Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Eniten käyttämässäni Clas Ohlsonin pikkurepussa on yhden osion vetskari loppupäästä hajalla. Jos vetoketjun vetäisee epähuomiossa kokonaan kiinni, auki sitä ei sitten meinaa enää saadakaan. Taannoin meinasi iskeä paniikki kaupan kassalla kun piti kaivaa lompakko repusta ja vetoketju on aivan takussa. Aukesihan se sitten sentään...

Samankokoisen repun löytää kyllä Ohlsonilta, mutta siinä ei mene päällä olevat zydeemit sillä tavalla että kesällä saa näppärästi retkialustarullan kytkettyä. Vaikka onhan minulla tietty muitakin reppuja joiden kanssa nimenomaa  retkeillä.

Ärsyttää silti että jotain suosikkimallia mennään muuttamaan kun olisi tarvis ostaa uusi mutta vanhan kanssa identtinen esine.

kertsi

Yhden Haglöfsin repun olen kerennyt kuluttaa puhki niin että pohjassa on reikä. Olen kyllä kaavaillut korjaavani sen jollain paikkakankaalla sisä- ja ulkopuolelta. Se nimittäin on peras reppu, mitä minulla koskaan on ollut. Kooltaan noiden kahden edellä mainittujen väliltä. Pienin Tight on kyllä kiva, kun siinä on se läppärilokero erikseen, eli sieltä löytää paremmin kamat. Reppuja minulla on kyllä muitakin, semmoisia, mitä harvemmin tulee enää käytettyä. Eräs erittän kulahtanut mutta ehjä Fjällrevenin pikkureppu ja 1-2 muutakin. Nuo Fjällrävenit taitavat olla nyt muotia, joten sen voisi ehkä myydä FB-kirpputorilla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

Mulla on työreppuna Eastpakin tuote. On tosi jämerää tekoa.
Löytyy myös saman konsernin Jansport -reppu, joka kestänyt jo 20 vuotta tosi kovaa kohtelua.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Taas maisemissa. Viime yö meni valvoessa ja painajaisia nähdessä niin kuin aina ennen lentoja. Nappasin kolme rauhoittavaa, jotka sain pummattua. Parhaillaan Espoossa.

Asiasta toiseen eli vetoketjuihin, joista edellä kirjoitetaan.

Olen huomannut, että sopivien vetoketjujen löytäminen ole helppoa. Halusin korjata yhden talvikengän, joka oli muuten OK, mutta vetoketju oli rikki. Jonkinlainen surkea korvike löytyi. Sain sen paikalleen kontaktiliimalla ja ompelemalla neulalla ja langalla. Toimii, mutta on kirkas, kun taas alkuperäinen vetoketju (jollainen on vielä toisessa kengässä) on musta. Nämä kengät jäivät "hommakengiksi" eli B-käyttöön. Taisivat olla Sievit eli alunperin ei aivan halvinta merkkiä.

-:)lauri

Eli ostin nyt tosiaan tuolta e-ville -sivulta samanlaisen repun kuin mikä mulla oli (tuosta harmaa versio) kun noita näköjään sittenkin löytyy. JEE, kiitti Xantippa e-ville sivustosta :)


Tuon edellisen ostin joskus lokakuun alkupuolella vuonna 2017 ja vetoketju hajosi tosiaan viime viikolla. Tuo veska kestää karkeasti arvioiden siis noin puolitoista vuotta päivittäisessä käyttössä. Eli arviolta noin 11 senttiä päivältä. Mutta nyt kun ollaan päästy reppujen makuun, niin pitäisi varmaan tilata toinenkin veska.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

urogallus

Viime vuonna hommasin Savotan modulaarisen Jääkäri-repun kokoa M. Erinomainen välikoon reppu, mutta voi olla pelkkään kaupunkikäyttöön turhan jykevä ja sotilaallisen näköinen. Modulaarisuuskin on hyödyllinen lähinnä retkeilykäytössä.

Hayabusa

Nuo Savotat ovat lähes pomminkestäviä. No käytännössä samaa kamaa käyttääkin mm. Puolustusvoimat.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Parhaillaan Onnibussissa matkalla pohjoiseen. Tyhjähkö auto. Käytössäni tällä hetkellä koko pöytäpaikka. Voi ojennella jalkojaan. Silti istuma-asento epämukava, koska minun "profiililleni" liian pysty selkänoja. Koska takana ihmisiä, en käännä sitä. Juna olisi ollut 25,30 euroa kalliimpi, joten valitsin auton. Maksoin 2€ extraa paikasta. Oikean puolen pöytäpaikan selkä menosuunnassa istuimen selkänojaa voisi kääntää, koska sen takana ei ihmisiä.

Kirjoitan kännykällä. Tietokone tärisee pöydällä (joka on lisäksi liian korkea), joten pelkään, että se särkyy. Pöydän takia läppäriä ei voi pitää sylissä.

Kuuntelin radioita, mm. Puhetta ja Chicago Public Radiota. Jälkimmäisessä mielenkiintoinen raportti Irakista. Vapautetun Mosulin tilanne ankea. ISIS piileskelee ja kerää voimia. Yli 50% nuorista ilman työtä. Korruptiota, pommeja, väkivaltaa.

Tuo ohjelma kannattaisi niiden kuunnella, joiden mielestä irakilaisilla (koska maa on vaarallinen) pitäisi olla subjektiivinen oikeus asua Suomessa ja nauttia Suomen palveluista.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Tuottavuusloikka - huhtikuu 01, 2019, 16:53:30
Eli ostin nyt tosiaan tuolta e-ville -sivulta samanlaisen repun kuin mikä mulla oli (tuosta harmaa versio) kun noita näköjään sittenkin löytyy. JEE, kiitti Xantippa e-ville sivustosta :)


Tuon edellisen ostin joskus lokakuun alkupuolella vuonna 2017 ja vetoketju hajosi tosiaan viime viikolla. Tuo veska kestää karkeasti arvioiden siis noin puolitoista vuotta päivittäisessä käyttössä. Eli arviolta noin 11 senttiä päivältä. Mutta nyt kun ollaan päästy reppujen makuun, niin pitäisi varmaan tilata toinenkin veska.

Ai kun mainiota, tuumasin, että olisikohan se toi, mutta yhden kuvan perusteella paha sanoa! Kävipäs tuuri, nämä aina ilahduttaa :D ;)

T: Xante

ROOSTER

Kävin silmälääkärin määräyksestä näkökenttätutkimuksessa joka suoritettiin eri paikassa missä kyseessä olevalla rääkälillä on vastaanotto. Lähtiessäni sain printtitulosteen mutta en sähköistä versiota. Ei kuulemma ole mahdollista, koska heidän järjestelmäänsä pääsee näkemään vain heidän käyttämänsä lääkärit, eikä digiversiota voi lähettää asiakkaalle, vaikka tämä onkin lystin maksaja.

Voi Hyvät Veljet sentään! Kyllä minä nyt niin pahoitin mieleni. Oma minäkuvani, kaikenlaisten roolileikkien maksajana, vahvistui jälleen kerran.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Jaska


Sait sentään tulosteen. Minä sain katsoa paikan päällä ruudulta.

Hippi

Huh, hyvinpä alkoi tämäkin päivä  :-\
Kello oli soimassa normaaliin aikaan, mutta "käänsin kylkeä vain hetkeksi". Heräsin puoli yhdeksän jälkeen nähtyäni aktiiviunia, joten päänsärky tiedossa. Tosin yritän tappaa sen jo kehtoonsa kofeiinin yliannoksella.

Käynnistin läppärin ja tämä paskiainen ilmoitti, ettei pysty käynnistämään ja yrittää korjata STARTUPinsa. Kone hääräsi sen kanssa puolisen tuntia ja ilmoitti sammuttavansa itsensä, koska ei pystynyt korjautumaan. Sen jälkeen käynnistin koneen virtanappulasta ja se käynnistyi taas normaalisti. Kone on tehnyt tuon joskus ennenkin, joten en sitä niinkään pelästynyt. Lähinnä se pitkä viivytys vain otti päähän, kun sitä hääräämistä en kuitenkaan uskalla keskeyttää, vaikka tiedän sen turhaksi.

Huokaus, varmaan pitäisi käydä vihdoin ostamassa uusi kone jostain, mutta kun en jaksaisi etsiä ja sitten taas kestää iäisyyden, että uuteen tottuu ja saa kaiken tehtyä käteen sopivaksi. Tätä samaa huokailua olen pitänyt jo muutaman vuoden tai suunnilleen niiltä ajoista kun WIN7 lopetti päivittämästä itseään. Joka tapauksessa, vaikka tämä toimii, niin siltä tästä puuttuu kaikenlaista ja ennen kaikkea tämä on mopo, jolla esim. noita Areenan ohjelmia ei oikein jaksa katsella, kun tabletti ne näyttää sujuvamin  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

No niin, pistin tuota edellä olevaa vuodatusta myös Faceen, ja eipä aikaakaan, kun vävy pulpahti chättiboksiin "Haluut uuden koneen vai?". Siinä sitten rupateltiin hetken ja hän kyseli yhtä ja toista ja pisti linkin, että kelpaisko tuollainen? Hetken päästä tuli vielä toinen linkki, että "Jos et mitää huikeen raskasta hommaa tee sillä nii ei ehk kannata ottaa tuota kalliimpaa".

Nyt minulla on sitten noutoa odottamassa uusi uljas kone ja nyt on vain ratkaistava pulma, että lähdenkö itse lenkille (noin 7 km suuntaansa) vai pyydänkö jotain mussukoistani hakemaan sen minulle.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Naapuriini muuttaneesta "arabista" ei ole kuulunut järin muuta kuin joku satunnainen kolahdus asunnosta sen merkiksi että elossa ollaan. Yhtenä päivänä talkkari toi hänelle uuden hellan, ja silloin kuulin että naapuri jutteli naisen äänellä. Niin tarkkaan en kuullut että puhuiko hyvää vai huonoa suomea, mutta nainen hän nyt kumminkin on. Koska ei-suomalaisille arabialaisen (en nyt parempaakaan nimikettä keksi) nimen omistaville on ilmeisesti tyypillistä että hetkeäkään ei vietetä yksin, vaan kaikki aika kuluu läheisten ja kavereiden kanssa, niin aika jännä juttu tämä erakolta vaikuttava ihminen. Lieneekö joutunut katkaisemaan yhteydet sukuunsa? Vai onko sittenkin suomalainen joka hetken viivähti avioliitossa jonkun ulkkiksen kanssa ja sitten erosi? Miksi pitää miehen nimi jos on eronnut, se ei minulle ole koskaan valjennut, jos lapsiakaan ei ole.

Mutta en minä häntä nyt silleen kyttäile, kunhan vain aikani kuluksi ihmettelen.  8)

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 03, 2019, 12:24:32
Yhtenä päivänä talkkari toi hänelle uuden hellan, ja silloin kuulin että naapuri jutteli naisen äänellä. Niin tarkkaan en kuullut että puhuiko hyvää vai huonoa suomea, mutta nainen hän nyt kumminkin on.

Voi olla naisen ruumiiseen joutunut mieskin.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."