata. Ronskit alapäänjutut on jo mielestäni niin mennyttä aikaa, että pikemminkin myötähäpeän tunnetta pukkaa. Mieluummin olen niitä kuulematta, vaikka sitten menisikin lapsi pesuveden mukana.
[Mielipide päättyy]
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#5779
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 21, 2023, 13:13:35
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - tammikuu 21, 2023, 12:56:10
https://www.netticket.fi/product_info.php?products_id=457516&language=fi

Laita Hippi kalenteriisi pe 17.2.2023 klo 19

Jos sitten päätätkin uskaltaa, niin tuolloin olisi tosiaan seuraava stand up Silkkisalissa.

Ei näyttänyt olevan yhtään tuttua nimeä.

[Ja nyt alkaa seksistinen mielipide, pahoittelut siitä]
Listassa oli myös kaksi naista. Mitä olen telkkarista naisten esittämää stand-uppia nähnyt, niin ei naurata. Ronskit alapäänjutut on jo mielestäni niin mennyttä aikaa, että pikemminkin myötähäpeän tunnetta pukkaa. Mieluummin olen niitä kuulematta, vaikka sitten menisikin lapsi pesuveden mukana.
[Mielipide päättyy]

Ei ole noista ketään tuttuja itsellenikään. Eikä etukäteen tosiaan voi tietää, kuinka monella jos kellään on sama huumorintaju kuin itsellä on. Kaikkien vitsit eivät ole hyviä, mutta yleensä jokaisella on joku läppä, joka on edes hauska, vaikka ei riittävän hyvä vitsiksi asti olekaan. Etukäteen ei voi koskaan tietää oliko lipun hinta sijoituksen arvoinen.

Edit. tietysti jos naisten jutut eivät tunnu tyypillisesti hauskoilta, silloin on varmasti normaalia suurempi vaara, ettei heidän jutut ole hauskoja tälläkään kertaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Stand upin kuluttamisessa on eduksi jos on itse hieman höhlä tai että koomikko on itseä hieman nokkelampi. Silloin suurempi osa vitseistä vaikuttavat hauskoilta. Jos itse ei ole höhlä tai koomikko on, ne vaikuttavat helposti tekohauskoilta. Jos koko ilta koostuu tekohauskoista vitseistä, lippuun sijoitettu raha menee hukkaan.

Edit. Itse olen riittävän höhlä, jotta koen olevani vitsien suhteen plussan puolella.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Pakko myöntää, että olen aika tosikko ja kohtalaisen huono nauraja. Stand-up koomikoista ehkä Niko Kivelä on aika usein onnistunut naurattamaan. Monet hänen YT:ssa olevista jutuista on "minulle sattui kerran" -tyyppiä, eli erittäin elävästi kertoo arkipäivän juttuja, joissa on itse osallisena. Olipa ne sitten todellisuudessa sattuneita tai ei, mutta hyvin hän itsensä tarinoihin sommittelee, jos ei ole omakohtaisia.

Tässä malliksi parin minuutin klippi



Olisi ollut yksi toinenkin, jota yritin etsiä, mutta ei osunut kohdalle. Saattaa olla, että se tarina oli sitten osa pidempää videota. Nikoa ja muutamaan muutakin olen katsellut YT:ssä useampaan otteeseen ja kai hyvän esityksen merkki on se, että se naurattaa useammankin kerran. :D

Maailman maineeseen nousseen Ismo Leikolankin jotkut jutut on hyviä, mutta en pidä yhtään hänen viipyilevästä tavastaan narista kertoessaan juttujaan. Enemmän pidän sujuvasta esittämisestä ja niitäkin riittää Tuubissakin useita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Ehkäpä yhtä koomikkoa lukuun ottamatta muiden eilisten koomikoiden repertuaari koostui arkielämänsä kiemuroista. Pettersson on enempi ikään kuin jarla-vitsien kertoja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - tammikuu 21, 2023, 13:48:16
Stand upin kuluttamisessa on eduksi jos on itse hieman höhlä tai että koomikko on itseä hieman nokkelampi. Silloin suurempi osa vitseistä vaikuttavat hauskoilta. Jos itse ei ole höhlä tai koomikko on, ne vaikuttavat helposti tekohauskoilta. Jos koko ilta koostuu tekohauskoista vitseistä, lippuun sijoitettu raha menee hukkaan.

