Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Itse en välttämättä edes käyttäisi termiä "maahanmuutto", mitä tulee siihen mieshyökyyn mikä tapahtui 2015.

Mietiskelin itse juuri tuossa että yksi kaverini jonka suuntaan olen aikas paljon puhellut milloin mistäkin asiasta vaikutti, olisiko ollut parisen vuotta sitten, vähän kyllästyvän siihen että juttelin "maahanmuutto"kriittisiä (maahanänkykriittisiä). En mielestäni kauhean paljon kuitenkaan siitä aiheesta paapottanut, mutta hänen asenteensa oli jossain vaiheessa vähän semmoinen "älä jaksa". Oma kiinnostukseni teemaan alkoihin vähenemään, joten tuntui vähän hassulta että häneltä sitten alkoikin tulemaan kaikenlaista kommenttia ja matskua jonka perusteella oli menossa kriittisempään suuntaan. Melkein jo teki itse mieli sanoa että älä jaksa, kun olin miltei kyllästynytkin jo koko juttuun. Nyt sitten pajatso oikein räjähti, hän ei paljon muusta oikein puhuisikaan. Miksi näin? No, Oulu. Ja hänellä on teini-ikäisiä lapsia.

Niin sitä asetelmat ja asenteet vaihtelee.

Kopek

Olen käynyt kerran Redissä. En eksynyt, mutta siellä ei ollut mitään minua kiiinnostavaa. Nappailin kännykällä kuvia tyhjistä käytävistä. Auto oli pysäköitynä lähes tyhjässä hallissa toiseksi alimmassa kerrroksessa.

Redi ei ole ainoa ostoskeskus Suomessa, jota vaivaa kävijäpula. Jotkut paikat vain eivät jostakin syystä kiinnosta ihmisiä. Syy voi olla sijainnissa tai siinä, miltä paikka näyttää, tai missä tahansa.

https://ibb.co/DG6p9hH

Hippi

Redi on kilometrin päässä työpaikastani, mutta ei ole tullut käytyä. Uusi kauppakeskus ei ole niin kiinnostava asia minulle, että ilman asiaa siellä kävisin pelkästään äimistelemässä. Ja vaikka olisi jotain ostettavaakin, niin mieluiten poikkean johonkin tuttuun paikkaan, mistä nopeasti löydän tarvitsemani.

Luulenpa, että vaikka vielä asuisin Kontulassa, niin ei tulisi matkalla jäätyä metrosta pois tuolla pysäkillä ostoksia varten, vaan ajaisin tuttuun Itikseen siinä tapauksessa, että oman lähiön kaupasta en saa tarvitsemaani.

Varmaan Redikin vilkastuu sitten, kun siinä ympärillä on enemmän asutusta, joille siitä tulee paikallinen ostari. Vai pitikö paikkansa, että se tärkein vetonaula, eli iso ruokamarketti sieltä juuri puuttuu? Moni työssä kävyä säästää aikaa sillä, että ruokakauppareissulla poikkeaa myös muissa liikkeissä, jos jotain tarvitsee.

Kauppakeskukset ovat minulle ylipäätään kauhistus. Syksyllä käydessäni Helsingin keskustassa, poikkesin "Kamppi+Foorum" -kompleksissa ja surkeasti eksyin sen uumeniin. Vihdoin, kun löysin ulos, olin aivan eri paikassa kuin kuvittelin. Ostamatta jäi se, mitä olin mennyt hakemaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#63
Redissä tuli käytyä ekan kerran kun vain siellä olevasta Clas Ohlsonista löytyi tarvitsemani tuotteet. Samalla tuli tutustuttua alakerran K-kauppaan, toisen kerran kävin siellä hoitamassa kauppareissun, kun kävin myös Wotkinsin tehtaanmyymälässä ostamassa tulista sinappia (sinappia jossa ei ole suolaa) ja Redi on siinä tehtaanmyymälän lähestulkoon vieressä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Kesällä Redin yksi vetonaula voi olla sen kattoterassi. Jos löytää reitin sinne.
Lasten leikkipaikkoja, koirille pissapaikat ja kakkapömpelit, hulppeat näkymät.
Puistomainen vanhemmalle väelle penkkeineen, pyörätelineitä. Kyllä.
Sinne voi ajaa pyörällä suoraan itäväylältä ramppia pitkin.

