Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 34 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

#4410
Kotiinkuljetettavassa kauppatilauksessa on harmituksen aiheensa, se on perin työlästä, eikä pääse itse valkkaamaan mieleisiään vihanneksia jne., ja kallistakin se on (9,90€ mulla), mutta on hyviäkin puolia, sen lisäksi että se pienentää koronariskiä: kun on koko 1-2 viikkoa aikaa täydentää ostoslistaan, voi sinne aina lisätä muistilistaan unohtuneita asioista kuten suolaa, suodatinpusseja, leivinpaperia yms..

Lisäksi sellaista kauppalistaa väsätessään voi ehkä helpommin vertaila kilohintoja, suolamääriä, sisällysluetteloita, rasvan koostumuksia, rasva- ja hiilaripitoisuutta, kuitupitoisuutta yms. asioita, joiden avulla voi halutessaan rukata ostoksia terveellisempään suuntaan. Tuota helpottaisi kyllä se, että voisi listata raaka-aineet tai einekset esim. vähäsuolaisuuden tms. terveyskriteerin (tai hinnan) perusteella.

Periaatteessa tuollaista ostoslistaa voisi käyttää myös silloin, kun menee itse kauppaan. Ei vaan lähetä sitä kauppiaalle.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Minulle jokainen kauppareissu on seikkailu ja haaste, josko kerrankin saisin tuotua kaikki mitä menin ostamaan :D
Yleensä menomatkalla ne on hyvin mielessä, siis ne must-jutut, joita varten kauppaan menen. Yleensä niitä ei ole kuin korkeintaan pari ja saatan jopa pitää salaa sormia ristissä tai jotenkin niin, että muistan lukumäärän montako asiaa pitää muistaa. Ne muut päivittäisostokset ja ruokatarpeet päätän vasta kaupassa ja ne ostelen selkäytimellä.

Olen kyllä joskus ihan lapullekin kirjoittanut listan, mutta silloin on jotain todella poikkeuksellista. esim. autokyydillä pääsen ostamaan jouluruuat ja haluan kerralla saada kaiken kyytiin. Olen myös löytänyt puhelimestani sen muistilappujen apin, mutta se jäi käyttämättömäksi, kun kirjoittaminen on kömpelöä ja toisella kertaa, kun siihen lappusen kirjoitin, unohdin sen kaupassa lukea :D

Koulutan itseäni sillä, että muistamattomuus aiheuttaa uuden kauppareissun, jos unohtunut oli niin tärkeä, että sitä samana päivänä tarvitsen. Kun kauppamatka on noin kilometri, niin kyykytys on ihan sopiva ja siitä selviää alle puolen tunnin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Tulin juuri suuresta huumekaupasta, tarkemmin sanottuna eräästä berliiniläisestä puistosta, jossa olimme lapsen seurana leikkipuistossa. Iso Hasenheiden puisto suorastaan kuhisi afrikkalaisia huumekauppiaita. Seurasin toimintaa syrjäsilmällä ja näin, kun asiakas teki ostoksensa. Kokonaiskuvasta eli miten kaikki toimii, en oikein saanut selvää.

Yhdessä puistoteiden risteyksessä päivysti yksi myyjä lenkkiä kävellen ja välillä kännykkäänsä raplaten. Vähän matkan päässä puistotiellä oli toinen. Keskellä puiston nurmialuetta seisoskeli yksi. Puistonpenkillä istui kaksi. Muutaman sadan metrin päässä puistotietllä käveli ryhmä. Tässä vain muutamia havaintoja mainitakseni. En tietenkään jokaisesta pysty sanomaan, että kaikki olivat nimenomaan huumekauppiaita, mutta kaupungissa mukavampiakin tapaamispaikkoja kuin kolea tihkusateinen puisto.

