Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - maaliskuu 23, 2019, 08:14:25
Ainoa asia jossa varmuudella voi säästää on ruokamenoissa.
...
Jäisi rahaa sähkölaskujen, vuokran, lämmityksen,mahdollisen kesämökin, joskus myös kiinteitöverojen maksuun...

Täytyy nostaa hattua moiselle päättäväisyydelle. Itse en pystyisi ikimaailmassa säästämään perheen ruokamenoista kesämökkiä varten. Tietysti, toki on hienoa katsella kesämökin terassilta, kun riisitautiset lapset nauttivat kesäauringosta, iloisesti hyppelehtien.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 23, 2019, 09:21:05
Täytyy nostaa hattua moiselle päättäväisyydelle. Itse en pystyisi ikimaailmassa säästämään perheen ruokamenoista kesämökkiä varten. Tietysti, toki on hienoa katsella kesämökin terassilta, kun riisitautiset lapset nauttivat kesäauringosta, iloisesti hyppelehtien.

Niin, eihän niillä lapsilla mitään hätää ole, jos on aurinkoinen kesä, kun lapset voi ruokkia valoravinnolla.

Mutta leikki sikseen. Kiinnitin myös huomiota siihen, että arvolistalla on kesämökki sijoitettuna ennen ruokaa ja ruuasta tingitään kesämökin säilyttämiseksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

140 punnan skandaalit vaikuttaa kyllä aavistuksen verran turhan arvokkailta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Juha


Muistui vielä mieleen se täydellisyys-teema.

Itse joskus sitä tyyppiä, että mieluummin löydän virheet, ja etenen sitä kautta, jos tarve jonnekkin. Jos kaikki sujuu saman tien, eikä oikein tiedä miksi, niin se voi herättää arveluja. Minusta jälkimmäinen tilanne on suorastaan vaarallinen, joskus. Näin, vaikka sujuvuus muuten kiinnostaa, ja helppous, koska vaikeus ei koskaan niillä elämästä häviä, jolloin voi vaihtaa areenoita vähän järjellisempiin.

Moni asiankävijä voi olla luonteeltaan samanlainen, kuin ne selviytyjät, joiden tarkoitus on jättää tiedoksi tapahtunut. Viimeisin tällainen pyrkimys oli kirjoittajalla, joka oli kokenut Leningradin piirityksen. Voi yllättää, mutta aiheena ei ollut niinkään sota, vaan yhteisöoutoilu, ja tarve kirjoittaa se jälkipolville.

Tyhjästä asiankelailija. On siinä jotain, tosin täytyy melkein tietää, mistä pohjasta selontekoa syntyy.

Mitä täydellisyyteen tulee, niin siinä mennään tietyllä tapaa rajoille, jonkin suhteen, jolloin asioita tulee havaittavammaksi. Jos on jotain täydellista t1, niin vaikka t1 ei kovin itsellään olisi minkään arvoinen juttu, niin siihen voi kuintenkin nojata asiassa, tx. Vielä parempi on se tilanne, jos on täydellisyyden majakoita t1..tn, niin mikään ei erityisemmin ole se juttu.

Onko tästä aiheesta vielä jotain kysyttävää?

-:)lauri

Ostin verkkokaupasta Hedelmä- ja salmiakkipantteita. Osto osoittautui laatusijoitukseksi. Aiemmin sieltä tilaamani lakritsilaatikot eivät ole kuitenkaan tulleet vielä perille, Prkl! En ollut tavoitettavissa torstaiaamuna kun yrittivät sopia toimituiksesta ja nyt tilaukseni ovat olleet postissa torstaiaamusta lähtien tilassa, että asiakkaaseen yritetään ottaa yhteyttä. Kukaan ei ole sen jälkeen kuitenkaan ottanut juuri kyseiseen lähetykseen liittyen yhteyttä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#470
AOC on ehdottomasti suosikkipoliitikkoni Jenkeissä. Opiskeli tieteitä, teki töitä baarimikkona ja valittiin kaikkien aikojen nuorimpana naisena edustajahuoneen jäseneksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Kävin eilen omaistani tervehtimässä hoivakodissa. Hän ei enää ole pitkään aikaan pystynyt istumaan, kääntämään kylkeään, saatikka kävelemään, eikä hän enää tunnista minua. Ei oma-aloitteisesti sano mitään, on vaan. Eilen hän oli ilmeisesti tajuton. Hänellä on ollut yskää. Toivottavasti ei keuhkokuumetta, sillä se voi sitten olla menoa se. Tai en tiedä oikein, mitä toivon. Eihän tuo oikein enää elämisen arvoista elämää ole. Mutta tällaisista ajatuksista taas tulee hirvittävät itsesyytökset. Kerta kerralta sinne on kamalampaa mennä, kun haluaisi jotenkin auttaa tai edes helpottaa hänen oloaan, mutta en voi oikein mitään tehdä.

Tuntuu kuin sydäntä revittäisiin irti.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Kyllä nyt vähän harmittaa. Olen eilen ja toissapäivänä ollut mahatautisen ekaluokkalaisen seurana tunnin pari kerrallaan, kun kotiin jäänyt vanhempi on käynyt kaupassa tai on ollut muuta seuran tarvetta. Poika ei ole pahasti taudin kourissa, mutta ei ollut koulukelpoinen vielä

Eilen aloin tuntea vilun väreitä ja mahassa tuntui olevan möykky eikä oikein mikään maittanut. Illalla oli vähäistä lämmön nousua ja edelleen tuntuu lihasten väsymystä ja vilutusta. Yleensä minulle ei tartu mahatauti eikä se muutoinkaan ole minua suuremmin vaivannut. Viimeksi olin noin kolmekymmentä vuotta sitten mahataudissa.

Tälle päivälle olin suunnitellut pihatöitä, kun olisi ruusupuskia leikattavana ja kukkapenkeistä pitäisi haravoida viime vuoden jämät pois. Sääkin olisi mitä sopivin, mutta nyt en vain jaksa. Taidan ottaa kunnon päikkärit.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

hibiscuc

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 28, 2019, 12:53:46
Kyllä nyt vähän harmittaa. Olen eilen ja toissapäivänä ollut mahatautisen ekaluokkalaisen seurana tunnin pari kerrallaan, kun kotiin jäänyt vanhempi on käynyt kaupassa tai on ollut muuta seuran tarvetta. Poika ei ole pahasti taudin kourissa, mutta ei ollut koulukelpoinen vielä

Eilen aloin tuntea vilun väreitä ja mahassa tuntui olevan möykky eikä oikein mikään maittanut. Illalla oli vähäistä lämmön nousua ja edelleen tuntuu lihasten väsymystä ja vilutusta. Yleensä minulle ei tartu mahatauti eikä se muutoinkaan ole minua suuremmin vaivannut. Viimeksi olin noin kolmekymmentä vuotta sitten mahataudissa.

Tälle päivälle olin suunnitellut pihatöitä, kun olisi ruusupuskia leikattavana ja kukkapenkeistä pitäisi haravoida viime vuoden jämät pois. Sääkin olisi mitä sopivin, mutta nyt en vain jaksa. Taidan ottaa kunnon päikkärit.

Viimeaikoina jyllännyt ihmisestä ihmiseen tarttuva norovirus on saattanut tavoittaa sinutkin. Ikävä tauti.

Muisto Keijo Kullervo

Olen päässyt eroon ns. kyläflunssasta - myös vaimoni samasta taudista on parantunut.

Pienoinen rykiminen on vielä tarpeen, mutta muuten ihan okei olo.

Valtakunnallisesta flunssasta ei todellakaan ollut kysymys kohdillamme, olimmehan ottaneet piikin siihen vaivaan.

