Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 10, 2021, 11:28:39
Olemattomia soittoja on tullut kuultua aamuisin/aamuöisin, ja jokin aika sitten taisi olla semmoinen metakka kuin oveen olisi hakattu. Kissani viettävät yön olohuoneen/eteisen/keittiötilan puolella, eli minä olen makuuhuoneeseen oven taakse vetäytyneenä. Enkä sieltä lähde kuin tulipalon tullen, jos on yö. Tuollaisen metakan jälkeen olisi olettanut että kissat ovat kaataneet jotain metelillä, mutta mitään ei ollut missään sen oloisesti, eli mielikuvitusta taas sekin.

"Aivot" temppuilevat, jos niiden mielestä ei ole ärsykkeitä ulkopuolisena , ne saattavat "kokeilla" vieläkö aistikoneisto toimii ja tuottaa myös sisäsyntyisiä aistimuksia. Onko niitä sitten aiheellista kutsua aistiharhoiksi, kun ne "kuulijansa mukaisesti ovat todellisia.

Jos nyt tämän maailman kuulijatkaan ovat todellisia, muuten kuin liitettynä isompaan yhteyteen, eli maailmaan, josta kaikki aistimukset ovat peräisin- myös ne muistin muokkaamat herätteet.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 10, 2021, 11:21:28
Tällä vuosituhannellakin sattui, että talon putkiremontin aikaan ennen oman asuntoni saneerausta myöhäisaamusella heräsin siihen että ihan kuin ovikello olisi soinut ja vaikutelmaa mutusteltuani lähdin ulko-ovelle tarkistamaan soiton todellisuutta. Ja yllätyksekseni eteisessä oli nuori mies vesihanapakkaus kädessä mutisten että tänne piti hana vaihtaa. Sellaisesta tarpeesta ennen huoneiston remonttia en ollut kuullut. Oli sitten kännykällä soittavinaan ja pyysi anteeksi että ihan toiseen paikkaan hanaa pitikin viedä. Ei remonttimiehillä pitänyt yleisavaimia olla käytössä vaan työnjohtajien tarvittaessa käydä tekijöille ovi avaamassa. Minulle jäi vaikutelma, että hanapakkaus kädessä oli vain tekosyy käydä katselemassa millaista mahdollisesti mielenkiintoista tavaraa ihmisillä on kotonaan. Työkalujakaan ei ollut matkassa.
No huh. Itse olisin tuollaisessa tilanteessa pelästynyt kovasti. Onneksi asuin koko talon putkirempan ajan muualla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 10, 2021, 09:29:57
Muistaakseni joku muukin on sanonut kokeneensa tuollaisia ovikelloherätyksiä?
Hämärästi muistelen kokeneeni ovikelloherätyksen. Toinen kummallinen omien aivojen tuottama unenaikainen tai oikeastaan nukahtamisen aikainen kummallinen aistimus tai ajatus on, että isäni ja joskus sekä isä että äiti ovatkin asunnossani yötä tai läsnä. Ovat molemmat kuolleet.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

Hetki sitten käynnistyi digitaalinen asuntokauppa ja Kampin Trump on pian historiaa. Kun remppavastike alkoi juosta, lainaa ei enää herunut ja jäin vielä kesällä työttömäksi, tuli nopea lähtö. Kaiken kukkuraksi menetin 7000 euroa tuloksettomiin yrityksiin erottaa asunnosta yksiö, mutta 7 tonnia on pikkuhinta siitä ilosta, että sain haukkua suunnittelu- ja isännöitsijätoimistot paskoiksi.

Korona-aika oli meikäläiselle mannaa, kun festarit ja typerät kulttuuritapahtumat peruttiin ja ihmiset sumputettiin koteihinsa runkuttelemaan. Uimahallien sulkeminen oli toki katastrofi, mutta siirryin ensin ulkouimalaan ja sen jälkeen vuokrasin Espoosta omaa rataa ja lopulta koko halliakin pari kertaa.

Naisia änkeää ovista ja ikkunoista, mutta ei siitä iloa ole, kun enää vain Annimari Korte näyttää nätiltä. Muut naiset eivät näytä oikein miltään ja on tuota impotenssiakin alkanut olla.

Olin puolitoista vuotta vilkaisematta tänne ja oletin tämän kokeneen samanlaisen hiljaisen kuoleman kuin Seniilin Läskimooseksen isännöimä Kapea Näkökulma, mutta onhan täällä jotain pähkäilyä vielä. Jaska Piilorunkku Jokunenkin näyttää olevan paikalla.

