Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Vittumaista asiakkaan tietokannan ronkkimista tänään ja valtava määrä epätietoisuutta, että mitä tällä viikolla ihan konkreettisesti pitäisi tehdä. Pelottaa kyseessä olleet useamman taulun tietokantamuutokset kun aina voi sattua jotain palauttamatonta.

Esimies lomalla, jota ennen puhuttiin, että sitä ja tätä projektia (joista kumpikaan ei ole omani) voisin tällä viikolla edistää eikä aamulla ollut missään olemassaoleviksi kuvittelemiani speksejä, että mitä ihan konkreettisesti niissä olisi edistettävissä. Ei ollut kiva päivä ei, mutta lopulta haastavimmatkin pulmat ratkesivat parhain päin kun kyselin muilta kyseisiin projekteihin osllistuneilta kehityskohteista.

Huomenna ei tarvitse aamulla pettyä ainakaan siihen, että en tiedä mitä alkaa tekemään kunhan vain sen lisäksi joku asiakas ei keksi lisäksi useamman taulun tietokantamuutoksia. Itse kehittäisin noita järjestelmiä niin, että voisi pitää näpit erossa tietokannan suorasta ropaamisesta, mutta kun ei ole ehkä kustannustehokasta kehittää kaikissa tapauksissa järjestelmää noin sillä näitä ei onneksi tule kuin ehkä kerta kahteen viikkoon eikä tietokannan muuttamien vie kovin kauaa (kunhan ei satu pahoja virheitä). On paljon tärkeämpiäkin kehityskohteita. Tosin alan pitää kirjaa näistä tietokanramuutostehtävistä, jotta näen olisiko sittenkin fiksua kehittää näiden tietyn tyyppisten asioiden tekoon asiakkaalle oma ylläpitosivu.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Onko foorumilla osiota, jossa annetaan palautetta ylläpidolle. En halua urputtaa, haluaisin kysyä jotakin?

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Kaupassa oli käsin kirjoitettu lappu altaan kannessa, ja siinä komeili että laskiaispulla 0,99 €. Valmistajaa/merkkiä ei oltu mainittu. Altaassa oli kolmea sorttia pullapaketteja. Kaikissa paketeissa oli kaksi pullaa. Yhdessä oli mantelimassaisia, toisessa mansikkahilloisia ja kolmannessa jonkin sortin gluteenittomia. Ahneuksissani otin kaksi paketti mantelimassaisia, koska käsitin että saan näin neljä pullaa (kaksi paria) hintaan alle kaksi euroa.

Pakkauksissa oli kyllä -30 % -merkintä, mutta arvelin että se kirjoitettu ilmoitus pätee.

Päh. Kassalla pullien hinnaksi tuli nelisen euroa. Minusta tuntuu kyllä perin oudolta jos aletaan hintoja ilmoittelemaan per yksi kappale, kun yhtä kappaletta ei voi ostaa, vaan kaikki on paritettu pareiksi pahvipakkauksiin. Olipahan taas erikoinen hintarysä tai -ansa. Olisin rutkuttanut asiasta, mutta sitä piti ehtiä bussiin.

Kotona osoittautui että se mantelimassa maistuu ihan oudolle ja loppujenlopuksi alkoi vielä etoakin, kun söin pullista puolet eli kaksi.  >:(


-:)lauri

Tänään oli loistava työpäivä, kuten eilen jo hieman ounastelinkin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Hönö kuski ei taaskaan saanut bussia liikkeelle aikataulun mukaan vaikka oli sentään ajoissa ratin takana. Autokin sammui startissa. Autokoulun apukouluko sitä ollaan käyty. Joku matkustaja on taas kaatanut koko kemikalion päälleen, jäätävän kylmä huiku levittää löyhkää ympäriinsä. Päätä särkee ja vituttaa.

