Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: urogallus - maaliskuu 09, 2019, 11:48:58
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 09, 2019, 11:42:50
Makeutettuja juomia en usein viitsi juoda. Palautusjuomatkin ovat niin imeliä että treenien päälle kun niitä kiskoo, alkaa etoa (veteen tai maitoon sekoitettavat herajauhot kyseessä).

Olen ymmärtänyt, että tavallinen maito on parempi palautusjuoma kuin "oikeat" palautusjuomat.


Olen ostanut Lidlistä hiilihapotettua vettä monet vuodet ja juon janooni, usein silloinkin kun vain suuta kuivaa...

Palauttaa toimintatarmon nopeasti, varsinkin puutarhatöiden aikaan mökillä kesäisin.

Halpaa ja maukasta.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 09, 2019, 12:07:00
Miksiköhän hyllyt sitten pursuaa pussia ja purnukkaa. Toisaalta olen kyllä itsekin käyttänyt niitä vähän sillä mielellä että leikitään nyt tosi sporttia tässä elämänvaiheessa. En tiedä olenko tullut erityisen palautuneeksi.

Sen takia, että on suuri määrä ihmisiä, jotka ovat valmiita maksamaan järjettömiä summia niistä tuotteista, joiden uskotellaan olevan hyväksi heille.

Kyllä noita on tutkittu useampaankin otteeseen ja maito on hyväksi todettu.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Vettähän saa tietysti hanastakin. Kaasua en kaipaa. Eikä minun klo 22 jälkeen, kun kotoutunut treenin jälkeen olen, toki tarvitse tarmokas enää ollakaan. Lähinnä olen ajatellut sitä että jos riehunta kuluttaa kehoa. Lihaksetkin ois ihan jees. Hauiksia jonkin verran toki onkin.

***

Viini alkaa näemmä kusettamaan nopeasti ja pientä hedariakin tuli. Ehkä se sulfiitti(?) ei minulle oikein sovellu vaikken varsinaisesti migreenistä kärsikään. Mutta jos sulfiitti on rikkiä, niin miksei MSM:stä tule ongelmia?

Kopek

#393
Sain vihdoin valmiiksi tuntikausia kestäneen urakan eli valokuvien siirtämisen kännykän sisäisestä muistista kortille sekä ulkoiselle muistitikulle.

Kännykänkäyttötaitoni ovat vajavaiset, joten en edes yritä tehdä tiedosto-operaatioita kännykästä käsin vaan käytän tietokonetta. Miksi kuvien kopioimiseen meni niin kauan? Syitä oli kolme.

1) Kopioiminen on teknisistä syistä johtuen hidasta.

2) Kopioimisen joutuu tekemään maksimissaan 200 kuvan sarjoina, koska tietokone menee jumiin, jos yrittää kopioida kerralla kaikki kuvat. Tarkemmin sanottuna tulee ilmoitus, että taltiointimediassa tila ei riitä. Tilaa kyllä on, mutta ehkä on hyväkin, että kone varoittaa, että liika kerralla on liikaa. Useissa erissä kopioiminen edellyttää tarkkaa seurantaa siitä, mitä on kopioitu ja minne, ettei jotain jää vahingossa kopioimatta. Originaalit nimittäin hävitetään muistitilan vapauttamiseksi. Käytin apuna muistivihkoa. Taltiointipaikkojen ja alkuperäispaikan huolellinen tarkastaminen joka kopiointierän jälkeen, vei paljon aikaa.

3) Ulkopuoliset syyt pakottavat lopettamaan homman tuon tuostakin, mikä pidentää ratkaisevasti kokonaisaikaa, kun "kirjanpito" menee sekaisin. Vanhan tukkoisen ja hitaan koneen sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen ja johtojen kytkeminen vie aikaa. Aikaa menee myös lapsen hätistelemiseen (ystävällisessä sävyssä) pois koneen ääreltä, koska koneen akku on latauskelvoton, ja laite sammuu, jos virtajohto irtoaa. Kännykän ja koneen välisen johdon on myös oltava kiinni.