Positiivista on kertsin ja Rentun nahistelu ja Kopekin aina laadukkaat viestit, mutta se ei riitä, että alkaisin kunnolla viestitellä tänne, joten admin poistakoon nikkini,  kunhan hetken kuluttua olen pistänyt novelliketjun alkuun ja toivottavasti jatkatte sitä. Viikon Hyvä Tyyppi-kisakin menetti merkityksensä,,kun pian Jatkumon loppumisen jälkeen pöytään iskettiin täydellinen suoritus:
www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ec3a8864-e6d6-4f95-959c-4f55524c4a90

Mutta olisittepa nähneet, miten Kampin Trumpin asunto kävi kaupaksi! Näyttöön tuli semmoinen ryysis, että välittäjäkin ihmettelin ja kaikki tarjoukset ylittivät pyyntihinnan paitsi alakerran ikämies yritti ostaa puoleen hintaan. Itse kaupanteossa möhläsin, kun hyväksyin korkeimman tarjouksen ja lähdin saunaan varttia ennen kuin määräaika umpeutui ja joku tarjosi viime minuutilla 35 tonnia enemmän.

Kova paikka lähteä, mutta ehkä aika on oikea, kun muutoksen tuulet puhaltavat. Vanha kaarti alkaa olla haudan partaalla ja homopari rillaa pihalla. Ympäristökin muuttuu, kun lopultakin autotallit puretaan ja piharakennus nousee tilalle ja läheinen Hietalahdenrantakin myllätään uusiksi. 4 sukupolvea meitä tässä rapussa kerkisi asua.

Ehkä tästäkin selviän hengissä, kun kierrän Bermudan kolmiota uuden asunnon ,mökin ja Lahdessa asuvan sussun luona.

Hyvät ihmiset, tehkää vielä kerran kunniaa Majurille, joka kohta ratsastaa elämänsä auringonlaskuun :'(.
Älykäs etsii vaniljapanoja, viisas etsii perspanoja.

-:)lauri

Hyvää kansainvälistä tyttöjen päivää kaikille tytöille!
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 11, 2021, 10:02:39

Ehkä tästäkin selviän hengissä, kun kierrän Bermudan kolmiota uuden asunnon ,mökin ja Lahdessa asuvan sussun luona.



Tilanteesi on aivan loistava! Ei töitä, asuntorahat tilillä, mökki lähellä ja sussu kaukana toisessa kaupungissa. Voiko mies enää enempää toivoa. Seksuaalisen halun väheneminenkin on pelkkää plussaa. Ei tule tehtyä häpeällisiä vonkausyrityksiä ja aikaakin jää enemmän todella tärkeille asioille kuten lonkeron juomiselle mökkisaunassa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Norma Bates

Sopiva lääkitys vie halutkin. Syksyn myötä tietenkin fibrokipuni pahenevat tai lisääntyvät, ja kun kiskon siihen Triptyliä, ei jaksa kiinnostaa oikein yhtään mikään. Sellainen kiva plääh-fiilis vaan kokoajan. Muitakin lääkkeitä on olemassa, mutta niillä on omat sivuvaikutuksensa. Kuten esim. sellainen että lihoisi 20 kg - niin moni on puhunut tuosta, että ei kiinnosta.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 11, 2021, 10:02:39
Hyvät ihmiset, tehkää vielä kerran kunniaa Majurille, joka kohta ratsastaa elämänsä auringonlaskuun :'(.

Salut! Älä nyt kuitenkaan vielä heitä kirvestä kaivoon. Kyllä netti toimii Lahessakin (kuten paikalliset sanovat).

Mutta hienoa, että asiat ovat mallillaan. Pysy kanavalla, sen miltä sussun käsittelyltä ehdit.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 11, 2021, 10:29:19
Seksuaalisen halun väheneminenkin on pelkkää plussaa. Ei tule tehtyä häpeällisiä vonkausyrityksiä ja aikaakin jää enemmän todella tärkeille asioille kuten lonkeron juomiselle mökkisaunassa.

Minä ymmärsin kirjoituksesta, että haluja olisi, mutta kyky alkaa hiipua. Hankala välivaihe.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Socrates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 11, 2021, 11:22:34
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 11, 2021, 10:29:19
Seksuaalisen halun väheneminenkin on pelkkää plussaa. Ei tule tehtyä häpeällisiä vonkausyrityksiä ja aikaakin jää enemmän todella tärkeille asioille kuten lonkeron juomiselle mökkisaunassa.

Minä ymmärsin kirjoituksesta, että haluja olisi, mutta kyky alkaa hiipua. Hankala välivaihe.

Molemmat on hiipunut, mistä sussu ei tykkää yhtään >:(.
Älykäs etsii vaniljapanoja, viisas etsii perspanoja.