Näytti siltä, että kadunkuman päivystäjä ei itse myynyt mitään vaan vei asiakkaan varsinaisen myyjän luokse, joka oli varjossa pensaikon keskellä. Siellä käytin varsinainen kauppa, jonka puiden välistä näin. Tuotteet kaivettiin ostoskassista ja setelit vaihtoivat omistajaa. Kaikki kävi nopeasti.

Seuraava artikkeli kertoo huumekaupasta Görlitzer Parkissa, jossa myös olen joskus ajellut polkupyörällä ja nähnyt todennäköisiä huumekauppiaita. Tänään näkemäni kadunkulman mies oli saman näköinen kuin tässä uutisjutussa.

https://berlinspectator.com/2019/09/17/berlin-gorlitzer-park-the-green-nightmare/

Tässä jutussa kerrotaan, että jollakinhan turvapaikanhakijoiden on elettävä, kun työlupaa ei heltiä.

https://www.fairplanet.org/editors-pick/this-way-for-illegal-drugs-please/

Hippi

Kävin poliisin pakeilla ja minut laskettiin vapaalle jalalle. Enhän muuten täällä höpöttelisi.

Oli varattu aika tunnistautumiseen henkilökortin tiimoilta. Toimitus kävi nopeasti, kun vanha kortti oli käytettävissä. Hyvin kesti poliisilla pokka, kun vertaisi naamaani vanhaan ja etenkin siihen uuteen kuvaan. Ilmekään ei hänellä värähtänyt. Sen jälkeen allekirjoitus digialustalle. Se minua jännitti kaikkein eniten, sillä niin vähän on kynä ollut käytössä, että ei edes nimikirjoituksen kirjoittaminen tunnu lainkaan luontevalta. Eikä siitä tullut edes sen näköinen, minkä nyt yleensä kirjoitan. Toisaalta ihan sama, sillä nimikirjoituksen vaihtelee jollain tapaa tähtien asennon tai tulen suunnan mukaan. Lopuksi vielä kummankin käden etusormi työnnettiin sormenjälkilaitteeseen. Siinä se sitten olikin. Noin viikon päästä pitäisi tulla ilmoitus, että kortti on noudettavissa.

Pois lähtiessäni kiittelin itseni, että maltoin olla kysymättä, että miksi vain kahdesta sormesta otettiin jäljet ja mitä sitten, jos nuo sormet joutuu johonkin silppuriin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 31, 2021, 12:32:53Sen jälkeen allekirjoitus digialustalle. Se minua jännitti kaikkein eniten, sillä niin vähän on kynä ollut käytössä, että ei edes nimikirjoituksen kirjoittaminen tunnu lainkaan luontevalta. Eikä siitä tullut edes sen näköinen, minkä nyt yleensä kirjoitan. Toisaalta ihan sama, sillä nimikirjoituksen vaihtelee jollain tapaa tähtien asennon tai tulen suunnan mukaan.

Kerran kävi niin, että en meinannut saada pakettia ulos matkahuollosta kun allekirjoitukseni oli "liian yksinkertainen". Kun siihen aikaan joutui vastaanottokuittaamaan kaikenlaista pakettia ja lähetystä  jatkuvasti, niin ei jaksanut koukeroista koristemallia ikinä vääntää.

Jossain eteläeurooppalaisissa maissa käytetään huomattavasti aikaa nimikirjoituksen suunnitteluun ja harjoitteluun ja ne ovatkin usein melkein taideteoksia.

Tässä esimerkki kauniista nimikirjoituksesta jossa visuaalisuuteen on kiinnitetty suurta huomiota.



https://en.wikipedia.org/wiki/Nancy_Kovack
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Huh, taas yksi hullu päivä, jolloin olen herännyt väärään viikonpäivään. Vasta nyt tajusin, että on lauantai eikä sunnuntai. Sunnuntaita varmaan olisin elänyt pidempäänkin, mutta ihmettelin, ettei radiosta tullutkaan se ohjelma, joka tavallisesti sunnuntaisin tulee.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Samalla, kun vein roskat, tuli vähän lapiolla ronkittua roskakatoksen edestä tallaantunutta lunta pois, jotta ei myöhemmin tule ongelmia oven avaamisen kanssa. Itse asiassa ruoppasin sen edustan asfaltille asti ja nakkasin muutaman kourallisen hiekoitushiekkaa, jotta ei ole liukas.