Juha


Poliittista mainontaa alkanut lisääntyä viime aikoina entistä enemmän.

Mikähän nyt kävisi kaupaksi?

Muisto Keijo Kullervo

Aika jälkijättöistä kommunikointia... Mitä suomalaiset, saksalaiset ja muut EU:n kansalaiset olisivat voineet tehdä, kun pakolaiset vyöryivät rajojen yli?
Länsi Euroopan rajat olivat lähes ilman rajahenkilökuntaa - oliko schengen sopimus valloillaan.
Annele Merkel Saksassa teki ainoan oikean ratkaisun - päästi valloilleen päästetyt palolaiset kävelemään rajojen yli. Juha Sipilä jopa kehaisi hurmoksessaan, että lainaa pakolaisille kakkosasuntonsa (mitä ei tapahtunut koskaan).

Nyt kun näitä raiskaustapauksia on ilmennyt, pääsevät suomalaiset raiskaajat otsikoihin sen lisäksi, etä pakolaisetkin ovat niissä.

Jälkijättöisesti puolueet ovat tuominneet ko. ja hyvä niin.
"Parempi myöhään kuin ei milloinkaan."

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - tammikuu 21, 2019, 16:33:01
Annele Merkel Saksassa teki ainoan oikean ratkaisun - päästi valloilleen päästetyt palolaiset kävelemään rajojen yli.

Ja mikähän siitä ainoan oikean teki. Tekivätkö ne maat muka väärin jotka eivät päästäneet rajoista yli?

Norma Bates

Olikohan se peräti viime kesä kun oli kuunpimennys ja laukkasin lähitienoon paikkoja läpi ja mistään en sitä hemmetin Kuuta nähnyt. Täällä ei lähitienoilla kauheasti aakeaa laakeaa ole, vaan metsää törröttää joka suunnalla, joten ei mikään ihme jos Kuu jää näkemättä mikäli on lähempänä taivaanrantaa. Tänään en sitten viitsinyt uhrata ajatustakaan mokomalle juoksentelulle, kun pakkastakin oli enemmän kuin 18 astetta.

Jossain päin vouhotettiin taas harvinaisesta superkuusta tai ties mistä. Minä en noista vieläkään tajua että miten voivat olla harvinaisia kun niitä tuntuu olevan joka helvetin vuosi. Nyt piti sitten oleman kas kun ei vallan ihmissusikuu. Ja kuitenkin:

Kyseessä on kaikesta dramatiikasta huolimatta kuitenkin aivan tavallinen täydellinen kuunpimennys.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005971824.html?fbclid=IwAR1qGa-tYhsz-H2_TuKKe-IoWzeGyjuLtA-K-GKRJTKGBEz43TAyP_Rn3-Q

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Tällaisia henkilöitä voisi mielestäni ottaa Suomeen, jos joitakin on otettava.

https://yle.fi/uutiset/3-10608011

Odottelen puhelua autokorjaamolta tai oikeastaan kahdestakin. Puhelinfobiani takia olen koko päivän jonkinlaisessa stressitilassa. En pidä puhelimeen puhumisesta enkä vastaamisesta. Sen odottaminen, milloin soitto tulee, pitää koko ajan jännittyneenä. Nytkö? Viiden minuutin päästäkö? Tunnin kuluttuako? Onkohan soittajalla oikea numero? Onko kännykkä lähellä, kun se soi? Ehdinkö vastata? Mitsen selviän puhelusta? Sekoilenko puhelimessa? Aaah.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 22, 2019, 15:07:58
Tällaisia henkilöitä voisi mielestäni ottaa Suomeen, jos joitakin on otettava.
https://yle.fi/uutiset/3-10608011

Jos olisi naimaton, niin joku pysyvää seuraa kaipaava mies voisi olla kiinnostunut.

