Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 45 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Pyysin kauppamatkalle lähtijää tuomaan juustoista grillimakkaraa ja uusia perunoita. Silliä lienee jääkuopassa.

Muutaman oluen olen jo nauttinut aperitiiviksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 24, 2022, 14:42:15
Naurattaa. Hippi joutuu syömään kaksi pakasteannosta hernekeittoa, jotta saa juhannuksen joulukinkkukiintiönsä täyteen  :D
Eiköhän olisi ollut alunperinkin fiksumpaa hommata suosiolla juhannukseksi ihan oma kinkku ja jättää se hernekeitoilla läträäminen sikseen?

Ai saasta, että oli hyvä ateria. Caesar-salaattia, perunoita, kinkkua ja porkkanalaatikkoa.

Sait ylipuhuttua (lihavointini). Nyt piparit ovat virallisesti juhannusherkkuja. Töysäläisen.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Kyllähän pipareita voi syödä ympäri vuoden. Ainakaan itse en niitä ole mitenkään erityisesti jouluherkkuna pitänyt. Itse asiassa en oikeastaan herkkuna lainkaan, mutta toimivat hyvin jälkiruokana kahvin kera.

Kuten olen varmaan pariinkin otteeseen maininnut, olen (ehkä vain omasta mielestäni) niin erinomainen kokki, että riittävästi syötyäni tekee edelleen mieli syödä lisää, vaikka vatsanälkä on jo tyydytetty. Ilmiötä kutsun suunäläksi. Suu haluaa sitä hyvää makua lisää. Suunälkä pitää katkaista jollain toisella riittävän voimakkaalla maulla ja siihen pipari on oivallinen. Ei tarvita kuin pari piparia, niin ruuan aiheuttama suunälkä on tipotiessään. Piparit puolestaan eivät ole niin herkullisia, että ne tekisivät uuden suunälän, vaan niiden syöminen jää tosiaan siihen yhteen tai kahteen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Viimeistään nyt on todistettu, että helle pehmittää ihmispolon päätä.  ::)

Piti pikaisesti imuroida isoimmat näkyvät pois, ettei ne harmita niin paljoa. Päädyin sitten laittamaan pesukoneen päälle, tekemään imuroinnin ja koko kämpän luuttuamisen. Kaiken huipuksi unohdin juoda eli pohjalla oli vain mukillinen ravitsevaa aamukahvia ja nyt, kun isoin homma on tehty ja pitäisi olla tyytyväinen olo, niin päätä särkee.

Yritän tankata hiukan nestettä sillä aikaa, kun odotan pyykin valmistuvan ripustettavaksi, jotta jaksaisin vielä itseni siivota ja ehkä pitäisi syödäkin.

Tällainen Juhannus tällä kertaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 25, 2022, 14:03:19
Viimeistään nyt on todistettu, että helle pehmittää ihmispolon päätä.  ::)

Ihan ensiksi lähtee päässälaskutaito.  ;D ::)
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

#5090
Itse otin helteessä kevyet kolmisen tunnin päikkärit, mikä on poikkeuksellista. Yöunet jäivät aika lyhyiksi.

Tänään olisi pitänyt käydä kaupolla, mutten sitten jaksanutkaan. Tuskin jaksan myöhemmin illallakaan, kun helle vaan tulee helteemmäksi. Enkä jaksa laittaa ruokaakaan, ainakaan semmoista, mikä vaatii sitten tiskaamista, sillä en vielä ole virittänyt kaivolle ämpäriä kettingissä, enkä vielä siis ole hakenut tiskivettä. Plääh. Olisipa jätskiä.

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Tämän päivän rehkimisiä kaikkine pienine ongelmineen (vihlaisut lonkassa/ristiselässä, korvan napsahtaminen lukkoon, nenä meni tukkoon, päänsäryn alku), mutta lopuksi sitten kirjoitin: Mutta kaiken kaikkiaan on jokseenkin hyvä mieli, että tuli rehkittyä. Nyt voi ajatella, että aika moneen päivään ei ole mikään pakko tehdä oikeastaan mitään.

Noinhan se on. Kaikki mitä tänään saa tehtyä, on pois huomisesta tekemisestä :D

Ei sillä etteikö tekemistä löydy vaikka miten paljon, jos tuntuu, että jotain haluan tehdä. Mutta pakollisia juttuja ei nyt muutamaan päivään ole. Valitettavasti kissat vaan päästävät karvaa ihan perkeleesti, joten vähintäänkin imurointi on taas edessä.