Nyt kännykkä joka tapauksessa toimii vetreämmin, eikä ilmoitusta "muisti ei riitä" tule enää näkyviin. Uudet kuvat menevät kortille, ja ainoastaan WhatsApp -kuvat taltioituvat koneen muistiin. Myös PrintScreenit taitavat mennä sinne. Kumpiakin kertyy meidän "systeemissämme" aika paljon.

Tällä foorumilla on käyty mielenkiintoista keskustelua mm. Isis-vaimoista. Olisin osallistunut siihen enemmän, jos olisin ehtinyt. Nyt en ole ehtinyt esittää kuin pienen osan siitä, mitä olen ajatellut.

Lähiaikoina tapahtuvaksi suunniteltu lentomatka saa minut stressaantuneeksi. Yöllä ei tahdo saada enää unta, ja varsinkin viimeinen yö ennen matkaa on jo ahdistava. Kuulun varmaan lentopelkureiden kovimpaan kymmeneen prosenttiin.

Ennen matkoja suunnittelen ja teen kaiken maailman jälkikirjoituksia ja henkisiä testamentteja ja viime hetkellä kirjoitettuja minimuistelmia ja suren sitä, että kaikki jälkeeni jättämät kuvat ja videot ja kirjoitukset (joita on yhteen laskettuna tuhansia sivuja) katoavat, eikä minusta jää mitään muistoa. Tämä on jotenkin masentavaa. Olen joskus vuosien varrella suunnitellut (vaikka se onkin aina jäänyt tekemättä) varustelevani jonkinlaisen "kuolinlaukun" eli matkalaukun, jonne keräisin oleellisia tietoja itsestäni ja ajattelustani. Siinä olisi kuvia, filmejä, videoita, piirroksia, suunnitelmia ja kirjoituksia. Niitä olisi paperiversioina ja muistitallenteina.

Ajatuksissa siitä "mitä minusta jää jäljelle" on kiusallinen sivu-ulottuvuus. Jotkut materiaalit, mitä kovalevyiltäni ja muistitikuiltani löytyvät, ovat nimittäin sen tyyppisiä, että ainakaan minä en haluaisi sellaisia nähdä, jos niitä löytyisi omien vanhempieni jäämistöistä. En kuitenkaan haluaisi, että aivan kaikkea tätäkään materiaalia tuhottaisiin. Se pitäisi vain minun itseni ehtiä käydä läpi ja valikoida siitä säilytettävät ja ei-säilytettävät.


Hippi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 09, 2019, 12:16:37
Vettähän saa tietysti hanastakin. Kaasua en kaipaa. Eikä minun klo 22 jälkeen, kun kotoutunut treenin jälkeen olen, toki tarvitse tarmokas enää ollakaan. Lähinnä olen ajatellut sitä että jos riehunta kuluttaa kehoa. Lihaksetkin ois ihan jees. Hauiksia jonkin verran toki onkin.

***

Viini alkaa näemmä kusettamaan nopeasti ja pientä hedariakin tuli. Ehkä se sulfiitti(?) ei minulle oikein sovellu vaikken varsinaisesti migreenistä kärsikään. Mutta jos sulfiitti on rikkiä, niin miksei MSM:stä tule ongelmia?

En kuolemaksenikaan muista missä ohjelmassa tästä oli juttua ja tehtiin testejä eri palautusjuomilla ja maitoryhmä sai perhaat tulokset. Se oli kuitenkin birttidokkari.

Tuollainen sitten löytyi:
https://kohokohta.com/uutiset/tama-on-paras-palautusjuoma/
Birminghamin yliopiston tutkijaprofessori Alice Roberts päätti tehdä tieteellisen tutkimuksen palautusjuomista ja niiden tehosta: Hän rekrytoi opiskelijoita kokeeseen, jossa osa koehenkilöistä joi treenin jälkeen sokeripitoista urheilujuomaa, osa vettä ja osa maitoa.