Nyt lopun päivää jännitän, mitä mieltä liki vuosi sitten kipeytynyt oikean käden kyynärtaive ja olkapää olivat tästä urheilusuorituksesta. Suoritus meni vaivoitta, mutta eipä tuossa kovin pitkään mennytkään. Tavallaan oli vain kokeilu siltä varalta, että lunta tulisi enemmän ja lumityöt taas alkaisivat innostaa pihalle.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Joulu, välipäivät ja uusi vuosi ovat olleet  kaikin puolin pirun antoisia ja hauskoja! Hiljentymisestä ja joulurauhasta ei kuitenkaan voi tavattomasti toimitella.

En ole vielä lopettanut, vaan juopottelen olutta. Ryhdistäytyminen alkaa huomenna klo 12.00.

Vaikka ravintoloilla on jälleen kusiset ajat, niin taksilla ajeluun meni kaikkiaan yli 300 euroa, vaikka valtaosassa matkoista oli hovi- ja luottokuski alla. No, nekin rahat menivät hyvään tarkoitukseen, ja oikeaan osoitteeseen! Hauskuus oli sitäkin että nämä päivät menivät kuin teiniaikoina - pussijuomia ja suurehkoja kotibileitä joissa naurettiin että muuten hyvä, mutta moneltako teidän äiskä ja iskä tulee kotiin?!

En itse edes muistanut siitä seuraavana päivänä mitään, mutta seuralaiselle olin jättänyt vessaan ranskalaisin viivoin siloitellun ohjekirjoituksen olla kuin kotonaan, ja mitä kaikkea löytyy mistäkin. Olin myös valmistanut hänelle aamupalaa valmiiksi jääkaappiin ja jättänyt kaikkia herkkuja keittön pöydälle, ja ohjeisiin kuului myös läheisen pitsapaikan puhelinnumero, josta sopi halutessa tilata minun laskuuni. Ohjeiden vessaan jättäminen nauratti mutta olihan se loogista, kun sinne ihminen tapaa pian herättyään mennä! :)

Ohjeet alkoivat pyynnöllä että kun herää, niin ei herättäisi minua silti vielä hetkeen. Sitä kun tuli valvottua hieman myöhempään kuin hän, mutta lyhyen välikuoleman jälkeen bileet jatkuivat eilisenkin, ja tänään alkuiltapäivästä lähti kovasti iloinen, monityydytetty nainen. Tämä on hyvää ja kaunista, ja uusi vuosi sai vahvan avauksen!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