Mutta kertsille kiitokset hyvästä ajatuksesta. Nyt onkin sopiva hetki palkita itsensä jäätelöllä. Ottaisinko vahvaa suklaajäätelöä, Rommirusinaa, Soleroa, Kuningatarjäätelöä, Magnum puikon vai jonkun tuutin. Ei nyt ole pakastimessa oikein valinnanvaraa enempää. Hmmm .... päätöksiä, vaikeita päätöksiä :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi


Valitsin

Vaniljajäätelöä, eksoottista hedelmäsorbettia (11%) ja eksoottista hedelmäkastiketta (10%).
joka on pirteän kirpeähköä ja kuumalle ilmalle sopivampaa kuin mitkään kovin ällömakeat ja raskaat maut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Minä taas sain inspiraatiota Hipin siivousriehumisesta - ja siitä että nenä on tukossa mullakin -, ja tempaisin lattiota vähän puhtaammaksi käsikäyttöisellä vempeleellä, jonka nimeä en muista. Mattoimuri? Olen elänyt tänään voileivillä (meetwurstia ja sulatejuustoa, tai kolesterolia alentavaa margariinia), banaaneilla, piparkakuilla ja raaoilla kasviksilla, jotka pilkoin eilen matkaevääksi, mutta sorruin matkalla muuhun, epäterveelliseen, huoltoasemalta ostettuun (lihapasteijoita ja pipareita ja tuutti jäätelöä). Usein saan huijattua itseni syömään kasviksia, kun valmistan niitä eväiksi suljettaviin muovipusseihin, mutta nyt lähtö oli niin myöhäinen, että jouduin tekemään myöhäisen pikalounaan, ja siksi ei maittaneet kasvikset, jotka olivat kylmälaukussa. Pussi 1: varhaiskaalia ja fenkolia. Pussi 2: porkkanaa ja kesäkurpitsaa.

Nyt arvon, pitäisikö jaksaa avata tetrallinen kidneypapuja.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Matto-Mikko?

Muistaisin lapsuusvuosiltani tuon nimisen kapineen, joka toimii edes takaisin työntelyllä  :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Taitaa olla.
Ja lapsuudesta tuttu minullekin.

Ei pelitä oikein kunnolla, ja kun tyhjäsin sitä, syykin taisi selvitä: tukkaani on kiertynyt tiukoille kiepeille strategisiin kohtiin Matto-Mikkoa. Yritin sitten saksilla avittaa hiustenpoistoa siitä, mutta jonkun aikaa aherrettuani annoin periksi, kun mäkäräiset ja hyttyset hyökkäsivät. Pitää katsoa jokin vähän tuulisempi päivä. Nyt ei ole ollenkaan tuulta, eikä pilvenhattaraakaan näy.

Ulkona 28 astetta. Sisällä 26.

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Oletko sinäkin tunnistanut reisityyppisi aina väärin?



Kolme reisityyppiä: jalat yhdessä, jalat hieman raollaan ja solariumissa käyneet jännitetyt jalat hieman enemmän raollaan. Tulee mieleen vaatekauppojen tuotekuvat: slim fit -leikkauksessa pillifarkut jalassa, jotka ovat tiukasti yhdessä, regular fit -leikkauksessa samat pillifarkut jalassa ja jalat normaalisti hieman raollaan ja loose fit -leikkauksessa edelleen samat pillifarkut jalassa, mutta jalat selvässä haara-asennossa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Kun näytti vihdoin tulleen kesä, kävin ihan vain sen kunniaksi k-marketissa ostamassa juotavaa. Koriin valikoitui pirkka parhaat tropical smoothie. Oli kilpaostos. Ostin myös Pirkka mansikka-banaanismoothien, mutta en ole vielä maistanut. Nyt on mun lempi-ilma ulkona kun voi olla sisällä vilposessa ja vain pistäytyä ulkosalla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Minä puolestani juuri löysin jääkapistani iloisen yllätyksen. Jouluksi ostamani tavallinen iso Pirkkavissy oli vielä ihan kuplissaan ja sen parasta ennen päivä oli johonkin loppukesälle. Olin jo sitä kaatamassa pois, että on varmaan jo ihan väljähtynyttä, mutta eipä ollutkaan. Nyt pitäisi saada se vaan juotua parin päivän aikana, jotta jämätkin tulee käytettyä.

Pienet pullot max 0,5 litraiset on kyllä parhaita, kun ne ei ehdi mennä huonoksi ja 0,3 pullon saa jopa yhdellä huikalla juotua pois. Mutta noilla on kova litrahinta verrattuna noihin jättipulloihin. Laadusta kannattanee kuitenkin maksaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Kohta alkaa Provinssi! Voi tätä ilon ja onnen päivää!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy