Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 43 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

#5445
Minä nuorempana menin ujon änkäksi kauniin meteorologi Seija Paasosen edessä, kun oli maatalousnäyttelyssä esittelemässä meteorologien toimintaa ja antoi minulle piirtämänsä sääkartankin käteeni ikiomaksi.
Muita julkkiksia bongattuna: Raimo Sailas, Juha Sipilä, Sebastian Tynkkynen, Martti Ahtisaari, Jari Sarasvuo. Olen pitempäänkin jutellut kosmologi Kari Enqvistin kanssa ja mentalisti Pete Poskiparran kanssa.

JK. Hannu Taanila on tullut nähtyä lasisten ovien läpi kun olin mikroluokassa, hän etsi jotain luokkaa.
Ben Zyskowicz on myös tullut bongattua, oltiin samoilla messuilla. Laitoksen käytävän reunassa kun läppäröin niiin kerran meni Kari Väänänen siitä kävellen,  jäi vähän homssuinen parrakas ja möhöinen vaikutelma. Messuilla näin Erkki "Susi" Pulliaisen, "lainasi" lautakasasta samoja lautoja kuin mekin. Ei lupia kyselty.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Elviksestä en tykännyt, oli vähän tympeänä...

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 13, 2022, 08:40:58
Kyllä tuossa minulla oli myös Mr.Murphy matkassa ihan punnituksesta IP-kassan kautta ulos kaupasta.

Yleensä tosiaan tarkistan vaakasta saamani lappusen ennen kuin laitan sen pussin kylkeen olipa punnittava mitä tahansa. Tarkistan, että tuote on oikein ja hinta on oikein. Nyt ensimmäinen huolimattomuus tapahtui lappusen tarkistamisessa. Yleensä myös seuraan IP-kassalla näytölle tulevaa riviä, että se vastaa tuotetta, jonka olen viimeksi lukenut. Nyt se kirottu viineripussi oli viimeinen luettava tuote. Tiedän sen siitä, että luen tuotteet "vahvimmasta hauraimpaan"- menetelmällä, eli heittelen ne reppuun tai kassiin suoraan ja viinereitä ei voi laittaa minkään alle. Nyt siis viimeisen luetun tuotteen rivi on jäänyt lukematta, kun olen alkanut jo ottaa lompakosta korttia. Vielä viimeinen ihmettely loppusumman suuruudesta ei saanut ansaitsemaansa huomiota siinä maksutilanteessa. Todellakin ihmettelin, että kokonaissumma oli yli 50 euron, mitä se on ruokakaupassa vain, kun on tullut jotain erittäin poikkeavaa. No, olihan tuo nyt "erittäin poikkeavaa".

Miten olinkin onnistunut juuri tuon virheen päästämään läpi kaikista tarkistuspisteistä. Se kyllä vaati jo poikkeavaa onnea ja huolimattomuutta.
Jep. Sama. Lol.

Ytimekäs nuorisokieli sikseen ja totean laveammin että välillä muut asiat pyörivät mielessä niin että rutiinit menevät sekaisin ja tulee outojakin mokia.
Ukrainan sodan posttraumaattisena stressireaktiona pelästyin kun muissa aatoksissani makselin itsepalvelukassalla tuotteita ja kone ryhtyi puhumaan venäjää!
Säikähdyksen jälkeen tajusin painaneeni kielivalikossa väärää nappulaa.

Toisaalta, tuo voisi olla halpaa hupia, kokeilla käyttää älylaitteita kielillä joita ei ymmärrä. Seikkailuloma ja todellinen halpamatka arjesta.
Samalla voisi tutkia miten erikielisyys ja eri kielet vaikuttavat lähistön ihmisten käyttäytymiseen. Itse ainakin tuijottelen nykyään venäläisiä rekisterikilpiä ja venäjää puhuvia kuin kaupan hyllyssä olevia satoja vuosia vanhentuneita tuotteita.
https://www.kaleva.fi/kauppojen-hyllyilla-vanhentuneita-tuotteita/1828060

-:)lauri

Vittu että on kamala olo. En juo enää koskaan. Ainakaan siihen asti, kunnes taas juon 8)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Melodious Oaf

#5449
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 15, 2022, 12:58:56
Vittu että on kamala olo. En juo enää koskaan. Ainakaan siihen asti, kunnes taas juon 8)

"Silloin mä päätin etten enää ikinä juo. Myöhemmin sitten kuitenkin taas join. Mutta ei se aina tuu."