Juuli

#367
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 04, 2019, 17:34:22
Tapahtuisi edes joskus jotakin hyvääkin, mutta nööööööyyyyyy. Ainakin yllätysten pitää aina olla perseestä. Vaikkei tämä niin yllätys ollut, arvasin kyllä että pitkään tyhjillään olleeseen naapurin asuntoon muuttaa joku nimenomaan syntymäpäiväkuukautenani.

Tulen kotiin ja taulussa komeilee ns. arabin sukunimi. Ei tietoa onko mies vai nainen. No, osahan heistä osaa olla hissukseenkin. Varsinkin terroristin luulisi pitävän matalaa profiilia. Ja tuskin kukaan niin ääliö on että naapurinsa raiskaa. Mutta jos sattuu olemaan sitä toista sorttia eli öisin elävää ja elämöivää, niin minä en kyllä saatana suostu samalla tavalla rääkättäväksi kuten äitini. Ties vaikka se syöpäkin puhkesi sen takia että ei saanut öisin nukutuksi näiden yöeläjien naapurina. Jotkut kun väittävät stressin altistavan syövälle.

Monikin asia voi minut tappaa, mutta jonkun maahanänkijän uhriksi en suostu.

Toivottavasti on sellainen jolle maan tavat ja kerrostalosäännöt menevät jakeluun ihan omatoimisesti.

Osaa ne omamaalaisetkin häiritä ihan omiksi tarpeiksi. Kerrostalossa naapurikseni sattui nainen, tumman heimon edustaja joka lauloi ja lujaa lauloi päivät ja yötkin . Kun tämä iskelmätähti lähti tuli tilalle nuori kundi joka perusti parvekkeelleen yöbaarin. Muutama kerta naapurit soitti poliisit kun väki juhli. Äitinsä oli sanonut toiselle naapurilleni että jos poika juhlii niin sanokaa hänelle eikä milllekään isännöitsijälle. Osake on hänen eikä pojan. Juhlia oli kestänyt taas viikon verran menin sanomaan tälle toiselle naapurille että mitäs tässä tehdään. Naapuri totesi että ei kai mitään kun siellä on nyt se äitikin juhlimassa.
Kai minäkin saan jonkun vierasmaalaisen seuraavaksi. >:(
.

Hippi

Ihan sama, mitä se äiti on sanonut. Ei hänellä ole päätösvaltaa häirittyjen naapureiden toimiin.

Keräätte vähän aikaa päivämäärät ja kellonajat ylös ja valitatte isännöitsijälle. Tämän velvollisuus on viedä omistajan (äidin) tietoon häiritsevä meteli ja velvoittaa omistaja huolehtimaan metelin loppumisesta. Jos äiti ei saa poikaansa kuriin, niin järeimpänä keinona on ottaa huoneisto taloyhtiön haltuun ja heittää möykkäävä juhlija pihalle.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Juu. Kyllä kaikenlaista on vastaan tullut. Kerran otin vuokralaiseksi omaan RT-kopperooni yhden juipin joka melkein työnnettiin minulle naapurien tai talonmiehen tm. taholta että ota toi. Jätkän isä julisti että jos tulee jotain ongelmia niin hän jeesaa.

Tyyppi jätti 3 kk vuokrat maksamatta. Soitin isälle ja vetosin siihen että hän oli luvannut auttaa. Siihen ukko: "apua on niin monenlaista". Eli rahaa ei herunut.

Juuli

#370
Poika on nykyisin hipihiljaa. On saanut monta varoitusta joten seuraava on pellolle lento. Minä olin 6 v Tampereella joten en oikein ole selvillä. Mutta hiljaa on. Mitä nyt sammuu minun oveni taakse yöllä baarista tullessaan. Sammukoon. En minä yöllä ulos lähde. On oikeastaan hyväkin Jos taas alan kävellä unissani niin en pääse ulos ovesta kun kun kundi vetää tukkona  sikeitä. Tottakai se tiedettiin ja tiedetään ettei sille äidille mitään ruikutella. Isännöitsijä kirjoitti varoituksia melko tiiviiseen tahtiin.
Kaikkea sitä,,,äyts,,, >:(