Tulokset yllättivät: Kaikilla mittareilla mitattuna maito näytti olevan paras palautusjuoma.


Itse asiassa tuon kun luin, niin olisikohan se dokkari juuri tuosta tutkimuksesta ollut.
Mutta löytyy netistä etsimällä monia muitakin maitoa puoltavia juttuja. Voit käydä katsomassa mitä Pakkotoisto -foorumilla asiasta tiedetään. Sielläkin asiasta on ollut keskustelua.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

#395
Mielipiteeni monista asioista ovat niin radikaaleja, että en voi niitä ainakaan omalla nimelläni esittää. Tämä tuli mieleeni, kun katselin ihmisten Facebookiin lataamia kuvia ja kirjoituksia.

Yksi nainen oli pannut kuvan itsestään järven jäällä. Sitä oli kommentoitu. Olisi tehnyt mieli esittää todellinen mielipiteeni, minkä kuva minussa herättää. Se ei koske naista eikä jäätä vaan järven takaa näkyviä kirkkaita valoja, jotka tulevat meidän ennen omistamastamme teollisuuslaitoksesta. Nuo aluetta valaisevat kirkkaat ulkovalot palavat yötä päivää, ja valonheittimet on suunnattu niin, että valo loistaa järvenselälle. Kyseessä on valosaaste, joka pilaa perinteisen kauniin järvimaiseman. Valot suorastaan häikäisevät silmissä. Yhden teollisuuslaitoksen valoilla on tuhottu pimeän ajan maisema kymmenien kilometrien matkalta järven rantaviivana mitattuna. Kyseisillä rannoilla on taloja ja kesämökkejä.

Kun laitos oli meidän sukumme omistuksessa, edellä mainittuja kirkkaita valoja ei ollut. Pihoja valaistiin silloinkin, mutta lamput oli suunnattu niin, että ne valaisivat alaspäin eikä pitkin järvenselkiä. Ongelma olisi hoidettavissa lamput uudelleen suuntaamalla ja ehkä jonkinlaisia varjostimia asentamalla.

Se todellinen mielipiteeni, minkä olisin halunnut kirjoittaa, olisi ollut, että valohäikäisy pilaa maiseman. Olisin vielä kirjoittanut lisääkin, mutta en viitsi esittää ajatusta tässä. 

En kommentoinut mitenkään.

Toisessa yhteydessä Facebookissa joku harrastelaivan omistaja kysyi, miten hänen kannattaisi tehdä kulkuaukko laivansa kaiteeseen, niin etteivät linjat menisi pilalle.

Tähän minun olisi tehnyt mieli vastata, että laivasi on joka tapauksessa niin ruma (kuten on yli 90 prosenttia muistakin vastaavista laivoista, joissa on yhdistetty vanhaa ja uutta), ettei sitä tällainen asia enää oleellisesti rumenna.

Alkuperäisessä vanhassa laivassa on tietty symmetrinen kaava, joka tekee siitä sopusuhtaisen näköisen. Hyteillä ja savupiipulla ja mastoilla on oma muotonsa, kokonsa ja paikkansa. Mitä tyyliä alus edustaakin, siinä ei ole keskenään riiteleviä linjoja ja muotoja.

Suomen satamissa olevat omatekoiset uudisrakennelaivat (vanha runko + uudet kansirakenteet) edustavat tyylillistä sekasotkua ja ovat siksi rumia.

Tässä on hyvän näköinen alus:

https://laurentgiles.co.uk/wp-content/uploads/2017/02/Laurent-Giles-yacht-design-Aetea-artwork-1140x407.jpg

Tuossa aluksessa symmetria on kohdallaan. Linjat eivät riitele. Massakeskipistettä edustava savupiippu on keskellä laivaa.