Yritin kirjautua sisään pankin sivuille, missä voisin hallinnoida rahastotallennuksiani, mutta se ei onnistunut. Ilmoitti, ettei sivua löydy. Lähetin kyselyn, mistä kiikastaa. En tiedä tarkkaa tilannetta, joka saldoni pitäisi olla, mutta kun selasin nuo rahastot läpi, joissa minulla on talletuksia, niin viime vuoden alusta yhden rahaston tuotto on ollut 10 rosenttia ja lopuissa reilu 30 rosenttia. Eli ainakaan ei ole tullut takkiin viime vuonna. Enää vaan pitää jännittää, mistä tuo 404 statuskoodi tulee. Lyökö pankki tuon siltä varalta, että joku on poistanut asiakastilini vai onko siellä vain joku tekninen vika pankin nettisivojen tulostuksessa. Jälkimmäinen olisi todennäköinen vaihtoehto jos minä olisin suunnitellut sivuston, mutta kun ei näistä voi koskaan tietää. Olen nimittäin itsekin tietyissä järjestelmissä palauttanut 404 sivun jos tieto, jota yritetään paljastaa, on niin arkaluontoista, ettei sen olemassaolosta saa antaa käyttäjälle mitään vihjettä. Vaikka toki 403 statuskoodi "forbidden" olisi sellaisessa tapauksessa ehkä semanttisesti se parempi palautusarvo.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Taloyhtiössä oli jätetty lapiota ja kolaa nurkalle. Tein kivan teon, kun kolasin lumet roskiksen edestä ja etuovelta.
"Mans got to do what mans got to do" - John Wayne.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - tammikuu 03, 2022, 14:25:27
Yritin kirjautua sisään pankin sivuille, missä voisin hallinnoida rahastotallennuksiani, mutta se ei onnistunut. Ilmoitti, ettei sivua löydy. Lähetin kyselyn, mistä kiikastaa. En tiedä tarkkaa tilannetta, joka saldoni pitäisi olla, mutta kun selasin nuo rahastot läpi, joissa minulla on talletuksia, niin viime vuoden alusta yhden rahaston tuotto on ollut 10 rosenttia ja lopuissa reilu 30 rosenttia. Eli ainakaan ei ole tullut takkiin viime vuonna. Enää vaan pitää jännittää, mistä tuo 404 statuskoodi tulee. Lyökö pankki tuon siltä varalta, että joku on poistanut asiakastilini vai onko siellä vain joku tekninen vika pankin nettisivojen tulostuksessa. Jälkimmäinen olisi todennäköinen vaihtoehto jos minä olisin suunnitellut sivuston, mutta kun ei näistä voi koskaan tietää. Olen nimittäin itsekin tietyissä järjestelmissä palauttanut 404 sivun jos tieto, jota yritetään paljastaa, on niin arkaluontoista, ettei sen olemassaolosta saa antaa käyttäjälle mitään vihjettä. Vaikka toki 403 statuskoodi "forbidden" olisi sellaisessa tapauksessa ehkä semanttisesti se parempi palautusarvo.

Se oli selvästi heidän verkkosivuissa se vika, kun nyt pääsin sisälle ja tosiaan kaikki rahastoni näyttivät olevan ihan mallillaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Viime talvi meni päivittäisiä kävelylenkkejä lukuun ottamatta neljän seinän sisällä, nyt olen lisännyt kävelylenkkien oheen myös lumitöitä. Ajatus olisi pitää koko talven sisäänkäynti myös takapihan puolelta jokseenkin esteettömänä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Eilen tein reilun tunnin pihassa lumitöitä ja viime talvena kipeytynyt käsi vähän otti siitä nokkiinsa, joten tänään lepuutan sitä. On niin painavaa tuo märkä lumi, ettei se varmaan kovin hyvää nyt tekisi. Ajakoon huoltoyhtiö sen pois ja katson sitten, pitääkö niitä reunoja ja rapun edustoja käyvä vähän siistimässä.

Rankka oli kauppareissukin, kun aurauksesta huolimatta jalkakäytävällä oli sitä vaaleanruskeaa möhnää, joka tuntui pakenevan jokaisella askeleella kengän alta. Lisäksi tuli laitettua hiukan liikaa vaatetta, joten hiki virtasi jo sadan metrin jälkeen. En jaksanut kuitenkaan kääntyä takaisin vaihtamaan vaatteita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

^
Mä tosiaan löysin tänään selästäni lihaksia pitkästä aikaa kun tuota märkää lunta lapioin :D
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Huomenna löydät selästäsi kipeitä lihaksia  :P

Kunpa minullakin olisi vain lihasten kipeytymistä, mutta taitaa olla nivelissä, niin ei parane oikein rääkkäämällä uudelleen. Tuohan tehoa hyvin laiskistuneisiin lihaksiin. Tykkäisin todellakin huhkia lumitöissä paljon mieluummin kuin tikuttaa menemään jotain tyhjänpäiväistä lenkkiä ilman mitään asiaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️