Jotenkin noin muistaaksi Kyösti Pöysti muotoili asian Pasilan jaksossa, jossa käsiteltiin niin sanottua Phil Collins -darraa.

E: "...ja vasta seuraavana aamuna se oli ohi, ja silloin päätin, etten ikinä juo. Myöhemmin sitten kyllä join taas, muttei se aina tuu."

Hippi

Hah, kyllä se onnistuu. Hurjassa nuoruudessani, no melkein nuoruudessani, erään uudenvuodenryyppäjäisten jälkeen päätin, että en ikinä enää juo ja se on pitänyt. Tosin hyvänä haastajana oli exä, joka teki saman lupauksen ja vielä rehvasteli, jotta katsotaan kummalla päätös pitää. Hänellä piti reilun pari viikkoa. Olisin kyllä toivonut, että olisi kestänyt pidempään hänkin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: https://www.alko.fi/vastuullisesti/alkoholi-ja-terveys/alkoholismi-eli-alkoholiriippuvuus-on-aivojen-sairausVakavat alkoholin vieroitusoireet ovat lähes aina merkki alkoholismista. Katso, kuinka voit arvioida omaa alkoholiriippuvuutta.

Mulla on selvästi alkoholismi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

Ketään ei kiinnosta amatöörien juomisjutskat. Siinä mun fiilis, ja päivän miete.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

Koin päivällä järkytyksen. Vaikka olisihan minun pitänyt aavistaa: kun eilen nostin pakastimesta 0,5 L mustikkapussin ja nuuskutin myös läheisellä että "Tuoksuu kuuselle. -No niinpä tekköö". Tänään muistin että olin kuukausi sitten pannut 160 grammaa vettä tuommoiseen samanlaiseen Fredmanin pakastuspussiin ja unohtanut astiahyllyyn, jonka laatikossa kehutaan: "Fredman pakastuspussit ovat mainio apu ruokien säilytykseen ja pakastukseen. Tiiveytensä ansiosta niissä voidaan säilyttää myös voimakasaromisia ja rasvaisia tuotteita." 
  Tänään punnitsin tuon unohtuneen vesipussin digivaa'alla: 150 grammaa! Voi hemmetti, odotin että olisi voinut haihtua 0,1-1grammaa mutta että 10 grammaa haihtunut! Sehän vuotaa vettä - ja mustikanaromeja - kuin seula! Pakastin on taas kuurassa ja kuluttaa sähköenergiaa enemmän kuin pitäisi.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 15, 2022, 14:40:27
Hah, kyllä se onnistuu. Hurjassa nuoruudessani, no melkein nuoruudessani, erään uudenvuodenryyppäjäisten jälkeen päätin, että en ikinä enää juo ja se on pitänyt. Tosin hyvänä haastajana oli exä, joka teki saman lupauksen ja vielä rehvasteli, jotta katsotaan kummalla päätös pitää. Hänellä piti reilun pari viikkoa. Olisin kyllä toivonut, että olisi kestänyt pidempään hänkin.

Lupauksen pettäminen tässä asiassa ei tainnut ola syy sille, miksi exästä tuli exä. No, eihän se minulle kuulu, eikä tarvitse vastata, koska enhän varsinaisesti kysynytkään.

En muista, olenko tehnyt "nyt lopetan lopullisesti" tyyppisiä päätöksiä. Voin kyllä päättää jostakin asiasta, mutta jätän siihen yleensä varmuuden vuoksi harvinaisten poikkeuksien takaportin, jos sattuisin lipeämään. Viime vuoden alussa tein päätöksen, että en osta enää suklaata eikä muitakaan imelyksiä. Yllättävän hyvin onnistuin päätöksen pitämään. En juurikaan sortunut. Ei enää edes tehnyt mieli. Tämän vuoden alussa kuitenkin päätin, että edellisen vuoden päätös ei enää ole voimassa. Ei minusta silti mikään suklaan superostajaa tullut.

Joissakin asioissa päätökseni olla tekemättä jotain pitää, vaikka mitään absoluuttista juhlallista lupausta en olekaan tehnyt. Tuskinpa esimerkiksi koskaan poltan tupakkaa missään muodossa. En ole koskaan varsinaisesti tupakoinut, mutta olin kuitenkin antanut itselleni luvan polttaa joskus - ehkä muutaman vuoden välein - salaa pienen pätkän sikaria illalla ulkona kenellekään asiasta kertomatta. Jostakin ruotsinlaivalta olin laatikollisen aikoinaan ostanut. En minä henkeen sitä savua tietenkään vetänyt, mutta eihän sitä kai vedetäkään. Ensimmäinen sentti on aika lievän makuista savua, kun se kulkee koko pötkylän läpi. Enempää en polttanutkaan. Erinäisistä syistä johtuen lopetin tämänkin harvoin harrastamani harrastuksen joskus 25 vuotta sitten, vai milloin se oli.