Seuraavakin paatti on OK samoista syistä.

https://cdn.boatinternational.com/images/20160601/1-115459l-1280x720.jpg

Olisin esittänyt vertailun vuoksi suomalaisia paatteja, mutta en löytänyt sopivia kuvia. Voisin kirjoittaa kirjan tästä aiheesta. Nyt raapaisin vain pintaa.

postman

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 09, 2019, 12:16:37
Vettähän saa tietysti hanastakin. Kaasua en kaipaa. Eikä minun klo 22 jälkeen, kun kotoutunut treenin jälkeen olen, toki tarvitse tarmokas enää ollakaan. Lähinnä olen ajatellut sitä että jos riehunta kuluttaa kehoa. Lihaksetkin ois ihan jees. Hauiksia jonkin verran toki onkin.

***

Viini alkaa näemmä kusettamaan nopeasti ja pientä hedariakin tuli. Ehkä se sulfiitti(?) ei minulle oikein sovellu vaikken varsinaisesti migreenistä kärsikään. Mutta jos sulfiitti on rikkiä, niin miksei MSM:stä tule ongelmia?

Hyvä huomio tuo hanavesi. 

Meillä täällä länsirannikolla on mielestäni todella hyvä "kraanavesi".  Sitä voi juoda ihan sinällään, joskus laitan ihan pienen lorauksen "sittistä" siihen sekaan, en tiedä elävöittääkö se makua, mutta luulen niin.

Jos sinua Norma alkaa viini kusettamaan, niin mietippä niitä ihmisiä, jotka kantavat selkä vääränä täysiä olutpakkauksia Prismoista ja Cittareista. Varmaan vessa on huushollissa usein varattuna ?

Itsekin juon silloin tällöin muutaman oluen.

Viiniä ostan joskus juhlapäivinä. Se on vain sitten aivan tavallista mustaherukkaviiniä. Se on niin tuttu maku, kotona lapsena mustaviinimarjapuskia oli meillä useita.

Vielä on jäljellä tässäkin "Gardenissa", missä nyt asun todella hyvälaatuisia mustaviinimarjapuskia since 1940-luvulta luulisin ?

mikainen

Lainaus käyttäjältä: postman - maaliskuu 09, 2019, 14:05:37


Hyvä huomio tuo hanavesi. 

Meillä täällä länsirannikolla on mielestäni todella hyvä "kraanavesi".  Sitä voi juoda ihan sinällään, joskus laitan ihan pienen lorauksen "sittistä" siihen sekaan, en tiedä elävöittääkö se makua, mutta luulen niin.

Ite tottunut ajattelemaan, että jos Suomessa ei voi jossain juoda hanavettä sinällään on jotain pahasti vialla.

postman

Lainaus käyttäjältä: mikainen - maaliskuu 09, 2019, 14:26:44
Lainaus käyttäjältä: postman - maaliskuu 09, 2019, 14:05:37


Hyvä huomio tuo hanavesi. 

Meillä täällä länsirannikolla on mielestäni todella hyvä "kraanavesi".  Sitä voi juoda ihan sinällään, joskus laitan ihan pienen lorauksen "sittistä" siihen sekaan, en tiedä elävöittääkö se makua, mutta luulen niin.

Ite tottunut ajattelemaan, että jos Suomessa ei voi jossain juoda hanavettä sinällään on jotain pahasti vialla.

Just näin, ajatellaanpa Pohjois-Afrikkalaisia, jotka ovat ISIS-ryhmittymän johdolla halunneet tehdä mantereestaan asumiskelvottoman.

Toisaaltaan sitten Saudit, rikkaat Saudit ovat nauttineet mantereen suloisista rikkauksista prinsseineen siellä Allahin huomassa, juovatkohan kraanavettä siellä ?

Onkohan sillä mantereella epätasa-arvoa ihmisten elinolojen suhteen ?

Jos joku tietää, niin voisi kertoa ?

Norma Bates

Juu Hippi, usonhan mie. Olen saattanut itsekin semmoisen dokkarin nähdä. Maito voisi olla ihan jees, maun vuoksi voisi nakata sinne jotain marjoja. Mutta makeutusta en halua.