Topi

Lainaus käyttäjältä: Juuli - maaliskuu 05, 2019, 23:24:50
Poika on nykyisin hipihiljaa. On saanut monta varoitusta joten seuraava on pellolle lento. Minä olin 6 v Tampereella joten en oikein ole selvillä. Mutta hiljaa on. Mitä nyt sammuu minun oveni taakse yöllä baarista tullessaan. Sammukoon. En minä yöllä ulos lähde. On oikeastaan hyväkin Jos taas alan kävellä unissani niin en pääse ulos ovesta kun kun kundi vetää tukkona  sikeitä. Tottakai se tiedettiin ja tiedetään ettei sille äidille mitään ruikutella. Isännöitsijä kirjoitti varoituksia melko tiiviiseen tahtiin.
Kaikkea sitä,,,äyts,,, >:(

Jos se on täysi-ikäinen, niin tavallaan vähän erikoista, ettei se itse näe paremmaksi vaihtaa jo maisemaa, vaikka tilanne on tuollainen. Ei sitä halua varmaan kehenkään pakottamalla saa, vaan se tulee kun se jostakin syntyy. Tiivis täytyy silti jollain lailla olla suhde, jos yhdessä mennään vaikka toisaalta ollaan hipihiljaa eivätkä ongelmat ole enää yhteisiä.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 04, 2019, 17:34:22
Tapahtuisi edes joskus jotakin hyvääkin, mutta nööööööyyyyyy. Ainakin yllätysten pitää aina olla perseestä. Vaikkei tämä niin yllätys ollut, arvasin kyllä että pitkään tyhjillään olleeseen naapurin asuntoon muuttaa joku nimenomaan syntymäpäiväkuukautenani.

Tulen kotiin ja taulussa komeilee ns. arabin sukunimi. Ei tietoa onko mies vai nainen.

Ehkä uusi naapuri merkitsee käännekohtaa NB:n elämässä. Hän tutustuu naapuriin ja kääntyy suvakiksi.

Tuo oli leikkiä, mutta arabinaapuriin tutustuminen, jos se olisi mahdollista, voisi avartaa maailmankuvaa. Hyvähän erilaisia ihmisiä on tuntea. Satojen miljoonien arabien joukossa on ihmisiä moneen lähtöön kuten suomalaisissakin. On mukavia ja vähemmän mukavia. Toivottavasti naapuri kuuluu jälkimmäisiin. Tutustumisessa vieraaseen ihmiseen on tietysti aina riskinsä. Sitä ei voi peruuttaa, jos tyyppi osoittautuu riippakiveksi.

NB on kirjoittanut syntymäpäivästään niin monessa yhteydessä, että päätin osallistua hänen synttäreihinsä etänä lupaa kysymättä. Tarkkaa päivää en tiedä, mutta jonakin päivänä tämän kuukauden aikana aion juoda yhden kakkukahvin tai vastaavan NB:n syntymäpäivän kunniaksi. Tämä tapahtuu ehkä Berliinissä, johon olen menossa kolmeksi viikoksi. Otan kuvan tapahtumasta ja esitän sen. Joka tapauksessa toivotan onnea jo nyt.

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 06, 2019, 08:34:31

Ehkä uusi naapuri merkitsee käännekohtaa NB:n elämässä. Hän tutustuu naapuriin ja kääntyy suvakiksi.


Minun ajattelussani toivottavampaa olisi että se arabinaapuri muuttaa (todennäköistä) ajatteluaan.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 04, 2019, 17:34:22
Tapahtuisi edes joskus jotakin hyvääkin, mutta nööööööyyyyyy. Ainakin yllätysten pitää aina olla perseestä. Vaikkei tämä niin yllätys ollut, arvasin kyllä että pitkään tyhjillään olleeseen naapurin asuntoon muuttaa joku nimenomaan syntymäpäiväkuukautenani.

Tulen kotiin ja taulussa komeilee ns. arabin sukunimi.

Hommattiin porukalla sulle nuori arabi synttärilahjaksi. Rusetin kera.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."