Edit. Itse olen riittävän höhlä, jotta koen olevani vitsien suhteen plussan puolella.
Jostain syystä en itse ole kokenut Ismo Leikolaa hauskaksi. Ehkä ongelma on siinä, että me suomalaiset olemme tuollaisia. Ei siinä ole hauskuutta, paitsi ulkkarien mielestä? Hauskuus riippuu siis näkökulmasta?

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 14, 2023, 17:16:47
^
EI kannata. Huomenna on paljon mukavampi päivä, jos ei tänään vedä lärvejä. Käytä nekin rahat mieluummin saunomiseen. Se tekee hyvää keski-ikäisille miehille :D

Uutta tietoa saunomisen terveyshyödyistä – löylyttele näin ja saatat saada lisää elinvuosia

Sait ylipuhutuksi. Kävin just saunassa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 16, 2023, 11:12:50
Lainaus käyttäjältä: Jaska - tammikuu 15, 2023, 10:53:38
...

Kun selvityksen kohteena on saunomisen vaikutus elinikään, niin sitä voidaan mitata vain kuolleilta henkilöiltä.

Miten sitä mitataan kuolleelta? Kyselläänkö miten paljon hän on saunonut- vai mitä testejä otetaan.

Ehkä päätellään vain ettei ainakaan saunomisen puutteeseen kuollut, jos sattuu kopsahtamaan saunoessaan. 8)
Toopeutesi korostaminen suhteessa tilastoihin ei käy huumorista.

Asian käsittelyn IS-otsikkohan oli "löylyttele näin ja saatat saada lisää elinvuosia". Elinvuosien määrää ja kuolinsyytä on paha tietää ennen kuolemaa. Ehkä Toopekin oli tarkoittanut vitsiksi, että suuri osa tutkituista menehtyi? Todennäköisemmin hänkään ei katsonut, mistä oli kysymys, mutta puuta heinää puhua oli tarve.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Jaska - tammikuu 22, 2023, 10:42:50
Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 16, 2023, 11:12:50
Lainaus käyttäjältä: Jaska - tammikuu 15, 2023, 10:53:38
...

Kun selvityksen kohteena on saunomisen vaikutus elinikään, niin sitä voidaan mitata vain kuolleilta henkilöiltä.

Miten sitä mitataan kuolleelta? Kyselläänkö miten paljon hän on saunonut- vai mitä testejä otetaan.

Ehkä päätellään vain ettei ainakaan saunomisen puutteeseen kuollut, jos sattuu kopsahtamaan saunoessaan. 8)
Toopeutesi korostaminen suhteessa tilastoihin ei käy huumorista.

Asian käsittelyn IS-otsikkohan oli "löylyttele näin ja saatat saada lisää elinvuosia". Elinvuosien määrää ja kuolinsyytä on paha tietää ennen kuolemaa. Ehkä Toopekin oli tarkoittanut vitsiksi, että suuri osa tutkituista menehtyi? Todennäköisemmin hänkään ei katsonut, mistä oli kysymys, mutta puuta heinää puhua oli tarve.

Lisää elinvuosia milloin milläkin pölhöllä konstilla, sitähän on tarjoiltu milloin milläkin yhteydellä, kahvikin on ollut vaihtoehtoisesti molempia sekä huonoa, että hyvää riippuen siitä kuka milläkin teorialla siitä kertoo.

Kuolleilta sitäkään ei toistaiseksi ole mitattu- ehkä sekin "ihme vielä nähdään, tai luetaan.

"Kuolleisuus" taitaa kuitenkin lisääntyä sanomisesta huolimatta. Tilasto sekin.

MrKAT

#5787
Vaihtelevat fiilikset. Yksi päivä ilostuin kun punnitsin halkohäkin itseni kanssa ja sitten itseni. ( -> Halkohäkki painoi n. 20kg). Raskaista ulkovaatteista huolimatta olin yllättävän kevyt eli olin laihtunut jouluherkuilla ja jälkeen jääneillä = tammikuun alun suklailla parisen kiloa (!).