-:)lauri

Asiakasjärjestelmästä löytyi kaksi bugia. Hiukka joutu selvitteleen, mutta sain tänään korjattua molemmat. Kuten suurin piirteen aina ennenkin, ongelmat olivat varsin simppeleitä ja ilmeisiä, joskin simppeliys ja ilmeisyys paljastuvat aina vasta jälkikäteen. :)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Sainpas tänäänkin käytyä haravoimassa pihan, vaikka koko päiväksi oli ennustettu sadetta. Eipä satanut koko päivää ja jopa aurinko pilkahtelee välillä.

Nyt on pihlajista jo kaikki lehdet varisseet ja nyt odottelemme lintuja kännäämään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Vein tänään rikki menneen autoradion Tokmanille siinä epävarmassa toiveessa, takuusta olisi jotain hyötyä. Laite on ostettu vajaa kuukausi sitten, ja se ehti olla käytössä yhteensä noin puolitoista tuntia ennen kuin se kärähti. Yleensä hukkaamme kuitit, joten takuut eivät ole voimassa. Tämän laitteen kohdalla kuitti kuitenkin löytyi.

Pessimistinä arvelen, että takuu ei korvaa vikaa, joka katsotaan jollakin tavalla itse aiheutetuksi. Radion johdot ovat ehkä olleet jotenkin väärin. En tiedä, mitä ne keksivät.

Laitteessa oli huoltotakuu, joten se lähetettiin jonnekin. Myyjä kysyi puhelinnumeroani, enkä tietenkään muistanut sitä. Sanoin, että tulen kertomaan sen kohta ja menin  johonkin syrjempään kirjoittamaan WhatsApp-viestejä lähihenkilöille, joilta kysyin puhelinnumeroani. Olen kysynyt sitä ennenkin, mutta vastaukset ovat hävinneet jonnekin WhatsAppin viestivirtaan. Etsin kyllä niitä. Pitäisi kirjoittaa numero lapulle, joka olisi kännykkäkotelossani. Joskus se on ollutkin.

Kukaan ei lukenut viestejäni, joten aloin jo soitella, kunnes vihdoin sain numeron, jonka kävin ilmoittamassa kassaihmiselle. Ostoskeskuksen ulko-ovella muistin, että olin jättänyt silmälasini "veikkauspöydälle", jonka ääressä viestejäni kirjoitin. (kirjoitin tuohon ajatuksissani, että "kännykät").

Tuollaiset tilanteet stressaavat minua.

Tässä vanhempia viestejäni aiheesta. Radion hankkiminen autoon on ottanut koville. Miten se voikin olla näin hankalaa.

https://kantapaikka.net/index.php/topic,443.msg106180.html#msg106180

https://kantapaikka.net/index.php/topic,34.msg107515.html#msg107515

https://kantapaikka.net/index.php/topic,118.msg108450.html#msg108450

https://kantapaikka.net/index.php/topic,443.msg108591.html#msg108591

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 12, 2021, 23:54:11
Myyjä kysyi puhelinnumeroani, enkä tietenkään muistanut sitä. Sanoin, että tulen kertomaan sen kohta ja menin  johonkin syrjempään kirjoittamaan WhatsApp-viestejä lähihenkilöille, joilta kysyin puhelinnumeroani. Olen kysynyt sitä ennenkin, mutta vastaukset ovat hävinneet jonnekin WhatsAppin viestivirtaan. Etsin kyllä niitä. Pitäisi kirjoittaa numero lapulle, joka olisi kännykkäkotelossani. Joskus se on ollutkin.

Mulla on aina puhelimeni yhteystiedoissa myös oma puhelinnumeroni. On nimittäin minullakin joskus lyönyt tyhjää, ja silloin siitä tiedosta on hyötyä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 13, 2021, 00:03:45
Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 12, 2021, 23:54:11
Myyjä kysyi puhelinnumeroani, enkä tietenkään muistanut sitä. Sanoin, että tulen kertomaan sen kohta ja menin  johonkin syrjempään kirjoittamaan WhatsApp-viestejä lähihenkilöille, joilta kysyin puhelinnumeroani. Olen kysynyt sitä ennenkin, mutta vastaukset ovat hävinneet jonnekin WhatsAppin viestivirtaan. Etsin kyllä niitä. Pitäisi kirjoittaa numero lapulle, joka olisi kännykkäkotelossani. Joskus se on ollutkin.

Mulla on aina puhelimeni yhteystiedoissa myös oma puhelinnumeroni. On nimittäin minullakin joskus lyönyt tyhjää, ja silloin siitä tiedosta on hyötyä.
Myyjiä on, useimmiten lopetan puhelun saman tien. Yleensä en vastaa tuntemattomiin numeroihin, ellen odota puheluja. Jos on tärkeää asiaa, sitten tulee tekstari. En puhu myyjille.