Paperitupakkaa tuli kokeiltua jo pikkulapsena, mutta senkin kokeilut jäivät vähiin, kun niistä aina tahtoi jäädä kiinni. En minä senkään savua henkeen vetänyt.

Yhdessä asiassa olen tavallaan tehnyt ehdottoman lupauksen, mutta vähän erikoisesta syystä. En aio käydä koskaan Alkossa. Tämä päätös saattaa mitätöityä, jos joskus tulevaisuudessa Alko on osa tavallista ruokakauppaa. En ole koskaan käynyt Alkon myymälässä, joten haluan säilyä jatkossakin alkottomana. Luulen, että kuulun vähemmistöön, ehkä aika pieneenkin ikäluokassani. Muslimien osuuden kasvaessa alkottomia tosin tulee lisää.

Jossakin ostoskeskuksessa Alkon myymälän lähistöllä (ei oikeasti vaan pelkästään mielikuvituksessa) voisin tehdä ennätyksen, jota mainostaisin kaikille:

"Harvinainen tapahtuma, jonka voi tehdä vain kerran elämässä, ja se on peruuttamaton. Tyyppi tekee jotain mitä ei ole koskaan ennen tehnyt. On erittäin harvinaista, että tällaisen asian pystyy tekemään vielä tämän ikäisenä. Tulkaa kaikki katsomaan ennätyksen tekemistä. Tällaista ette näe usein."

Kun yleisöä olisi paikalla, menisin Alkon oven lähelle ja ojentaisin jalkani lähelle kynnystä. Sen jälkeen vetäisin jalkani pois. Olisin tehnyt ennätyksen eli käynyt lähempänä Alkoa kuin koskaan aikaisemmin. En minä nyt tietenkään sisälle menisi, jos joku jo ehti luulla. Sadasta tonnista voisin harkita.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 14, 2022, 18:32:14
Sauli Niinistön olen nähnyt kesäterassilla. Hän oli silloin vielä puolivallaton leskimies.

Sauli Niinistö haki minua tanssimaan Kympissä puolivallattomana. Jätin lattialle kesken tanssin.

Jälkeen päin kuulin mielipiteistään mm. koskien avioliitossa tapahtuvaa raiskausta.

T: Xante

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 15, 2022, 21:57:18
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 14, 2022, 18:32:14
Sauli Niinistön olen nähnyt kesäterassilla. Hän oli silloin vielä puolivallaton leskimies.

Sauli Niinistö haki minua tanssimaan Kympissä puolivallattomana. Jätin lattialle kesken tanssin.

Jälkeen päin kuulin mielipiteistään mm. koskien avioliitossa tapahtuvaa raiskausta.

T: Xante

Oho. Taisit lyödä sellaiset pohjat, ettei tällä palstalla varmaankaan ohitella!  :o :)

Mitä se Sauli niistä raiskaamisista on sanonut?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Alkossa on hyvä palvelu. Verottajan ohella Suomen paras. Tämä ei ole vitsi.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 15, 2022, 22:09:19
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 15, 2022, 21:57:18
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 14, 2022, 18:32:14
Sauli Niinistön olen nähnyt kesäterassilla. Hän oli silloin vielä puolivallaton leskimies.

Sauli Niinistö haki minua tanssimaan Kympissä puolivallattomana. Jätin lattialle kesken tanssin.

Jälkeen päin kuulin mielipiteistään mm. koskien avioliitossa tapahtuvaa raiskausta.

T: Xante

Oho. Taisit lyödä sellaiset pohjat, ettei tällä palstalla varmaankaan ohitella!  :o :)

Mitä se Sauli niistä raiskaamisista on sanonut?

Sanoi, että moisen laittaminen laittomaksi on kovin vaikeaa, kun siinä on se todistustaakka, joka tekee asiasta hankalaa, tai jotain tuohon suuntaan. Meni kaverista vähäinenkin maku.

T: Xante

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 15, 2022, 22:09:53
Alkossa on hyvä palvelu. Verottajan ohella Suomen paras. Tämä ei ole vitsi.

Alko aikanaan jo näytti, mitä on nettipalvelu ja mimmoiset voi sivut olla. En minäkään tuota vitsinä ota, samaa mieltä olen!

T: Xante