Seuraavana päivänä oli raskas raihnainen aamu nousta, piti kyyditä itseni ja sukulainen verikokeisiin, olisin halunnut jäädä "punkkaan makaamaan", tuntui ettei aivot ole kunnossa. Risteyksessä ajoin liian pitkälle suojatien päälle ja just jalankulkija oli tulossa siihen. Kohteliaisuuttani peruutin antaen tietä ja tuntui ja kuului pienehkö "töks". Sitten kun käännyin risteyksesstä niin takana vilkutti valoja. Piti pysähtyä. Takana olevan kallismerkkisessä saks. auton keulassa oli kämmenellä peittyvä kuhmu. Minun ajamassa wanhassa autossa ei mitään.  Miksi uudemmissa on niin surkeat puskurit?  Vaihdettiin nimiä ja hän kuvasi. Minulla ei ollut kameraa. Kummallakaa ei ollut alla omaa autoa vaan toisen nimissä olevat. Jatkettiin matkaa.
  Keli oli kehnohko enkä voi sitä syyttää mutta samalla matkalla oli lähellä 2 muuta kolaria joissa varmasti minä en ollut pääsyyllinen: Toinen iso koukkasi pihasta keulansa mun ajopuolelle vaikka just tulin siihen ja kohta toisaalla joku ajoi rakennuksen takaa hirveän kovaa risteyksen yli editseni, johon olin just tulossa siihen, onneksi hiukan myöhemmin.

Eilen ja tänä aamunakin heräsin aikaisin ja virkeänä vaikka taatusti lyhyet univelkaiset unet takana. Miten ihminen voi olla joskus virkeä ja joskus raihnaisen uninen? Onko tässä Pippa Laukan sanoin se ero että joskus uni on ns. palauttavaa ja joskus pitkäkään uni ei?
  Tuota pikkukolaria edeltävänä iltana oli ollut pitkähkö nettikokous. Rasittiko se aivoja ja häiritsi unta?

"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 22, 2023, 20:56:32
Tuota pikkukolaria edeltävänä iltana oli ollut pitkähkö nettikokous. Rasittiko se aivoja ja häiritsi unta?

Asioita tapahtuu. Joskus yhdelle, joskus toiselle. Erilaisia "osumia" ja "läheltä piti" -tilanteita on tapahtunut minullekin. Niitä ei kannata jäädä miettimään. Harmillista tietysti, jos tulee kustannuksia, mutta joskus niitäkin vain tulee.

Brutto

#5789
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 21, 2023, 11:36:00
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 21, 2023, 09:23:50
^Ensi tiistaina kirjasto on täynnä kantislaisia, jotka yrittävät löytää Hipin.  ;D
..... joka on nurkan takana lurkkimassa, montako kantislaista sai huijattua paikalle. Minullahan on tarkka mielikuva jokaisesta, niin tunnistan kyllä ja erotan muista paikalle saapuvista.



Socru: Ontuu molempia jalkojaan. Varmin tuntomerkki on kuitenkin punainen trump-lippis.

Kopek: Tuntuu olevan väärässä paikassa. Toinen kenkä hukassa. Etsii myös puhelintaan, avaimiaan ja autoaan.

Norma: Säikkyy salissa olevia maahanmuuttajia ja lopulta paiskaa yhden maahan KM-otteella. Ihan vain varoitukseksi muille. Marssii sitten mikrofonin ääreen ja kertoo yleisölle tarinoita exästään.

Saares: Maksaa kirjastolle sakkoja koska lainaukset ovat jatkuvasti sekaisin.

MrKat: Piiloutuu vessakoppiin koska rakennuksessa on kuulemma nähty persu. Mutta kertsi on jo siellä joten joutuu etsimään uuden piilopaikan.

Laika: Pitää sekavaa yksinpuhelua Venäjän oikeudesta alistaa naapurinsa. Väittää kirjaston olevan todellisuudessa CIA:n bioaselaboratorio. Haukkuu lopuksi muut asiakkaat.

Toope: Käy kusaisemassa poliittisten teosten kirjahyllyyn. Toistaa tekonsa hetken kuluttua.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."