Olin suunnitellut käyttäväni 1300 euroa uuteen televisioon ja hommaavani sellaisen lähiaikoina. Tuolla reilulla tonnilla saisi ehkä jonkun laatuisen 75 tuuman television, mutta nyt kun mustan perjantain alessa kikantissa olisi 98 tuuman 4k töllö 1999 euroa, pitää ehkä sittenkin odottaa vielä vuosi, josko joku 98 tuuman 8k televisio olisi silloin 1900 euroa kaupan alelaarissa. Budjetin ylittämistä ei voisi millään tulkita sellaisen tarjouksen edessä stibluksi.
En jäänyt odotamaan 98" 8K telsun halpenemista, vaan tilasin tuon 98" 4K television. Veikkaaan nimittäin, että katseluetäisyydeltä >3.5m kovin suurta eroa ei ole 4K television ja 8K television kuvanlaadussa. Ja jos kuitenkin on siinä määrin, että alkaa vituttamaan ja 98" 8K television hinta on tippunut alle kahteen tuhanteen euroon, voihin television sitten päivittää. Kävin Gigantissa kysymässä, että jos netin kautta tilaa niin asentavathan ne sen kilpailijalta ostamaani seinätelineeseen, ja siinä samalla sai myyjä ylipuhuttua, että tehdään tilaus siinä kun olen paikalle raahautunut.
Selvisi, että nuo toteuttavat digilaitteiden asentamisen alihankkijalla eli, että pitäisi olla sama, minkä firman seinätelineestä on kyse. Asentajana toimii
Digitalkkarit, joka siis vaikuttaa tarjoavan saman palvelun jos vaikka itse tilaisi palvelun heiltä Gigantin sijaan.