Pitäisi aloittaa suomalaisten yksinäisten miesten ja naimattomien pakolaisnaisten yhteensaattaminen. Näin saataisiin pakolaisille turvallinen paikka, Suomelle väestönkasvua ja yksinäisille seuraa. Lisäksi verotulot kasvaisivat, koska vaimo ja perhe tulee kalliiksi - on pakko painaa pitkää päivää ja verottajahan vie hyvin suuren osan kaikesta toimeliaisuudesta. Kuten myös toimettomuudesta, eli kaikesta toimeentulosta.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 22, 2019, 15:07:58
Odottelen puhelua autokorjaamolta tai oikeastaan kahdestakin. Puhelinfobiani takia olen koko päivän jonkinlaisessa stressitilassa. En pidä puhelimeen puhumisesta enkä vastaamisesta. Sen odottaminen, milloin soitto tulee, pitää koko ajan jännittyneenä. Nytkö? Viiden minuutin päästäkö? Tunnin kuluttuako? Onkohan soittajalla oikea numero? Onko kännykkä lähellä, kun se soi? Ehdinkö vastata? Mitsen selviän puhelusta? Sekoilenko puhelimessa? Aaah.

Tuttu tunne, joskin puhelun odottaminen on helpompaa kuin soittaminen.
Odottamisessa on hankalinta, että soittajat eivät aina pysty pitämään kiinni sovitusta soittoajasta. Siinäpä sitten nökötän puhelinta tuijottaen ja odotan, kun soittoaika meni jo. Uskallanko lähteä äkkiä käymään lähikaupassa tmv. Soitto tulee yleensä juuri silloin, kun ei ole mahdollisuutta puhua rauhassa. Inhoan puhumista julkisilla paikoilla tai edes ruokakaupan syrjäisimmässä kolkassa.

Soittaminen sen sijaan on itse perkeleestä. Mieluummin järjestelen asiani siihen malliin, että menen hammaslääkäriin määräaikaistarkistukseen kutsussa ilmoitettuna aikana kuin alan soittelemaan sopivampaa aikaa. Soittaminen käy treenistä, syke nousee, vähintään kädet hikoavat, suuta kuivaa, on käytävä varmuudeksi vessassa, sitten asiaa pitää lykätä tekemällä ihan mitä mieleen juolahtaa, että saa muuta tekemistä. Vasta kun kaikki tekosyyt ja sijaistoimet on hoidettu, niin sitten on aika kerätä uudelleen rohkeutta. Pahimmassa tapauksessa homma menee reisille eikä numeroon "juuri nyt" saada yhteyttä, joten jonkin ajan kuluttua on sama edessä uudelleen. Minulla menee välillä muutama kuukausi niin, etten ole soittanut yhtään puhelua :D

Yhdellä tyttäristäni on sama vika kuin minulla ja haemme toisiltamme aina tsemppiä tuohon vaativaan suoritukseen :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

A.V. Vatanen


^^
Näpytelkää kalkkikset nykyaikaisia tekstiviestejä. Eihän ne asiat tekstiviesteillä mihinkään selviä, mutta aikaa kuluu paljon - eikä tarvitse jännittää älyviestikapulan pyheluita.

AV.
Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

-:)lauri

Spotifyissä mainostetaan ominaisuutta, että pientä kuukausimaksua vastaan voisi skipata kappaleet, joita ei halua kuunnella. Mitä tämä tarkoittaa suomen kielellä? Kun itse laitan soittolistan päälle ja jos tulee kappale, jota en halua kuunnella painan sitä loppuunkelausnappia ja näin seurava kappale alkaa enkä näin joudu kuuntelmaan tuota kappaletta. Kun soittolista on kuunneltu loppuun kuuntelen seuraavan soittolistan. Missä vaiheessa minä tarvitsen tuota lisäominaisuuta skipata kappaleita?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.