Tuli kaiketi pojanpojan mukana armeijasta, kun siellä niitä tuntuu riittävän, niitä pöpöjä.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Xantippa

Minulla on ikävänä tapana saada kiertävät mahataudit sellaisina, että harvemmin alan oksentaa tms. mutta viikon verran on inhottava olo, mahassa kiertää, väsyttää ja kaiken kaikkiaan riepu olo.

Sama flunssan kanssa, erittäin harvoin olen niin kipeä, että vaikka töistä pitäisi pois jäädä, mutta pari viikkoa heikossa hapessa. Joskus tuumaa, että ne olisi helpompi sairastaa kertarytinällä.

T: Xante

Kopek

Näin juuri erään entisen hyvän tuttavani kuolinilmoituksen. Emme ole olleet vuosikausiin missään tekemisissä keskenämme, mutta vuosina 1887 - 1996 oli kaikenlaista yhteistyötä. Olimme samassa työpaikassakin. Tämä ei ole ensimmäinen ns. vanha kaveri, joka poistuu keskuudestamme, mutta aina tuollainen uutinen vähän kouraisee. Olin juuri lukenut FB:stä erään naishenkilön kaverinpyyntösuosituksen, jonka kohteena (en tee sitä) on Saksassa vuosikymmenet asunut naishenkilö. Kumpaakaan näistä ihmisistä en ole nähnyt todella pitkään aikaan.

-:)lauri

Yritin löytää netistä tyylikkäät farkut, joissa jaloilla olisi sellainen "loose fit" tilavuus. Ei toivoakaan. Onkohan farkutehtaat teheneet aivan vitusti liikaa pillifarkkuja ja sitten jälleenmyyjät määrittävät niiden fit-istuvuuden (slim, straight, relaxed, loose ja mitä näitä nyt on) sen mukaan kuinka leveä haara-asento farkkumallilla satuu olemaan?

Slim fit -> jalat yhdesssä

Loose fit -> jalat selvässä haara-asennossa
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Olo on melkoisesti parempi. Lämpö käväisi eilen 38 asteessa ja nukuin pitkät päikkärit ja torkuin sohvalla suurimman osan iltaa ja olin katsovinani telkkaria. Tuo sitten hiukan kostautui yöllä, sillä kahden jälkeen heräsin eikä uni tahtonut tulla enää. Pelasin hetken jotta pääsen eroon "pakko nukkua vielä" -ajatuksesta ja reilun tunnin valvottuani nukahdin uudelleen.

Nyt sitten kuulostelen vointia ja mietin, josko lähtisin pihatöihin :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 28, 2019, 14:51:36
Näin juuri erään entisen hyvän tuttavani kuolinilmoituksen. Emme ole olleet vuosikausiin missään tekemisissä keskenämme, mutta vuosina 1887 - 1996 oli kaikenlaista yhteistyötä. Olimme samassa työpaikassakin. Tämä ei ole ensimmäinen ns. vanha kaveri, joka poistuu keskuudestamme, mutta aina tuollainen uutinen vähän kouraisee.

No joo, tuntuuhan se, kun näkee tutun nimen kuolinilmoituksessa. Minä olen löytänyt ilmoituksista vanhoja poikaystäviäni ja on käynyt mielessä, että onko minulla ollut joku taipumus lyhytikäisiin miehiin. Nuo siis on olleet vain sellaisia lyhyempiä seurustelujuttuja, joista ei sitten syystä tai toisesta sen kummempaa tullut. Ihan menestyviä ihmisiä heistä tuli, mutta kuolo korjasi kuitenkin aivan ennenaikaisesti. Samoin jokunen luokkakaveri ja työkaveri on tullut noissa ilmoituksissa vastaan, enimmäkseen miehiä nekin.

Nyt kun tuota kirjoitin, niin tosiaan miesten kuolinilmoituksiin olen törmännyt. En sitten tiedä, laitetaanko miehistä hanakammin ilmoitukset lehteen vai onko tosiaan noin sukupuolittunut keski-ikäisenä tai nuorempanakin kuoleminen. Vain yhden naispuolisen luokkakaverini tiedän kuolleen nuorena.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️