Eilen söin pussillisen karpaloita maustamattoman jogurtin kanssa. Vähän tökki. Mutta jos sotkun joisi, se menisi helpommin alas. (Olin aiemmin syönyt kuivattuja karpaloita ja nehän on sikamakeita. Pakastekarpalot on aika tymäkkää tavaraa.)

-:)lauri

#400
Simakausi avattu! Tai avasin sen jo eilen, mutta tänään oli pakko ostaa santsipullo. Noista kaupan versioista lähinnä vain Kaskein Juhla-simaa voi kutsua simaksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Yleensä tässä vaiheessa, kun odottelen lentokentällä, olen aivan pillereissäni eli napannut muutaman rauhoittavan. Nyt ei ole mitään. Jos lento ei tapa, niin sydänkohtausko sitten. No, se jää nähtäväksi. Oli niin kiirettä, että en ehtinyt jättää mahdollisille jälkeen jääville edes salasanoja ym. joilla tietoihin pääsee käsiksi.

Juha

Lainaus käyttäjältä: mikainen - maaliskuu 09, 2019, 14:26:44Ite tottunut ajattelemaan, että jos Suomessa ei voi jossain juoda hanavettä sinällään on jotain pahasti vialla.


Tekisi hyvää taloudelle, jos tämä kohta saataisiin korjattua.

Eiköhän nykyään ole monenlaista keinoa, ellei sitten keinon keinoa, tai astetta vieläkin keinollisempaa?

Kopek

Raanavettä voidaan arvioida monella tavalla. Maistuuko se hyvältä? Tappaako se miten nopeasti? Kaikki, jotka ovat juoneet vettä, kuolevat. Jos joku ihmetteli.

Virallisen asuinkuntani vesi on hyvää. Vaarallisuudesta en osaa sanoa mitään.

Helsingin vedessä on lievä kloorin haju. Vesi on Päijänteen pintavettä, joten se sisältää kaikki teollisuusmyrkyt ja kemikaalit ja vessojen päästöt ja peltojen valumat ja lääkejäämät ym., mitä avovesistöön päsee. Helsinkiläiset juovat keskisuomalaisten viemäristä, jos asia halutaan pelkistää. Tappavaa kuin mikäkin.

-:)lauri

#404
Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 10, 2019, 15:18:43
Raanavettä voidaan arvioida monella tavalla. Maistuuko se hyvältä? Tappaako se miten nopeasti? Kaikki, jotka ovat juoneet vettä, kuolevat. Jos joku ihmetteli.

Virallisen asuinkuntani vesi on hyvää. Vaarallisuudesta en osaa sanoa mitään.

Helsingin vedessä on lievä kloorin haju. Vesi on Päijänteen pintavettä, joten se sisältää kaikki teollisuusmyrkyt ja kemikaalit ja vessojen päästöt ja peltojen valumat ja lääkejäämät ym., mitä avovesistöön päsee. Helsinkiläiset juovat keskisuomalaisten viemäristä, jos asia halutaan pelkistää. Tappavaa kuin mikäkin.

Sä olet nyt freimannut tuon vesiasian täysin väärin. Ajattele asiaa niin päin, että ennen kuin päijänteen pintavesi lasketaan itämereen suomalaisten mainetta pilaamaan Helsinkiläiset brandaavät sen pikantilla lisämausteellaan tehden siitä merkkituotteen. Esimerkiksi viime vuonna Suomen talous koheni, joten eikös se ole pelkästään vain hyvä asia, että keskisuomalaisten tuoteet viimeistellään Helsinkiläisellä osaamisella ennen kuin se altistetaan kansainväliselle kilpailulle sen sijaan, että tuo tuotteen arvoon suoraan vaikuttava tärkeä vaihe jäisi tekemättä ja laskisimme markkinoille pelkkää sekundaa?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.